memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJtalo
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Niin no. Eipä laatu noissa termareissa ole häävi orkkiksena,
    tiedä vaikka joku tarviketermari toimisi pitempään...
    Ite ajatellut ihan samaa, nuo alkuperäset on niin paskoja (mukisematta porukalla mennyt takuuseenkin vaihtaa) että jos tarvikevalmistaja tekee sinnepäin, saattaa tulla vahingossa jopa parempi/kestävämpi...


    Galluppia...
    Itellä nyt alkuperänen laatikon termostaatti, pää ja egr vaihdettu 1,5v sitten (origgis osilla), ja vielä ainakin lämmöt nousi 89 asteeseen, ulkona tosin 5 astetta plussaa...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Ei sinne mitään kiinan paskaa kannata laittaa...
    Niin no. Eipä laatu noissa termareissa ole häävi orkkiksena,
    tiedä vaikka joku tarviketermari toimisi pitempään...

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    EGR termaria ei taida saada kun "orkkista" eli Behriä.

    tätäkin saa tarviketoimittajalta ja tulee behr merkkisenä eikä edes ole kallis.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onko joku saanut jo tarvikkeena ko. tuotetta,
    nimittäin minä olen sitä useammasta paikkaa kysynyt,
    näkyy listoilla mutta sitä ei vielä oikeasti saa,
    osat on vasta tulossa myyntiin...
    Minä tilasin halvimmalla bmw alkuperäisen osan tampereelta.... Ei sinne mitään kiinan paskaa kannata laittaa...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Löysin Gates -merkkisen. Lieneekö Bill in tekosia, eli yhtä toimivia.:think



    Jarppa
    Näköjään on tarvikkeita tullut markkinoille,
    liekkö 10 vuotta valmistustamisen alkuajankohdasta antaa mahdollisuuden tehdä tarviikeena?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    EGR termaria ei taida saada kun "orkkista" eli Behriä.
    Löysin Gates -merkkisen. Lieneekö Bill in tekosia, eli yhtä toimivia.:think



    Jarppa

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Minkä valmistajan termarit (pää- ja EGR-) kannattaa hankkia? Tai toisinpäin; mitä ei?

    Jarppa
    EGR termaria ei taida saada kun "orkkista" eli Behriä.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Minkä valmistajan termarit (pää- ja EGR-) kannattaa hankkia? Tai toisinpäin; mitä ei?

    Jarppa

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onko joku saanut jo tarvikkeena ko. tuotetta,
    nimittäin minä olen sitä useammasta paikkaa kysynyt,
    näkyy listoilla mutta sitä ei vielä oikeasti saa,
    osat on vasta tulossa myyntiin...
    Kysyin saatavuutta niin lupasi 2 päivän sisällä lähtevän kohti Suomea. Mikä on totuus, kuka kokeilee?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by GT-555 View Post
    Tuosta muuten vähän halvemmalla laatikon lämmönvaihdin kuin kotomaasta. Posteineen 164e
    http://www.kuehler-rath.com/epages/6...oducts/8614003
    Onko joku saanut jo tarvikkeena ko. tuotetta,
    nimittäin minä olen sitä useammasta paikkaa kysynyt,
    näkyy listoilla mutta sitä ei vielä oikeasti saa,
    osat on vasta tulossa myyntiin...

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Tuosta muuten vähän halvemmalla laatikon lämmönvaihdin kuin kotomaasta. Posteineen 164e

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Paivitetaan nyt oma stoori, etta mika oli vaikutus paatermarin vaihdolla... Nyt tehnyt pari paivaa putkeen sillain, etta kun ajelee 50-90 km/h vaikka puoli tuntia, niin lammot nousee sinne 75-80 asteeseen ja siihen jamahtaa. Sitten jos nostaa nopeuden 100-110 km/h niin lammot ampuu valittomasti (siis tosiaan noin minuutin aikana) 90 asteeseen vaihdellen 88-92 astetta riippuen ajotilanteesta: moottorijarrutuksessa tippuu 88 asteeseen ja kun hieman kiihdyttaa niin nousee 92 asteeseen, mutta tasaisella ajolla 90 astetta. Taman jalkeen ei ole valia ajonopeudella vaan pitaa sen 90 astetta vaikka tyhjakaynnilla. Huoltomies pyysi minua nayttamaan, etta mista olen kurkkinut lampoja Ja huoltomies tosiaan sanoi katsoneensa tietokoneelta, etta termarin vaihdon jalkeen lammot ovat tasaisesti 90 astetta, sanoi ajaneensa autoa ja veikkaan etta pyoritteli jonkun 5-10 min takapihalla. Homma meni takuuseen, niin hyva nain, mutta vahan ihmetyttaa toi lampojen kayttaytyminen. Ulkolampotilat pyorii nyt noin 5-10 plus asteen valilla. Ihan mielenkiinnosta kysaisen, etta mita maksaa Suomessa paatermarin vaihto marmorilla..? juuroopassa merkkiliikkeessa teetettyna oli 297 euroa. Ja EGR venttiili oli kuulemma hyvassa hapessa kun pyysin sita kurkkaamaan, itsella ei valitettavasti ollut aikaa asiaa todeta, joten herran kadessa on toi tieto... :think
    Last edited by Agent; 19-12-2013, 10:05. Reason: lisays

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    Jaahas...

    Aika tasan 2v sitten vaihdettu päätermari (egr vähän aikasemmin). Syksyllä tsekkasin lämmöt ja hyvin nousi sinne 88 asteeseen, mutta eilen ku oli -15 pakkasta mittarissa, niin eipä noussu enää ku 78 ja kehta tippu jo 75 asteeseen.

    Perskeles! Termarin vaihtoon (kait) tässä pitää alkaa...

    Autona siis 12/2005 525d manual...

    Sama homma olis edessä! Ollaan lauantaina tulossa pohjoseen. Otetaanko termarinvaihto talkoot joku päivä?

    Leave a comment:


  • Agent
    replied
    Pyydä huoltoa käyttämään imusarjan päästä EGR / ilmaputki auki ja kurkkaa kuinka paljon EGR venttiilin ympärillä on karstaa. Puhdistaa se EGR joka tapauksessa kannattaa koska KYLMÄNÄ tuo sinun koneesi on käynyt jo jonkun aikaa.[/QUOTE]

    Kiitoksia konkreettisesta vinkistä Onko tossa jotain ihmeempää huomioitavaa, jos itse lähtee availemaan ja putsaamaan vai onnistuuko ihan normi työkalupakilla ja maalaisjärjellä? No riippuu tietysti siitä järjestäkin..

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Jaahas...

    Aika tasan 2v sitten vaihdettu päätermari (egr vähän aikasemmin). Syksyllä tsekkasin lämmöt ja hyvin nousi sinne 88 asteeseen, mutta eilen ku oli -15 pakkasta mittarissa, niin eipä noussu enää ku 78 ja kehta tippu jo 75 asteeseen.

    Perskeles! Termarin vaihtoon (kait) tässä pitää alkaa...

    Autona siis 12/2005 525d manual...

    Leave a comment:

Working...
X