Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #31
    Ettei olis vain jääny näistä saksantuonneista air flap control pois? ..jos se taas sinne alunperin kuuluisikaan..

    osa 3 http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
    Last edited by Ceeray; 03-01-2009, 13:40.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1330
      • Liminka

      #32
      Originally posted by Ceeray View Post
      Ettei olis vain jääny näistä saksantuonneista air flap control pois? ..jos se taas sinne alunperin kuuluisikaan..

      osa http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
      Kylla ainakin itselta loytyy ja toimii vaikka saksasta auton ostinkin, mutta ei mulla noita lampo ongelmia olekaan.
      Vai eiko sulla ole sita???
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        #33
        mistäs kohti tuon löysit?

        Ei meinaan mulla ole jäähyjen edessä eikä munuaisten takana mitään säätöritilää, avointa tilaa vain perkuleesti-->varmasti jäähtyy pata!

        tutkitaan.. ei tuo kallis osa olisi laittaa paikalleeen jos tosiaan tuosta riippuu kaikki.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • vekkuli
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1330
          • Liminka

          #34
          Originally posted by Ceeray View Post
          mistäs kohti tuon löysit?

          Ei meinaan mulla ole jäähyjen edessä eikä munuaisten takana mitään säätöritilää, avointa tilaa vain perkuleesti-->varmasti jäähtyy pata!

          tutkitaan.. ei tuo kallis osa olisi laittaa paikalleeen jos tosiaan tuosta riippuu kaikki.
          Tutkitaampa tama tulen tuossa reilun viikon paasta suomeen ois kiva nahda erot!
          E93 ///M3
          E60 530dA aka M5
          F11 525dA Xdrive
          Tesla model 3 LR MY22

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Ceeray View Post
            Ettei olis vain jääny näistä saksantuonneista air flap control pois? ..jos se taas sinne alunperin kuuluisikaan..

            osa 3 http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
            Piti tätä itsekin tutkailla. Tuleekohan tuossa ritilän mukana sitä ohjaava solenoidi? Autosta kannattaisi tutkia, löytyykö sieltä keulalta johdotusta tuolle ja tarvittaessa vielä katsoo, onko DDE:llä aktivoinnin pinni kytketty. Mutta eihän tässä nyt ole kahta sanaakaan, tämä ritilä sinne kannattaa asentaa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • peeämvee
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 283
              • Taivalkoski

              #36
              Kyllä nuo muoviläpät tuolta keulasta löytyy ja tuntuvat jopa toimivan. Justiin tulin kelkkailemasta ja pakkasta parhaimmilaan näytti bmw:n mittari -29c, lämmöt pysyy maantiellä 78-83c ja sisällä tarkenee tosi hyvin, jopa kaikki sivulasit miltei kokonaan sulana. Tuota moottorin kierroksien vaikutusta läpöihin ei oo tullu kokeiltua mutta kokeillaan kun ehitään. Laitoin tuohon webastoon tuon vastuksen pari viikkoa sitten ja kyllä nyt lämpenee pata ihan eri malliin. ½tunnin hehkuttamisella saanu parhaimmillaan lämmöt +50c.

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Ceeray View Post
                Ettei olis vain jääny näistä saksantuonneista air flap control pois? ..jos se taas sinne alunperin kuuluisikaan..

                osa 3 http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
                Kyllä löytyy "läpät" myös täältä ja auto tuotu jälkikäteen Saksasta. Valmistuskuukausi muistaakseni 5 tai 6/04.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • Masatus
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 867
                  • Haukipudas

                  #38
                  Miksi me jauhetaan samasta asiasta kahdessa eri topicissa?

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #39
                    Kaukoohjaimen aktivointi?

                    Laitetaan nyt tämäkin ongelma tähän samaan webastotopikkiin.
                    Hommasin toisen kaukoohjaimen(T90) tuolle webastolle, mutta sanokaapa viisaammat miten tuo opetetaan toimimaan tuossa E61:ssä. Ei onnistunut noilla kahan sivuilla olevilla ohjeilla, eli webaston sulake käytetään pois ja off nappia heti perään. Onko tuolle singaalin vastaanottimelle oma sulake jota irti käyttämällä vois alkaa toimimaan?

                    Comment

                    • y95sjave
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 32
                      • Sipoo

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      E60/61 530d:n tehdasasenteinen Webasto (standheizung) lämmittää esilämmityskäytössä ainoastaan sisätilat, ei moottoria. Mikäli myös moottorin haluaa lämpeävän, tässä siihen ehkä yksinkertaisin keino.
                      Omassa autossani (530d 10/04, Saksantuonti) on tehdasasennettu Webasto, ja se lämmitti viime viikkoon asti sekä konetta että sisätiloja. Kun starttasin auton puolen tunnin webaston lämmityksen jälkeen, koneen lämmöt olivat n. 45 astetta ja kierroslukumittarin rajat jotain 4300 paikkeilla. MUTTA tällä viikolla on käynyt niin, että kone ei lämpene enää ollenkaan, sisätilat kylläkin. Koneen lämmöt olivat tänä aamuna 7 astetta. Mielenkiintoista olisi tietää onko joku Saksassa tehnyt tuon Clavurionin modauksen (auto on kyllä ollut leasing-käytössä, joten en oikein usko). Voisiko olla mahdollista, että noista on eri versioita olemassa jolloin vakiona lämmitetään molemmat?

                      Mutta mikähän tuossa mun omassa on nyt sitten hajonnut, kun kone ei enää lämpene Webastolla? Vai onko Laakkosen heiniä? Vinkeistä kiitollinen...
                      - BMW 530d M-Sport 9/04

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #41
                        Ennemminkin veikkaisin että se sun vesiventtiili on ollut tuhannen jumissa ja lähtenyt nyt sitten pelaamaan niinkuin pitikin tehtaan mukaan.

                        Vastusta kehiin vaan.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • tjvirta
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 95
                          • Espoo

                          #42
                          Moottorin lämmöt

                          Moi,

                          Näistä kirjoituksista kiinnostuneena tsekkasin oman auton lämmöt salavalikosta. Normaalin työmatkan aikana (23km, 60km/h/100kmH , 50%/50%) aikana saattoi lämmöt nousta tonne 70 asteen tietämiin, joskus jäi 65 asteen tienoille riippuen ajotavasta - aivan liian kylmää siis. Tämä näillä etelän tyypilisillä "nollakeleillä"

                          Pitkässä motariajossa saattoi nousta just yli 80 astetta.

                          Liikkeen edustaja ehdotti molempien termareiden vaihtoa (egr ja pää). Tämä sopi minulle, kun takuuseen meni - vaihdettiin männäviikolla. Nyt samalla matkalla moottori saavuttaa lämpötilan 90 astetta aika tarkkaan puolessa matkassa. Vaihteluväli, jossa pysyy on 88-93 astetta. Automaatti-ilmastointi alkaa myös puheltamaan kovempaa lähes heti (siis nostaa kierroksia) - ennen kesti useamman kilometrin.

                          Hieno idea jättää moottori lämpömittari pois .

                          Suosittelen...tuntuu olevan tyyppivika autossa ilman mittaria.
                          ________________________________________
                          G31 520dA Business SportLine 2017

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #43
                            Miten nuo lämmöt saa katottua tuolta "salavalikosta"? Itellä kans syksyllä lämpes ihan nyvin mut nyt alkoi hiipumaan niin että kylmällä kelillä kierroslukumittarin asteikko ei noussut kun johonkin 4300-4500 välille korkeintaan. Nyt vaihdoin egr termostaatin niin tuo asteikko menee taas amoihin mitä se oli kesälläkin eli 4600-4700 paikkeille.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              #44
                              Hmm, pitäs vissiin itte vaihtaa myös se päätermari koska EGR termari on jo vaihdettu ja sillä pääsi tonne 82 asteeseen...

                              Onhan tuo Fintakuukin olemassa mutta jaksaako tuota.. 150€ omavastuu kuitenki.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #45
                                Originally posted by peeämvee View Post
                                Laitetaan nyt tämäkin ongelma tähän samaan webastotopikkiin.
                                Hommasin toisen kaukoohjaimen(T90) tuolle webastolle, mutta sanokaapa viisaammat miten tuo opetetaan toimimaan tuossa E61:ssä. Ei onnistunut noilla kahan sivuilla olevilla ohjeilla, eli webaston sulake käytetään pois ja off nappia heti perään. Onko tuolle singaalin vastaanottimelle oma sulake jota irti käyttämällä vois alkaa toimimaan?
                                Ei Webaston sulaketta vaan se kauko-ohjaimen sulake
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎