Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Piuhat poikki, liittimet hapettuneet, anturi rikki, ohjainlaite rikki. Eipä siinä muita osia ole.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • A62
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 117
      • Oulu

      Originally posted by A62 View Post
      Nyt olisi sellainen ongelma, että ilmat pysyy sisällä, mutta oikea puoli ei säädy ja level control herja tulee tauluun joka käynnistyksellä. Säätöarvoja kun seuraa vasen kulma säätää aktiivisesti koko ajan, mutta oikea jumittaa 92mm arvossa. Käytin renkaan irti, irrotin anturin varren ja pyörittelin, mutta ei tule eloa lukemiin. Liitintä rassaamallakaan eloa ei tullut. Sekä tasonsäädön anturi että jakoventtiili on vaihdettu jokin aika sitten.

      Onko mitään arvausta missä vika vielä voisi olla tai miten sitä kannattaisi etsiä. Ohjausboksi rikki, kaapeli poikki ?
      Osaako joku paikantaa missä tuo ohjainlaite sijaitsee? Tuli vielä mieleen, että pitääkö näitä korkeusantureita jotenkin kalibroida vaihdon jälkeen? Ettei vaan ole tapissa säädöt ja siksi näytä vakiolukemia

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Originally posted by A62 View Post
        Osaako joku paikantaa missä tuo ohjainlaite sijaitsee? Tuli vielä mieleen, että pitääkö näitä korkeusantureita jotenkin kalibroida vaihdon jälkeen? Ettei vaan ole tapissa säädöt ja siksi näytä vakiolukemia
        Kontissa samassa paikkaa missä se relekin on.
        Eli vararenkaan alla styroksien välissä, verhoilun alla.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Versuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 44
          • oulu

          Täälläkin ongelmaa tuon tasonsäädön kanssa. Ongelmat alkoivat kun kuskin puolen pussi hajosi ja sen vaihdoin. Välillä tulee isommalla lastilla level system faultti tauluun ilmeisesti sen takia kun kompura käy liian kauan. Kokeilin inpalla niin vänkärin puoli nousee ja laskee nopeasti käsi ohjauksella, mutta kuskin puoli ei oikein tyhjene eikä myöskään täyty ( tai siis tekee nuo todella hitaasti). Onkohan tässä muuta mahdollisuutta, kuin että kompuran letku on jäänyt asennuksessa jonnekkin puristuksiin jolloin ilma ei kulkisi hyvin pussiin/pussista

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Multa löytyy taas solenoideja edullisesti (käytettyjä) että saa sen blokattua pois pelistä. PM tai puhelua.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Versuli
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 44
              • oulu

              Auto oottais pihalla atomeina jospa se laskis niin pääsis jatkamaan. Viaksi tosiaan paljastui littaan mennyt letku pussin kiitoksen vieressä. Testasin solenoiditkin ja ne toimivat. Imuletku oli poikki joten sekin tuli vaihdettua. Kuivakn oli kuiva. Kun kasasin niin ajelin inpalla ylös alas ja toimi hienosti kunnes letku jäi jonnekkin väliin taas.

              Nyt on siis pussi täynnä ilmaa ja irroiyin ilmapussin letkun ennen venttiilejä eikä siltikään tulee yhtään ilmaa letkusta. Ja tuota pussiahan ei saa irti täytenä ja ilmaletkuun ei pääse käsiksi irroittmatta pussia.

              Mihin suuntaan pussista teillä lähtee tuo ilmaletku? Tällä hetkellä mulla menee kuskin puolella eteenpäin ja siinä näyttää jäävän johonkin puristuksiin.

              Ei viittis uutta pussiakaan ruveta puhkomaan että sais tyhjäksi

              Comment

              • Versuli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 44
                • oulu

                Originally posted by Versuli View Post
                Auto oottais pihalla atomeina jospa se laskis niin pääsis jatkamaan. Viaksi tosiaan paljastui littaan mennyt letku pussin kiitoksen vieressä. Testasin solenoiditkin ja ne toimivat. Imuletku oli poikki joten sekin tuli vaihdettua. Kuivakn oli kuiva. Kun kasasin niin ajelin inpalla ylös alas ja toimi hienosti kunnes letku jäi jonnekkin väliin taas.

                Nyt on siis pussi täynnä ilmaa ja irroiyin ilmapussin letkun ennen venttiilejä eikä siltikään tulee yhtään ilmaa letkusta. Ja tuota pussiahan ei saa irti täytenä ja ilmaletkuun ei pääse käsiksi irroittmatta pussia.

                Mihin suuntaan pussista teillä lähtee tuo ilmaletku? Tällä hetkellä mulla menee kuskin puolella eteenpäin ja siinä näyttää jäävän johonkin puristuksiin.

                Ei viittis uutta pussiakaan ruveta puhkomaan että sais tyhjäksi
                Jeps taashan se oli littaan mennyt, ja syykin selvisi. Pussissa on ura kompuran letkulle, mutta näköjään pääsee pomppaamaan pois sieltä asennus vaiheessa helposti ja jää pussin ja korin väliin. No teippivirittelyllä sai sen pysymään ja taas tasonsäätö toimii kuten pitääkin.

                Offtopic: säädin samalla käsijarrun ja oli melkonen metästäminen säätömutterin kanssa kun muilla sivustoilla sanotaan että se löytyy n. klo 6 kohdasta. Ainakin mulla kummatkin säädöt oli jarrusatulan kohdalla eli klo 3:ssa kuskin puolella ja klo 9:ssä vänkärin puolella.

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  minulla tuo oma heitteli satunnaisesti tuota faulttia ja failurea eikä perä notkahtanut ollenkaan. No pari viikkoa sitten huomasin, että iskareista on tullut enemmän ja vähemmän mömmöjä ulos, ne vaihtoon ja nyt ei ole tullut yhtään erroria, eikä kompura ole suraillut läheskään niin paljoa mitä ennen.

                  Comment

                  • Versuli
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 44
                    • oulu

                    Originally posted by ptikkala View Post
                    minulla tuo oma heitteli satunnaisesti tuota faulttia ja failurea eikä perä notkahtanut ollenkaan. No pari viikkoa sitten huomasin, että iskareista on tullut enemmän ja vähemmän mömmöjä ulos, ne vaihtoon ja nyt ei ole tullut yhtään erroria, eikä kompura ole suraillut läheskään niin paljoa mitä ennen.
                    Jep, Mulla hiljeni tuo kompuran käyntiääniki merkittävästi kun ei tarvi enää niin kovalla paineella koittaa puskia ilmaa pussiin

                    Comment

                    • Versuli
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 44
                      • oulu

                      Ja eihän se vielä sitten täysin kunnossa ollutkaan. näköjään kierteet korkannu solenoidin päästä kun tippuu parissa tunnissa alas toinen puoli ( juuri se mitä on käyttäny irti). Tuntuu pyörinvän tyhjää tuo kierre. Olisko hyviä ideoita mitä tuonne kierteen väliin vois laittaa jotta pitäis ilmat sisällä ? Pitäs huomenna lähtä reissuun ja jos tuota ei saa pitäväksi niin toivoa ettei ajossa lähde koko piuha irti solenoidin päästä. Nyt kun sopivasti on vielä sunnuntai niin ei oikein mikään varaosa liike ole auki josta voisi jotain apua tuohon hommata.

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Teflon teippiä koittaisin. Mulla on solenoidi, mutta ei ihan täksi päiväksi ehdi postilla :think
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Vaihdoin omaankin e61:een uuden kompuran kun vanhassa tehot oli aika loppu. Nosti kyllä perän ylos, mutta kesti pitkään ja välillä antoi virheilmoituksen. Kompuran asennus ei ollutkaan sitten ihan plug 'n play vaikka kyseessä original AMK kompura. Uudessa kompurassa paineletkun liitin oli isompi eikä vanha letku käynyt tähän suoraan. Mukana tuli uusi liitin eli letku poikki ja uusi liitin letkuun. Vanha liitin oli helmi puristuksella ja tässä uudessa letku vain työnnetään liittimen sisään ja lukituskynnet estävät letkun irtoamisen. Tiivistys tapahtuu o-renkaalla joka tulee letkun ympärille. Vähän vaikuttaa huonommalle systeemille kuin vanha, mutta ei se ainakaan asennuksen jälkeen vuotanut kun inpalla perää ajoin ylös ja leak finderilla tiiveyttä tutkin. Tämän lisäksi imuletkun nippa oli toisella puolella kuin vanhassa kompurassa ja imuletku piti reitittää uudestaan. Erikoisinta kuitenkin oli se, että oikeista kiinnityspisteistä puuttui kierteet. Muissa kiinnityspisteissä kierteet oli, mutta ne reiät eivät käyneet vanhaan kehykseen. Reiät oli oikeilla kohdilla, mutta kierretapilla joutui kierteet pyörittämään. Näitä ongelmiahan ei ole jos ostaa koko paketin venttiileineen ja kiinnitysalustoineen, mutta pelkän irto kompuran vaihdossa kannattaa ottaa huomioon. En sitten tiedä missä vuosimallissa tuo on jo alkuperäisenä erilainen.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • jonaaz_
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 27
                            • Oulu

                            perä ei laske oikeen?

                            Mulla semmoine ongelma kun esimerkiksi otat takapenkin täytee porukkaa ja nekun lähtee pois ni perä ei ilmeisesti laske ajossa kunnolla ja antaa hälärin siitä. Missä vois olla vika??? Perä nousee ja pysyy ylhääläkin hyvin.

                            Comment

                            • julle2
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 28

                              Missäs pk-seudulla tätä kannattaisi käydä korjauttamassa?
                              Alkoi juuri 2009 E61 herjailemaan level control system failurea.

                              Comment

                              • julle2
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 28

                                Originally posted by julle2 View Post
                                Missäs pk-seudulla tätä kannattaisi käydä korjauttamassa?
                                Alkoi juuri 2009 E61 herjailemaan level control system failurea.
                                Lisätäämpäs sen verran että vika on luultavasti releissä tai muualla sähköpuolella.
                                Vaimo kuskannut kukkia ja niistä valunut reilummin vettä vararengaskaukaloon jossa viisaan suunnittelun ansiosta nuo releet yms sähkövermeet nyt sitten harjoitti vapaasukellusta
                                Kuivaamalla ei lähtenyt toimimaan, joten pitää aloittaa releiden vaihdosta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎