memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• -rik
    replied
    Ei noita lämpötiloja nyt kannata lukea kuin raamattua, jos nyt kovin kylmäksi jää, nii voihan niitä termareita vaihella huvikseen ja kohta taas uudestaan.

Itekki oon jumpannu noiden kanssa (kaikkia 3) ja tosiaan alle vuosi sitten, eikä lämpene enää kuin 75-78, kovemmilla pakkasilla tuskin enää 75 yli. Kulutuksessa en ole huomannut ajotietokoneen mukaan mitään vaikutusta, ja vaikka nyt desi tai kaksi menisikin noilla pienillä vajaalämmöillä enemmän, niin lasketaan vaikka että 2dl/100km x 8000km (4kk, tämä kylmin aika, ~2000km/kk = 16l x 1,45e = 23,2€) ja vielä jäi se 20e voitolle jos vaikka mietitään n. 40e termaria.

Dpf eliminoitu, joten ei ongelmia polttojen suhteen, lämpöä riittää hytissä.

Tämä on nyt sitten jälleen kerran mun mielipide, ja jokainen saa niitä termareita vaihtaa vaikka joka viikko jos tykkää, itse taas tykkään viikonloppuna enemmän juoda vaikka kaljaa ja rassata emäntää, kuin autoa jatkuvasti Vaikka rakas harrastus tämä autojen parissa värkkääminen onkin

Leave a comment:

• GT-555
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Ajoitko kaupunkinopeuksia? Silloin ei välttämättä nouse. Pyyhkäsepä motarilla 120 km/h jonkin aikaa, niin kumma jos ei lämmöt nouse letkut tulpattuna.
    Satasta päästelin tossa porvoontiellä ja aina välistä pysäkille vaihtaa pihtien paikkaa. Ja olin siis jo ajanut 40km ennenku aloin testailee.

Leave a comment:

• Shappire
    replied
    Originally posted by GT-555 View Post
    Jaa, kävinpä piruuttani tänään vielä varmistelemassa ennenku laitan termaria tilaukseen. Enpä sitten saanu lämpeemään millään yli 70 asteen. Eka oli egr ja lämmönvaihdin tulpattu, sitten egr ja päätermari ja vikaks päätermari ja lämmönvaihdin. Ei perkele näitä "laatu" vehkeitä. Pitääkö se vaihtaa kaikki kolme ja toivoa parasta?
    Ajoitko kaupunkinopeuksia? Silloin ei välttämättä nouse. Pyyhkäsepä motarilla 120 km/h jonkin aikaa, niin kumma jos ei lämmöt nouse letkut tulpattuna.

Leave a comment:

• GT-555
    replied
    Jep, eli alko täälläkin lämmöt nousta heti kun laitto lämmönvaihtimelle menevän letkun lyttyyn. PRKL ku on niin kalliskin, tulppaan kohta sen
    Jaa, kävinpä piruuttani tänään vielä varmistelemassa ennenku laitan termaria tilaukseen. Enpä sitten saanu lämpeemään millään yli 70 asteen. Eka oli egr ja lämmönvaihdin tulpattu, sitten egr ja päätermari ja vikaks päätermari ja lämmönvaihdin. Ei perkele näitä "laatu" vehkeitä. Pitääkö se vaihtaa kaikki kolme ja toivoa parasta?
    Last edited by GT-555; 26-11-2013, 17:10.

Leave a comment:

• GT-555
    replied
    Originally posted by Vesa View Post
    Paljos sulla on kilometrejä ja vuosia takana? Mulla lämmönvaihdin oli kaput 6 vuodessa ja 115 tkm:ssä. Osa maksaa 200-250 euroa ja kohtuu helppo vaihtaa itse. Nosturi helpottaa asiaa.
    7 vuotta ja 200tkm. Kyllä se 200e musta on aika suolanen "termarista"

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Jep, eli alko täälläkin lämmöt nousta heti kun laitto lämmönvaihtimelle menevän letkun lyttyyn. PRKL ku on niin kalliskin, tulppaan kohta sen
    Paljos sulla on kilometrejä ja vuosia takana? Mulla lämmönvaihdin oli kaput 6 vuodessa ja 115 tkm:ssä. Osa maksaa 200-250 euroa ja kohtuu helppo vaihtaa itse. Nosturi helpottaa asiaa.

Leave a comment:

• GT-555
    replied
    Last edited by GT-555; 26-11-2013, 17:07.

Leave a comment:

• Mane400
    replied
    Nyt on sitten autoon vaihdettu päätermari sekä myös EGR-termari tukittu. Aluksi näytti hyvältä, eli lämmöt nousivat melko nopeasti n. 88-91 asteeseen kerran pari, mutta sen jälkeen lakkasi nousemasta matka-ajossa. Nyt siis lämmöt nousevat matka-ajossa 62-64 asteeseen. Ei taida olla muita vaihtoehtoja enää jäljellä kuin vaihteistoöljyn lauduttimen v...uileva termostaatti vai onko? Jätin tuohon EGR-termariin n.1mm reiän, että saa järjestelmän ilmattua normaalisti ja ilmaa ei kyllä varmasti siellä enää ole.

Mistä olette noita öljynlauhduttimia tilailleet uusia vai mitähän mahtaa maksaa marmoritiskillä? Ebaysta en löytänyt kuin käytettyjä myytävänä. Tilailin tuossa äsken 6HP Ravenolia 20 litraa ja Schmiedmanilta öljypohjan sekä johtosarjan tiivisteen, niin pitäisi samassa yhteydessä tuo lauhdutin varmasti vielä vaihtaa. Vai pystyykö tuolle lauhduttimen termarin puhdistamaan/vaihtamaan erikseen?
    Last edited by Mane400; 16-11-2013, 21:39. Reason: edit:löysinkin toisesta threadista vastaukset kysymyksiini, eli vaihdin menee nyt tilaukseen ja vaihtoon.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    ^Pre face e65:ssa on visko? ei kai missään e61/60 diisselissä ole kuin sähköflekti?
    On E65 LCI:ssäkin visko...

Leave a comment:

• Gonzalez
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    ^Pre face e65:ssa on visko? ei kai missään e61/60 diisselissä ole kuin sähköflekti?
    Jep, prefacelift e65 730d on tuo. Niimpä taisikin olla ettei noissa 5-sarjalaisissa sitä ollutkaan. Mutta muuten 100% samat termariongelmat näissä 730d:ssä on, mukaanlukien laatikon lämmönvaihdin (sama osanumerokin)...

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Nyt kun se visko kerran on jo irrotettuna, niin ei ole tosiaan pakottavaa tarvetta asennella ennen ensi kevättä.

Leave a comment:

• Mik@
    replied
    Last edited by Mik@; 13-11-2013, 15:55.

Leave a comment:

• Gonzalez
    replied
    Tällainenkin havainto lämpeämisnopeudesta...

Joudun tässä uusimaan viskokytkimen flektiin, vanha laakeri äänsi siihen malliin että pitää vaihtaa ja klappia oli jonkin verran. Osaa odotellessa olen ajellut nyt kohta kaksi viikkoa kokonaan ilman viskoflektiä, niin kaupunki kuin matkaajoa. Mietinkin nyt että pitäisikö laittaakkin paikalleen vasta keväällä
    ----> Kone lämpenee mukavan nopeasti kaupunkiajossa kun propelli ei ole jäähdyttämässä, minkäänlaisia ylikuumenemisen oireita ei tällä nollakelilläkään ole ja jos lämmöt nousee liiaksi niin ilmastoinnin sähköflektihän tulee mukaan peliin kuten kesäkelissäkin. Ja matka-ajossahan ajoviima jäähdyttää jo vähintään saman mitä tuo visko...

Tässä pahvivirityksille uusi kilpaileva patentti: Viskoflekti talviunille!

Leave a comment:

• Shappire
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Oletteko lukkopihdeillä noita lutannut vai kuinka? Täytys kanssa lämmönvaihtimen letku lytätä..Kauanko uskaltaa ajaa se lytättynä?
    Letkupihdit pienempiin letkuihin. Alavesiletkuun piti olla pitkäleukaiset letkupihdit.

10 km itse ajelin ja laatikon lämmöt keikkuivat jossain 50-60C välillä (kaverin inpalla) joten sen suhteen ei mulla ollut hätää. Koneen lämmöt olivat 80-90C, eli siinäpä sitten pähkinää purtavaksi. Vauhti vaikuttaa koneen lämpöihin, eli 80 km/h ei lämpene tuon kummemmaksi. 120 ja yli, niin sitten lämpiää.

Leave a comment:

• Kosta87
    replied
    Oletteko lukkopihdeillä noita lutannut vai kuinka? Täytys kanssa lämmönvaihtimen letku lytätä..Kauanko uskaltaa ajaa se lytättynä?

Leave a comment:

Working...
X