memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • XV70D
    replied
    Automaattihan tämä. Onko se normaalia että lämmöt putoaa rajusti kun kuormittaa moottoria? Luulis toimivan juuri päinvastoin...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Paljonko pitää olla moottorissa lämmöt (alimmillaan),että DPF poltto käynnistyy?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Ihmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...
    Onko auto manuaali vai automaatti? Jos automaatti joutuu ehkä vielä vaihtamaan laatikon lämmönvaihtimen.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Ihmeellisesti käyttäytyy lämmöt. Nousee ensin aika nopeasti 75, sitten siitä hitaammin 80 asteeseen. Kaasua annettaessa lähtee putoamaan vauhdilla 60 asteeseen, ja löysätessä lähtee taas nousemaan 75 kohti. Lokakuussa vaihdoin egr-termarin, ei vaikutusta asiaan, mutta päätermari korjasi lämmöt 90 asteeseen kuukauden ajaksi, nyt vika taas päällä. Kulutus on melko railakasta nyt, yli 10l/100km. Ja dpf polttelee 100 kmn välein...

    Leave a comment:


  • tronboy
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
    Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene

    Taitaa olla DPF-poltto käynnissä. Lämmöt omassa vehkeessä käy siellä, kun pönttöä tyhjennetään. Normaali ajo 88-92 astetta.

    -J-

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    50:50 seossuhteena etyleeniglykoli-vesi -seoksen kiehumispiste 1 bar paineessa on 111º: KLIK. Siihen vielä 1.4 bar paine niin ollaan 120º asteessa. Jos jollakulla on Bosch Automotive Handbook niin voisi tarkistaa.
    Pakko siihen on kuitenkin pelivaraa jättää, koska nesteen lämpötila tietyissä paikoissa voi olla selvästi korkeampi, kuin koko volyymin lämpötila. Eli paikallista kiehumista ja siten jäähdytyskyvyn radikaalia heikentymistä voi tapahtua vaikka nesteen lämpötila anturin kohdalla olisikin selvästi kiehumispisteen alapuolella.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    50:50 seossuhteena etyleeniglykoli-vesi -seoksen kiehumispiste 1 bar paineessa on 111º: KLIK. Siihen vielä 1.4 bar paine niin ollaan 120º asteessa. Jos jollakulla on Bosch Automotive Handbook niin voisi tarkistaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
    Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene
    Ei se 100 astettakaan ole mikään kriittinen raja.
    Hälyt tulee jossain 110 asteessa, paineistetussa järjestelmässä kun kiehumispiste nousee...

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Vaihtelin termostaatit ja todellinen vika ilmeisesti oli ainoastaan päätermarissa... Mutta, nyt ihmetyttää 95c jopa 96c lämmöt 120km/h motarinopeuksissa... Missään aikaisemmista autoista lämmöt ei missään tilanteessa ole itselläni noussut yli 92c...
    Lieneekö tuo aivan normaalia? Pääasia tietty ettei 100c mene

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Jamo64 View Post
    Aikaa vievää homma se vaan on. Minulla meni varmaan 2,5 tuntia.
    Korjaamolla taitaa olla joku 45min homma..

    Leave a comment:


  • tronboy
    replied
    Omaa tarinaa...

    Yhden talven (2012) ajelin lyhyttä 10km työmatkaa viileellä koneella (70 astetta) (151tkm), eli ei DPF-poltto koskaan käynnistynyt. No siitä DPF otti nokkiinsa ja tukossaoloa huuteli. Vaihdoin Orkkis-EGRn ja takuuliike vaihtoi replica-Italy päätermarin, toimi viikon. Vaihdoin itse orkkiksen päätermarin ja kevään, kesän ja syksynkin toimi hyvin.

    Ekat pakkaset, alkoi lämmöt taas hiipua (>75) ja DPF kiukuttelee. Sit muutama "letkut tukkoon" menetelmä ja laatikon lauhdutin vaihtoon. Talvi (2013) meni hyvin, välillä pitkää ja välillä lyhyttä ajoa, ei ongelmia.

    Johtuuko talven 2012 DPF tukkeesta, mutta kun viikon verran ajaa pelkkää lyhyttä/kaupunkiajoa, alkaa koodit taas kummitella. Ekaks 480A ja siitä hetken päästä 481A, joka tuo näyttöönkin jo ilmoituksen.

    Androidin BMWhat ohjelmalla noita poistellut, ja heittänyt pitkän lenkin ja DPF-poltto alkaa näin automaattisesti ja tyhjenee tauhkasta.

    Tässä muutamana aamuna töihin lähtenyt(188tkm)(edellen 10km, Turuntie-Kehä I) ja koodit päällä, niin eihän toi auto lämpiä millään (66). Tänään poistin heti pihassa ja matkan varrella, niin työmaan pihassa 88.

    Onko muut kastsonut pitkään kylmänä ajelun jälkeen koodeja ja onko poistunut termarijumpan jälkeen automatic vai joutuuko manuaalisesti nollailee.

    Terv, Jussi T.

    Leave a comment:


  • Jamo64
    replied
    Aikaa vievää homma se vaan on. Minulla meni varmaan 2,5 tuntia.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jamo64 View Post
    No niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
    Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.
    Ei sitä EGR cooleria tarvikkaan kokonaan irroittaa, eikä edes pakosarjan päästä, riittää kuin ottaa ne 3 kpl kuusiokolopultteja irti ja kaasuläpälle menevän metalliputken jommasta kummasta päästä,
    sen verran pääsee taivuttamaan että pääsee alla olevaan termarin pulttiin käsiksi.

    Leave a comment:


  • Jamo64
    replied
    No niin nyt on vaihdettu 535d 06 molemmat termarit. Ei oltu ikinä vaihdettu. nyt toimii niin kuin pitääkin.
    Sain vaihdettua vaikka en ottanut sitä egr cooleria pois, löysäsin vain ruuvit pakosarjasta.

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Galluppia...
    Itellä nyt alkuperänen laatikon termostaatti, pää ja egr vaihdettu 1,5v sitten (origgis osilla), ja vielä ainakin lämmöt nousi 89 asteeseen
    Omassa täysin sama setuppi ja hyvin rokkaa, vaihdosta nyt melkein 2v. Mitä jäähdytyslitkua te joilla on jatkuvia ongelmia lämpöjen kanssa käytätte? Itse käytössä on aina ollut BMW sinistä ja akkuvettä 50/50 suhteessa.

    Leave a comment:

Working...
X