E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
näköjään täälläkin taas termari jumppaa. 7kk piti tällä kertaa, nyt ei -15 kelillä nouse lämmöt kuin 83 huiteille. 400km nyt ajettu ilman pysähdyksiä.
Leave a comment:
-
-
Itsellänikään ei nouse lämmöt reilun kymmenen asteen pakkasilla kuin max 65 asteeseen eli onko päätermarin vaihto edessä? EGR vaihdettu viime vuonna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sgtpm2013 View PostEli tarkoittanet, että X6 ollessa kyseessä, tuo automaattivaihteiston lämmönvaihtimen termarin uusinta olisi syytä teettää myös? Osaatko sanoa hintaa tuolle osalle? Onko työläs vaihtaa?
Kysäise vaikka "Rahu":lta tarjous koko operaatiosta osineen. Jos ajattelit itse värkätä, niin tilaa kaikki osat Pielmeierilta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostX5/X6 tapauksessa olisin taipuvainen itsekin yhtymään tähän. Joka tapauksessa samalla päätermari ja EGR-termari vaihtoon. Laatikon lämmönvaihdin (sen termari) harvemmin vikaantuva ja 5-sarjassa sen vaihdolla ei ole oikein mitään yhteistä termareiden vaihdon kanssa. X5/X6 lämmönvaihdin sen sijaan on siinä puhallinkotelon alapuolella, eli nopeampi vaihtaa termariremontin yhteydessä ja erillinen termostaatti saatavilla. KLIK
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jolli View PostKaikki kolme kerralla uusiksi niin tietää että kunnossa ovat.
Leave a comment:
-
-
Mistähän olisi syytä lähteä liikkeelle vai meneekö kenties kaikki kolme termaria uusiksi? Auto on siis automaattilaatikolla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sgtpm2013 View PostNyt ei ole kyseessä E61, vaan E71. Eli X6 35d -08. Auto oli tänään aamulla ensin (jälkiasenteinen) webasto päällä n 40min. Autossa ei edes ollut kuin vasta haaleaa sisällä sinne mennessäni, vaikka webasto noinkin kauan puhalsi. Ulkolämpötila oli n -15c. Tämän jälkeen näpyttelin "salavalikosta" lämpötilanäytön esille ja lähdin ajelemaan työmaata kohden. Ajelin yli 35km matkan keskinopeuden ollessa varmaan 90km/h. Työpaikan pihassa lämpötila näytti 55c.
Iltapäivällä kävin heittämässä lenkin moottoritiellä 115km/h nopeudella. Lämmöt oli 64-65c. Kerran kävi 68c kohdalla ja putosi nopeasti parilla asteella heti. Ei taida ihan normaalit jäähdytysnesteen lämmöt nuo olla..? Olisiko termari vai EGR rikki vai mikä vikana? Tuskin DPF edes polttaa noilla lämpötiloilla yhtään mitään vielä..
Leave a comment:
-
-
Nyt ei ole kyseessä E61, vaan E71. Eli X6 35d -08. Auto oli tänään aamulla ensin (jälkiasenteinen) webasto päällä n 40min. Autossa ei edes ollut kuin vasta haaleaa sisällä sinne mennessäni, vaikka webasto noinkin kauan puhalsi. Ulkolämpötila oli n -15c. Tämän jälkeen näpyttelin "salavalikosta" lämpötilanäytön esille ja lähdin ajelemaan työmaata kohden. Ajelin yli 35km matkan keskinopeuden ollessa varmaan 90km/h. Työpaikan pihassa lämpötila näytti 55c.
Iltapäivällä kävin heittämässä lenkin moottoritiellä 115km/h nopeudella. Lämmöt oli 64-65c. Kerran kävi 68c kohdalla ja putosi nopeasti parilla asteella heti. Ei taida ihan normaalit jäähdytysnesteen lämmöt nuo olla..? Olisiko termari vai EGR rikki vai mikä vikana? Tuskin DPF edes polttaa noilla lämpötiloilla yhtään mitään vielä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jolli View PostNäiden käyttäjät pitäisi hirttää munista. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on erikoisia vikoja korjatessa löydetty "väliaikaisia patentteja".
Omassa on lämmöt pysyneet puolitoista kuukautta 90°c tuntumassa pää-ja egrtermarin vaihdolla..aiemmin lämmöt oli 60-70°c.Last edited by LasseE; 14-01-2014, 20:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNiin no. En kommentoi tuohon.
Itse olen joskus miettinyt että pitäisikö kierto muuttaa siten että
moottorilta tuleva vesi, joka nyt päätyy päätermarin taakse ja johon tuo lämmönvaihtimelta tuleva vesi päätyy,
pitäisi muuttaa siten että vedet kiertää
moottori -> lämmönvaihdin -> päätermarin taakse. Lämmönvaihtimen termarien "sulut" ottais pois...
Eli ei otettaisi lämmönvaihtimelle "raakaa" vettä vaan jo valmiiksi lämmintä.
Tällöin mottori lämmittää kylmänä laatikkoa ja toisinpäin.
Olisiko sitten jäähdytysteho kesällä riittävä esim. vaunua vedettäessä,
ja onhan tuo lämmönvaihtimen letku ohuempi kun putki joka menee moottorin kylestä termarikoteloon...
Onhan tuon lämmönvaihtimen hinnoittelu mielestäni aivan järjetön. Ensinnäkin siitähän on helposti vaihdettavissa vain se osa missä ns. "termostaatti on, miksei sitä voi myydä siihen erikseen muutamalla kympillä sen sijaan että pitää koko roskasta maksaa satasia?! Ei sillä että talous siihen kaatuu mutta nakertaahan se
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bavaristi View PostNii eli laatikon lämmönvaihdin kyseessä. Ei luulis nyt pakkasilla kyllä liikaa lämpeevän laatikon öljyt..?
Itse olen joskus miettinyt että pitäisikö kierto muuttaa siten että
moottorilta tuleva vesi, joka nyt päätyy päätermarin taakse ja johon tuo lämmönvaihtimelta tuleva vesi päätyy,
pitäisi muuttaa siten että vedet kiertää
moottori -> lämmönvaihdin -> päätermarin taakse. Lämmönvaihtimen termarien "sulut" ottais pois...
Eli ei otettaisi lämmönvaihtimelle "raakaa" vettä vaan jo valmiiksi lämmintä.
Tällöin mottori lämmittää kylmänä laatikkoa ja toisinpäin.
Olisiko sitten jäähdytysteho kesällä riittävä esim. vaunua vedettäessä,
ja onhan tuo lämmönvaihtimen letku ohuempi kun putki joka menee moottorin kylestä termarikoteloon...
Leave a comment:
-
Leave a comment: