memebuy23buy

E60 pakosarja halki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    Originally posted by jaki View Post
    <clip>
    Vattu, kun ei ollut tuollaista vielä saatavilla reilu vuosi sitten, kun edelliseen vaihdoin orggissarjan.
    Oli ainakin 2013 tammikuun lopulla myynnissä - mutta pyysivät ~£360 hintaa silloin muistin mukaan --> ei napannut.

    Toi alkaa olla järkevä hinta, kyllä pikkasen harmittaa kans.

    Comment

    • jake530d
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 146
      • vaasa

      Originally posted by jake530d View Post
      Uusi valurautainen kiinni. Vuotaa jostain käryä tulee kabiiniin, millä paikallistaa vuoto? Konehuoneessa ei näy savua. Tiivisteet uusittu.
      Selvisi tämä vuoto. Egr lauhtidin polttanut itsensä läpi reijän,mulla siiis ollut vuodenpäivät toi egr jäähytys kierto pois. Vesiletkut kokonaan pois siitä,ei vaa näköjään kestä sitä ton kauempaa.Olen ajatellut nyt poistaa koko egr kierron,ohjelmasta poistettu.Miten ton sais nyt tulpattua pakosarjan ja imupuolen
      reijän helpoiten? Tiedän että on myynnissä uusi imupätkä missä tulpattu,mut jos tohon löytys kotikonstein jotain tulppii molempiin päihin?
      E71 X6 35D
      ex.E61 530D 282hv. 615nm.

      Comment

      • kalevi67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 47
        • Pirkanmaa

        On nää ihme kuraa nää peltiset pakosarjat. Auto pitänyt jo pientä tirinää jonkun aikaa, vilkasin peilillä ja niinhän siellä turbolle menevän laipan juuressa on se halkeama. Tämä oli siis jo toinen pakosarja ja ns. "vahvistettua" mallia, kesti sen 3v ja 100k. Autolla ajettu nyt 210k. Tilasin tuon valurautaisen + tiivisteet englannista hintaan 240e, taitaa olla aika paljon halvempi kuin orggis. Tuosta vaihtotyöstä, löysin aika hyvän oloisen ohjeen:



        Onko jotain muuta huomioitavaa, kannattaisiko vaihtaa samalla kaikki turbon tiivisteet jos sen kerta irrottaa? Onko tuossa 530d / 2004 -mallissa alipaineletkuja turbolle?
        E61 530dA -04

        Comment

        • jake530d
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 146
          • vaasa

          Originally posted by kalevi67 View Post
          On nää ihme kuraa nää peltiset pakosarjat. Auto pitänyt jo pientä tirinää jonkun aikaa, vilkasin peilillä ja niinhän siellä turbolle menevän laipan juuressa on se halkeama. Tämä oli siis jo toinen pakosarja ja ns. "vahvistettua" mallia, kesti sen 3v ja 100k. Autolla ajettu nyt 210k. Tilasin tuon valurautaisen + tiivisteet englannista hintaan 240e, taitaa olla aika paljon halvempi kuin orggis. Tuosta vaihtotyöstä, löysin aika hyvän oloisen ohjeen:



          Onko jotain muuta huomioitavaa, kannattaisiko vaihtaa samalla kaikki turbon tiivisteet jos sen kerta irrottaa? Onko tuossa 530d / 2004 -mallissa alipaineletkuja turbolle?
          Alipaine letkuja ei mee turbolle ja turboa ei kannata irti ottaa ,muutakun laipasta. Toi on hommana paska kun on niin ahdas. Vaatii kyllä paineilma räikän, muuten menee kyllä monta kertaa hermot. Kaikki tiivisteet tietysti uudet. Mä vaihdoin myös uudet kupari mutterit.
          E71 X6 35D
          ex.E61 530D 282hv. 615nm.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            Tai kuparoidut mutterit. Ne pitää vaihtaa uusiksi käsittääkseni joka tapauksessa. Hyvä olis vielä suihkaista kuparitahnaa.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3144
              • Tampere

              Originally posted by jake530d View Post
              Alipaine letkuja ei mee turbolle ja turboa ei kannata irti ottaa ,muutakun laipasta. Toi on hommana paska kun on niin ahdas. Vaatii kyllä paineilma räikän, muuten menee kyllä monta kertaa hermot. Kaikki tiivisteet tietysti uudet. Mä vaihdoin myös uudet kupari mutterit.
              12/2004 E60 on vielä M57N --> on alipaineletkut: KLIK.

              Kannattaa letkut vaihtaa, samoin ehkä tuo alipainekello eli osa 3, kustantaa huimat 26,46€ smiidillä.

              Comment

              • jake530d
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 146
                • vaasa

                Originally posted by MNi View Post
                12/2004 E60 on vielä M57N --> on alipaineletkut: KLIK.

                Kannattaa letkut vaihtaa, samoin ehkä tuo alipainekello eli osa 3, kustantaa huimat 26,46€ smiidillä.
                Mulla 6/2004 ja servomoottori ohjaa siipiä. Ei ole alipaineletkuja.
                E71 X6 35D
                ex.E61 530D 282hv. 615nm.

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1336
                  • Tornio

                  Originally posted by jake530d View Post
                  Mulla 6/2004 ja servomoottori ohjaa siipiä. Ei ole alipaineletkuja.
                  Tuo Alipaine ohjaus /Servo ohjaus menee periaatteessa Euro 3 ja 4 pakokaasu normin mukaan.
                  Eli Euro 3 niin alipaine ohjattu ja Euro 4 sähköservo ohjattu
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • kalevi67
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 47
                    • Pirkanmaa

                    Tämäpä mielenkiintoista. Koitin katsoa auton varustelistasta ja rekisteriotteesta, mutta mitään mainintaa ei ole mistään EU normeista. Autossa on kyllä DPF jos se vaikuttaa noihin pakokaasunormeihin. Pitäis varmaan alakautta koittaa katsoa jos muuten ei selviä.
                    E61 530dA -04

                    Comment

                    • enins
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 521
                      • Rauma

                      Originally posted by kalevi67 View Post
                      Tämäpä mielenkiintoista. Koitin katsoa auton varustelistasta ja rekisteriotteesta, mutta mitään mainintaa ei ole mistään EU normeista. Autossa on kyllä DPF jos se vaikuttaa noihin pakokaasunormeihin. Pitäis varmaan alakautta koittaa katsoa jos muuten ei selviä.
                      EU4 se sitten on ja sähköservolla.
                      Kyllä siitä maininta varustelistasta löytyy, esim. omassani on (EU3) S169A.
                      Autokalusto: 320d f30

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3144
                        • Tampere

                        Originally posted by e46touring View Post
                        Tuo Alipaine ohjaus /Servo ohjaus menee periaatteessa Euro 3 ja 4 pakokaasu normin mukaan.
                        Eli Euro 3 niin alipaine ohjattu ja Euro 4 sähköservo ohjattu
                        Totta, unohtui tämä. Ja DPF tarkoittaa nimenomaan myös Euro 4:ää.

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2335
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Convertible View Post
                          Orkkiset aina peltiä, lontoolaiset tehneet itte paremman valuversion..?

                          http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-EXHAUS...item2ecb9ac179
                          Onkohan tuo brittien pakosarja sopiva LCI-malleihin? Kun ilmoituksessa lukee sopivuudesta vuosimalliin -->2007 saakka.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • H4ck
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 659
                            • Helsinki/Eesti

                            Miksi tuo peltipakosarja on parempi, kuin valu? Lukuunottamatta peltipakosarjan halkeilua.

                            Mulla E53 3.0d 160kw aamuisin haiskahtaa hytti pakokaasulle. En ole ainakaan ajossa tuntenut mitään...pitää varmaan se pakosarja tarkastella. Ei mulla kierrokset vaeltele tai muuta sellaistakaan. Mutta jos ei ole pakosarja halki, niin varmaan sekin päivä vielä koittaa. Mittarissa 220 000km
                            Last edited by H4ck; 01-03-2014, 00:29.
                            Varaosat, huolto ja maalaus.

                            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                            Comment

                            • JKK
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2335
                              • Uusimaa

                              Siis hetkonen… Onko LCI-mallien orggispakosarja muutettu tehdaslähtöisesti takaisin valurautaiseksi? vai onko M57N2-moottoreissa ylipäätään erilainen pakosarja kuin vanhemmissa pannuissa? Tuo lontoon jamppa vastasi mulle, että heidän pakosarjansa ei sovi LCI-malleihin.
                              Osanumero (M57N2): 11627811449

                              Termareita vuosi takaperin vaihtaessani muistelen ihmetelleeni, kun pakosarja näytti mielestäni valurautaiselta? Luulin että sinne on vaihdetu E39:n pakosarja, mutta sehän saattaakin olla ihan alkuperäinen? Vai onko?
                              BMW G30 545e M-Sport

                              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                Originally posted by JKK View Post
                                Siis hetkonen… Onko LCI-mallien orggispakosarja muutettu tehdaslähtöisesti takaisin valurautaiseksi? vai onko M57N2-moottoreissa ylipäätään erilainen pakosarja kuin vanhemmissa pannuissa? Tuo lontoon jamppa vastasi mulle, että heidän pakosarjansa ei sovi LCI-malleihin.
                                Osanumero (M57N2): 11627811449

                                Termareita vuosi takaperin vaihtaessani muistelen ihmetelleeni, kun pakosarja näytti mielestäni valurautaiselta? Luulin että sinne on vaihdetu E39:n pakosarja, mutta sehän saattaakin olla ihan alkuperäinen? Vai onko?
                                Näin minä olen käsittänyt, että lci:ssä sama kuin 535d:ssä.
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X