memebuy23buy

E60/E61 pakkasongelmia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2150
    • L a h t i

    Originally posted by Murska View Post
    Taidan ottaa vielä toisetkin, nyt vois vaikka sitten juhlia ettei se ollutkaan "totta"
    Tarjootko jos tullaa porukalla ??

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      Originally posted by -challenger- View Post
      Tarjootko jos tullaa porukalla ??
      No tottakai
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        En jaksanu aloittaa uutta topiccia, menkööt pakkasongelmien piikkiin tämäkin.

        Eli kaikki kaukosäätimet(koukut + weba) lakkasivat toimimasta, ja tähän voisi löytyä syy niistä ohjanboxin kontaktoreista jne. ne pitää tarkastaa.

        Mutta kotidiagnoosia tehdessäni tarkastin myös lukitukseen liittyvät sulakkeet. Siihen piiriin liittyen niitä oli muistaaksen 5kpl hanskalokerossa. Käytin ne siis kaikki irti yksitellen. Sulakkeet olivat ehjiä.

        Tämän operaation jälkeen huomasin sellaisen omituisuuden - kun avaimen työntää "virtalukkoon" niin herätys virrat eivät ikäänkuin menekkään päälle - siis mittariston keskelle syttyy valot jne. mutta esim. iDrive ja soittimet jne, eivät ala laulamaan. Näytössä näkyy hetken se bmw-logo, mutta menee sitten pimeeksi. Käyntiin se toki lähtee tästä tilasta nappia painamalla.
        Mitähän tässä oikeen on taas tapahtunu?

        Kyllä nämä on aika pimpelipompeli vehkeitä - joka ikinenpäivä jotakin kivaa
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1374
          • Lempäälä

          toimiikos ne sittenkun autoa on vähän aikaa käytellyt ?

          onko vikakoodeja?
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Murska
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 382
            • Savo

            Originally posted by repsa View Post
            toimiikos ne sittenkun autoa on vähän aikaa käytellyt ?

            onko vikakoodeja?
            Ei ja en tiedä (ei ole käynyt vielä piuhan päässä)
            e61 530i touring M-sport LCI -08
            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
            Ex:e46 330i -01 Sedan
            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

            Comment

            • Murska
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 382
              • Savo

              Originally posted by Murska View Post
              Ei ja en tiedä (ei ole käynyt vielä piuhan päässä)
              Tai siis kaikki(idrive + soittimet jne.) toimii kun auto on käynnissä. Mutta pelkät virrat päällä ne on kaikki pimeenä. Keksiikö joku mikä vois olla vialla? Menee hermo kohta näitten kanssa.

              Kannattaako koittaa esim. akun kenkien irroittamista, vai meneekö vielä hullummaksi?
              Last edited by Murska; 13-02-2012, 18:44.
              e61 530i touring M-sport LCI -08
              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
              Ex:e46 330i -01 Sedan
              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Veikkaan villisti että akun jännite alhainen->ei käynnistä kaikkea.

                Tuttua huttua tuon diiselikapistuksenkin kanssa..

                Ja noiden kakeongelmien syypää on joko johtosarja takaluukun saranassa taikkapa sitten antennivahvistin. Edelleen tuttua huttua omassanikin, molempia on pitänyt jo puukottaa.

                Tuli muuten tänään vastaan jenkkifoorumilla yks jännä judanssi noiden virtajuttujen suhteen, siellä oli joku löytänyt syyn siihen miksi akku tyhjääntyy/ja ei latautunut kunnolla. Joku releboksi siinä sulaketaulun tietämillä oli huonosti tehty->pääsi kontaktit välillä oikariin ja pätki latinkia. Samoin sitten kun oli auto sammuksissa niin rätki edelleen oikaria ja lämpesi vieden akkua. Tämä oli bensamallin E60 kapistus, mutta jos sähköt on samat näissä dieseleissäkin niin voipi olla tarkistettava kohta kanssa. Taitaa itse asiassa olla osa 8 : http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=61&fg=20
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7035
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Murska View Post
                  Kannattaako koittaa esim. akun kenkien irroittamista, vai meneekö vielä hullummaksi?
                  Kannattaa. Sulakkeiden nyppiminen samalla kun autossa on herätteetkin päällä, voi kyllä sekoitella vehkeitä. Ei kovin suositeltavaa varsinkaan jos ei ole itsellä vikakoodivehkeitä...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kvesku
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 40
                    • Klaukkala

                    Originally posted by kvesku View Post
                    Paikallinen dealer väitti, että on kunnossa mutta en usko. Mittailin tänään, tuli max 19C ilmaa taakse kun kojelaudan keskeltä tuli samaan aikaan 54C. Rullasäädin sinisellä putos melkein nollaan, kun ulkona -16. Se säädin taitaa olla sähköinen ja joku läppä konsolin etupäässä. Ihan kuin läppä ei kääntyisi kokonaan tms. Lisäksi konsolin etupää vaihdekepin etupuolella on näillä keleillä tosi kylmä, lokerosa lojuva kännykkä on aivan jääkalikka.
                    Tänään tutkin asiaa ja sain lopulta käteeni moottorin, joka kääntää taakse (siis konsolin päähän) menevän ilman lämpötilan säätöläppää. Moottori toimii hyvin kun säädintä kääntää takana (sininen/punainen) ja läppä kääntyy herkästi, kaikki näyttäää toimivan ok eikä elimellistä vikaa löydy. Joko läppä ei jostain syystä ole tiivis (??) tai sen ei pidäkään tässä vuosimallissa (2008) annostella kuin viileää/kylmää. Itse läppään en saanut katsekontaktia tällä purkamisella edes endoskoopilla.

                    Comment

                    • Grapes
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 608
                      • Hämeenlinna

                      Pakkasta ja ongelmia piisaa.

                      Autossa kaksi kuukautta vanha akku ja laturi uusittu viime viikolla kun auto piiputti keskelle kaupunkia kun virrat loppuivat.
                      Laturin vaihdon jälkeen DSC valo paloi ja sammui vasta kolmannen startin jälkeen ja on sen jälkeen toiminut.

                      Perjantaina ajoin auton talliin ja lävähti Transmission Fault varoitusvalo. Sammutin auton ja starttasin uudelleen eikä toistunut tuo ilmoitus. Sitten ajossa ilmestyi joku Towing bar electrical failure teksti, ei ollut kärryä perässä.

                      Eilen illalla auto taas talliin yöksi ja kun aamulla piti lähteä liikkeelle niin ei inahdustakaan. Auto aivan mykkä.

                      Laitoin akkulaturin kiinni ja auton alkoi vilkuttelemaan vilkkuja, peräkontti aukesi ja sisävalot syttyivät ja sammuivat. Samalla kuului vänkärin puolen raitisilmakotelon alta surinaa sun muuta, siellähän on se ohjainboksi eli varmaan ihan ok et surinaa sun muuta kuului.

                      Akun kenkä on hyvin kiinni, tosin en ole vielä kokeillut auttaisiko jos sen irrottaisi vähäksi aikaa.

                      Vikakoodeja en ole vielä luetuttanut, sen verran ottaa pattii kun tollen ihan yöstä menee mykäks ja kaikki virrat häviää.

                      IBS anturi, virtajohdon läpivienti vai mikähän hemmetti sieltä nyt levis tällä kertaa.

                      Autona siis 530dA 04 sedan.
                      F11 M550d -13

                      ex:
                      E60 535d -08 405/800
                      E39 M5 -99
                      E60 530dA -03 302/660
                      E39 523iA -98
                      Lada 1600 -91
                      Ford Escort Sport -72

                      Comment

                      • Anzafin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 3749
                        • Kajaani

                        Originally posted by Grapes View Post
                        Pakkasta ja ongelmia piisaa.
                        .
                        .
                        .
                        Voisit tarkastaa yhden "pää"releistä, eli ns. Multi-purpose sky blue relayn. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt että virransyötön kannalta tuo olisi jotenkin oleellinen rele.

                        Tuohan sijaitsee nimenomaan siellä vänkärin puolen raitisilmakotelon alla olevassa laatikossa. Tongi rele esille ja avaa sen kuori. Se lähtee ihan rikkomatta auki. Tarkasta onko rele mustunut sisältä eli lyönyt kipinää. Ja vaikka rele näyttäisikin hyvältä niin voihan sen samalla vaúhdilla vaihtaa varmuuden vuoksi. Uusi maksaa 15-17€ marmorilla ja lienee usein hyllytavaraa.



                        - Antti -

                        Comment

                        • Aceishigh
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 296

                          Näyttäisi resetoivan jokaisella kylmäkäynnistyksellä keskikulutuksen ja -nopeuden. Kun lämpimän moottorin sammuttaa ja käynnistää vähän ajan päästä uudelleen, kaikki ok, eikä nollaa lukemia. Akku finaalissa?
                          Old golfers never die, they only lose their balls.

                          BMW 740d xDrive (06/2014).

                          Comment

                          • Grapes
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 608
                            • Hämeenlinna

                            Onkohan tää oikea rele? Vaihdetaan sitten samantien kun on kerta irti otettu.
                            Attached Files
                            F11 M550d -13

                            ex:
                            E60 535d -08 405/800
                            E39 M5 -99
                            E60 530dA -03 302/660
                            E39 523iA -98
                            Lada 1600 -91
                            Ford Escort Sport -72

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3749
                              • Kajaani

                              Originally posted by Grapes View Post
                              Onkohan tää oikea rele? Vaihdetaan sitten samantien kun on kerta irti otettu.
                              Aika pitkän näköinen... Minkä värinen tuon kuori on?

                              - Antti -

                              Comment

                              • Grapes
                                BTCF Member
                                • Jul 2008
                                • 608
                                • Hämeenlinna

                                Tää rele oli tosta vasemmasta yläkulmasta tuo ruskea mötikkä, olisko toi sininen sittenkin se oikea rele mitä tarkoitit?
                                Attached Files
                                F11 M550d -13

                                ex:
                                E60 535d -08 405/800
                                E39 M5 -99
                                E60 530dA -03 302/660
                                E39 523iA -98
                                Lada 1600 -91
                                Ford Escort Sport -72

                                Comment

                                Working...
                                X