memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bavaristi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kummalle lämmönvaihtimelle menevän?

    EGR:n vaihdin rupeaa keittämään vettä,
    mutta ei se kantta hajoita.
    Lämmönvaihtimen voi hajoittaa.
    Ja tietysti nestettä hukkuu.

    Jos taas laatikon lämmönvaihtimen tukkii,
    voisi se talviaikaan pelatakkin OK,
    mutta vaarana on öljyn laadun huonominen liian kuumana käymisen takia,
    ja tuostakin pahimmillaan tulee kalliit seuraukset.
    Nii eli laatikon lämmönvaihdin kyseessä. Ei luulis nyt pakkasilla kyllä liikaa lämpeevän laatikon öljyt..?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.
    Kummalle lämmönvaihtimelle menevän?

    EGR:n vaihdin rupeaa keittämään vettä,
    mutta ei se kantta hajoita.
    Lämmönvaihtimen voi hajoittaa.
    Ja tietysti nestettä hukkuu.

    Jos taas laatikon lämmönvaihtimen tukkii,
    voisi se talviaikaan pelatakkin OK,
    mutta vaarana on öljyn laadun huonominen liian kuumana käymisen takia,
    ja tuostakin pahimmillaan tulee kalliit seuraukset.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Kiitos kyllä se ajatuksena onkin vaihtaa mutta ei nyt heti onnistu ja siksi kysyinkin mitä käy jos virittelis väliaikaiseksi patentiksi.
    Näiden käyttäjät pitäisi hirttää munista. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on erikoisia vikoja korjatessa löydetty "väliaikaisia patentteja".

    Leave a comment:


  • bavaristi
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Vastaus kysymykseesi on että keittää kahdenkytä kilometrin aikana ja sit pääset pahvia uusaamaan.
    Kiitos kyllä se ajatuksena onkin vaihtaa mutta ei nyt heti onnistu ja siksi kysyinkin mitä käy jos virittelis väliaikaiseksi patentiksi.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen
    Vastaus kysymykseesi on että keittää kahdenkytä kilometrin aikana ja sit pääset pahvia uusaamaan.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen
    Jos nyt et vaan lähtisi ihan omin älyin jäähdytysjärjestelmää virittelemään.
    Kohta saadaan lukea, kuinka paska kone on M57D30...kun sitä ja tätä

    Leave a comment:


  • bavaristi
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Mitenkäs jos raakasti vaihtais sen?
    Kysyin onko siitä haittaa jos tulppaa sen. Tuo ei mielestäni vastannut siihen kysymykseen

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by bavaristi View Post
    Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.
    Mitenkäs jos raakasti vaihtais sen?

    Leave a comment:


  • bavaristi
    replied
    Mitenkäs jos raakasti tulppais ton lämmönvaihtimelle menevän letkun näin talveksi? Ei kait siitä luulis vahinkoa syntyvän?? Kylmänä käy täälläkin tuon takia.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vesipumppu painaa päätermarin auki jos kierroksia on riittävästi,
    ja kaikki M57 koneet toimii noin.
    Saattaapi olla näin. Live-datalla tullut varmaan ihmeteltyä liikaa viallisilla termareilla varustettuja.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Miten lämpötila laskee moottoria kuormittaessa, jos kaikki termarit toimii, eli tuossa tilanteessa on kiinni? Kyllä siellä joku termareista falskaa.
    Vesipumppu painaa päätermarin auki jos kierroksia on riittävästi,
    ja kaikki M57 koneet toimii noin.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Kyllä minulla ainakin tiputtaa lämpöjä jos heitän vaikka satasen vauhdissa kolmosen pesään ja lämän pohjaan. Tasasessa ajossa siis se n. 93 astetta. Termarit vaihdettu reilu vuosi sitten ja aina on toiminut noin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Miten lämpötila laskee moottoria kuormittaessa, jos kaikki termarit toimii, eli tuossa tilanteessa on kiinni? Kyllä siellä joku termareista falskaa.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Automaattihan tämä. Onko se normaalia että lämmöt putoaa rajusti kun kuormittaa moottoria? Luulis toimivan juuri päinvastoin...
    Juuri oikein se toimii noin päin. Jäähdytystehoa lisätään kuormituksen lisääntyessä.

    Toi veden lämpötila kun ei ole sama asia kuin öljyn lämpötila (lue: moottorin lämpötila), öljyn lämpötila kyllä nousee kuormitettaessa.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Paljonko pitää olla moottorissa lämmöt (alimmillaan),että DPF poltto käynnistyy?
    75 astetta.

    Leave a comment:

Working...
X