memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Ei minulla ole missään yksilössä ollut ongemia rengaspainevalvonnan kanssa,
    talvisin tosin jos kelit lauhtuu tai pakastu 20 astetta,
    voi herjata rengaspaineista, mutta nehän pitääkin käydä korjaamassa
    tuollaisen muutoksen jälkeen jos tarkkoja ollaan.

    Kokemusta kun on kutekin muutamasta kymmenestä yksilöstä...

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Tuosta rengaspaine hälytyksestä ja sen herkkyydestä oli jossain puhetta aikaisemmin.
    Mittaa toriaan abs antureita apunakäyttäen pyörien kierroksia(matkaa) ja jos eroa esiintyy niin ilmoittaa rengasrikosta.
    Jossain keskustelusta löytyikin, että 500 sarjassa on softabuki joka aiheuttaa tuon herkkyyden. muistaakseni liittyi peräti ilmajousitukseen...
    Jokatapauksessa homma oli monella "korjautunut" softapäivityksellä.
    Olettaen että ensin on tarkastettu rengaspaineet ja resetoitu sen jälkeen oikeaoppisesti.

    Leave a comment:


  • eerku
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    Pitää paikkansa.

    Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
    Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....
    Sama herja tulee, jos samalla akselilla on eri tavalla kuluneet renkaat. Millin ero riittää virheilmoitukseeen ja se uusiutuu kohta nollauksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • K2Ri
    replied
    Ledipolttimot sisälle

    Olisin tilaamassa nyt ledit E61:sen sisätiloihin ja koska auto on toisella puolella Eurooppaa, niin ajattelin kysäistä täältä josko joku tietäisi, muistaisi tai voisi tsekata.

    Minkä pituiset putkipolttimot menee:

    -Etujalkatiloihin vas/oik ja hanskalokeroon? (RealOEM mukaan samanlainen polttimo kaikissa em kohteissa)

    -Meikkipeilien valot

    -D-pilareiden valot

    -Ovien alapuoliset valot

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    A: se ei ole 2004 - 2005, vai onko? ikä vaikuttaa kilometrien lisäksi = vanhemmissa kasvaa sähkövikojen todennäköisyys, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään
    B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
    C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu pois
    A : ei
    B : ei, vasta 200tkm
    C : osa on, mutta uusia tullut tilalle (esim.4-dieselin jakopäät)

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Nimenomaan sitä ajoin takaa... rahamies käy ostaan tai hakeen pankista rahaa ja ostaa uuden tai vähän ajetun, ajelee sillä jonkin aikaa ja sitte kun rupiaa 200tkm lähestyyn, laittaa kiertoon ja käy hakemassa taas uuden jolla ajaa jokusen vuoden huoletta. Sitte kun on pekka-perusduunari jolla ei ole sitä rahaa ostaa uutta, niin kannattaa varautua siihen että tulee todennäköisesti autoilu kalliimaksi kuin sillä 90-luvun toyotalla jolla pystyy ajeleen vaikka melkeen ilman öljyjä ja toimii ku junanvessa
    Last edited by -rik; 13-01-2013, 17:13.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Vesper View Post
    No en ainakaan omaa 2008 LCI:tä pidä harrasteautona? Vai pitäisikö...?
    A: se ei ole 2004 - 2005, vai onko? ikä vaikuttaa kilometrien lisäksi = vanhemmissa kasvaa sähkövikojen todennäköisyys, vaikka autolla ei ajaisi metriäkään
    B: onko sillä rullattu jo 250 tkm?
    C: jaa, tarkoittaisiko LCI = facelift:think:think:think jossa noita tyyppivikoja on jo korjattu pois

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
    No en ainakaan omaa 2008 LCI:tä pidä harrasteautona? Vai pitäisikö...?

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.
    No riippuu aika paljon siitä, mitä käyttikseltä odottaa. Jos 20 vuotta vanha Corolla tyydyttää tarpeen, niin sitten ei varmaan E6X kannata käyttikseksi. Mutta jos puhutaan saman ikäluokan ominaisuuksiltaan vastaavista autoista, niin yhtä lailla toimintatonni jos toinenkin on hyvä pitää varalla merkistä riippumatta, monimutkaisia ne on kaikki. Jos omaa luontaista kiinnostusta tekniikkaan ja selvittää etukäteen, mitä autosta todennäköisesti hajoaa ja miten auton ongelmia voi ennaltaehkäistä, saa todennäköisesti kulunkipuolta pienemmäksi. Mm. itse päädyin sedaniin osittain tästä syystä.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Kyllä ja ei tämmöstä kannata pelkästään käyttikseksi laittaa, täytyy olla vähän sitä mielenkiintoa tosiaan värkätä ja panostaa siihen autoon sitä aikaa ja rahaa, vaikka jonkin muun kustannuksella sitten.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by zaumer View Post
    Tietääkseni E6X ei ole antureita noille paineille, vaan se mittaa renkaiden pyörintä matkaa.
    Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".

    Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.
    Pitää paikkansa.

    Talvella rengaiden halkasija muuttuu mm. ulkolämpötilan vaihtuessa kylmäksi, paineet kun yleensä on asetettu plussan puolella tai ainakin nollan tuntumassa..
    Toinen syy voi olla jos tykkää ajella DTC:llä tai DSC off-moodissa....

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Kyllä, mutta äkkiä se koneen hinta tulee kasaan apulaitteista siinäkin autossa, mihin pitää myös se itse moottori uusia...
    Olet ihan oikeassa. Ajoin takaa ainoastaan sitä, että, vaikka kone "ikuinen" onkin, kaikki sen ympäriltä pitää säännöllisin väliajoin uusia. Esim ei nuo termaritkaan omaisuuksia maksa, mutta, jos niitäkin pitää parin vuoden välein uusia, menee siihenkin rahaa.
    Tekee mieli kirjoittaa: jos on ostamassa 2003 - 2005 tms ja yli 200 tkm ajettua E6X:ää, unohda, ellei ole kykyä ja mahdollisuutta tehdä ainakin osia korjauksista itse. Koska, jos joutuu laittamaan esim 4000- 5000 euroa korjauksiin, niin kannattaa miettiä laittaako sen autoon, jolloin saa huomattavasti uudemman ja pienemmillä kilometreillä. Sen sijaan, jos on mahdollisuutta pudottaa tuo alle 2000:n (tekee paljon itse, metsästää osia jne) , asia on silloin tietysti eri. Kirjoitan kokemuksesta.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    No, kone tosiaan kestää vaikka maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei laturi, ilmastoinnin kompura, startti jne ilmaisia nekään ole. Äkkiä niistä tulee koneen hinta kasaan.
    Kyllä, mutta äkkiä se koneen hinta tulee kasaan apulaitteista siinäkin autossa, mihin pitää myös se itse moottori uusia...

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Eipä ne kilometrit näy muutaku mittarissa. Toki pitäähä sitä kulutus osia uusia mutta sehän kuuluu asiaan. Kyllähän itse moottori kyllä kestää varmasti ainakin puoli miljoonaa, matkan varrella nyt varmaan joutuu uusimaan turboa, hehkuja, antureita, johtoja, letkuja, termareita yms. Sama homma voimansiirron kanssa,
    Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.
    No, kone tosiaan kestää vaikka maailman tappiin, mutta entä sitten? Ei laturi, ilmastoinnin kompura, startti jne ilmaisia nekään ole. Äkkiä niistä tulee koneen hinta kasaan.
    Selkokielellä: kyllä kilometrit vaikuttaa, koska vaikka yksikään kohde ei välttämättä paljoa maksa, alkaa niistäkin tulla euroja, kun kaikki uusitaan. Laakerit, elektroniikkaboksit, tasonsäädön kompura (Touring) CCC/Mask, parkkitutkan anturit, kattoluukku jne.

    Ja: mihin unohtui pakosarja :think

    Tuollainen E60:n ostaminen on aika työläs operaatio: hinta/km ei kerro vielä mitään onko auto halpa vai kallis. Hinnan lisäksi pitää tietää mitä kaikkea on jo uusittu, mitä pitää uusia, millä aikataululla jne.

    Leave a comment:


  • zaumer
    replied
    Originally posted by maahinen View Post
    Mikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
    Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
    Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.
    Tietääkseni E6X ei ole antureita noille paineille, vaan se mittaa renkaiden pyörintä matkaa.
    Eli onkohan siellä abs:n kehällä joku anturi? Itsellä oli kerran sama herja ja se asettui kun asetti i-driven kautta uudelleen "paineet".

    Viisaammat korjatkoon jos tämä ei pidä paikkaansa.

    Leave a comment:

Working...
X