Originally posted by Masatus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E60 525D myös tosi kylmä
E60 525D A, 03/2005, viime kesänä tuotu Saksasta, BMW:n kotikaupungista. Ei löydy syylärin edestä mitään verhoa. Lämmöt 3-viivaa alle 4500, eikä todella puhalla lämmintä. Palkit I-navista laitettu max. 4. Kumpi EGR-, vai normaali termostaatti vaikuttaa, vai vaikuttaako molemmat kylmään autoon? Eli jos vaihtoon, niin molemmat samalla kertaa? Onko termareille joku suositeltu lämpötila-arvo? Ensimmäinen diesel, aikaisemmin vain bensakoneilla ajeltu. :think
Comment
-
-
Itsellä löytyy noi läpät munuaisten takaa (9/04) ja todellakin heiluu kun heiluttaa kun auto ei ole käynnissä. Juuri ajeltiin 60km 19-23 asteen pakkaskelillä ja lämmöt koneessa ei noussut kuin 4400 kiekan kohdalle ja kun nappasi Eberin käyntiin niin silloin nousi 4500 ja alkoi hytissä tarkeneen. Eli missä se kiekkamittari pitäisi olla kun kaikki on kunnossa eli koneen lämmöt n.80 astetta?
Nähtävästi joutuu itsekkin tuon EGR termarin vaihtaan jos sillä ongelma ratkeaa ja koneen lämmöt saa taas normaaliksi. Kesällä kiekkamittari siellä 4700 tietämissä missä siis normaalisti pitäisi varmaan olla? Niin ja auto on tuotu keväällä Saksan maalta.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jms1601 View PostItsellä löytyy noi läpät munuaisten takaa (9/04) ja todellakin heiluu kun heiluttaa kun auto ei ole käynnissä. Juuri ajeltiin 60km 19-23 asteen pakkaskelillä ja lämmöt koneessa ei noussut kuin 4400 kiekan kohdalle ja kun nappasi Eberin käyntiin niin silloin nousi 4500 ja alkoi hytissä tarkeneen. Eli missä se kiekkamittari pitäisi olla kun kaikki on kunnossa eli koneen lämmöt n.80 astetta?
Nähtävästi joutuu itsekkin tuon EGR termarin vaihtaan jos sillä ongelma ratkeaa ja koneen lämmöt saa taas normaaliksi. Kesällä kiekkamittari siellä 4700 tietämissä missä siis normaalisti pitäisi varmaan olla? Niin ja auto on tuotu keväällä Saksan maalta.
Koputa reilusti jollain kiintoavaimella sitä termaria ennen vaihtoa, voi lähteä pelaamaan. Näin kävi itsellä, oli jumissa, vaihdoin kyllä silti.
Kiekat 4600 kun täysin lämmin.
Mene salavalikkoon, koodaa se auki ja kohdasta 7. näkyy lämmöt, kierrokset, sallitut kierrokset sekä jotain koodia. Sitä pällistelen yleensä itse kun ajelen ja tutkin kuinka auto käyttäytyy.
Ajattelin tässä ottaa noi munuaiset irti , pitää ajaa halliin jotta lämpiävät ensin. Sitten laitan mustaa pahvia munuaisten taakse jeesusteipillä.. hätäratkaisu..
Täytyy ottaa marmoritiskiin yhteys josko nuo voisivat selvitellä että miksi nuo puuttuvat vai onko jonkun kolarin (josta mulla ei ole tietoa..) jäljiltä poistettu. Onkos keinoa tarkistaa saksanmaan vakuutustiedoista auton kolarit?Last edited by Ceeray; 04-01-2009, 20:51.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Kiekat 4600 kun täysin lämmin.
Mene salavalikkoon, koodaa se auki ja kohdasta 7. näkyy lämmöt, kierrokset, sallitut kierrokset sekä jotain koodia. Sitä pällistelen yleensä itse kun ajelen ja tutkin kuinka auto käyttäytyy.
Termos!
Mulla -04 e60 ja -20 pakkasessa nousee max 4600 joskus syksyllä jopa 4700..
Voisko joku kertoa miten pääsee tohon salavalikkoon, privana vaikka!?
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostSanokko tuotantovuoden ja kuukauden vielä kiitos?530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostTrippinapin painamisella 01.01 - 01.08, eli 8 eri kohtaa, eikä missään moottorin lämpötilaan liittyvää tekstiä. Ei mitään test-numeroita, eikä lock:on kodeja. En myöskään saanut mitään alavalikkoja auki. Eli todellinen salavalikko. :think
Comment
-
-
E60 525d A 03/2005
Salavalikko aukesi ja pääsin testaamaan moottorin lämpöjä. Ulkona -11 astetta ja maantiellä 80km/h. Lämmöt 63 astetta ja yksi viiva alle 4500rpm. Paikalla ollessa nousi 68 asteeseen ja eka viiva tasan 4500rpm. EGR-termostaatti ja vesipumpun vieressä oleva tavallinen termostaatti tilaukseen. Liikkestä kysyin läpistä ilmanottoaukon takana ja sanoivat, että on lisävaruste, eli omassani kun ei ole, ei tarvitse olla kolariauto, että puuttuu. Etelä-Saksassa useammin +30astetta, kuin -10 astetta, joten ei kaikki ainakaan koe sitä tarvitsevan. Ei myöskään suositellut jälkiasennettavaksi korkean hinnan vuoksi suhteessa hyötyyn. Kerron uudet lämpötilat, kun termarit vaihdettu. :think
Comment
-
-
Itsellä auto tuotu pohjois-Saksasta ja läpät siis löytyy
Tänään laitoin EGR termarin tilaukseen, ei koputtelu auttanut. Hintaa oli 34€ ja itse asennettuna siitä 0€Last edited by jms1601; 05-01-2009, 20:23.530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostEi ollut euroista puhetta, mutta työ täällä pääkaupunkiseudulla on 100€/h ja tunnissahan ei autoa saada edes halliin. Kyselen hintaa, kun ensi viikolla saan osat.
Pitääkö DDE koodata?Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Comment