Originally posted by Shappire
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Joo
Originally posted by GT-555 View PostSaatana, eipä lämpee täälläkään enää kun hikiseen 70 asteeseen. Mikäs letku se kannatti painaa pihdeillä lyttyyn jos halusi testaa päätermarin toimivuuden?
Leave a comment:
-
-
Saatana, eipä lämpee täälläkään enää kun hikiseen 70 asteeseen. Mikäs letku se kannatti painaa pihdeillä lyttyyn jos halusi testaa päätermarin toimivuuden?
Leave a comment:
-
-
85-90asteeseen lämpeni oma 535d kunnossa ollessaan 4km ja n .10min ajon jälkeen kaupunkinopeudessa pikkupakkasilla (-10astetta).
Leave a comment:
-
-
Olisko antaa päätermarin osanumeroa ja jotain edullista nettikauppaa?
EGR:n termari vaidettu muutama viikko sitten ja parhaimmillaan pääsin 80 asteeseen. Ainut plussa vaihdossa oli että lämpiää reilusti nopeammin kun vanhalla.
Leave a comment:
-
-
Tässä minun tapa päästä koko EGR-termarista eroon, tein juuri omaan 730d E65:seen ja pelaa yhtälailla kaikissa M57 ja M57N-koneissa (poislukien x35d:t joissa eri pakosarja?)
Ostin purkuosana (uuden egr-termostaatin hinnalla) manuaalivaihteisesta suoran egr-putken ilman lämmönvaihdinta. Osa käy suoraan paikalleen kun tekee yhden L-muotoisen kannakkeen vaikka lattaraudasta. Letkuja lyhensin hieman joihin junttasin/ruuvasin tiivisteliiman kanssa M16x40 pultit ja laitoin klemmarit päälle---> pitää varmasti. Ennen liimausta/tulppausta puhdistin "varmuuden maksimoimiseksi" letkujen sisäpinnat jarruspray:llä.
Tämä pelaa siis 100% vaikka olisi vakiosofta ja EGR toiminnassakin(!) Putki käy suoraan mistä tahansa vanhemmastakin M57-koneesta kuten valurautainen pakosarjakin peltisen haljetessa, tuo omani on vanhemman M57-koneen putki ja alkuperäisessä peltisessä M57N-pakosarjassa kiinni. Kiinnityslaipat on täysin samat molemmissa päissä.
Eli tähän tapaan ja nyt on yksi ongelma vähemmän, lämpenee ne manuaalitkin!
Ps. Ja voihan nuo letkutkin vaihtaa kaikki manuaalista jolloin säästyy tulppauksiltakin, mutta tästä en ole 100% varma käykö kaikki ne ristiin erityisesti vanhemmista M57-koneista.Last edited by Gonzalez; 07-11-2013, 22:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSen EGR-termari voi disabloida poistamalla sisältä sen pienemmän termarielementin, joka toimii tukipisteenä isommalle elementille.
Leave a comment:
-
-
Sen EGR-termari voi disabloida poistamalla sisältä sen pienemmän termarielementin, joka toimii tukipisteenä isommalle elementille.
Leave a comment:
-
-
Tuli mieleen että mitäs virkaa tuolla EGR termarilla oikeastaan on kun ei sitä EGR:ää ole edes käytössä? Onko kukaan tulpannut kokonaan tuota termarin reikää, esim. kierre+pultti lukkoliimalla kiinni ja kanta poikki? Ei olisi sen jälkeen enää murheita tuon turhakkeen kanssa.Last edited by Mane400; 07-11-2013, 20:35.
Leave a comment:
-
-
Itse asiassa viallinen EGR-termari laskee lämpöjä vielä tehokkaammin, jos EGR:n pakokaasut eivät ole niitä läpivirtaavia nesteitä lämmittämässä.
Leave a comment:
-
-
Sama se sille on onko egr käytössä vai ei niin se rikkinäinen termari kusee läpi. Käytännössä sItä egr.n softausta ei matka ajossa edes huomaa lämmöistä. Ehkä hitusen hitaammik nousee mutta silti kipuaa vaikka 30asteen pakkasessa yli 90 jos termarit iskussa. Eli ehottomasti se egr termari vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Mulla on tuollainen 198tkm ajettu E61 530XD LCI -07 ja juuri tuossa pari tuntia sitten vaihdoin päätermarin, kun moottorin lämmöt oli jossain 60-70 asteen välillä koko ajan. n. 10km lenkin perusteella tilanne ei muuttunut lainkaan. Lämmöt kävivät normaalilla ajolla ylimmillään 65 asteessa. Autosta on otettu tuo EGR pois käytöstä lastutuksen yhteydessä ohjelmallisesti, niin voiko tuo EGR termari käytännössä vaikuttaa tuohon koneen lämpenemiseen? Mietin vaan, että onko vika sitten suoraan tuossa vaihteiston öljynlauhduttimessa vai täytyiskö tuo EGR ensin kokeilla. Täytyy kokeilla puristaa tuo alavesiletku pihdeillä tukkoon ja kokeilla heittää uusi lenkki, niin kuin täällä joku aiemmin kertoi tehneensä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gräns View Post535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm
Leave a comment:
-
-
Sehän se on juurikin oikea osa. Jos sulla mahollista on ns. Ajaa sitä autoa nosturilla niin lisää vaan sitä öljyä sillain että on oikea määrä samallahan se siinä tulee tarkistettua.
Leave a comment:
-
Leave a comment: