Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämvee
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 283
    • Taivalkoski

    #31
    Originally posted by Masatus View Post
    Siis onko se todella moottoroitu? Yritin tuossa vähän kurkkia mutta eipä sinne pimeässä oikeen nähny, ne läpät ainakin heiluu ihan keveästi kun sormilla painelee.
    Auto sammuksissa ne heiluu hervottomasti mutta käynnissä ollessa ovat jumissa. Luulisin että kun kone lämmöt nousee tarpeeksi niin aukeavat sitten.

    Comment

    • Reiska56
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 185
      • Kerava

      #32
      E60 525D myös tosi kylmä

      E60 525D A, 03/2005, viime kesänä tuotu Saksasta, BMW:n kotikaupungista. Ei löydy syylärin edestä mitään verhoa. Lämmöt 3-viivaa alle 4500, eikä todella puhalla lämmintä. Palkit I-navista laitettu max. 4. Kumpi EGR-, vai normaali termostaatti vaikuttaa, vai vaikuttaako molemmat kylmään autoon? Eli jos vaihtoon, niin molemmat samalla kertaa? Onko termareille joku suositeltu lämpötila-arvo? Ensimmäinen diesel, aikaisemmin vain bensakoneilla ajeltu. :think

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        #33
        Aloita siitä egr-termarista, yleisempi kylmänaiheuttaja ja noista kahdesta se helpompi vaihtaa.
        Last edited by peeämvee; 04-01-2009, 19:24. Reason: Kirotusvirkeitä korjattu!

        Comment

        • jms1601
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 338
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Itsellä löytyy noi läpät munuaisten takaa (9/04) ja todellakin heiluu kun heiluttaa kun auto ei ole käynnissä. Juuri ajeltiin 60km 19-23 asteen pakkaskelillä ja lämmöt koneessa ei noussut kuin 4400 kiekan kohdalle ja kun nappasi Eberin käyntiin niin silloin nousi 4500 ja alkoi hytissä tarkeneen. Eli missä se kiekkamittari pitäisi olla kun kaikki on kunnossa eli koneen lämmöt n.80 astetta?

          Nähtävästi joutuu itsekkin tuon EGR termarin vaihtaan jos sillä ongelma ratkeaa ja koneen lämmöt saa taas normaaliksi. Kesällä kiekkamittari siellä 4700 tietämissä missä siis normaalisti pitäisi varmaan olla? Niin ja auto on tuotu keväällä Saksan maalta.
          530e G30 M-Sport -21
          ***********************
          Ex Audi A6 allroad -17
          Ex X5 xd30 M-Sport -14
          Ex 530dA F11 M-Sport -11
          Ex E61 530xD M-Sport -08
          Ex 530DAT E61
          Ex E39 M-Sport

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by jms1601 View Post
            Itsellä löytyy noi läpät munuaisten takaa (9/04) ja todellakin heiluu kun heiluttaa kun auto ei ole käynnissä. Juuri ajeltiin 60km 19-23 asteen pakkaskelillä ja lämmöt koneessa ei noussut kuin 4400 kiekan kohdalle ja kun nappasi Eberin käyntiin niin silloin nousi 4500 ja alkoi hytissä tarkeneen. Eli missä se kiekkamittari pitäisi olla kun kaikki on kunnossa eli koneen lämmöt n.80 astetta?

            Nähtävästi joutuu itsekkin tuon EGR termarin vaihtaan jos sillä ongelma ratkeaa ja koneen lämmöt saa taas normaaliksi. Kesällä kiekkamittari siellä 4700 tietämissä missä siis normaalisti pitäisi varmaan olla? Niin ja auto on tuotu keväällä Saksan maalta.
            Sanokko tuotantovuoden ja kuukauden vielä kiitos?

            Koputa reilusti jollain kiintoavaimella sitä termaria ennen vaihtoa, voi lähteä pelaamaan. Näin kävi itsellä, oli jumissa, vaihdoin kyllä silti.

            Kiekat 4600 kun täysin lämmin.
            Mene salavalikkoon, koodaa se auki ja kohdasta 7. näkyy lämmöt, kierrokset, sallitut kierrokset sekä jotain koodia. Sitä pällistelen yleensä itse kun ajelen ja tutkin kuinka auto käyttäytyy.

            Ajattelin tässä ottaa noi munuaiset irti , pitää ajaa halliin jotta lämpiävät ensin. Sitten laitan mustaa pahvia munuaisten taakse jeesusteipillä.. hätäratkaisu..

            Täytyy ottaa marmoritiskiin yhteys josko nuo voisivat selvitellä että miksi nuo puuttuvat vai onko jonkun kolarin (josta mulla ei ole tietoa..) jäljiltä poistettu. Onkos keinoa tarkistaa saksanmaan vakuutustiedoista auton kolarit?
            Last edited by Ceeray; 04-01-2009, 20:51.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • kyveri
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 65

              #36
              Kiekat 4600 kun täysin lämmin.
              Mene salavalikkoon, koodaa se auki ja kohdasta 7. näkyy lämmöt, kierrokset, sallitut kierrokset sekä jotain koodia. Sitä pällistelen yleensä itse kun ajelen ja tutkin kuinka auto käyttäytyy.

              Termos!
              Mulla -04 e60 ja -20 pakkasessa nousee max 4600 joskus syksyllä jopa 4700..
              Voisko joku kertoa miten pääsee tohon salavalikkoon, privana vaikka!?

              Comment

              • jms1601
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 338
                • P-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by Ceeray View Post
                Sanokko tuotantovuoden ja kuukauden vielä kiitos?
                Muistaakseni 5 tai 6 -04. Joo pitänee kokeilla koputella tuota termaria josko lähtisi toimimaan ja sitten vaihtaa jos ei vieläkään toimi.
                530e G30 M-Sport -21
                ***********************
                Ex Audi A6 allroad -17
                Ex X5 xd30 M-Sport -14
                Ex 530dA F11 M-Sport -11
                Ex E61 530xD M-Sport -08
                Ex 530DAT E61
                Ex E39 M-Sport

                Comment

                • Reiska56
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 185
                  • Kerava

                  #38
                  Salavalikko

                  Trippinapin painamisella 01.01 - 01.08, eli 8 eri kohtaa, eikä missään moottorin lämpötilaan liittyvää tekstiä. Ei mitään test-numeroita, eikä lock:on kodeja. En myöskään saanut mitään alavalikkoja auki. Eli todellinen salavalikko. :think

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #39
                    Originally posted by Reiska56 View Post
                    Trippinapin painamisella 01.01 - 01.08, eli 8 eri kohtaa, eikä missään moottorin lämpötilaan liittyvää tekstiä. Ei mitään test-numeroita, eikä lock:on kodeja. En myöskään saanut mitään alavalikkoja auki. Eli todellinen salavalikko. :think
                    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=15 Kyllä se noilla ohjeilla pitäisi avautua, kyllä itelläki piti pari kertaa näpytellä sitä trippinappia ennen kuin alkoi valkenemaan mitä tapahtuu. Eli luultavasti olet selannut nyt sitä ensimmäisen (1) valikon alavalikkoa.

                    Comment

                    • Reiska56
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 185
                      • Kerava

                      #40
                      E60 525d A 03/2005

                      Salavalikko aukesi ja pääsin testaamaan moottorin lämpöjä. Ulkona -11 astetta ja maantiellä 80km/h. Lämmöt 63 astetta ja yksi viiva alle 4500rpm. Paikalla ollessa nousi 68 asteeseen ja eka viiva tasan 4500rpm. EGR-termostaatti ja vesipumpun vieressä oleva tavallinen termostaatti tilaukseen. Liikkestä kysyin läpistä ilmanottoaukon takana ja sanoivat, että on lisävaruste, eli omassani kun ei ole, ei tarvitse olla kolariauto, että puuttuu. Etelä-Saksassa useammin +30astetta, kuin -10 astetta, joten ei kaikki ainakaan koe sitä tarvitsevan. Ei myöskään suositellut jälkiasennettavaksi korkean hinnan vuoksi suhteessa hyötyyn. Kerron uudet lämpötilat, kun termarit vaihdettu. :think

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #41
                        Sanoiko läppien hinnaksi mitä?

                        Meinaan itse läppäkoneisto on siinä 70€ hujakoilla... Jos tietty tarttee muita osia + johdotuksia niin sitten asia eri.

                        Itsellä juuri Bonnin seudulta tuotu auto, eli etelän lintuja..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Reiska56
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 185
                          • Kerava

                          #42
                          Ei ollut euroista puhetta, mutta työ täällä pääkaupunkiseudulla on 100€/h ja tunnissahan ei autoa saada edes halliin. Kyselen hintaa, kun ensi viikolla saan osat.

                          Comment

                          • jms1601
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 338
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Itsellä auto tuotu pohjois-Saksasta ja läpät siis löytyy

                            Tänään laitoin EGR termarin tilaukseen, ei koputtelu auttanut. Hintaa oli 34€ ja itse asennettuna siitä 0€
                            Last edited by jms1601; 05-01-2009, 20:23.
                            530e G30 M-Sport -21
                            ***********************
                            Ex Audi A6 allroad -17
                            Ex X5 xd30 M-Sport -14
                            Ex 530dA F11 M-Sport -11
                            Ex E61 530xD M-Sport -08
                            Ex 530DAT E61
                            Ex E39 M-Sport

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              #44
                              Originally posted by Reiska56 View Post
                              Ei ollut euroista puhetta, mutta työ täällä pääkaupunkiseudulla on 100€/h ja tunnissahan ei autoa saada edes halliin. Kyselen hintaa, kun ensi viikolla saan osat.
                              Tarttesko tilata mitään muuta kuin tuo läppäkoneisto? Piuhoitusta yms?
                              Pitääkö DDE koodata?
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #45
                                ......................
                                Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:11.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎