Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Originally posted by Koala View Post
    Mulla on valkoinen 90Ah BMW akku 61218386952. Osaako kukaan sanoa onko se AGM vai ei? En viitsisi nostaa sitä ylös, vai lukeeko kyljessä mitään tietoja siintä.

    Silmään ei tullut mitään väriä eli tarkoittaa varmaankin mustaa eli vaihtoon.

    Pystyykö Bochin autokorjaamotesterillä vaihtamaan uuden akun tiedot?
    Numerosta en tiedä,mutta boschilla pystyy kertomaan akun vaihdon autolle,jos se on samanlainen kuin autoon on ohjelmoitu. Osaava KTS käyttäjä kyllä löytää mikä autoon on ohjelmoitu.

    Leave a comment:


  • Koala
    replied
    Mulla on valkoinen 90Ah BMW akku 61218386952. Osaako kukaan sanoa onko se AGM vai ei? En viitsisi nostaa sitä ylös, vai lukeeko kyljessä mitään tietoja siintä.

    Silmään ei tullut mitään väriä eli tarkoittaa varmaankin mustaa eli vaihtoon.

    Pystyykö Bochin autokorjaamotesterillä vaihtamaan uuden akun tiedot?
    Last edited by Koala; 01-11-2015, 10:10.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    E38/E39/E46 uinahtaa 16 minuutin kohdalla, lepovirran mittaus ja lyijyakun taulukot täältä: KLIK. E60 ja tuoreemmat uinahtaa kaksivaiheisesti, IBS komentaa unitilaan 16 minuutissa (sivu 25 täältä: KLIK) ja KL30 rele pistää loput pois 60 minuutin kohdalla (sivu 30 sama dokkari). IBS monitoroi lepovirtaa kerran 40 sekunnissa (sivu 24). Jos lepovirta on yli 80 mA, IBS loggaa DDE:lle vikakoodin (sivu 19).

    10,7 V tarkoittaa että yksi kenno on oikosessa.

    Leave a comment:


  • algernon
    replied
    Originally posted by nasislike View Post
    11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?
    Lyijyakun ns. nominaali täysjännite on 12.6V (ilman kuormaa), 2.1V per kenno.
    Kylmässä hieman pienempi ja huoneenlämpöä korkeammassa hieman isompi.
    Täyspurkaus siinä 11.7V nurkilla.
    Jos akkua kuormitetaan (esim. kiinni autossa virrat päällä) niin napajännitejännite laskee hieman. Käynnistäessä tietenkin enemmän ja tilapäisesti jopa tuon 11.7V alle.

    Käytännössä nykyautoissa on aina pieni kuorma päällä jopa kun ne toimivat normaalisti ja menevät matalaenergiatilaan muutamien minuuttien päästä sammutuksesta.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Vaimon kulkineen vanha akku (BMW AGM 90Ah) ei ollut tullut edes vajaassa 8 vuodessa tiensä päähän, mutta kun oman auton akku hyytyi, siirsin sen siihen ja ostin vaimolle uuden.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Mbat kokemuksia

    Miten lienee muilla Mbat akut toimineet? Mulla on ollut 6 kpl Mbat AGM akkuja n. 3 vuotta käytössä, joista nyt on jo 3 vaihdettu. Tämä siksi, että napajännite tipahtaa n. 10.7 volttiin. Juttelin maahantuojan kanssa asiasta ja kommentti oli tylysti, että akuilla on 1 V takuu ja sillä siisti, eli osta uudet akut, eli neuvotteluintoa ei löydy. Lieneekö sitten normaalia, että 50% akuista on sökönä noinkin pian.

    Ostan uudet akut, mutta kokeiluintoni loppui noiden Mbattien kanssa tähän.

    Niin sen verran pitää vielä mainita, että kaikki akut ovat rinnakkain ja ovat aurinkopanellijärjestelmässä. Säätimet ovat nk. älykkäitä säätimiä joista on asetettu nimenomaan AGM latausasetukset päälle.
    Last edited by Shappire; 25-08-2015, 15:06. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Exide AGM akku 95Ah on tulossa korvaamaan orkkis (Exiden valmistaman) 90Ah AGM-akun. Akun vaihto lienee hyvä ilmoittaa autolle, mutta vaatiiko myös koodaamisen 90Ah->95Ah?

    Sipoo/Itä-Vantaa/Itä-Helsinki alueelta jos löytyy koodaustaitoinen niin voisin vierailla sopivaa korvausta vastaan (laita privaa).
    ei kai siellä ole edes sellaista vaihtoehtoa. ilmoitus riittää

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Exide AGM akku 95Ah on tulossa korvaamaan orkkis (Exiden valmistaman) 90Ah AGM-akun. Akun vaihto lienee hyvä ilmoittaa autolle, mutta vaatiiko myös koodaamisen 90Ah->95Ah?

    Sipoo/Itä-Vantaa/Itä-Helsinki alueelta jos löytyy koodaustaitoinen niin voisin vierailla sopivaa korvausta vastaan (laita privaa).

    Tekijä löytyi jo, ilmoitus nähtävästi riittää.
    Last edited by 205/65-15H; 21-05-2015, 10:39. Reason: Tekijä löytyi jo, ilmoitus nähtävästi riittää.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by nasislike View Post
    Nojoo, vaihdoin akun ja muut vikavalot sain pois, paitsi tuon aktiiviohjauksen. Tälläistä se vielä näyttää.

    1. Redundancy comparison driver steering angle, top
    2. CE93 Message ( steering-wheel angle top, 0C8).

    Eikä tosiaan onnistunut tuo uudelleen kalibrointi, mitähän tuolle kannattais tehdä?
    Sen vois kalibroida istalla.

    Leave a comment:


  • nasislike
    replied
    Nojoo, vaihdoin akun ja muut vikavalot sain pois, paitsi tuon aktiiviohjauksen. Tälläistä se vielä näyttää.

    1. Redundancy comparison driver steering angle, top
    2. CE93 Message ( steering-wheel angle top, 0C8).

    Eikä tosiaan onnistunut tuo uudelleen kalibrointi, mitähän tuolle kannattais tehdä?

    Leave a comment:


  • nasislike
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Juu ei, akku vaihtoon. Missä päin asut?
    Vajaa tunti myöhemmin näytti enää 11.6. Pitääne käydä ensimmäisenä uusi akku hakemas ja kattoa sitten mitenkä etenee. Kauhavalla asustelen.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    11,9 V menee haarukkaan 0% - 25% latausta jäljellä: KLIK.

    Jos on juuri ladattu täyteen ja tuommoinen tulos --> vaihtoon.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by nasislike View Post
    11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?
    Juu ei, akku vaihtoon. Missä päin asut?

    Leave a comment:


  • nasislike
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Mittaa akun jännite kun se on täyteen ladattu ja kytketty autoon, sytytysvirta päällä mutta ilman että moottori on käynnissä.
    11.9 näytti, eli ei vissiin aivan kunnossa?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by nasislike View Post
    Joo oli se irti jonkun aikaa. Voikohan tuo vaikuttaa, jos akku on jo saanut säkeensä, eikä anna tarpeeksi virtaa? Akun valo vielä paloi näytöllä, vaikka latauksessa olikin.
    Mittaa akun jännite kun se on täyteen ladattu ja kytketty autoon, sytytysvirta päällä mutta ilman että moottori on käynnissä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎