Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D starttaus
Collapse
X
-
Originally posted by kyveri View PostMulla on uusi 100Ah akku ja latausjännitekkin 14,4V luokkaa eli näiltäosin asian pitäisi olla kondiksessa.. Tottunu et dieseli lähtee heti käyntiin ja nyt joutuu sahaan jopa sekunnin..
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKyllä se taitaa johtua ennemminkin sieltä akun päästä, tai latauksesta jos ei varaudu kunnolla, tai liitosten kontakteista, tai jopa viallisesta startista.
Useat samalla koneella ja startilla olevat yksilöt kun kuitenkin pyörittävät, jos ei nyt virkeästi niin kuitenkin asiallisesti.
Webasto kuormittaa akkua vain pienellä virralla ja se on aivan eri asia kuin käynnistyksen nykäisemä virtapiikki.
Akku kuormitustestiin, latausjännite mittaukseen ja starttauksen jännitehäviömittaus vielä akun ja startin välillä niin päästään jäljile. Startin toiminnan voi todentaa mittaamalla virran huippuarvoa pidolla olevalla pihtivirtamittarilla ja vertaamalla ohjearvoihin. Jos startissa kuulostaa olevan jokin mekaanisesti vialla (esim laakerit) niin silloin tuo kyllä haukkaa turhan paljon virtaa ja pyörittää laiskasti ankkurin hangatessa kenttää...
Tarkistettu lataus ja kuormitettu laturia ja lataus ok, akun jännite ok (uusi akku)...
Onko kellään vaihdettu starttia erilaiseen tai isompaan?JNJL
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostKäytä nyt ihan ensin siellä piuhan päässä niin jatketaan arvailuja sen jälkeen
Comment
-
-
Noihin on vaihdettu startteja melkeen urakalla. Yks tapa selvittää ongelmaa, on mitata startille menevä virta, ja tietenkin silloin, kun autoa käynnistetään. Jos menee luokkaa 400 amppeeria, niin se on liikaa. Tuollaisella virtamäärällä autohan liikkuis jo pelkällä sähköllä. Ehjä startti ei tarvitse kuin ehkä puolet tuosta.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostNoihin on vaihdettu startteja melkeen urakalla. Yks tapa selvittää ongelmaa, on mitata startille menevä virta, ja tietenkin silloin, kun autoa käynnistetään. Jos menee luokkaa 400 amppeeria, niin se on liikaa. Tuollaisella virtamäärällä autohan liikkuis jo pelkällä sähköllä. Ehjä startti ei tarvitse kuin ehkä puolet tuosta.
ja miksi startille menisi liikaa virtaa, onko se silloin startissa vika?JNJL
Comment
-
-
Originally posted by JNJL View PostEn ole sähkömies, eikös startti pyöri paremmin jos saa paljon virtaa vai käsitinkö asian väärin?
ja miksi startille menisi liikaa virtaa, onko se silloin startissa vika?
Comment
-
-
Originally posted by JNJL View PostEn ole sähkömies, eikös startti pyöri paremmin jos saa paljon virtaa vai käsitinkö asian väärin?
ja miksi startille menisi liikaa virtaa, onko se silloin startissa vika?
Comment
-
-
vikaa startissa
Olen monesta paikasta lukenut ongelmista starteissa näissä kuusipyttyisissä dieseleissä. Kiinnostuin asiasta kun oma saksantuonti tuntuu kuvin nihkeältä pyörittämään konetta.
Vein tutkimuksiin Metroautolle, mistä tuomio -> startti ottaa noin tuplat ohjearvoihin nähden....tiistaina menossa vaihdettavaksi europlussan piikkiin - kerron miten käy vaihdon jälkeen.Last edited by tjvirta; 16-11-2008, 09:07.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Comment