Originally posted by Telehell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 level control system failure
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOliko joku halpis tarvike?Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Nythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostNythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Jep näin arvelinkin. Eli sitten Carly ei osaa antaa jotain vikakoodia tasonsäädöstä, kun ei anna vikakoodia mut herja on taulussa.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postlaukesi kompuran solenoidiventtiilin letkuliitin. Oireena aluksi vasemman pussin hidas tyhjeneminen ~12h aikana ihan alas. Muutamassa päivässä vuoto paheni niin, että tuli alas 4-5h:ssa. Lopulta ei kauaa enää pysyny ylhäällä.
Kirjaillaanpa tähän yksi tapa miten nuo liittimet voi helposti ja halvalla korjata. Jos olis jollekin apua.
Solenoidiventtiililtä lähtee ulkohalkaisijaltaan 4mm kovat paineilmaletkut sekä vasemmalla että oikealle pussille. Molemmille siis omat lähdöt ja letkut. Venttiilin muovirungossa on kierteet, johon metallikierteinen letkuliitin tulee kiinni. Tuota liitosta kun muutaman kerran aukoo niin melko varmasti nuo muovikierteet korkkaa. Ovat sen verran haprasta tavaraa. Näin kävi itsellekin. Sama juttu kävi aikoinaan kompuran kuivaimelta lähtevälle letkulle, jossa sama metalli/muovi-liitinpaketti.
Olen korvannut nyt nuo kaikki alkuperäiset aukikierrettävät liittimet kuvan mukaisilla paineilmaletkuliittimillä. Ensimmäisessä kuvassa siis vasemmalla uusi ja oikealla alkuperäinen liitin katkaistun letkunpätkän kanssa. Solenoidille suorat liittimet ja kuivaimelta lähtevään kulmaliitin. Eli ekaksi pyöräytetään muoviin uudet jengat, jonka jälkeen väännetään nuo uudet liittimet paikoilleen. Letku liitetään noihin liittimiin yksinkertaisesti vain painamalla. Letkun irrottaminen liittimestä myös helppoa. Eli kun tuollaiset laittaa niin itse liitintä ei tarvi noista muovikierteistä enää koskaan irrottaa jos ja kun kompuraa tarvii irrotella remppaamista varten. Kierteet ei näin ollen korkkaa todennäköisesti enää koskaan, jos niitä ei huvikseen ala pyörittelemään.
Kuvassa näkyy myös nuo solenoidin onnettomat muovikierteet. On siinä taas kyllä säästetty Saksassa ainakin penni kun ei häävimpää ole keksineet.
Hintaa noilla painettavilla liittimillä 3 eur/kpl.
Mistä sä tilasit tollasety liuiuttimet? Soittele nii on helpompi keskustella.
Itellä meni alkuperäiset helmet paskaks eikä kuulemma saa erikseen ostettua niitä.
o45-1825095
Comment
-
-
Originally posted by Magor View PostJoo täytyy käyttää jollain viisaammalla eka tutkinnassa saako tuota nykyistä vielä nollattua/koodailtua/ohjelmoitua kuntoon, sitten vasta uutta osaa.
Tulipahan vaihdettua venttiilikin ennen kun uskoi että kompurassa vika.
Nyt uus paikallaan jo useamman viikon eikä mitään ongelmaa.
Katsotaanpa kuinka Miesslerillä takuu pelaa. Eilen vasta sain aikaseksi viedä rikkinäisen postiin.G31 540d xdrive
E28 535iA ikiprojekti
Comment
-
-
nyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..
onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?Last edited by rotaN; 11-10-2017, 20:27.
Comment
-
-
Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by rotaN View Postnyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..
onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?
Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.G31 540d xdrive
E28 535iA ikiprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostJotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
Comment
-
-
Originally posted by Magor View PostItte testasin juuri tuollai että otin kompuran takapuolelta venttiilille menevän letkun irti ja painoin peukalolla tukkoon kun kompura päällä. Paine oli tosi heikko ja tuntu että kompura hyyty.
Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.eiköhän lie kompura vetäny hiekkapölypaskat sisään..
Comment
-
Comment