..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Noniin, pari kertaa tuon taso vian nakkas ja nyt sitten vaihdoin letkun, n. 40min meni hommassa ensikertalaiselta... Liitteenä kuvat vanhan letkun rikkinäisistä kohdista, toinen kompuran päästä ja toinen siitä keskivaiheilta. Vähän liikaa valoa tossa pääty kuvassa, mut siitä näkee miten se on repaleina
No eipäs ollut tuosta hyötyä, jollei tuota tarvi sitten jotenkin läppärillä kalibroida tms. Pimputtaa hetken päästä kun liikkeelle on lähdetty, mutta perä kyllä on suorassa. Tiedä sitten mikä sitä pimpututtaa vai onko sitten vain kompurassa jo paskaa sen verran että kohta nytkähtää. Täytyy vielä illalla tsekata koneella että mitä se oikeen sanoopi.
UPD2: Tuossa tuli 600km ilman pimputtelua kun oli kesärenkaat perällä. Kotona ne pois ja n. 5km ajoa niin pim pim... Täytyy alkaa kyselee meneekö tuo kompura auton takuuseen ja vaihdattaa romut sitten liikkeessä jos menee...
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postrele tai onko sitten puhki ne letkut pusseille tai sitten pussi / pussit kassit nyytit? vikakoodihan tuo tallentuu failuresta ainakin aina tonne muistin, että haluaako se sen nollauksen. tietty ois hyvä tehdä se "kalibrointi" kompuran vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Viime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostViime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View Postvaihda nopeasti ne vuotavat imu/täyttöletkut ennenkuin se hajoittaa kompuran..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostImuletku on vaihdettu jo viime syksynä kun auton hommasin. Talvella yritin etsiä noista painepuolen putkista mahdollista vuotokohtaa mutta en löytänyt.. Yleensä auto pitää perän oikealla korkeudella mutta välillä muutaman sentin matalemmalla,yleensä vielä apukuskin puolta. Luulisi että jos siellä vuoto on niin vuotaisi koko ajan. Voisikohan jotkut takaisku-tai magneettiventtiilit aiheuttaa moista vikaa? Imuletku oli osittain rikki kun sen vaihdoin joten lika on voinut jumittaa jotain kompurasta..
Comment
-
-
Originally posted by firstbimmer View PostKompura ja imuletku vaihdettu pari viikkoa sitten ja siitä asti pelittäny moitteetta. Tänään sitten taas alkoi herjaamaan. Perä on minun mielestä nyt selvästi aiempaa korkeammalla (71cm kaaresta maahan). Mikähän tuossa nyt mahtaa mättää?
Sain pudotettua perää alas kun irroitin kompuralta ilmapusseille lähtevän putken ja pistin reilusti painoa eli emännän konttiinAnnoin perän tipahtaa melko alas ja sitte laitoin putken takaisin kiinni. Nyt kompura nosti perän niin, että kaaresta jäi maahan 67cm. 50km testilenkki ei saanut vikailmoitusta tulemaan, kun se ennen perän pudotusta tuli lähes välittömästi.
Mietityttää vaan nyt, että mikähän on saanut kompuran nostamaan perän liian ylös. Olisikohan tuossa tulossa perän korkeutta tarkkaileva anturi tiensä päähän vai voiko olla joku ohjelmointi juttu mikä olisi jäänyt kompuran vaihtaneessa liikkeessä tekemättä?
Comment
-
Comment