Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #91
    Originally posted by Juhis View Post
    Pahoittelut kaikille dieselin ystäville, mutta on taas pakko kommentoida tähän väliin. Että voi jeesus nuo nykyajan turbodieselit on paskoja vehkeitä kestävyyden suhteen! Vikoja tuntuu olevan tätäkin foorumia lukemalla enemmän kuin laki sallii. Sori jos joku veti herneet nenään, oli vaan pakko sanoa tämä ääneen, kun olen tätä topicia jonkun aikaa seuraillut..
    Minun mielipide on, että missä tahansa ahdetuissa moottoreissa on enemmän vikoja kuin ahtamattomissa ja matalaviritteisimmissä.

    Kaikki nykydieselmoottorit on korkeampiviritteisiä kuin perinteiset bensiinimoottorit.

    Paljon vaikuttaa myös huomattavasti suuremmat (todelliset) ajomäärät. Selvähän se, että vikoja on enemmän ehtoopuolella.
    Freude am Fahren

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #92
      Originally posted by Juhis View Post
      Pahoittelut kaikille dieselin ystäville, mutta on taas pakko kommentoida tähän väliin. Että voi jeesus nuo nykyajan turbodieselit on paskoja vehkeitä kestävyyden suhteen! Vikoja tuntuu olevan tätäkin foorumia lukemalla enemmän kuin laki sallii. Sori jos joku veti herneet nenään, oli vaan pakko sanoa tämä ääneen, kun olen tätä topicia jonkun aikaa seuraillut..
      Osittain näin mutta todellisuutta hieman väärentää myös se että suurin osa alkaa olemaan jo dieseleitä joten siitäkin syystä niitä vikoja/valituksia kuulee useammin.

      Totta on myöskin se että mitä enemmän lisälaitteita(esim.turbot) niin ainahan vikariskikin kasvaa samassa suhteessa eli bensakoneethan on varmempia siinä mielessä kun ovat tavallaan "yksinkertaisempia" ilman näitä lisävekottimia.

      Mutta siltikin väitän että esim. M5 vie voiton vikatiheydessään verrattuna vaikka 530d:hen.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #93
        Originally posted by Rahu View Post
        Osittain näin mutta todellisuutta hieman väärentää myös se että suurin osa alkaa olemaan jo dieseleitä joten siitäkin syystä niitä vikoja/valituksia kuulee useammin.
        Tämä selittää osan ongelmista, mutta ei kokonaan. Ei esimerkiksi bensamalleissa ole ollut mitään haljenneita pakosarjoja. Ei ongelmia imusarjan läppien irtoamisen kanssa. Ei kalliita suutinremontteja ja hajoilevia turboahtimia kuten vielä E39 530d malleissa oli, E60/E61 mallien osat ilmeisesti parempia. Ja niin edelleen. Puhumattakaan kokonaan räjähtäneistä moottoreista. Mutta ei asiasta sen enempää. Täytyy vaan ihmetellä, kuinka alle 5 vuotta vanhoissa autoissa voi olla noin paljon vikoja kuten E60/E61 530d tuntuu olevan. Eikä noissa 2003-2005 vuosimallin 530d malleissa ole edes pieni kulutus. Joten aika isoja riskejä täytyy ottaa, että säästää 0,5 - 2 litraa keskikulutuksessa vastaavaan bensamalliin verrattuna..
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #94
          Löytyykö nuo lämpöanturit pakoputkesta vaikka DPF:ää ei olisikkaan? Miten voi mitata että nuo toimivat vai näkeekö jostain salavalikosta?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #95
            Originally posted by joko View Post
            Löytyykö nuo lämpöanturit pakoputkesta vaikka DPF:ää ei olisikkaan? Miten voi mitata että nuo toimivat vai näkeekö jostain salavalikosta?

            Niin ja noihin vikoihin niin tämähän on vasta ns. "jäävuoren huippu", eli todellakaan ei varmasti ole kaikki e60 dieseleiden omistajat täälä foorumilla ihmettelemässä auton ongelmista. Eli varmaan aika moni vaihtelee kalliita osia kokeilemalla merkkiliikkeen tuntitaksoilla...
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #96
              Originally posted by Juhis View Post
              Eikä noissa 2003-2005 vuosimallin 530d malleissa ole edes pieni kulutus. Joten aika isoja riskejä täytyy ottaa, että säästää 0,5 - 2 litraa keskikulutuksessa vastaavaan bensamalliin verrattuna..
              Itselläni vm 10/2004 3,0 manuaali e60 sedan 19" renkailla.Päivittäistä ajoa (PAKOLLISTA) tulee 39km.päivään + muut turhat ajo päälle eli n.50 km päivä. Maantie ajoa tästä 24 km loput kaupunkia ->maantiellä aina vakkari päällä viisari osoittaa 100-115km/h. Puolentoista kuukaiden keskikulutus ollut 6,8 litraa. Ei mielestäni paljon.
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #97
                Originally posted by Juhis View Post
                Joten aika isoja riskejä täytyy ottaa, että säästää 0,5 - 2 litraa keskikulutuksessa vastaavaan bensamalliin verrattuna..
                Monet ajaa dieselillä myös ihan muista syistä kuin säästösyistä.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Tukep
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 75
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Tämä selittää osan ongelmista, mutta ei kokonaan. Ei esimerkiksi bensamalleissa ole ollut mitään haljenneita pakosarjoja. Ei ongelmia imusarjan läppien irtoamisen kanssa. Ei kalliita suutinremontteja ja hajoilevia turboahtimia kuten vielä E39 530d malleissa oli, E60/E61 mallien osat ilmeisesti parempia. Ja niin edelleen. Puhumattakaan kokonaan räjähtäneistä moottoreista. Mutta ei asiasta sen enempää. Täytyy vaan ihmetellä, kuinka alle 5 vuotta vanhoissa autoissa voi olla noin paljon vikoja kuten E60/E61 530d tuntuu olevan. Eikä noissa 2003-2005 vuosimallin 530d malleissa ole edes pieni kulutus. Joten aika isoja riskejä täytyy ottaa, että säästää 0,5 - 2 litraa keskikulutuksessa vastaavaan bensamalliin verrattuna..
                  Nii, tai onko se niin päin, että suurella osalla tuo loota/muu auto toimii hyvin. Täällä foorumilla kirjottelee todennäkösesti ne jotka ovat keskimääräistä tarkempia autojensa suhteen ja pitävät jokaista nykäisyä "vikana"? En tiedä olenko poikkeus tai onko autoni vain ollut hyvä yksilö, mutta sen 1,5v mitä se mulla on ollut on toiminut hyvin. Viimeaikoina vaihteli välillä vaihteita aika rajuinki nykäisyin. Autosta luettiin vikakoodit ja poistettiin ne. Samalla ilmeisesti laatikon softa "nollautui" perusasetuksille. Noiden jälkeen loota toimi erittäin mallikkaasti.

                  Yleensähän foorumeille kirjotetaan jos ON jotain vikana. Pitäiskö selvittää monta rekisteröityä e60/e61 on suomessa ja tehdä pieni kysely kierros onko ollut ongelmia laatikon kanssa. Ehkä sitten saatas todellinen vikaprosentti tietoon...

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    #99
                    Originally posted by Yltti View Post
                    Puolentoista kuukaiden keskikulutus ollut 6,8 litraa. Ei mielestäni paljon.
                    Ihan kohtuu lukemilla menee isoksi autoksi, tosin aika paljon vielä matkaa niihin 4,5 - 5,5 litran kulutuksiin, mistä monet diesel miehet tuntuu haaveilevan. Tahtoo vaan noissa E60/E61 dieseleissä kulutus nousta kovasti ajonopeuden myötä. Jos esim. ajaa moottoritiellä 140-150km/h mittarinopeuksia ja normalissa maantieajossa ohittelee paljon hitaampia autoja, niin kulutuslukemat on aika lailla erilaisia.

                    En tiedä miten paljon 530d manuaalin ja 530dA automaatin välillä on kulutuseroa, itselläni on kokemusta lähinnä vain automaattimalleista E60 530dA, e61 530dA sekä E60 535dA ja E61 535dA. Eikä yksikään noista mennyt mielestäni erityisen pienellä kulutuksella. Saksan ajonopeuksissa esimerkiksi nuo autot on minun ajossa kuluttanut 9,0 - 9,5 l / 100km, pääosin autobaanapainotteista seka-ajoa. Kun taas esim. E46 M3 coupella on kulutus vastaavalla ajotyylillä n. 11 l / 100km.

                    Ja mitä muihin vikoihin tulee, niin ei minusta ole normaalia sekään, että alle 5 vuotta vanhoihin autoihin on jouduttu uusimaan todella paljon starttimoottoreita.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • rasanttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 530
                      • Tuusula

                      Aika vähän isoja ongelmia lähipiirin E39 530D:n kanssa on jotka liittyy suoraan siihen että moottori sattuu diesel olemaan. Enemmän on tyypillisiä apulaitevikoja bokseja ja tutinoita jotka on yhteisiä moottorista riippumatta.

                      Mulla näyttää 530DA:n keskikulutus seka-ajossa 7.5l onko totta että 530iA kuluttaa vain 0.5-2l enemmän seka-ajossa?

                      Niin ja mitä tulee noihin pommeihin mitä saksasta tulee en yhtään ihmettele että ne hajoaa käsiin. Taas piti ajaa lähes 10 autoa ennenkuin löytyi ehjä (Juhiksen) tuoma 530DA.
                      Last edited by rasanttu; 03-06-2009, 12:43.
                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • MRH
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 64
                        • Mäntsälä

                        Originally posted by Tukep View Post
                        Nii, tai onko se niin päin, että suurella osalla tuo loota/muu auto toimii hyvin. Täällä foorumilla kirjottelee todennäkösesti ne jotka ovat keskimääräistä tarkempia autojensa suhteen ja pitävät jokaista nykäisyä "vikana"? En tiedä olenko poikkeus tai onko autoni vain ollut hyvä yksilö, mutta sen 1,5v mitä se mulla on ollut on toiminut hyvin. Viimeaikoina vaihteli välillä vaihteita aika rajuinki nykäisyin. Autosta luettiin vikakoodit ja poistettiin ne. Samalla ilmeisesti laatikon softa "nollautui" perusasetuksille. Noiden jälkeen loota toimi erittäin mallikkaasti.

                        Yleensähän foorumeille kirjotetaan jos ON jotain vikana. Pitäiskö selvittää monta rekisteröityä e60/e61 on suomessa ja tehdä pieni kysely kierros onko ollut ongelmia laatikon kanssa. Ehkä sitten saatas todellinen vikaprosentti tietoon...
                        Täälläkään ei ole ollut suurempia murheita -04 E60 3,0Da:n kanssa, oikeastaan kulutusosien lisäksi on vaihdettu startti ja polttoaineen siirtopumppu. Automaatti toimii hienosti, tosin siihen on vaihdettu öljyt 50 tkm välein. Mittarissa 112 tkm

                        Tuntuu vaan että oman auton "viat" painaa vähemmän mieltä kun käy välillä ajamassa muiden pommeja, sitten taas se natiseva oventiiviste ei haittaa niin paljon

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19178
                          • -

                          Originally posted by rasanttu View Post
                          Niin ja mitä tulee noihin pommeihin mitä saksasta tulee en yhtään ihmettele että ne hajoaa käsiin. Taas piti ajaa lähes 10 autoa ennenkuin löytyi ehjä (Juhiksen) tuoma 530DA.
                          Onneksi ei imusarjan läppien kanssa ole suomiautoilla ollut ongelmia..
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            Ei silti tunnu menevän nuo bensakoneiset kaupaksi vaikka miten jotkut yrittää mainostaa dieselin vikoja!
                            Last edited by MakeH; 03-06-2009, 13:25.

                            Comment

                            • rasanttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 530
                              • Tuusula

                              Originally posted by MakeH View Post
                              Ei silti tunnu menevän nuo bensakoneiset kaupaksi vaikka miten jotkut yrittää mainostaa dieselin vikoja!
                              Freude am Fahren

                              Comment

                              • Yltti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2792
                                • Kuopio suamen texas

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Ihan kohtuu lukemilla menee isoksi autoksi, tosin aika paljon vielä matkaa niihin 4,5 - 5,5 litran kulutuksiin, mistä monet diesel miehet tuntuu haaveilevan.

                                Eihän nuihin lukuihin pääse mitenkään. Ei mitenkään ainakaan buimurilla.Onhan siellä jo 2 mukia enemmän mitä vinhassawekottimessa tai diudissa tai siittimessä.
                                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                                F10 525d Xdrive comfort sitte
                                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                                www.rotator.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎