Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:54.
    ///Motorporot

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      Noniin, pari kertaa tuon taso vian nakkas ja nyt sitten vaihdoin letkun, n. 40min meni hommassa ensikertalaiselta... Liitteenä kuvat vanhan letkun rikkinäisistä kohdista, toinen kompuran päästä ja toinen siitä keskivaiheilta. Vähän liikaa valoa tossa pääty kuvassa, mut siitä näkee miten se on repaleina

      No eipäs ollut tuosta hyötyä, jollei tuota tarvi sitten jotenkin läppärillä kalibroida tms. Pimputtaa hetken päästä kun liikkeelle on lähdetty, mutta perä kyllä on suorassa. Tiedä sitten mikä sitä pimpututtaa vai onko sitten vain kompurassa jo paskaa sen verran että kohta nytkähtää. Täytyy vielä illalla tsekata koneella että mitä se oikeen sanoopi.

      UPD2: Tuossa tuli 600km ilman pimputtelua kun oli kesärenkaat perällä. Kotona ne pois ja n. 5km ajoa niin pim pim... Täytyy alkaa kyselee meneekö tuo kompura auton takuuseen ja vaihdattaa romut sitten liikkeessä jos menee...
      Attached Files
      Last edited by ptikkala; 11-04-2012, 07:11. Reason: lisempää päivitystä...

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        Jaaha, onko vihjeitä mitä pitäisi seuraavaksi tarkistaa kun imuletku on vaihdettu (oli hieman murtunut) ja uusi kompurakin on paikallaan mutta silti antaa vielä herjaa...?

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          rele tai onko sitten puhki ne letkut pusseille tai sitten pussi / pussit kassit nyytit? vikakoodihan tuo tallentuu failuresta ainakin aina tonne muistin, että haluaako se sen nollauksen. tietty ois hyvä tehdä se "kalibrointi" kompuran vaihdon jälkeen.

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            Originally posted by ptikkala View Post
            rele tai onko sitten puhki ne letkut pusseille tai sitten pussi / pussit kassit nyytit? vikakoodihan tuo tallentuu failuresta ainakin aina tonne muistin, että haluaako se sen nollauksen. tietty ois hyvä tehdä se "kalibrointi" kompuran vaihdon jälkeen.
            Ok, soittelen tuonne huoltoon ja kyselen tekivätkö kalibrointia jne.

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              Viime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                Originally posted by LasseE View Post
                Viime aikoina on aika paljon hurissut tuo kompura ja heittää herjaakin välillä..Seurailin tuossa eilen kun kompura kävi ja nosti perää niin heti kun kompura pysähtyi niin apukuskin puoli tipahti muutaman sentin alaspäin. Mikähän tuohon voisi olla syynä? Vuotava pussi vai paineputki.. Vuotoääniä en ole kuullut.
                vaihda nopeasti ne vuotavat imu/täyttöletkut ennenkuin se hajoittaa kompuran..

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  Originally posted by tuumas View Post
                  vaihda nopeasti ne vuotavat imu/täyttöletkut ennenkuin se hajoittaa kompuran..
                  Imuletku on vaihdettu jo viime syksynä kun auton hommasin. Talvella yritin etsiä noista painepuolen putkista mahdollista vuotokohtaa mutta en löytänyt.. Yleensä auto pitää perän oikealla korkeudella mutta välillä muutaman sentin matalemmalla,yleensä vielä apukuskin puolta. Luulisi että jos siellä vuoto on niin vuotaisi koko ajan. Voisikohan jotkut takaisku-tai magneettiventtiilit aiheuttaa moista vikaa? Imuletku oli osittain rikki kun sen vaihdoin joten lika on voinut jumittaa jotain kompurasta..
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    Originally posted by LasseE View Post
                    Imuletku on vaihdettu jo viime syksynä kun auton hommasin. Talvella yritin etsiä noista painepuolen putkista mahdollista vuotokohtaa mutta en löytänyt.. Yleensä auto pitää perän oikealla korkeudella mutta välillä muutaman sentin matalemmalla,yleensä vielä apukuskin puolta. Luulisi että jos siellä vuoto on niin vuotaisi koko ajan. Voisikohan jotkut takaisku-tai magneettiventtiilit aiheuttaa moista vikaa? Imuletku oli osittain rikki kun sen vaihdoin joten lika on voinut jumittaa jotain kompurasta..
                    Aivan. Voisiko olla myös väljä kompura? :think Kannattaa varmasti silti katsoa vielä toistamiseen ne painepuolen letkut, omasta löytyi vasta 3:lla kerralla pienenpieni reikä toisen puolen letkusta ja teki juuri tuon mitä sinulla tekee.

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      minun kompura loppujen lopuksi hönki molempiin suuntiin kun sieltä imu letkun nokasta tilannetta tarkasteli.

                      Comment

                      • firstbimmer
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 79
                        • Lahti

                        Kompura ja imuletku vaihdettu pari viikkoa sitten ja siitä asti pelittäny moitteetta. Tänään sitten taas alkoi herjaamaan. Perä on minun mielestä nyt selvästi aiempaa korkeammalla (71cm kaaresta maahan). Mikähän tuossa nyt mahtaa mättää?

                        Comment

                        • firstbimmer
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 79
                          • Lahti

                          Originally posted by firstbimmer View Post
                          Kompura ja imuletku vaihdettu pari viikkoa sitten ja siitä asti pelittäny moitteetta. Tänään sitten taas alkoi herjaamaan. Perä on minun mielestä nyt selvästi aiempaa korkeammalla (71cm kaaresta maahan). Mikähän tuossa nyt mahtaa mättää?

                          Sain pudotettua perää alas kun irroitin kompuralta ilmapusseille lähtevän putken ja pistin reilusti painoa eli emännän konttiin Annoin perän tipahtaa melko alas ja sitte laitoin putken takaisin kiinni. Nyt kompura nosti perän niin, että kaaresta jäi maahan 67cm. 50km testilenkki ei saanut vikailmoitusta tulemaan, kun se ennen perän pudotusta tuli lähes välittömästi.

                          Mietityttää vaan nyt, että mikähän on saanut kompuran nostamaan perän liian ylös. Olisikohan tuossa tulossa perän korkeutta tarkkaileva anturi tiensä päähän vai voiko olla joku ohjelmointi juttu mikä olisi jäänyt kompuran vaihtaneessa liikkeessä tekemättä?

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            eikös nuo joskus tuppaa menemään siihen garage modeen ja silloin nostaa perseen ihan ylös.

                            Comment

                            • firstbimmer
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 79
                              • Lahti

                              Mikähän mahtaa olla rikki/vikana jos auto päättää välillä heittää perän tuohon garage modeen? Nyt on auto taas tuossa cross country lookissa.

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1571

                                käsittääkseni se täytyy inpalla tai muulla vastaavalla poistaa käytöstä. muut jotka noita on räplänny enemmän ni varmaa osaa sanoo kuinka se tapahtuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎