Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Telehell View Post
    Jaha, taas sama homma ja sama puoli. Hyvin kesti uusi osa....
    Oliko joku halpis tarvike?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Telehell
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2016
      • 330
      • Joensuu

      Originally posted by HTK12 View Post
      Oliko joku halpis tarvike?
      Ei ollu ku bemariosat.fi:stä alkuperäinen.
      Mitsubishi Outlander PHEV
      Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
      Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
      Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
      Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
      Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
      Ex: Nissan Primera P11 -01
      Ex: Nissan Sunny -94

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by Telehell View Post
        Jaha, taas sama homma ja sama puoli. Hyvin kesti uusi osa....
        Ettei olisi kuitenkin vika johdossa tai liittimessä? Anturin vaihdossa tullut sen verran vääntöä kaapeliin, että on toiminut hetken.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Telehell
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2016
          • 330
          • Joensuu

          Nythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?
          Mitsubishi Outlander PHEV
          Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
          Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
          Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
          Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
          Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
          Ex: Nissan Primera P11 -01
          Ex: Nissan Sunny -94

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by Telehell View Post
            Nythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?
            ABS anturi mittaa pyörän pyörimisnopeuden ja sillä ei ole mitään tekemistä tasonsäädön kanssa.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              Jep näin arvelinkin. Eli sitten Carly ei osaa antaa jotain vikakoodia tasonsäädöstä, kun ei anna vikakoodia mut herja on taulussa.
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • BMW E60
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 49
                • kangasniemi

                Originally posted by Pex View Post
                laukesi kompuran solenoidiventtiilin letkuliitin. Oireena aluksi vasemman pussin hidas tyhjeneminen ~12h aikana ihan alas. Muutamassa päivässä vuoto paheni niin, että tuli alas 4-5h:ssa. Lopulta ei kauaa enää pysyny ylhäällä.

                Kirjaillaanpa tähän yksi tapa miten nuo liittimet voi helposti ja halvalla korjata. Jos olis jollekin apua.

                Solenoidiventtiililtä lähtee ulkohalkaisijaltaan 4mm kovat paineilmaletkut sekä vasemmalla että oikealle pussille. Molemmille siis omat lähdöt ja letkut. Venttiilin muovirungossa on kierteet, johon metallikierteinen letkuliitin tulee kiinni. Tuota liitosta kun muutaman kerran aukoo niin melko varmasti nuo muovikierteet korkkaa. Ovat sen verran haprasta tavaraa. Näin kävi itsellekin. Sama juttu kävi aikoinaan kompuran kuivaimelta lähtevälle letkulle, jossa sama metalli/muovi-liitinpaketti.

                Olen korvannut nyt nuo kaikki alkuperäiset aukikierrettävät liittimet kuvan mukaisilla paineilmaletkuliittimillä. Ensimmäisessä kuvassa siis vasemmalla uusi ja oikealla alkuperäinen liitin katkaistun letkunpätkän kanssa. Solenoidille suorat liittimet ja kuivaimelta lähtevään kulmaliitin. Eli ekaksi pyöräytetään muoviin uudet jengat, jonka jälkeen väännetään nuo uudet liittimet paikoilleen. Letku liitetään noihin liittimiin yksinkertaisesti vain painamalla. Letkun irrottaminen liittimestä myös helppoa. Eli kun tuollaiset laittaa niin itse liitintä ei tarvi noista muovikierteistä enää koskaan irrottaa jos ja kun kompuraa tarvii irrotella remppaamista varten. Kierteet ei näin ollen korkkaa todennäköisesti enää koskaan, jos niitä ei huvikseen ala pyörittelemään.

                Kuvassa näkyy myös nuo solenoidin onnettomat muovikierteet. On siinä taas kyllä säästetty Saksassa ainakin penni kun ei häävimpää ole keksineet.

                Hintaa noilla painettavilla liittimillä 3 eur/kpl.


                Mistä sä tilasit tollasety liuiuttimet? Soittele nii on helpompi keskustella.
                Itellä meni alkuperäiset helmet paskaks eikä kuulemma saa erikseen ostettua niitä.
                o45-1825095

                Comment

                • Magor
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 574
                  • Oulu

                  Originally posted by Magor View Post
                  Joo täytyy käyttää jollain viisaammalla eka tutkinnassa saako tuota nykyistä vielä nollattua/koodailtua/ohjelmoitua kuntoon, sitten vasta uutta osaa.
                  Vikahan oli lopulta voimattomassa kompurassa.
                  Tulipahan vaihdettua venttiilikin ennen kun uskoi että kompurassa vika.
                  Nyt uus paikallaan jo useamman viikon eikä mitään ongelmaa.
                  Katsotaanpa kuinka Miesslerillä takuu pelaa. Eilen vasta sain aikaseksi viedä rikkinäisen postiin.
                  G31 540d xdrive
                  E28 535iA ikiprojekti

                  Comment

                  • rotaN
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2015
                    • 211
                    • -

                    nyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..

                    onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
                    jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?
                    Last edited by rotaN; 11-10-2017, 20:27.

                    Comment

                    • rööki
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2016
                      • 42
                      • st1

                      Viikon verran laahas perä maassa ja joka käynnistyksellä tul level system fail vaikka kompura lähti pyörinään. Nyt sitten ajellessa ihmettelin että ei oo tullutkaan herjaa, no oli perä noussu normaaliin korkeuteen.. mihin vikaan viittaa? Kompuraanko?

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • Magor
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 574
                          • Oulu

                          Originally posted by rotaN View Post
                          nyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..

                          onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
                          jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?
                          Itte testasin juuri tuollai että otin kompuran takapuolelta venttiilille menevän letkun irti ja painoin peukalolla tukkoon kun kompura päällä. Paine oli tosi heikko ja tuntu että kompura hyyty.
                          Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
                          Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
                          Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.
                          G31 540d xdrive
                          E28 535iA ikiprojekti

                          Comment

                          • rotaN
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2015
                            • 211
                            • -

                            Originally posted by Telehell View Post
                            Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
                            samaa mietin itekkin tuossa ja tsekkasin varuilta ettei oo konttiin päässy vettä, kuiva oli ja peräkin on pysyny ylhäällä.. huomasin että nyt ei oo kompura pyöriny 3 päivään ollenkaan ja perä on pysyny ylhäällä vaikka ennen kompura pyöri joka käynnistyksen yhteydessä hetken aikaa, mitään remppaa ei oo siis tehty joten ihmetyttää hiukan..:think pitää vielä kattoa tuo letku ja suodatin että on kunnossa.

                            Comment

                            • samel
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 34
                              • savo

                              Originally posted by Telehell View Post
                              Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
                              Niin tai/ja kylmät.
                              530da, e61, 2005.

                              Comment

                              • rotaN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2015
                                • 211
                                • -

                                Originally posted by Magor View Post
                                Itte testasin juuri tuollai että otin kompuran takapuolelta venttiilille menevän letkun irti ja painoin peukalolla tukkoon kun kompura päällä. Paine oli tosi heikko ja tuntu että kompura hyyty.
                                Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
                                Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
                                Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.
                                eipä tarvinnu paljoa tutkailla kun lokasuojan otti pois niin kompuralta lähtevä letkun pätkä oli totaalisen paskana. liitoskohdasta lähes poikki ja pitkittäisiä viiltoja läpi asti joka puolella eiköhän lie kompura vetäny hiekkapölypaskat sisään..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎