kun on tavaraa ollu kyydissä on välillä tuli level control fail ilmotus, no nyt perä on laskenu lopullisesti tonttiin. auton käynnistäessä kompura lähtee huutamaan, mutta perä ei nouse yhtään, kompura käy varmaan 30-50 sek, jonka jälkeen herja tulee. ennen on kyllä noussu ihan normaalisti ja nopeasti. veikkauksia voiko kompura olla kaput vaikka lähtee päälle? vai onko joku solenoidi hässäkkä kun tuntuu ettei ilma mene pusseille asti. entä kuinka usein tuon kompuran pitäs täyttää pusseja, tuntuu että joka aamu tai ainakin kerran päivään se huutaa..
Olenkohan vuoden aikana kuullut/huomannut muutaman kerran että kompura käynyt, voi tietysti olla kuulossakin vikaa ja jokakerta kun olen tunkannut autoa.
Olenkohan vuoden aikana kuullut/huomannut muutaman kerran että kompura käynyt, voi tietysti olla kuulossakin vikaa ja jokakerta kun olen tunkannut autoa.
Minulla kompura käy lähes joka reissu, melkein aina pihasta lähtiessä, parin kilsan jälkeen perillä ja taas sama toisinpäin, joskus kompura on tosin hiljaakin muutaman päivän, auto ei laskeudu "tonttiin" mutta putoaa noin sentin parkkeerauksen jälkeen, vuotoja en löytänyt, eikä merkkiliikekään mitään vikaa löytänyt, kärsinyt nyt ominaisuudesta jo pari vuotta, vituttaa vaan kuunnella tuota jatkuvaa kompuran rällätystä, aiemmin oli kyllä kompura suht hiljaa.
kun on tavaraa ollu kyydissä on välillä tuli level control system fail ilmotus, no nyt perä on laskenu lopullisesti tonttiin. auton käynnistäessä kompura lähtee huutamaan, mutta perä ei nouse yhtään, kompura käy varmaan 30-50 sek, jonka jälkeen herja tulee. ennen on kyllä noussu ihan normaalisti ja nopeasti. veikkauksia voiko kompura olla kaput vaikka lähtee päälle? vai onko joku solenoidi hässäkkä kun tuntuu ettei ilma mene pusseille asti. entä kuinka usein tuon kompuran pitäs täyttää pusseja, tuntuu että joka aamu tai ainakin kerran päivään se huutaa..
jaa-a, eilen vähä pidemmän ajon aikana (70km) oli näköjään pumpannu perän oikeaan korkeuteen, vaikka auton käynnistäessä sama homma kun tuossa ylemmässä tekstissä.. ja sen verran lisystä että kyllä perä nousee mutta todella hitaasti ja vähä, ehkä kerkee n.5mm nousta juurikin loppuvauheilla ennenkun tulee tuo herja..
Kuulostaa että kompura jää päälle, ei vikavaloja/-huomautuksia mittaristossa, perä normaali korkudella ja kaikki pelaa... En vaan raaskinut kuunnella tuota kompuran ääntä paria minuuttia pitempään auton pysähdyttyä. Otin sulakkeen irti joka löytyikin takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Annoin olla pari tuntia pois ja seuraavan kerran ajoon lähtiessä pelannut normaalisti... Tämä siis viime talvena. Kesällä teki kerran ja samanlai tuli kuntoon kun otti sulakkeen yöksi pois. Nyt kompura taas käy sadepäivän iloksi eukä meinaa enää sammua vaikka pitää sulaketta välillä pois. Eka vika oli pakkasella, sitten helteellä ja nyt sade päivänä, lämpötila plus seitsemän. Onneksi autolla ajetaan aina lyhyttä matkaa niin tuon kyllä kuulee kun nousee autosta. Mikähän mahtaa olla järjestelmässä vikana? Vaikka kompura pumppaa niin oikean korkeuden saavutettuaan järjestelmä taitanee toimia ja päästää ilmoja pois koska perä ei nouse liian korkealle...
Kuulostaa että kompura jää päälle, ei vikavaloja/-huomautuksia mittaristossa, perä normaali korkudella ja kaikki pelaa... En vaan raaskinut kuunnella tuota kompuran ääntä paria minuuttia pitempään auton pysähdyttyä. Otin sulakkeen irti joka löytyikin takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Annoin olla pari tuntia pois ja seuraavan kerran ajoon lähtiessä pelannut normaalisti... Tämä siis viime talvena. Kesällä teki kerran ja samanlai tuli kuntoon kun otti sulakkeen yöksi pois. Nyt kompura taas käy sadepäivän iloksi eukä meinaa enää sammua vaikka pitää sulaketta välillä pois. Eka vika oli pakkasella, sitten helteellä ja nyt sade päivänä, lämpötila plus seitsemän. Onneksi autolla ajetaan aina lyhyttä matkaa niin tuon kyllä kuulee kun nousee autosta. Mikähän mahtaa olla järjestelmässä vikana? Vaikka kompura pumppaa niin oikean korkeuden saavutettuaan järjestelmä taitanee toimia ja päästää ilmoja pois koska perä ei nouse liian korkealle...
Kiitos neuvosta.
Tarkoitat että rele kytkee muttei anna enää irti? Ja virta jää pumpulle päälle... Kertoiskohan INPA tuosta mitään havaintoa.
Missä rele sijaitsee? Sitähän voisi kopistella kokeeksi jos/kun saa tilanteen päälle...
Alkaa olla pikkuhiljaa hyvät neuvot tarpeen tämän e61 ilmaperän kanssa.
Pari viikkoa aikaa lauantaina loppui autosta akku, latasin akun ja kaikki ok, paitsi active steering faultti.
Sunnuntaina kiskoin trailerilla 150km projektipirssiä ja silloinkin kaikki ok, perä pysyi normissa koko ajan.
Viime viikolla pesin auton ja lähin hakemaan vaimoa töistä niin lätkäsi self levelling failurea tauluun.
Kotia päästyä käytin virrat pois ja kompura pärähti tulille ja huusi niin kauan että tuli taas FAIL tauluun.
Koodi taisi olla liian pitkästä käyttöajasta tms.
Viaksi pääteltiin solenoidiventtiili joka jakaa ilmat pusseille, koska kompura toimii (n.6kk vanha, samoin rele). Uusi venttiili tilaukseen ja eilen kyseinen osa paikalleen.
Käytös ei muuttunut mihinkään, samallalailla kompura pärisee niin kauan että tulee FAIL mittaristoon, pussit eivät ole aivan tyhjät eli ei makaa aivan pohjassa muttei vielä lähelläkään normikorkeutta.
Liittimet kävin läpi ja johdot siltä osin kun ovat näkösällä ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa pinnejä myöten.
Peräkontin pohja on kuiva ja käytin ohjausboksin kotelonkin auki, enkä hoksannut piirilevyllä mitään poikkeavaa kuten hapettumia tai värimuutoksia kyrvähdyksestä.
Inpalla onnistuu ohjata kompuraa, mutta ei mitään vaikutusta perän korkeuteen vaikka kuinka pärisyttäis.
Onko nyt ohjausboksi paskana kuitenkin vai mitä kettua kun antureilta ei tule mitään vikakoodia ja pussit ei vain täyty kuin ihan hiukan eli makaa miltei kumien päällä.
Kyseessä talouden ainoa käyttöauto joten ei joutaisi makaamaan tallissa.
Alkaa olla pikkuhiljaa hyvät neuvot tarpeen tämän e61 ilmaperän kanssa.
Pari viikkoa aikaa lauantaina loppui autosta akku, latasin akun ja kaikki ok, paitsi active steering faultti.
Sunnuntaina kiskoin trailerilla 150km projektipirssiä ja silloinkin kaikki ok, perä pysyi normissa koko ajan.
Viime viikolla pesin auton ja lähin hakemaan vaimoa töistä niin lätkäsi self levelling failurea tauluun.
Kotia päästyä käytin virrat pois ja kompura pärähti tulille ja huusi niin kauan että tuli taas FAIL tauluun.
Koodi taisi olla liian pitkästä käyttöajasta tms.
Viaksi pääteltiin solenoidiventtiili joka jakaa ilmat pusseille, koska kompura toimii (n.6kk vanha, samoin rele). Uusi venttiili tilaukseen ja eilen kyseinen osa paikalleen.
Käytös ei muuttunut mihinkään, samallalailla kompura pärisee niin kauan että tulee FAIL mittaristoon, pussit eivät ole aivan tyhjät eli ei makaa aivan pohjassa muttei vielä lähelläkään normikorkeutta.
Liittimet kävin läpi ja johdot siltä osin kun ovat näkösällä ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa pinnejä myöten.
Peräkontin pohja on kuiva ja käytin ohjausboksin kotelonkin auki, enkä hoksannut piirilevyllä mitään poikkeavaa kuten hapettumia tai värimuutoksia kyrvähdyksestä.
Inpalla onnistuu ohjata kompuraa, mutta ei mitään vaikutusta perän korkeuteen vaikka kuinka pärisyttäis.
Onko nyt ohjausboksi paskana kuitenkin vai mitä kettua kun antureilta ei tule mitään vikakoodia ja pussit ei vain täyty kuin ihan hiukan eli makaa miltei kumien päällä.
Kyseessä talouden ainoa käyttöauto joten ei joutaisi makaamaan tallissa.
Elikkäs hyvät neuvot tervetulleita!
kuulostaa aika samalta kuin ittellä, viikon ajan herjas jatkuvaan tuota system level failurea, ja perä makas alhaalla muttei ihan tyhjän päällä kuitenkaan. korjaantui itsestään, pitemmän ajon aikana (120km) oli perä noussu oikeaan korkeuteen ja nyt on noin kk ajan toiminu normaalisti, eikä oo perä laskenu.välillä kompura aina pyörii hetken. en tiiä mikä aiheutti... vikakoodin anto EHC control-time fault, lifting molemmille puolille.
kuulostaa aika samalta kuin ittellä, viikon ajan herjas jatkuvaan tuota system level failurea, ja perä makas alhaalla muttei ihan tyhjän päällä kuitenkaan. korjaantui itsestään, pitemmän ajon aikana (120km) oli perä noussu oikeaan korkeuteen ja nyt on noin kk ajan toiminu normaalisti, eikä oo perä laskenu.välillä kompura aina pyörii hetken. en tiiä mikä aiheutti... vikakoodin anto EHC control-time fault, lifting molemmille puolille.
Joo aivan ihme vika ja ihan puskista.
En keksi ennää muuta ko tuo itte ohjausboksi/moduuli. Täytyy vissiin kokeilla vasaralla sitä kohta josko auttas.
Ei kellään olis oulun lähialueella varmasti toimivaa boksia testiin ja sitte myyntiin jos alkaa sillä pelaamaan?
Mulla kyllä toimi koodaamattakin, kun vaihdoin bokseja autosta toiseen vikaa etsiessä.
No sitte noissa täytyy olla jotain eroja keskenään tai vika on erilainen. Mulla oli perä tontissa, ku oli päässy vettä vararenkaan alle sinne "styroksikoteloon", niin ei se heränny henkiin uudella boxilla. Piti käydä vielä korjaamolla tietokoneen päässä.
työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Tämähän selvisi. Olin siis väärän anturin tilannut, kyseinen anturi on etupään anturi ja ilmeisesti säätää vain xenonien korkeutta. Uuden anturin tilasin oem numerolla 37146853753 ja alkoi heti pelittämään. Vikakoodit hävisi mittaristosta ja myös inpalta. Anturit ovat ulkoisesti samanlaisia.
Jaha, taas sama homma ja sama puoli. Hyvin kesti uusi osa....
Comment