E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin, nyt on tarvike päätermari revitty pois ja korvattu alkuperäisellä ja lämmöt nousee normaalisti n.90C:n melko nopeesti, eli eipä tarvi sitä vaihteiston lämmönvaihdinta sittenkään vaihtaa. Eli myynnissä uusi ja alkuperäinen vaihteiston lämmönvaihdin tarpeettomana...Last edited by Mane400; 09-12-2013, 21:25.
-
-
Originally posted by alttu View PostOnko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..
Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)
Omassa autossa oli sama juttu... n 80-asteessa pysyi ennenkuin vaihdoin päätermarin.
Leave a comment:
-
-
Onko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..
Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)Last edited by alttu; 08-12-2013, 20:29.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toni_EX View PostMinkälainen osa, voitko laittaa jotain linkkiä missä myytäis?mutta laitan huomenna linkkkiä yms. kumminkin kun avaat konepellin, ja katsot konehuoneeseen kuskinpuolen runkopalkin viereen, abaut puoleen väliin konetta. Siinä näkyy sähkönen lisäpumppu vedelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostSe mitä minä tarkoitin tarvike termarilla, ettei osta ihan mitä sattuu, ja halvinta. Ihan OEM osaa kyllä löytyy tarvikkeenakin. Minä vaihdoin keväällä uudet pää/egr termarit, ja vieläkin lämmöt nousee yli 90 asteeseen. Hieman hitaasti, kun ei ole lämmönvaihdinta vaihdettu laatikkoon.
Kaiken lisäksi ne yleensä maksaa ainakin sen, mitä orkkiskin. Alkuperäinen on kuitenkin se mikä jotain kestää ja toimii.
Jos joku haluaa noita Gatesin paskoja, niin saa tulla Joulun kunniaksi ilmaiseksi hakemaan korjaamolta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toni_EX View PostOmassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...
Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.
Leave a comment:
-
-
Omassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...
Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.
Leave a comment:
-
-
Kyllähän ainakin päätermostaattien osalta on eroa, että onko alkuperäinen vai tarvike. Egr termarit taitaa tulla kaikki samalta linjalta. Osasta on vain se BMW logo hiottu pois.
Noi tarvike päätermarit on taasen monesti jo niin huonoa muovivalua että se muototiiviste ei meinaa aina edes pysyä urassaan ja sitten kun kiristää hiukankin niin koko korvakkeet murenee tohjoksi vaikka niissä onkin ne metalli holkit.
Eli kyllä tuossa säästää väärässä paikassa jos tarvikelinjalle lähdetään. (Jokunen sata noita on tullut vuosien aikana vaihdettua)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -rik View PostOnko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.
Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?
orkkis (lukee myös BMW itse elementissä), Vemo, Triscan jne.
Leave a comment:
-
-
Onko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.
Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Prison View PostSaa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki
Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
Saa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki
Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostPaljonko muuten orkkikset kustantaa, jos saa udella?
Ja jos porukalla on heittää orkkiksien kestävyydestä tietoa, niin kiinnostaisi kovasti. Muistelen vaan lukeneeni, ettei nekään kauhean pitkään kestä?
Itse maksoin orkkiksesta 60,50€, ei ollut kyllä kallis sekään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: