Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Jpa80 View Post
    Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
    Jos puolet nousee epätasaisesti eikä perä laske yön aikana niin vika on tuossa venttilissä. Jos perä laskee, on jossain vuotoa.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      samaahan tuo on minullakin, perä pysyy korkeudessaan, mutta piipittelee satunnaisesti faulttia ja failurea. Myös rheingoldilla katsottuna on perä molemmin puolin kohdillaan.

      Comment

      • Jpa80
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 133
        • Pirkanmaa

        Ei laske perä omia aikojaan. Mistähän sitten löytyisi paja jossa suostuisivat vaihtamaan pelkän venttiilipalikan, joka paikassa tarjotaan koko kompuran vaihtoa ja väitetään ettei venttiiliä saa irrallisena...

        Comment

        • A62
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 117
          • Oulu

          Originally posted by Jpa80 View Post
          Kiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
          Mulle vaihdettiin venttiili pari viikkoa sitten. Tuli satunnaisesti level control herjoja ja lopuksi alkoi oikea kulma vajoamaan joskus sentin kaksi. Pumppu jaksoi aina kyllä pukata vaateriin. Ensin katsottiin putket ja lopuksi vaihdettiin venttiili. Pari kertaa on vaihdonkin jälkeeen tullut herja, mutta ei enää ole vajonnut. Saattaa olla anturiongelma, kun tulee yleensä kosteilla keleillä.

          Edit: niin tilasin osan air suspension shopista ja tuli n. viikossa. Hinta toimituskuluineen hiukan satasen pinnassa. Vaihto-operaatio korjaamolla otti tunnin, eli ei ole iso jumppa. Poistetun osan saa minulta ilmaiseksi. Luultavasti on ehjä.
          Last edited by A62; 16-02-2015, 22:20.

          Comment

          • Jpa80
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 133
            • Pirkanmaa

            Tarkkaa näyttää olevan milloin antaa tuon vikailmoituksen ja milloin ei. Pari päivää ajelin yksin ja vajaalla tankilla eikä mitään ongelmia. Tänään otin tankin täyteen ja lapset takapenkillä, niin jo alkoi taas ääni ja valoshow. No viikon päästä menee koko kompressoripakettivaihtoon, ihanan kallista mutta jospa tulisi sitten kuntoon...

            Comment

            • Jpa80
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 133
              • Pirkanmaa

              Kävikin tuuri tällä kertaa, ja toistaiseksi vältyttiin kompuran vaihdolta. Kompressorilta venttiilille menevä ilmaputki oli rikki, joka ilmeisimmin aiheutti tuon level control fail / failure - vian. Joskus näinkin päin.

              Comment

              • Benighted
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 281
                • Klaukkala

                Lainaanpas tätä kysyäkseni, että olisiko kellään faktaa siitä, milloin näihin on alettu laittamaan parempia letkuja kompuralle? Lanka vähän turhan pitkä tiedon etsimiselle

                Itse olen kerran kuullut, että kompura käväisi päällä auton nököttäessä yksin pihalla ja tuosta tulin heti vainoharhaiseksi, että onko hajoamassa

                Oma kosla valmistettu 2008/11.
                F11 530xdA M-Sport 2014
                Ex. E39 530iA Touring 2001
                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  Ei kait se hajoamassa ole. Hyvä vaan että toimii. Kyllä se sitten ilmoittaa kun ei enää toimi.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • mshonkanen
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 8
                    • Raisio

                    Originally posted by Zao View Post
                    eli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
                    Älä vielä tuhlaa rahoja merkkihuollossa. Tarkista letkujen kunto, jos ok, niin tarkista liittimet (kontaktiviat?). Mulla oikutteli rele, joka on vararenkaan alla ottamalla suojalevy pois, Siellä on 4 kpl:een relerivistö ja kyseinen on toinen toisesta päästä (en valitettavasti muista kummalta puolelta). Selville saat googlamalla kuvia kompurasta, jossa on mukana kyseinen rele. Marmoritiskin hinta 17 e mutta kyseessä on aivan tavallinen rele (sulkeutuva tai avautuva, en sitäkään muista). Rele on siis on aivan normi rele, eli maksaa muutama euroa motonetissä, varaosaliikkeissä, etc.
                    Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
                    Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/

                    Comment

                    • Karhu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 474
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by mshonkanen View Post
                      Älä vielä tuhlaa rahoja merkkihuollossa. Tarkista letkujen kunto, jos ok, niin tarkista liittimet (kontaktiviat?). Mulla oikutteli rele, joka on vararenkaan alla ottamalla suojalevy pois, Siellä on 4 kpl:een relerivistö ja kyseinen on toinen toisesta päästä (en valitettavasti muista kummalta puolelta). Selville saat googlamalla kuvia kompurasta, jossa on mukana kyseinen rele. Marmoritiskin hinta 17 e mutta kyseessä on aivan tavallinen rele (sulkeutuva tai avautuva, en sitäkään muista). Rele on siis on aivan normi rele, eli maksaa muutama euroa motonetissä, varaosaliikkeissä, etc.
                      Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
                      Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/
                      Omalla kohdalla on taasen todella omituinen tilanne tuossa hiacessa...rele palaa mutta vaihtamalla ei auta, toimii viikon, kaksi...ehkä kuukauden kunnes taas leipoo kiinni ja dingdong alkaa. Ja jälleen on rele palanut. Noita on tuossa nyt muistaakseni puolessa vuodessa viitisen vaihdettu eikä vielä ole oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Kompuraa ei ole vaihdettu mutta toisaalta kun lähtee käyntiin niin toimii nätisti kunnes taas rele palaa. Ideoita otetaan vastaan...
                      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by Karhu View Post
                        Omalla kohdalla on taasen todella omituinen tilanne tuossa hiacessa...rele palaa mutta vaihtamalla ei auta, toimii viikon, kaksi...ehkä kuukauden kunnes taas leipoo kiinni ja dingdong alkaa. Ja jälleen on rele palanut. Noita on tuossa nyt muistaakseni puolessa vuodessa viitisen vaihdettu eikä vielä ole oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Kompuraa ei ole vaihdettu mutta toisaalta kun lähtee käyntiin niin toimii nätisti kunnes taas rele palaa. Ideoita otetaan vastaan...
                        Liikaa virtaa tuosta menee läpi jos rele palaa. Ihme, että sulake on kestänyt. Onko releet olleet alkuperäisiä? Jos ei alkuperäinenkään rele kestä niin todennäköisesti kompura rikki ja ottaa liikaa virtaa.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Karhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 474
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by markok View Post
                          Liikaa virtaa tuosta menee läpi jos rele palaa. Ihme, että sulake on kestänyt. Onko releet olleet alkuperäisiä? Jos ei alkuperäinenkään rele kestä niin todennäköisesti kompura rikki ja ottaa liikaa virtaa.
                          Kyllä ihan alkuperäisiä on käytetty. Sulake on kestänyt. Pitänee jostain ottaa lainaan tai ostaa käytetty mutta toimiva että tuota pääsee testaamaan. Ei kamalasti innostaisi sitä touhutonnia tuohon laittaa.
                          Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by Karhu View Post
                            Kyllä ihan alkuperäisiä on käytetty. Sulake on kestänyt. Pitänee jostain ottaa lainaan tai ostaa käytetty mutta toimiva että tuota pääsee testaamaan. Ei kamalasti innostaisi sitä touhutonnia tuohon laittaa.
                            Näin kannattaa tehdä. Uuden kompuran ilman venttiileitä saa noin 300 eurolla jos siinä vika.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Pyjo
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 45
                              • Helsinki

                              Voi prkl***, ennättihän se vekotin vajaa 2 viikkoa olla kun porsimiset tulee. Auto oli pari päivää hieman kallellaan katukiveyksen päällä kuskin puolelle. Nyt ei vasen puoli nouse juurikaan. kompura tuntuu pyörittävän ja nousee, mut sitten taas vajuu alas. Oikea näyttäisi olevan ihan kohdallaan.

                              Liekkö palje mennyt, vai voiko tuollainen toiminta johtua tuosta letkusta? Pientä suhinaa olisin kuulleeni vasemmalta puolelta, mutta varmaksi en sano. Auto on 06/2008, eli ymmärtääkseni kyseinen ongelma olisi jo tuohon vuosimalliin poistettu. Ajettu on 184tkm mikäli sillä nyt on tähän merkitystä.

                              Comment

                              • A62
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 117
                                • Oulu

                                Nyt olisi sellainen ongelma, että ilmat pysyy sisällä, mutta oikea puoli ei säädy ja level control herja tulee tauluun joka käynnistyksellä. Säätöarvoja kun seuraa vasen kulma säätää aktiivisesti koko ajan, mutta oikea jumittaa 92mm arvossa. Käytin renkaan irti, irrotin anturin varren ja pyörittelin, mutta ei tule eloa lukemiin. Liitintä rassaamallakaan eloa ei tullut. Sekä tasonsäädön anturi että jakoventtiili on vaihdettu jokin aika sitten.

                                Onko mitään arvausta missä vika vielä voisi olla tai miten sitä kannattaisi etsiä. Ohjausboksi rikki, kaapeli poikki ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎