E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • marsep
    replied
    Mites tämän liittäminen e61 menee? Autossa on lohko ja sisätilanlämppäri. Tarvitsenko jotain muita defan liittimiä/kaapeleita?

    Mihin olette maadoituksen liittänyt?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Ei enää mitn...
    Last edited by Heguli 31; 25-01-2015, 17:31.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by krimmu View Post
    Vaihdoin äsken autooni (vm 2006 e61 530d) uuden akun. Vanha oli 100Ah tavallinen akku, tilalle tuli 95 Ah AGM. Hyvin lähti käyntiin eikä herjannut mitään. Tarvitseeko tätä akun vaihtoa nyt kuitenkin ilmoittaa piuhan kautta autolle?
    Tarvii tässä tapauksessa.Koko ja tyyppi on muuttunut/vaihtunut.

    Leave a comment:


  • krimmu
    replied
    Vaihdoin äsken autooni (vm 2006 e61 530d) uuden akun. Vanha oli 100Ah tavallinen akku, tilalle tuli 95 Ah AGM. Hyvin lähti käyntiin eikä herjannut mitään. Tarvitseeko tätä akun vaihtoa nyt kuitenkin ilmoittaa piuhan kautta autolle?

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    Pitäisi vaihtaa akku e60 530d autoon, koska vanhalla akulla herjaa lisääntynyttä akun purkua, akku on pari vuotta vanha, mutta olen ajanut lyhyttä ajoa (paljon) ja siksi päättelen, että vanha akku on sökönä. ibs kaapeli on vaihdettu 1 kk sitten.

    Sitten asiaan, tekeekö tällä mitään? http://motonet.fi/fi/varaosatuote/9058014/145748

    Vai onko tämä laadullisesti parempi paljonkin? http://motonet.fi/fi/varaosatuote/900502/1023391

    Leave a comment:


  • Astiakaappi
    replied
    Kokemuksesta voin sanoa että älä osta ground zeron akkua. Kestää ehkä sen vuoden ja sitte menee yksi kenno pimeäksi. Boschin akut todettu hyviksi.

    Ps. Varmasti jollaki parempia kokemuksia mutta minulla ei.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Juu, hyvin riittää tuo 90ah, mulla boschin 95ah ollut menneen talven paikallaan, ja webaa käyttäny pari kertaa päivässä. Ei oo ollut akku tyhjä kertaakaan, vaikka viikolla lyhyttä ajoa pääsääntöisesti. Muutaman kerran latailin varulta, vaikkei ois ollu tarvetta, eikä ole ylläpitolaturia.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Sigun autoon tarvitsisi akku vaihtaa. Mitkä ovat suurimmat akut mitä autoon pystyy koodaamaan? Itse olin löytävinäni tiedon että 90Ah AGM ja 110Ah lyijyakku olisivat suurimmat koodattavissa olevat.

    90Ah AGM http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...i=GZBP12.3500X
    120Ah AGM http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...i=GZBP_12.5000

    Pienempi noista olisi turvallinen vaihtoehto ja sen pystyisi autoon koodaamaankin, mutta suurempi kapasiteetti kiinnostaisi mm. Webaston takia. Voiko siis autoon koodata suurempaa kuin 90Ah AGM akkua ja jos ei, niin mitä latauksen kanssa käy jos 120Ah AGM akku ja lataus tapahtuu 90Ah AGM tai 110Ah lyijyakun mukaan?

    Tarvitseeko siis tyytyä 90Ah AGM akkuun ja ylläpitolaturiin.:think
    Kyllä tuo 90ah agm on riittävän tuju. 120 saattaa olla jo fyysisestikki liian iso...

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Sigun autoon tarvitsisi akku vaihtaa. Mitkä ovat suurimmat akut mitä autoon pystyy koodaamaan? Itse olin löytävinäni tiedon että 90Ah AGM ja 110Ah lyijyakku olisivat suurimmat koodattavissa olevat.

    90Ah AGM http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...i=GZBP12.3500X
    120Ah AGM http://www.audioimport.fi/?tuotteet&...i=GZBP_12.5000

    Pienempi noista olisi turvallinen vaihtoehto ja sen pystyisi autoon koodaamaankin, mutta suurempi kapasiteetti kiinnostaisi mm. Webaston takia. Voiko siis autoon koodata suurempaa kuin 90Ah AGM akkua ja jos ei, niin mitä latauksen kanssa käy jos 120Ah AGM akku ja lataus tapahtuu 90Ah AGM tai 110Ah lyijyakun mukaan?

    Tarvitseeko siis tyytyä 90Ah AGM akkuun ja ylläpitolaturiin.:think

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tavallisista akuista itse laittaisin ennemmin Vartaa,Exideä tai jopa Hankookia ennemmin.Omat ja tuttujen kokemukset huonoja uusimmista Bocsh akuista.Pari sipannut jo takuuaikana.Vaikka saat uuden akun tilalle,niin tulee vaan turhaa "säätämistä".AGM akuista ei ole kokemusta.
    Mulla on nyt reilun kahden vuoden kokemus boschin agm:stä(s6 muistaakseni), ja ei ole kyllä moitittavaa. Ollut kahdessa eri autossa joissa molemmissa pa-lämmitin. Nyt ollut sigun autossa viime syksystä lähtien. En tosiaan nuista normiakuista ole kuullutkaan minkälaisia ne on.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Eikös tämä akku ole ihan ok? Paikallisessa varaosaliikkeessä oli tälläinen.

    http://www.ebay.de/itm/Autobatterie-...-/281080394044
    Tavallisista akuista itse laittaisin ennemmin Vartaa,Exideä tai jopa Hankookia ennemmin.Omat ja tuttujen kokemukset huonoja uusimmista Bocsh akuista.Pari sipannut jo takuuaikana.Vaikka saat uuden akun tilalle,niin tulee vaan turhaa "säätämistä".AGM akuista ei ole kokemusta.
    Last edited by Heguli 31; 12-05-2014, 11:58.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Eikös tämä akku ole ihan ok? Paikallisessa varaosaliikkeessä oli tälläinen.

    http://www.ebay.de/itm/Autobatterie-...-/281080394044
    On ilman muuta hyvä. Siitä vain.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Kyllä se aika nopeaa kannattaa kertoa että osaa alkaa heti lataamaan oikein.
    Itseasiassa vaikutus on juuri toisinpäin, akku ladataan aina täyteen (E6x) mutta jos auto luulee sitä huonokuntoiseksi, ei se anna akun purkaantua normaalia määrää ennen kuin alkaa napsia sähkölaitteita pois. Sama on kapasiteettien koodausten kanssa.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Eikös tämä akku ole ihan ok? Paikallisessa varaosaliikkeessä oli tälläinen.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Vaikka se akku voikin olla finaalissa, kannattaa tarkistaa huolellisesti myös seuraavat:
    - akun kaapelikengät, että ovat varmasti puhtaat. Pienikin löysyys voi aiheuttaa näkymättömän oksidoinnin kaapelikengän pinnalle (miksi tuota muuten kutsutaan kengäksi?)
    - kontin pohjassa oleva plus kaapelin läpivienti, ettei ole hapettunut
    - konetilassa oleva plus jakopiste, sama mistä annetaan apuvirtaakin. Itsellä ei ollut tuossa näkyvästi yhtään mitään, mutta niin vaan irrottamala kaapelit ja puhdistamalla ne huolellisesti kaikki akkuongelmat katosi (ymmärsin etisiä tuolta vikaa heikon sähkönhajun perusteella)

    Leave a comment:

Working...
X