memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mane400
    replied
    Noniin, nyt on tarvike päätermari revitty pois ja korvattu alkuperäisellä ja lämmöt nousee normaalisti n.90C:n melko nopeesti, eli eipä tarvi sitä vaihteiston lämmönvaihdinta sittenkään vaihtaa. Eli myynnissä uusi ja alkuperäinen vaihteiston lämmönvaihdin tarpeettomana...
    Last edited by Mane400; 09-12-2013, 21:25.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Onko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..

    Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)
    Samoja 88-asteen termareita ne on, mutta ilmeisesti "väsyy" ja ei mene ihan riittävän kiinni.

    Omassa autossa oli sama juttu... n 80-asteessa pysyi ennenkuin vaihdoin päätermarin.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Onko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..

    Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)
    Last edited by alttu; 08-12-2013, 20:29.

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Originally posted by GT-555 View Post
    En mäkää jumppais jos vaa lämpeis koppi. Mutku saa pakkasil ajella 40km ennenku voi ottaa hanskat pois
    Noh toivottavasti loppu jumppaaminen nyt Lämmönvaihdin vaihdettu ja pikanen koeajo ja lämmöt +90c

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by Toni_EX View Post
    Minkälainen osa, voitko laittaa jotain linkkiä missä myytäis?
    ei pääse nyt tietokoneelle, ja puhelimella hankalaa mutta laitan huomenna linkkkiä yms. kumminkin kun avaat konepellin, ja katsot konehuoneeseen kuskinpuolen runkopalkin viereen, abaut puoleen väliin konetta. Siinä näkyy sähkönen lisäpumppu vedelle.

    Leave a comment:


  • Toni_EX
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    sähköinen lisävesipumppu rikki?
    Minkälainen osa, voitko laittaa jotain linkkiä missä myytäis?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Se mitä minä tarkoitin tarvike termarilla, ettei osta ihan mitä sattuu, ja halvinta. Ihan OEM osaa kyllä löytyy tarvikkeenakin. Minä vaihdoin keväällä uudet pää/egr termarit, ja vieläkin lämmöt nousee yli 90 asteeseen. Hieman hitaasti, kun ei ole lämmönvaihdinta vaihdettu laatikkoon.
    Kyllä ne tarviketermarit on hyvinkin pitkälti kaikki samaa paskaa. Varmaan neljää erimerkkistä tarviketta hypistelty omissa pikku kätösissä, ja kaikki samoja Italiassa tehtyjä paskoja. Joukossa Gates, Facet, jne... joita on yleisesti pidetty ihan laatumerkkeinä, mutta ainakaan näiden kohdalla se ei pidä paikkaansa.

    Kaiken lisäksi ne yleensä maksaa ainakin sen, mitä orkkiskin. Alkuperäinen on kuitenkin se mikä jotain kestää ja toimii.

    Jos joku haluaa noita Gatesin paskoja, niin saa tulla Joulun kunniaksi ilmaiseksi hakemaan korjaamolta.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by Toni_EX View Post
    Omassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
    Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...

    Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.
    sähköinen lisävesipumppu rikki?

    Leave a comment:


  • Toni_EX
    replied
    Omassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
    Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...

    Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Kyllähän ainakin päätermostaattien osalta on eroa, että onko alkuperäinen vai tarvike. Egr termarit taitaa tulla kaikki samalta linjalta. Osasta on vain se BMW logo hiottu pois.
    Noi tarvike päätermarit on taasen monesti jo niin huonoa muovivalua että se muototiiviste ei meinaa aina edes pysyä urassaan ja sitten kun kiristää hiukankin niin koko korvakkeet murenee tohjoksi vaikka niissä onkin ne metalli holkit.
    Eli kyllä tuossa säästää väärässä paikassa jos tarvikelinjalle lähdetään. (Jokunen sata noita on tullut vuosien aikana vaihdettua)

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Onko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.

    Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?
    EGR-termarit on Behriä, päätermareita on useampaa merkkiä,
    orkkis (lukee myös BMW itse elementissä), Vemo, Triscan jne.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Onko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.

    Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Prison View Post
    Saa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki

    Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?
    Kuulostaa tutulle.. Päätermaria veikkaisin.

    Leave a comment:


  • Prison
    replied
    Saa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki

    Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?

    Leave a comment:


  • Mane400
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Paljonko muuten orkkikset kustantaa, jos saa udella?

    Ja jos porukalla on heittää orkkiksien kestävyydestä tietoa, niin kiinnostaisi kovasti. Muistelen vaan lukeneeni, ettei nekään kauhean pitkään kestä?

    Itse maksoin orkkiksesta 60,50€, ei ollut kyllä kallis sekään.

    Leave a comment:

Working...
X