Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #61
    Originally posted by Ceeray View Post
    Paras ratkaisu olisi varmaan saada se venttiili juntattua jotenkin välitilaan--> moottori lämpeäsi vähän mutta sisätilat enemmän.

    Tutkiskelun arvoinen paikka...

    Venttiilissä on varmaan joku jousi joka pitää sitä normaaliasennossa ja tod. näk joku kara. Jos siihen saisi stopparin tms. Mutta eipä tuota tiedä ellei pura sitä venttiiliä...
    Onkos tähän kukaan nyt perehtynyt? Talvi alkaa kohta tulemaan, oma webasto on vielä ilman kaukosäädintä ja koodausta...
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #62
      Joo... tuo vastus tossa piuhojen välissä toimii, mutta sitten ei lämpiä sisätilat kunnolla. Mutta vastaavasti pata on kyllä lämmin.

      Mulle kaveri teki boksin joka vaihtaa n.2 minuutin välein vastuksen ja solenoidin välillä, joten nyt lämpiää sekä moottori että sisätilat. Toimiva ratkaisu.

      Toinen vaihtoehto on laittaa lämpötila-anturi jäähdytysputkeen ja tehdä releohjaus jossa moottorin lämmitys tehdään ensin ja sitten sisälämmitys jahka lämpötila moottorissa on kohdallaan. Vaatii pientä funtsimista ja asentelua.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #63
        Originally posted by Ceeray View Post
        Joo... tuo vastus tossa piuhojen välissä toimii, mutta sitten ei lämpiä sisätilat kunnolla. Mutta vastaavasti pata on kyllä lämmin.

        Mulle kaveri teki boksin joka vaihtaa n.2 minuutin välein vastuksen ja solenoidin välillä, joten nyt lämpiää sekä moottori että sisätilat. Toimiva ratkaisu.

        Toinen vaihtoehto on laittaa lämpötila-anturi jäähdytysputkeen ja tehdä releohjaus jossa moottorin lämmitys tehdään ensin ja sitten sisälämmitys jahka lämpötila moottorissa on kohdallaan. Vaatii pientä funtsimista ja asentelua.
        Entäpä ihan y-haara, sille paikalle tosin hankala toteuttaa mutta ajatuksena, tai poistaa alkuperäsen venttiilin ohjausläppä? Jos neste virtaa kumpaankin suuntaan samaan aikaan niin toimiikohan systeemi..:think
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • Ter0
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 297
          • Tampere

          #64
          Originally posted by M-Sport View Post
          ...missä kannattaa Tampereen suunnalla laitattaa webasto, vai olisiko eberi parempi?
          Mullaki kiinnostaa että missä Treellä ja kumpi.. Originalteile á la Autokeskus kannalla olen tällä hetkellä.:think
          Saako myös eberin toimimaan i-Drive jutun kautta?
          Tarvis olla ajastin että kauko-ohjain.

          Tohon venttiili-judanssiinhan voisi kehitellä pienen pwm-ohjaimen jolla voisi säätää että paljoko venttiili on auki.. Tosin tuo parin minuutin välein vaihtava juttu taitaa ajaa saman asian kun hitaista muutoksista on kyse eniveis.
          ______________________________
          BP-2010 burnismestari \o/
          ______________________________
          -Ter0
          [email protected]
          TT-Speed Oy

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #65
            Originally posted by Ter0 View Post
            Saako myös eberin toimimaan i-Drive jutun kautta?
            Tarvis olla ajastin että kauko-ohjain.
            Miksi? Hommaa sen eberin easystart R+:n,
            jolloin kakella hoituu ajastukset ja kaikki muukin tarvittava.
            I-driven kautta on tuhan monimutkaista ajastella tuota...

            Ja tuo kapula toimii myös webaston kera...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Ter0
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 297
              • Tampere

              #66
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Miksi? Hommaa sen eberin easystart R+:n,
              jolloin kakella hoituu ajastukset ja kaikki muukin tarvittava.
              I-driven kautta on tuhan monimutkaista ajastella tuota...

              Ja tuo kapula toimii myös webaston kera...
              Kelailin että kun se tuuletuskin on i-driven kautta ohjelmoitavissa niin ois samassa paikassa.
              + sitä i-drive mölikkää on nii kiva napeltaa. Makuasioita..

              e: ...tosin hoksimpa että eberilläkin voi ilmeisesti pelkästään tuuletella sisätiloja..? Sittenhän se saattas ollaki "parempi" kuin tuo originalteile. Siis parempi siinä mielessä että ilmeisesti a) halvempi, b) essonbaarissa puhuvat että olisi kestävämpi.
              Last edited by Ter0; 17-09-2009, 16:00. Reason: hoksimpa että
              ______________________________
              BP-2010 burnismestari \o/
              ______________________________
              -Ter0
              [email protected]
              TT-Speed Oy

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5418
                • S:t Karins

                #67
                Onko tämä tuo kuuluisa venttiili jota ruvetaan ohjailemaan?
                Sekä johdot joiden väliin vastus liitetään?

                Last edited by Tommix; 12-11-2022, 12:40.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #68
                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Onko tämä tuo kuuluisa venttiili jota ruvetaan ohjailemaan?
                  Sekä johdot joiden väliin vastus liitetään?

                  [ATTACH]74032[/ATTACH]
                  Ei vaan iskari kupin toisella puolen, pyörän puolella sisälokarin alla.


                  Mitähän mahtaa tulla webaston asennuksesta tampereen autokeskuksella...:think
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #69
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Onko tämä tuo kuuluisa venttiili jota ruvetaan ohjailemaan?
                    Sekä johdot joiden väliin vastus liitetään?
                    Itse venttiiliä ei kunnolla näe ilman sisälokarin purkua. Liitekuvan oik. laidassa taitaa olla juuri se johtonippu, jossa ne venttiilin piuhatkin kulkevat.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Ter0
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 297
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Mitähän mahtaa tulla webaston asennuksesta tampereen autokeskuksella...:think
                      Veitkö sinne laitettavaksi? Kerro miten onnistuu.
                      ______________________________
                      BP-2010 burnismestari \o/
                      ______________________________
                      -Ter0
                      [email protected]
                      TT-Speed Oy

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #71
                        Originally posted by Ter0 View Post
                        Veitkö sinne laitettavaksi? Kerro miten onnistuu.
                        En! Enkä kyllä viäkkään. Itse laitoin webasto retrofitin...
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • Ter0
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 297
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Lallevihtinen View Post
                          En! Enkä kyllä viäkkään. Itse laitoin webasto retrofitin...
                          Mjoo, enkä taida minäkään.. aika hintava on asennettuna (karvan alle 3k), eivätkä kikkaile sitä niin että lämmittäis moottoria ("jos moottorin suunnittelija ois todennu että moottoria tarvii lämmittää nii oishan se sellaisen sinne suunnitellu" oli kuulemma bmw:llä sanottu...)
                          Jospa sitä ite jaksais ropeltaa sen paikalleen..

                          Ihme suunnittelua bemmiltä kyllä, vai onko ne oikeesti tutkinu ettei esilämmitystä muka tarvi.
                          Nii joo, sanoivat Autokeskuksella myös et DDE antais vikakoodin jos moottori on esilämmitetty..:think Onko kokemusta moisesta?
                          ______________________________
                          BP-2010 burnismestari \o/
                          ______________________________
                          -Ter0
                          [email protected]
                          TT-Speed Oy

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Ter0 View Post
                            Mjoo, enkä taida minäkään.. aika hintava on asennettuna (karvan alle 3k), eivätkä kikkaile sitä niin että lämmittäis moottoria ("jos moottorin suunnittelija ois todennu että moottoria tarvii lämmittää nii oishan se sellaisen sinne suunnitellu" oli kuulemma bmw:llä sanottu...)
                            Jospa sitä ite jaksais ropeltaa sen paikalleen..

                            Ihme suunnittelua bemmiltä kyllä, vai onko ne oikeesti tutkinu ettei esilämmitystä muka tarvi.
                            Nii joo, sanoivat Autokeskuksella myös et DDE antais vikakoodin jos moottori on esilämmitetty..:think Onko kokemusta moisesta?
                            Epäilen kyllä tota DDE vikakoodia, tietysti jos pitkään lämmittää niin voi olla että DDE rupee ihmettelemään. Eipä se nyt mahdoton ole laittaa, purkamista vaan pirusti ja tankkiin pumpun vaihto on vähä dieselmäinen homma.

                            BTW: Onko sulla E61:sessäs myös ACS:n takaspoileri? Olen miettinyt moista mutta missään ei ole oikeesti kunnollista kuvaa moisesta.
                            Last edited by Lallevihtinen; 22-09-2009, 12:37.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Ter0
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 297
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Epäilen kyllä tota DDE vikakoodia, tietysti jos pitkään lämmittää niin voi olla että DDE rupee ihmettelemään. Eipä se nyt mahdoton ole laittaa, purkamista vaan pirusti ja tankkiin pumpun vaihto on vähä dieselmäinen homma.

                              BTW: Onko sulla E61:sessäs myös ACS:n takaspoileri? Olen miettinyt moista mutta missään ei ole oikeesti kunnollista kuvaa moisesta.
                              Oiskohan ohjetta ton webaston asennukseen jossain? Jos vaikka perehtyisi asiaan.

                              Mun mielestä tossa ei oo ACS takaspoikkaa.. Kait se ihan vakio takapää on, pitänee ottaa kuva kun saa auton remontinkorjuusta.
                              ______________________________
                              BP-2010 burnismestari \o/
                              ______________________________
                              -Ter0
                              [email protected]
                              TT-Speed Oy

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #75
                                Originally posted by Ter0 View Post
                                Mjoo, enkä taida minäkään.. aika hintava on asennettuna (karvan alle 3k), eivätkä kikkaile sitä niin että lämmittäis moottoria ("jos moottorin suunnittelija ois todennu että moottoria tarvii lämmittää nii oishan se sellaisen sinne suunnitellu" oli kuulemma bmw:llä sanottu...)
                                Jospa sitä ite jaksais ropeltaa sen paikalleen..

                                Ihme suunnittelua bemmiltä kyllä, vai onko ne oikeesti tutkinu ettei esilämmitystä muka tarvi.
                                Nii joo, sanoivat Autokeskuksella myös et DDE antais vikakoodin jos moottori on esilämmitetty..:think Onko kokemusta moisesta?
                                Ihan täyttä höpöä ne on sulle jutustelleet

                                Ei se jälkimarkkinalaitteen asennus mikään tekemätön paikka ole, parinpäivän askartelu kun ei kiirettä pidä.
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎