memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e46touring
    replied
    Originally posted by Agent View Post

    Autossani on vielä takuuta jäljellä, niin olisiko huollon yhteydessä syytä pyytää tsekkaamaan jotain tiettyjä asioita autosta, johon liian alhaisilla lämmöillä ajettaessa olisi voinut olla "sivuvaikutuksia"?
    JOS kauemmin ajettu rikkinäisillä termareilla niin EGR venttiili / imusarja todella nokinen sisältä. Tuossa sinun 525d ei onneksi ole niitä imusarjan läppiä joten karstoittumisesta johtuva katastrofi tuho koneelle ei ole onneksi puuttuvista/ irtoavista imusarjan läpistä johtuen mahdollista.
    Pyydä huoltoa käyttämään imusarjan päästä EGR / ilmaputki auki ja kurkkaa kuinka paljon EGR venttiilin ympärillä on karstaa. Puhdistaa se EGR joka tapauksessa kannattaa koska KYLMÄNÄ tuo sinun koneesi on käynyt jo jonkun aikaa.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Agent View Post
    Autossani on vielä takuuta jäljellä, niin olisiko huollon yhteydessä syytä pyytää tsekkaamaan jotain tiettyjä asioita autosta, johon liian alhaisilla lämmöillä ajettaessa olisi voinut olla "sivuvaikutuksia"?
    Sivuvaikutus on se, että moottori kuluu normaalia enemmän. Ei muuta kuin hattu pois ja hoonausjälkiä mittaamaan ...
    Eli ei sieltä voi mitään tarkistaa.

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Originally posted by 520ia View Post
    No niin, termarijumppa tehty. Eli enne ohjelmointia ja rullila ajoa lämmöt noin 85 eli suht normaali..Sitte ohjelmointi ja penkitys, ja kotia päin hymyssä suin, paitsi tiedossa maffin vaihto, hymy muuttui kalseaksi kun kattoin lämmöt, noin 50-55 celssiä..eli rullilla ottanu lämpöö vähän enenpi ja sit termarit jäi auki, no sitte hakee egr termari, lämmöt nousi normaaliajossa noin 60, sit päätermari, noin 75, eli ei muutaku lämmönvaihdin vaihtoon ja avot, lämmöt 15min ajon jälkeen 90 ja taas hymyilyttää ku kulutuski tippuu sen pari litraa, harmittaa vaan niiden puolesta jotka ajaa kylmillä autoilla, kun eihän noita normipappa lämpöistä tiedä mitään, ja se et jotku korjaamothan tosiaa kertoo et eihänse dieseli talvella lämpeekkään..noh bemarit ainaki lämpee jos kiesi on kunnos..vageista en tiedä.

    Viikonloppuna tuli vedettyä noin 1000 km lenkki pääasiassa moottoritietä 100 - 120 km nopeudella noin -3 - 5 asteen ulkolämpötilassa.. Tankkauksen yhteydessä laskettu keskikuluts 5,6 l/100 km ja moottorin lämmöt seilasi 65 - 84 asteen välillä ollen pääsääntöisesti noin 80 astetta. No tiistaina menee termaria vaihtoon ja täytyy sen jälkeen seurailla mikä on vaikutus.
    Autona nyt tosiaan 12/2008 525d lci automaatti sedan mallina.

    Autossani on vielä takuuta jäljellä, niin olisiko huollon yhteydessä syytä pyytää tsekkaamaan jotain tiettyjä asioita autosta, johon liian alhaisilla lämmöillä ajettaessa olisi voinut olla "sivuvaikutuksia"?
    Last edited by Agent; 15-12-2013, 10:31. Reason: lisäkysymys

    Leave a comment:


  • 520ia
    replied
    Ja autonahan oli e61 530d

    Leave a comment:


  • 520ia
    replied
    No niin, termarijumppa tehty. Eli enne ohjelmointia ja rullila ajoa lämmöt noin 85 eli suht normaali..Sitte ohjelmointi ja penkitys, ja kotia päin hymyssä suin, paitsi tiedossa maffin vaihto, hymy muuttui kalseaksi kun kattoin lämmöt, noin 50-55 celssiä..eli rullilla ottanu lämpöö vähän enenpi ja sit termarit jäi auki, no sitte hakee egr termari, lämmöt nousi normaaliajossa noin 60, sit päätermari, noin 75, eli ei muutaku lämmönvaihdin vaihtoon ja avot, lämmöt 15min ajon jälkeen 90 ja taas hymyilyttää ku kulutuski tippuu sen pari litraa, harmittaa vaan niiden puolesta jotka ajaa kylmillä autoilla, kun eihän noita normipappa lämpöistä tiedä mitään, ja se et jotku korjaamothan tosiaa kertoo et eihänse dieseli talvella lämpeekkään..noh bemarit ainaki lämpee jos kiesi on kunnos..vageista en tiedä.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    E60 530d Xdrive -08

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Viime viikonloppuna tuli ajettu pidemmästi maantiellä (90km/h). Poltto lähti päälle vaikka lämmöt oli reilut 60 (piilovalikko). Lämmöt kävi lähempänä 90 ehkä 10-15 km ajan.
    Mikä malli?

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Viime viikonloppuna tuli ajettu pidemmästi maantiellä (90km/h). Poltto lähti päälle vaikka lämmöt oli vain reilut 60 (piilovalikko). Lämmöt kävi lähempänä 90 ehkä 10-15 km ajan.
    Last edited by ekaBMW; 12-12-2013, 21:26.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Agent View Post
    Joo kylla se viidessa minuutissa lampeaminen on aika hatusta vedetty, itseasiassa soitin uudelleen tilatakseni huoltoon ajan ja nyt eri kaveri kertoi etta 30 minuutissa pitaisi nousta pakkasella sinne 90 asteeseen. Niin ja syy miksi tilasin huollon, niin tanaan noin nollassa asteessa 40 min ajelua ja 66 astetta oli korkein mika valahti, muutoin seilasi 65 ja 66 asteen valilla. No pitaisi kuulemma menna ongelmitta takuuseen. Aika janna vain kun eilen noin viidessa plus asteessa nousi kumminkin sinne 85 asteeseen. Voiko olla, etta ajoittain termari toimii jotenkin ja sitten taas ei ollenkaan?
    Jos lämmöt nousee sinne 75 asteen päälle, poltto lähtee päälle ja polton aikan alämmöt nousee korkeammaksi.

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Sanoisin että vartissa pitäisi nousta pakkasella(kin) normilämpötilaan.

    Joo kylla se viidessa minuutissa lampeaminen on aika hatusta vedetty, itseasiassa soitin uudelleen tilatakseni huoltoon ajan ja nyt eri kaveri kertoi etta 30 minuutissa pitaisi nousta pakkasella sinne 90 asteeseen. Niin ja syy miksi tilasin huollon, niin tanaan noin nollassa asteessa 40 min ajelua ja 66 astetta oli korkein mika valahti, muutoin seilasi 65 ja 66 asteen valilla. No pitaisi kuulemma menna ongelmitta takuuseen. Aika janna vain kun eilen noin viidessa plus asteessa nousi kumminkin sinne 85 asteeseen. Voiko olla, etta ajoittain termari toimii jotenkin ja sitten taas ei ollenkaan?

    Ja lisakyssarina, etta mita mahdollisia sivuvaikutuksia liian alhaisilla lammoilla ajelusta voisi olla? Tuosta DPF poltostahan ketjussa on paljon juttua, mutta jotain muutakin? Onko jotain sivuvaikutuksia, joita olisi syyta pyytaa huollossa tsekkaamaan termarin vaihdon yhteydessa? Kun en ole auton ensimmainen omistaja, niin en voi tietaa kuinka paljon autolla ajettu liian alhaisilla lammoilla aikaisemmin. Ainakin tehot tuntuisi olevan ihan tallella verrattuna muihin vastaaviin samalla moottorilla varustettuihin autoihin (olisinko noin kuutta tai seitsamaa eri autoa kokeillut)...
    Last edited by Agent; 11-12-2013, 11:17.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Sanoisin että vartissa pitäisi nousta pakkasella(kin) normilämpötilaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Agent View Post
    Kysymys arvon palstalaisille... Kylmällä moottorilla pihasta lähdettynä kestää noin 15 min saavuttaa 82 asteen lämmöt. Tähän 10 min lisää maantietä 80 km/h ja lämmöt siinä 84/85 (välillä moottorijarruttaessa tippuu 83 asteeseen ja rivakammin kiihdyttäessä meni hetkeksi 81 asteeseen). Noin 40 min ajon jälkeen juuri perille tullessa välähti 86 astetta.

    Ulkolämpötila plus 5 astetta, auto e60 525d lci automaatti, valmistetu 12/2008 ja 110 tkm lasissa, keskikulutus (sekalaisessa ajossa) kesärenkailla pyörinyt 6,2 litran (itse laskettu) ja kitkarenkailla 6,6 tuntumassa.

    Viittaako luvut viallisiin termareihin vai onko ehjän auton lukemia? Vielä on eurotakuuta jäljellä, jonka puitteissa varmaan saisi jotain vaihdatettua, jos jotain vikana. Liikkeestä sanottiin, että normaalisti pitäisi nousta noin 5 minuutissa 90 asteeseen... Miten on?

    Ei kyllä nouse 5 minuutissa 90 asteeseen jos ollaan pakkasen puolella.

    Luvut on hivenen alhaiset mutta en tekisi asialle mitään (vielä) jos menisi omasta lompakosta. Voihan niitä takuuseen yrittää...

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Kysymys arvon palstalaisille... Kylmällä moottorilla pihasta lähdettynä kestää noin 15 min saavuttaa 82 asteen lämmöt. Tähän 10 min lisää maantietä 80 km/h ja lämmöt siinä 84/85 (välillä moottorijarruttaessa tippuu 83 asteeseen ja rivakammin kiihdyttäessä meni hetkeksi 81 asteeseen). Noin 40 min ajon jälkeen juuri perille tullessa välähti 86 astetta.

    Ulkolämpötila plus 5 astetta, auto e60 525d lci automaatti, valmistetu 12/2008 ja 110 tkm lasissa, keskikulutus (sekalaisessa ajossa) kesärenkailla pyörinyt 6,2 litran (itse laskettu) ja kitkarenkailla 6,6 tuntumassa.

    Viittaako luvut viallisiin termareihin vai onko ehjän auton lukemia? Vielä on eurotakuuta jäljellä, jonka puitteissa varmaan saisi jotain vaihdatettua, jos jotain vikana. Liikkeestä sanottiin, että normaalisti pitäisi nousta noin 5 minuutissa 90 asteeseen... Miten on?
    Last edited by Agent; 10-12-2013, 18:58.

    Leave a comment:


  • Mane400
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    En halua välttämättä pilata /pelotella onnistunutta remonttiasi, MUTTA kokemus on osoittanut USEAAN kertaan että, kunhan vaihdelaatikon öljyn lämpötila saavuttaa ensimmäisen kerran n. 90c ( tämä lämmönvaihdin termostaatti toimii sieltä öljyjen puolelta lämpötilaa haistellen)
    avautumislämpötilan niin eipä pirulainen osaa sulkea itseään vaan jää se vesikierto avoimeksi moottorin suuntaan ja kone jäähtyy tarpeettomasti.

    JA nimenomaan juurikin PÄÄTERMOSTAATIN vaihdon jälkeen kun moottori saavuttaa normaalin 88-90c käyntilämpötilan pitkästä aikaa ja luulee kaiken olevan kunnossa niin kas johan tipahtaa lämpötila alas n. 30 -50Km ajon jälkeen kun vaihteiston öljyn lämpötila saavuttaa sen n. 90c

    toivottaan kuitenkin onnistunutta remonttia ja kysellään samalla hintaa tuolle lämmönvaihtimelle ?
    Kyllähän tuon vaihteistonöljyn lauhdutin on toiminut normaalisti tähänkin asti, vaikka päätermari onkin falskannut. En tiedä tosin miten tuon vaihteiston lämpötilan saisi edes näin pikkupakkasilla nousemaan edes tuonne 90 asteeseen, kun n.400km (josta motaria n. 150km) reippaasti ajellen vaihteiston lämmöt nousivat Inpan mukaan ylimmillään 73C:een, ulkolämpötila oli nollan tienoilla. Ainakin vielä n. 150km ajaneena moottori lämpenee hyvin 90C:n tuntumaan n. 10km ajon jälkeen.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Mane400 View Post
    Noniin, nyt on tarvike päätermari revitty pois ja korvattu alkuperäisellä ja lämmöt nousee normaalisti n.90C:n melko nopeesti, eli eipä tarvi sitä vaihteiston lämmönvaihdinta sittenkään vaihtaa. Eli myynnissä uusi ja alkuperäinen vaihteiston lämmönvaihdin tarpeettomana...
    En halua välttämättä pilata /pelotella onnistunutta remonttiasi, MUTTA kokemus on osoittanut USEAAN kertaan että, kunhan vaihdelaatikon öljyn lämpötila saavuttaa ensimmäisen kerran n. 90c ( tämä lämmönvaihdin termostaatti toimii sieltä öljyjen puolelta lämpötilaa haistellen)
    avautumislämpötilan niin eipä pirulainen osaa sulkea itseään vaan jää se vesikierto avoimeksi moottorin suuntaan ja kone jäähtyy tarpeettomasti.

    JA nimenomaan juurikin PÄÄTERMOSTAATIN vaihdon jälkeen kun moottori saavuttaa normaalin 88-90c käyntilämpötilan pitkästä aikaa ja luulee kaiken olevan kunnossa niin kas johan tipahtaa lämpötila alas n. 30 -50Km ajon jälkeen kun vaihteiston öljyn lämpötila saavuttaa sen n. 90c

    toivottaan kuitenkin onnistunutta remonttia ja kysellään samalla hintaa tuolle lämmönvaihtimelle ?

    Leave a comment:

Working...
X