E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Automaattihan tämä. Onko se normaalia että lämmöt putoaa rajusti kun kuormittaa moottoria? Luulis toimivan juuri päinvastoin...
-
-
Paljonko pitää olla moottorissa lämmöt (alimmillaan),että DPF poltto käynnistyy?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by XV70D View PostIhmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...
Leave a comment:
-
-
Ihmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alttu View PostVaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
Taitaa olla DPF-poltto käynnissä. Lämmöt omassa vehkeessä käy siellä, kun pönttöä tyhjennetään. Normaali ajo 88-92 astetta.
-J-
Leave a comment:
-
-
Pakko siihen on kuitenkin pelivaraa jättää, koska nesteen lämpötila tietyissä paikoissa voi olla selvästi korkeampi, kuin koko volyymin lämpötila. Eli paikallista kiehumista ja siten jäähdytyskyvyn radikaalia heikentymistä voi tapahtua vaikka nesteen lämpötila anturin kohdalla olisikin selvästi kiehumispisteen alapuolella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alttu View PostVaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
Hälyt tulee jossain 110 asteessa, paineistetussa järjestelmässä kun kiehumispiste nousee...
Leave a comment:
-
-
Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
Leave a comment:
-
-
Omaa tarinaa...
Yhden talven (2012) ajelin lyhyttä 10km työmatkaa viileellä koneella (70 astetta) (151tkm), eli ei DPF-poltto koskaan käynnistynyt. No siitä DPF otti nokkiinsa ja tukossaoloa huuteli. Vaihdoin Orkkis-EGRn ja takuuliike vaihtoi replica-Italy päätermarin, toimi viikon. Vaihdoin itse orkkiksen päätermarin ja kevään, kesän ja syksynkin toimi hyvin.
Ekat pakkaset, alkoi lämmöt taas hiipua (>75) ja DPF kiukuttelee. Sit muutama "letkut tukkoon" menetelmä ja laatikon lauhdutin vaihtoon. Talvi (2013) meni hyvin, välillä pitkää ja välillä lyhyttä ajoa, ei ongelmia.
Johtuuko talven 2012 DPF tukkeesta, mutta kun viikon verran ajaa pelkkää lyhyttä/kaupunkiajoa, alkaa koodit taas kummitella. Ekaks 480A ja siitä hetken päästä 481A, joka tuo näyttöönkin jo ilmoituksen.
Androidin BMWhat ohjelmalla noita poistellut, ja heittänyt pitkän lenkin ja DPF-poltto alkaa näin automaattisesti ja tyhjenee tauhkasta.
Tässä muutamana aamuna töihin lähtenyt(188tkm)(edellen 10km, Turuntie-Kehä I) ja koodit päällä, niin eihän toi auto lämpiä millään (66). Tänään poistin heti pihassa ja matkan varrella, niin työmaan pihassa 88.
Onko muut kastsonut pitkään kylmänä ajelun jälkeen koodeja ja onko poistunut termarijumpan jälkeen automatic vai joutuuko manuaalisesti nollailee.
Terv, Jussi T.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamo64 View PostNo niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.
sen verran pääsee taivuttamaan että pääsee alla olevaan termarin pulttiin käsiksi.
Leave a comment:
-
-
No niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJtalo View PostGalluppia...
Itellä nyt alkuperänen laatikon termostaatti, pää ja egr vaihdettu 1,5v sitten (origgis osilla), ja vielä ainakin lämmöt nousi 89 asteeseen
Leave a comment:
-
Leave a comment: