Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 521
    • Rauma

    Tilasinpa kylmänä hyvin kuultavan vihellyksen vuoksi uuden turbon. Turboa vaihtaessani huomasin pakosarjan olevan rikki. Taisi tulla turbon vaihto turhaan.

    Voiko pakosarjasta päätellä sen valmistamisaikaa? Normaalia vuosi/kk ympyrää tuossa ei näytä olevan. Alkuperäinen yksilö tuo ei kuitenkaan taida enää olla, sillä mittarissa jo 300 tkm. Tämä vain ihan mielenkiinnosta.
    445 e on pakosarjan nykyinen hinta.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • syncro^^
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 765
      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

      Originally posted by enins View Post
      Tilasinpa kylmänä hyvin kuultavan vihellyksen vuoksi uuden turbon. Turboa vaihtaessani huomasin pakosarjan olevan rikki. Taisi tulla turbon vaihto turhaan.

      Voiko pakosarjasta päätellä sen valmistamisaikaa? Normaalia vuosi/kk ympyrää tuossa ei näytä olevan. Alkuperäinen yksilö tuo ei kuitenkaan taida enää olla, sillä mittarissa jo 300 tkm. Tämä vain ihan mielenkiinnosta.
      445 e on pakosarjan nykyinen hinta.

      alkuperästä en laittais koska ongelma toistuu :think laita e39 valurauta malli ni kestää
      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

      BMW G31 540D x-Drive
      BMW F11 530DA -12

      Ex:
      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
      BMW F30 320Da -12
      Bmw E70 3.0DA -07
      Bmw F10 525DA -10
      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 521
        • Rauma

        Originally posted by syncro^^ View Post
        alkuperästä en laittais koska ongelma toistuu :think laita e39 valurauta malli ni kestää
        Kyllä tuo alkuperäinen tuli laitettua, kun sen sai ilman odottelua.
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          Originally posted by enins View Post
          Tilasinpa kylmänä hyvin kuultavan vihellyksen vuoksi uuden turbon. Turboa vaihtaessani huomasin pakosarjan olevan rikki. Taisi tulla turbon vaihto turhaan.

          Voiko pakosarjasta päätellä sen valmistamisaikaa? Normaalia vuosi/kk ympyrää tuossa ei näytä olevan. Alkuperäinen yksilö tuo ei kuitenkaan taida enää olla, sillä mittarissa jo 300 tkm. Tämä vain ihan mielenkiinnosta.
          445 e on pakosarjan nykyinen hinta.
          Voisko tuo kylmällä koneella kuuluva pieni vislaus johtua haljenneesta pakosarjasta? Itellä alkanu nyt aamusin kuulumaan pientä vihellystä ennenkö kone lämpiää. Ajatellu sen kuuluvan turbosta kun tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, mutta kun lähtee liikkeelle ja konetta kuormittaa sen verran että luulisin turbon lähtevän mukaan alkaa kuulua kierrosten mukaan pientä ujellusta.
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • 530daa
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 231
            • ks

            Multa löytyy uudenveroinen e60 530d sarja jos tarviikuvia voin laittaa mailiin

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1968
              • Seinäjoki

              Eipä oo juurikaan järkeä vaihdella samanlaista tilalle. E39 käytettynä ostettu (80e) pakosarja on nyt ollut 100tkm paikoillaan ja ei tarvi enää miettiä että koska alkaa vuotamaan.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • enins
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 521
                • Rauma

                Originally posted by GuGi_ View Post
                Voisko tuo kylmällä koneella kuuluva pieni vislaus johtua haljenneesta pakosarjasta? Itellä alkanu nyt aamusin kuulumaan pientä vihellystä ennenkö kone lämpiää. Ajatellu sen kuuluvan turbosta kun tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, mutta kun lähtee liikkeelle ja konetta kuormittaa sen verran että luulisin turbon lähtevän mukaan alkaa kuulua kierrosten mukaan pientä ujellusta.
                Tämänhetkisen tietämyksen valossa olisi pitänyt lainata töistä endoskooppia ja tutkia sillä pakosarjan ulostulolaipan ympäristöä. Kannattaa tsekata ennen turbon ostamista se pakosarja.
                Autokalusto: 320d f30

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  Originally posted by GuGi_ View Post
                  Voisko tuo kylmällä koneella kuuluva pieni vislaus johtua haljenneesta pakosarjasta? Itellä alkanu nyt aamusin kuulumaan pientä vihellystä ennenkö kone lämpiää. Ajatellu sen kuuluvan turbosta kun tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, mutta kun lähtee liikkeelle ja konetta kuormittaa sen verran että luulisin turbon lähtevän mukaan alkaa kuulua kierrosten mukaan pientä ujellusta.
                  Kuten kirjoitin, kun pakosarja on ehjä, moottoritilassa ei haise pakokaasut yhtään.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    Onko tämä pakosarjaongelma myös LCI-mallien ongelma? Näyttäisi että osanumero on jossain kohtaa muuttunut toiseksi, ja ETK:an mukaan pakosarjan massa on uudemmassa suurempi? Missä vaiheessa tämä uudempi osanumero tuli tuotantoon ja toiko osan uudistus parannusta kertävyyteen?

                    LINKKI
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • lao
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 278
                      • Tampere

                      Originally posted by GuGi_ View Post
                      Voisko tuo kylmällä koneella kuuluva pieni vislaus johtua haljenneesta pakosarjasta? Itellä alkanu nyt aamusin kuulumaan pientä vihellystä ennenkö kone lämpiää. Ajatellu sen kuuluvan turbosta kun tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, mutta kun lähtee liikkeelle ja konetta kuormittaa sen verran että luulisin turbon lähtevän mukaan alkaa kuulua kierrosten mukaan pientä ujellusta.
                      Ratkesko tää vihellysongelma? Oliko Turbo vai pakosarja?

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1367
                        • Lempäälä

                        Originally posted by JKK View Post
                        Onko tämä pakosarjaongelma myös LCI-mallien ongelma? Näyttäisi että osanumero on jossain kohtaa muuttunut toiseksi, ja ETK:an mukaan pakosarjan massa on uudemmassa suurempi? Missä vaiheessa tämä uudempi osanumero tuli tuotantoon ja toiko osan uudistus parannusta kertävyyteen?

                        LINKKI
                        ei oo. uudemmissa on valurautainen pakosarja, mullois tuolla yks semmone oikein myydäki.

                        lci-malleissa o myös v-band laipalla ahdin kiinni, että ei käy sillai bolt-on swappaus, pitäs vaihtaa ahdin lci:stä sekä downpipe myös.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          Originally posted by lao View Post
                          Ratkesko tää vihellysongelma? Oliko Turbo vai pakosarja?
                          Ei oo tutkittu eikä hutkittu. Ei oo pakokaasun hajuja kantautunu nenään et p-sarja vuotais. Ja auto on pelittäny normaalisti. Vedot tallella yms. Ajatuksissa ollu että ku saa lompakon kuntoon ja auton hetkeks rauhottumaan ni nappais puhaltimen irti ja käyttäs huollettavana. Mittarissa 230Kkm eikä tietoa että olis koskaan hyrrää uusittu.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1575

                            Olikos tuota pakosarja ongelmaa myös M57N2 koneissa?

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1367
                              • Lempäälä

                              Originally posted by ptikkala View Post
                              Olikos tuota pakosarja ongelmaa myös M57N2 koneissa?
                              kts. postaukseni äsken ylempää.

                              linkki liitteeksi ebaystä :


                              lyhyesti : ei ole.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              • lao
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2010
                                • 278
                                • Tampere

                                Originally posted by GuGi_ View Post
                                Ei oo tutkittu eikä hutkittu. Ei oo pakokaasun hajuja kantautunu nenään et p-sarja vuotais. Ja auto on pelittäny normaalisti. Vedot tallella yms. Ajatuksissa ollu että ku saa lompakon kuntoon ja auton hetkeks rauhottumaan ni nappais puhaltimen irti ja käyttäs huollettavana. Mittarissa 230Kkm eikä tietoa että olis koskaan hyrrää uusittu.
                                Kysyin ihan sillä, että itselläkin on kuulunut jo yli vuoden päivät pientä ulinaa juuri kun kone alkaa ahtamaan pintakaasulla. Kylmänä ääni on huomattavasti kovempi ja yli 60km/h vauhdissa ei enää kuule. Ei kärytä, tehot tallessa, ei syö öljyä ja kuluttaa polttoainetta normaalisti. Puhaltimesta tai pakosarjastahan tuo ääni tulee, korvalla vähän vaikea sanoa konetilasta, mutta turboa veikkaisin. En ole vaihtamassa turboa tuon pienen sivuäänen takia ainakaan vielä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎