Piuhat poikki, liittimet hapettuneet, anturi rikki, ohjainlaite rikki. Eipä siinä muita osia ole.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by A62 View PostNyt olisi sellainen ongelma, että ilmat pysyy sisällä, mutta oikea puoli ei säädy ja level control herja tulee tauluun joka käynnistyksellä. Säätöarvoja kun seuraa vasen kulma säätää aktiivisesti koko ajan, mutta oikea jumittaa 92mm arvossa. Käytin renkaan irti, irrotin anturin varren ja pyörittelin, mutta ei tule eloa lukemiin. Liitintä rassaamallakaan eloa ei tullut. Sekä tasonsäädön anturi että jakoventtiili on vaihdettu jokin aika sitten.
Onko mitään arvausta missä vika vielä voisi olla tai miten sitä kannattaisi etsiä. Ohjausboksi rikki, kaapeli poikki ?
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostOsaako joku paikantaa missä tuo ohjainlaite sijaitsee? Tuli vielä mieleen, että pitääkö näitä korkeusantureita jotenkin kalibroida vaihdon jälkeen? Ettei vaan ole tapissa säädöt ja siksi näytä vakiolukemia
Eli vararenkaan alla styroksien välissä, verhoilun alla.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Täälläkin ongelmaa tuon tasonsäädön kanssa. Ongelmat alkoivat kun kuskin puolen pussi hajosi ja sen vaihdoin. Välillä tulee isommalla lastilla level system faultti tauluun ilmeisesti sen takia kun kompura käy liian kauan. Kokeilin inpalla niin vänkärin puoli nousee ja laskee nopeasti käsi ohjauksella, mutta kuskin puoli ei oikein tyhjene eikä myöskään täyty ( tai siis tekee nuo todella hitaasti). Onkohan tässä muuta mahdollisuutta, kuin että kompuran letku on jäänyt asennuksessa jonnekkin puristuksiin jolloin ilma ei kulkisi hyvin pussiin/pussista
Comment
-
-
Multa löytyy taas solenoideja edullisesti (käytettyjä) että saa sen blokattua pois pelistä. PM tai puhelua.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Auto oottais pihalla atomeina jospa se laskis niin pääsis jatkamaan. Viaksi tosiaan paljastui littaan mennyt letku pussin kiitoksen vieressä. Testasin solenoiditkin ja ne toimivat. Imuletku oli poikki joten sekin tuli vaihdettua. Kuivakn oli kuiva. Kun kasasin niin ajelin inpalla ylös alas ja toimi hienosti kunnes letku jäi jonnekkin väliin taas.
Nyt on siis pussi täynnä ilmaa ja irroiyin ilmapussin letkun ennen venttiilejä eikä siltikään tulee yhtään ilmaa letkusta. Ja tuota pussiahan ei saa irti täytenä ja ilmaletkuun ei pääse käsiksi irroittmatta pussia.
Mihin suuntaan pussista teillä lähtee tuo ilmaletku? Tällä hetkellä mulla menee kuskin puolella eteenpäin ja siinä näyttää jäävän johonkin puristuksiin.
Ei viittis uutta pussiakaan ruveta puhkomaan että sais tyhjäksi
Comment
-
-
Originally posted by Versuli View PostAuto oottais pihalla atomeina jospa se laskis niin pääsis jatkamaan. Viaksi tosiaan paljastui littaan mennyt letku pussin kiitoksen vieressä. Testasin solenoiditkin ja ne toimivat. Imuletku oli poikki joten sekin tuli vaihdettua. Kuivakn oli kuiva. Kun kasasin niin ajelin inpalla ylös alas ja toimi hienosti kunnes letku jäi jonnekkin väliin taas.
Nyt on siis pussi täynnä ilmaa ja irroiyin ilmapussin letkun ennen venttiilejä eikä siltikään tulee yhtään ilmaa letkusta. Ja tuota pussiahan ei saa irti täytenä ja ilmaletkuun ei pääse käsiksi irroittmatta pussia.
Mihin suuntaan pussista teillä lähtee tuo ilmaletku? Tällä hetkellä mulla menee kuskin puolella eteenpäin ja siinä näyttää jäävän johonkin puristuksiin.
Ei viittis uutta pussiakaan ruveta puhkomaan että sais tyhjäksi
Offtopic: säädin samalla käsijarrun ja oli melkonen metästäminen säätömutterin kanssa kun muilla sivustoilla sanotaan että se löytyy n. klo 6 kohdasta. Ainakin mulla kummatkin säädöt oli jarrusatulan kohdalla eli klo 3:ssa kuskin puolella ja klo 9:ssä vänkärin puolella.
Comment
-
-
minulla tuo oma heitteli satunnaisesti tuota faulttia ja failurea eikä perä notkahtanut ollenkaan. No pari viikkoa sitten huomasin, että iskareista on tullut enemmän ja vähemmän mömmöjä ulos, ne vaihtoon ja nyt ei ole tullut yhtään erroria, eikä kompura ole suraillut läheskään niin paljoa mitä ennen.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postminulla tuo oma heitteli satunnaisesti tuota faulttia ja failurea eikä perä notkahtanut ollenkaan. No pari viikkoa sitten huomasin, että iskareista on tullut enemmän ja vähemmän mömmöjä ulos, ne vaihtoon ja nyt ei ole tullut yhtään erroria, eikä kompura ole suraillut läheskään niin paljoa mitä ennen.
Comment
-
-
Ja eihän se vielä sitten täysin kunnossa ollutkaan. näköjään kierteet korkannu solenoidin päästä kun tippuu parissa tunnissa alas toinen puoli ( juuri se mitä on käyttäny irti). Tuntuu pyörinvän tyhjää tuo kierre. Olisko hyviä ideoita mitä tuonne kierteen väliin vois laittaa jotta pitäis ilmat sisällä ? Pitäs huomenna lähtä reissuun ja jos tuota ei saa pitäväksi niin toivoa ettei ajossa lähde koko piuha irti solenoidin päästä. Nyt kun sopivasti on vielä sunnuntai niin ei oikein mikään varaosa liike ole auki josta voisi jotain apua tuohon hommata.
Comment
-
-
Teflon teippiä koittaisin. Mulla on solenoidi, mutta ei ihan täksi päiväksi ehdi postilla :thinksigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Vaihdoin omaankin e61:een uuden kompuran kun vanhassa tehot oli aika loppu. Nosti kyllä perän ylos, mutta kesti pitkään ja välillä antoi virheilmoituksen. Kompuran asennus ei ollutkaan sitten ihan plug 'n play vaikka kyseessä original AMK kompura. Uudessa kompurassa paineletkun liitin oli isompi eikä vanha letku käynyt tähän suoraan. Mukana tuli uusi liitin eli letku poikki ja uusi liitin letkuun. Vanha liitin oli helmi puristuksella ja tässä uudessa letku vain työnnetään liittimen sisään ja lukituskynnet estävät letkun irtoamisen. Tiivistys tapahtuu o-renkaalla joka tulee letkun ympärille. Vähän vaikuttaa huonommalle systeemille kuin vanha, mutta ei se ainakaan asennuksen jälkeen vuotanut kun inpalla perää ajoin ylös ja leak finderilla tiiveyttä tutkin. Tämän lisäksi imuletkun nippa oli toisella puolella kuin vanhassa kompurassa ja imuletku piti reitittää uudestaan. Erikoisinta kuitenkin oli se, että oikeista kiinnityspisteistä puuttui kierteet. Muissa kiinnityspisteissä kierteet oli, mutta ne reiät eivät käyneet vanhaan kehykseen. Reiät oli oikeilla kohdilla, mutta kierretapilla joutui kierteet pyörittämään. Näitä ongelmiahan ei ole jos ostaa koko paketin venttiileineen ja kiinnitysalustoineen, mutta pelkän irto kompuran vaihdossa kannattaa ottaa huomioon. En sitten tiedä missä vuosimallissa tuo on jo alkuperäisenä erilainen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by julle2 View PostMissäs pk-seudulla tätä kannattaisi käydä korjauttamassa?
Alkoi juuri 2009 E61 herjailemaan level control system failurea.
Vaimo kuskannut kukkia ja niistä valunut reilummin vettä vararengaskaukaloon jossa viisaan suunnittelun ansiosta nuo releet yms sähkövermeet nyt sitten harjoitti vapaasukellusta
Kuivaamalla ei lähtenyt toimimaan, joten pitää aloittaa releiden vaihdosta
Comment
-
Comment