Originally posted by Koala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Mulla on valkoinen 90Ah BMW akku 61218386952. Osaako kukaan sanoa onko se AGM vai ei? En viitsisi nostaa sitä ylös, vai lukeeko kyljessä mitään tietoja siintä.
Silmään ei tullut mitään väriä eli tarkoittaa varmaankin mustaa eli vaihtoon.
Pystyykö Bochin autokorjaamotesterillä vaihtamaan uuden akun tiedot?Last edited by Koala; 01-11-2015, 10:10.
Leave a comment:
-
-
E38/E39/E46 uinahtaa 16 minuutin kohdalla, lepovirran mittaus ja lyijyakun taulukot täältä: KLIK. E60 ja tuoreemmat uinahtaa kaksivaiheisesti, IBS komentaa unitilaan 16 minuutissa (sivu 25 täältä: KLIK) ja KL30 rele pistää loput pois 60 minuutin kohdalla (sivu 30 sama dokkari). IBS monitoroi lepovirtaa kerran 40 sekunnissa (sivu 24). Jos lepovirta on yli 80 mA, IBS loggaa DDE:lle vikakoodin (sivu 19).
10,7 V tarkoittaa että yksi kenno on oikosessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nasislike View Post11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?
Kylmässä hieman pienempi ja huoneenlämpöä korkeammassa hieman isompi.
Täyspurkaus siinä 11.7V nurkilla.
Jos akkua kuormitetaan (esim. kiinni autossa virrat päällä) niin napajännitejännite laskee hieman. Käynnistäessä tietenkin enemmän ja tilapäisesti jopa tuon 11.7V alle.
Käytännössä nykyautoissa on aina pieni kuorma päällä jopa kun ne toimivat normaalisti ja menevät matalaenergiatilaan muutamien minuuttien päästä sammutuksesta.
Leave a comment:
-
-
Vaimon kulkineen vanha akku (BMW AGM 90Ah) ei ollut tullut edes vajaassa 8 vuodessa tiensä päähän, mutta kun oman auton akku hyytyi, siirsin sen siihen ja ostin vaimolle uuden.
Leave a comment:
-
-
Mbat kokemuksia
Miten lienee muilla Mbat akut toimineet? Mulla on ollut 6 kpl Mbat AGM akkuja n. 3 vuotta käytössä, joista nyt on jo 3 vaihdettu. Tämä siksi, että napajännite tipahtaa n. 10.7 volttiin. Juttelin maahantuojan kanssa asiasta ja kommentti oli tylysti, että akuilla on 1 V takuu ja sillä siisti, eli osta uudet akut, eli neuvotteluintoa ei löydy. Lieneekö sitten normaalia, että 50% akuista on sökönä noinkin pian.
Ostan uudet akut, mutta kokeiluintoni loppui noiden Mbattien kanssa tähän.
Niin sen verran pitää vielä mainita, että kaikki akut ovat rinnakkain ja ovat aurinkopanellijärjestelmässä. Säätimet ovat nk. älykkäitä säätimiä joista on asetettu nimenomaan AGM latausasetukset päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostExide AGM akku 95Ah on tulossa korvaamaan orkkis (Exiden valmistaman) 90Ah AGM-akun. Akun vaihto lienee hyvä ilmoittaa autolle, mutta vaatiiko myös koodaamisen 90Ah->95Ah?
Sipoo/Itä-Vantaa/Itä-Helsinki alueelta jos löytyy koodaustaitoinen niin voisin vierailla sopivaa korvausta vastaan (laita privaa).
Leave a comment:
-
-
Exide AGM akku 95Ah on tulossa korvaamaan orkkis (Exiden valmistaman) 90Ah AGM-akun. Akun vaihto lienee hyvä ilmoittaa autolle, mutta vaatiiko myös koodaamisen 90Ah->95Ah?
Sipoo/Itä-Vantaa/Itä-Helsinki alueelta jos löytyy koodaustaitoinen niin voisin vierailla sopivaa korvausta vastaan (laita privaa).
Tekijä löytyi jo, ilmoitus nähtävästi riittää.
Last edited by 205/65-15H; 21-05-2015, 10:39. Reason: Tekijä löytyi jo, ilmoitus nähtävästi riittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nasislike View PostNojoo, vaihdoin akun ja muut vikavalot sain pois, paitsi tuon aktiiviohjauksen. Tälläistä se vielä näyttää.
1. Redundancy comparison driver steering angle, top
2. CE93 Message ( steering-wheel angle top, 0C8).
Eikä tosiaan onnistunut tuo uudelleen kalibrointi, mitähän tuolle kannattais tehdä?
Leave a comment:
-
-
Nojoo, vaihdoin akun ja muut vikavalot sain pois, paitsi tuon aktiiviohjauksen. Tälläistä se vielä näyttää.
1. Redundancy comparison driver steering angle, top
2. CE93 Message ( steering-wheel angle top, 0C8).
Eikä tosiaan onnistunut tuo uudelleen kalibrointi, mitähän tuolle kannattais tehdä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nasislike View PostJoo oli se irti jonkun aikaa. Voikohan tuo vaikuttaa, jos akku on jo saanut säkeensä, eikä anna tarpeeksi virtaa? Akun valo vielä paloi näytöllä, vaikka latauksessa olikin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: