Originally posted by Rale34
View Post
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rale34 View PostTosiaan tuli mieleen jossain välin ku oireita mietin et vikahan voi olla startissaki ku valot ei hiivu merkittävästi ja akussa oli 10v jännitettä.. täytyy koittaa apuvirralla ja jos ei herää ni ruveta koputtelemaan starttii...
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten tuossa todettiin, niin ei johdu kyllä tuosta että uutta akkua ei ole koodattu. Joku vie virtaa reippaasti jos tuossa ajassa uuden akun tyhjentää.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rale34 View PostKetäs jkl alueella tekee noita softauksii? Itelläki inpa ja ncs, pitäs vaan saaha toi kaapeli toimii ni pääsis tutkimaan ja harjottelemaan.
Leave a comment:
-
Ketäs jkl alueella tekee noita softauksii? Itelläki inpa ja ncs, pitäs vaan saaha toi kaapeli toimii ni pääsis tutkimaan ja harjottelemaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rale34 View PostMites semmonen, 535d seissy viimekesätä asti, akku sökö ja ollu tyhjänä muutaman kuukauden eli auto virrattomana. Toissapäivänä vaihoin uuden akun, fiiliksissä käyttelin ehkä kolme varttia, eilen vartin verran ja tänään ei enää lähteny käyntiin. Avaimesta vääntää ni naksuu vaan eli tyhjä.......? Akkuu ei siis oo koodattu, voiko olla jos vanha akku on kuollu, ei oo ladannu, nyt uus akku paikoillaan ni ei lataa koska vanha oli paska ja siks tyhjenny tuo uusiki?
Leave a comment:
-
Mites semmonen, 535d seissy viimekesätä asti, akku sökö ja ollu tyhjänä muutaman kuukauden eli auto virrattomana. Toissapäivänä vaihoin uuden akun, fiiliksissä käyttelin ehkä kolme varttia, eilen vartin verran ja tänään ei enää lähteny käyntiin. Avaimesta vääntää ni naksuu vaan eli tyhjä.......? Akkuu ei siis oo koodattu, voiko olla jos vanha akku on kuollu, ei oo ladannu, nyt uus akku paikoillaan ni ei lataa koska vanha oli paska ja siks tyhjenny tuo uusiki?
Leave a comment:
-
Originally posted by Bertram View PostYksi mahdollinen kohde on laturiin integroitu jännitteensäädin. Samanlaisia oireita oli noin vuosi sitten ja ajon aikana jännite putosi ajoittain jonnekin 12 paikkeille tai jopa sen alle. Välillä taas kaikki oli täysin ok. Lopulta syyllinen siis oli jännitteensäädin. Osa noin 80-100€ ja vaihto tehtävissä itse. Aloittaisin siis jännitteen seuraamisella.
Edit:
Latausta edelleen seuraillut ja pyörii siinä 14,5-14,9 paikkeilla. Lisävalot sulakkeen nappasin pois ja carlyn mokkulan (on-off napilla) pois pistokkeesta. Pakkanen on nyt laskenut reilusti kylläkin että liekkö ollut edellämainituista toimenpiteillä mitään vaikutusta.
Edelleen epäselvä tuo ibs pois kytkentä. Miinuksella lähtevä ohuempi johto vaan irti?Last edited by HC-Tuning; 30-01-2019, 08:26.
Leave a comment:
-
Kertokaapa mistä lähteä ettimään vikaa kun auto pudottelee sähkölaitteita pois ajossa? Puhallin ja äänentoistosta bassot putoaa pois.
Leave a comment:
-
Kertokaapa mistä lähteä ettimään vikaa kun auto pudottelee sähkölaitteita pois ajossa? Puhallin ja äänentoistosta bassot putoaa pois. Autoon uusittu juuri agm akku ja se olikin oikean tyyppinen joka oli jo kerrottu autolle joskus (entinen ei ollut agm). Laturi vaihdettu vajaa vuosi sitten kunnostettuun valeoon.
Miten totean ibs kaapelin kunnon helpoiten? Vikakoodeja ei ainakaan aikasemmin annellut tuosta. Kävin siirtelemässä autoa ja 4x4 yms herjaa iski tauluun, mutta nämä yleensä katoaa hetken päästä.
Yritin etsiskellä haulla tuosta ibsistä vaan ei pikaisella katselulla ilmennyt et miten selviää onko rikki vai ei.
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostOlen itse käyttänyt sellaista karkeaa testiä, jossa yleismittarilla seurataan akun jännitettä kun auto käynnistetään. Käynnistystapahtuma kuormittaa akkua hetkellisesti ja mielestäni kunnossa olevan akun jännite ei yleensä putoa alle 10 voltin käynnistyksen yhteydessä.
Tänään tein akkutestin myös suoraan akun navoista ja lopputulema oli se, että testiä ei voi tehdä konehuoneen pistokkeista. Testerin mukaan akun elinikää oli jäljellä konehuoneen pistokkeesta mitattuna 58% ja akulta mitattuna 95%, joten melkoinen ero. Mittasin samalla kaapelin jännitehäviön starttauksessa ja se oli 0,3V. Muistelen, että edellisellä kerralla häviö olisi ollut hieman suurempi. Voi olla, että mittarina oli nyt hieman liian hitaasti reagoiva malli. Tuolla mittauksella pääsee kuitenkin vähän jyvälle päävirtakaapelin ja läpiviennin kunnosta.
Edit. Sama 0,3V oli edellisessäkin mittauksessa ollut jännitehäviö.Last edited by markok; 28-10-2018, 16:20.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostYleismittari ei mittaa kuin jännitettä niin sillä ei ole merkitystä kummasta mittaa. Tuo testeri mittaa paljonko akulta saa starttivirtaa ja kertoo akun lataustilan ja jäljellä olevan eliniän prosentteina.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arnolds View PostYleismittarillla sain ainakin samat lukemat niin akulta kuin koneuoneesta.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostSaako akkutesterillä luotettavan tiedon akun kunnosta, jos mittauksen tekee konehuoneen apuvirta pistokkeista? Minkä verran pitkä kaapeli vääristää tulosta? Käytössä digitaali näytöllä oleva testeri eli ei kuormittava malli.
Leave a comment:
Leave a comment: