Originally posted by Ceeray
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D starttaus
Collapse
X
-
Mittaappa herjalla startatessa jännitettä konehuoneen pistokkeesta.
Tänään nimittäin tuli turhaan vaihdettua startti E60:een, kun en älynnyt kyllä yhtään mitata tuolta. Päävirtakaapeli lähes poikki jostain akun ja konehuoneen väliltä, varmaan se läpivienti takapäässä hapettunut sököksi. Sen verran yhdistää että solenoidi vetää nätisti, mutta ei jaksa pyörittää. Jännite putoaa konehuoneen pistokkeessa alle 1v startatessa
edit: jaa eipä kyllä taida sulla olla samaa jos lähtee ekan startin jälkeen kuitenkin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by koz-528 View Postakkua vaihdeltu ja ladattu, mutta yön aikana kun pakkasta sellanen -25-30astetta ei jaksa kauaa pyörittää. ostin tuollaisen c-tech ylläpitolaturin jos olis voimia erilailla näihin pakkasiin... alle -20 ei ongelmia..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by tabascoSamat ongelmat alkoi nyt kovilla pakkasilla. Startin vaihdon jälkeen ajettu 10 tkm ja viikon aamut oireillut, kun auto on ollut yön ulkona kireässä pakkasessa. Eli startatessa noin sekunnin verran sekalaista rohinaa ja startti kuuluu ottavan kierroksia, ennen kuin ratas nappaa vauhtipyörälle ja pyöräyttää sitten moottorin käyntiin. Seuraavat starttaukset sujuvatkin sitten nätisti ja ilman sivuääniä, kuten myös aina jos kone on lämmin.
Mikä neuvoksi? Vanha startti irti ja bräkleenillä rasvat bendixistä pois, vai suoraan uutta starttia tilalle? Minkälainen homma irrotuksessa on, joutuuko imusarjan käyttämään irti?
Comment
-
-
Paras päätös ikinä!
Ajelin 1100 kilsaa 14h kuljetuskärry perässä omalla mahtavalla 525d.
Meni helvetin hienosti matka ja pääsin perille ongelmitta.
2.kertaa tankkasin mittarin ollessa 1/2.Ekan kerran jyväskylässä 2.kerta Oulussa.
Aamulla sitten auto ei lähteny käymään ja hehkureleenkin vaihto oli tiedossa jo ennen matkaan lähtöä mutta vitut siitä.Pakkasta oli tuollainen 25-32 ja ei muuta ku auto pressun alle ja tohotin huutamaan eteen.Nyt kellon ollessa mitä on ja auto on tallissa onneksi.Aamulla sit ihmettelemään käykövaieikö.No jos ei käy niin mikä ois hyvä eka juttu selvittää.Oisko jotain polttoaineen syöttö juttua menny hajalle tai jotain:think. Vitustako näitä tietää mutta parasta tässä on se että nauttii tästä mahtavasta mestasta ja surraa vintage kelkalla paukkupakkasissa hyvissä kamoissa ( varusteet check.fiilis check = ).
Kiitos etukäteen jos joku jaksaa kommentoida jotain muuta ku et mitäs läksit!
Anteeksi kirjoitusvirheet,huutomerkit ja kirosanat.e61 525 dat
ex.e36 318ti compact m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostMitäs ajotietokone näyttää jännitteeksi ennenkun starttaat? mystinen vika..
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostTässäpä jopa aivan topicin mukainen videoklippi starttausongelmista. Aika laadukkaan oloisen äänen se päästää, kun liki -30C pakkasessa koittaa rikkinäisellä startilla. Toisella yrityksellä ottaa heti vauhtipyörän kehälle, kun startista on jo kohme kaikonnut. Loppupäivän toimi kauniisti.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by koz-528 View Postkyllä se vaan on niin että näissä vaan pitää olla kovassa pakkasessa tolkuttoman kauan säteilylämmitin päällä ja akussa potkua että käynnistyy...Last edited by LeMansBlau; 06-02-2012, 15:17.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Comment