memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • maahinen
    replied
    Mikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
    Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
    Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.

    Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
    Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
    Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
    Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.

    Onko jotain vinkkejä?

    Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
    Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.
    Vastataan itse itselle että avain meni pesäänsä kun sen avaimen vaan runttas väkisin sinne. Sitten se lähti toimimaan niin kuin pitääkin.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by jms-btcf View Post
    Täällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...
    Vaihda jännitteentasaaja laturiin ja oireet häviävät.
    Itse vaihdoin viikko sitten ja täysin ongelmitta sen jälkeen. Tasaaja marmorilla noin 130€.

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Seurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
    Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
    Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
    Täällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Huomasin tuossa kun paikallaan nosti kierroksia niin ovien alareunassa olevat valot kirkastuivat samalla..Tästä oli aiemmmin jossain puhetta mutta en löytänyt sitä threadia enää. Mikähän tuossa voisi olla?
    Seurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
    Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
    Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.

    Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
    Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
    Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
    Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.

    Onko jotain vinkkejä?

    Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
    Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.

    Leave a comment:


  • ronssimies
    replied
    Inpaa perälle..

    Moi. Mites saan inpalla nostettua perää? Koklasin lift rear axle kohtaa ni lähti laskeutumaan. Ja voiko sitä nostaa pysyvästi? Onko tuo test kohta mistä se testaa perän toiminnan kompuraa myöten. Ku en hirveesti uskalla räpeltää tällai noviisina . Vaikuttaako pakkanen noihin säätely operaatioihin eli kannattaako rähmiä lämpimässä hallissa?

    Kiitos.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    530d m57n2

    Konehuoneesta kuuluu tasainen 'lup lup' ääni, parhaiten kuulu öljynsuodattimen kohdilta. Ääni kuuluu myös ulos kun on konepelti kiinni. Voisin huomenna koittaa äänittää tuota lupsuttelua. Liekkö normaalia vai onko joku törmännyt moiseen?

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by Hillhouse View Post
    Olis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.
    Eipä ne kilometrit näy muutaku mittarissa. Toki pitäähä sitä kulutus osia uusia mutta sehän kuuluu asiaan. Kyllähän itse moottori kyllä kestää varmasti ainakin puoli miljoonaa, matkan varrella nyt varmaan joutuu uusimaan turboa, hehkuja, antureita, johtoja, letkuja, termareita yms. Sama homma voimansiirron kanssa, kori nyt on esim. kestävämpi kuin esim e39, en oo ite koskaan nähny e6X missä olisi esim. ruostetta ollut, mutta kuulemma joskus pari tapausta ollut ja nekin menneet takuuseen.

    Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Pari kysymystä herännyt (E61 05/2007):

    - onko autossa hälytintä, jos taustapeilin alla ei ole vilkkuvaloa?
    - voiko puheohjauksen kieltä vaihtaa (nyt saksankielinen)?

    Thanks!


    Ei ole ja voi vaihtaa mutta ei suoraan autosta vaan tarvitsee ohjelmointia.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Pari kysymystä herännyt (E61 05/2007):

    - onko autossa hälytintä, jos taustapeilin alla ei ole vilkkuvaloa?
    - voiko puheohjauksen kieltä vaihtaa (nyt saksankielinen)?

    Thanks!


    Leave a comment:


  • Hillhouse
    replied
    Olis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by D0300162 View Post
    Terve.

    Osaakos ketään sanoa mistä toi koneen "ylivuotona" tullut öljy on mahtanut tulla. Tukkeutunut hiukkassuodatin vaihdettiin juuri, liittyisikö jotenkin siihen? Kuva on koneen päältä suojamuovi poistettuna.
    Jos kuvasta ei saa oikein selvää niin öljykorkin reuna näkyy hiukan ja sen vierestä lähtee musta putki joka on öljyinen ja samoiten sen alapuolella olevat osat. Putken vieressä oleva aine on melkein harmaan väristä ja tahnamaista.

    Olisko toi joku huohotin? Dieselin omistajat korjatkoon...

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Jeh, kiitos taas


    edit:

    Aamulla sain nollattua mikrofilsujen vaihdon, tuli 60tkm vaihtoväliksi. Nollaus onnistui ei onnistunut siis i-driven kautta vaan trippinapin kautta, on siis kilometri pohjainen ei päivämäärä.
    Vaati tuossa 10/06 530d kuskin oven kiinni, sytkävirrat päälle ja tripin nollauksen, muuten meni juuri niin kun ohjeissa neuvottiinkin
    Last edited by *PexU*; 09-01-2013, 07:07.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Tuossa oikein video opastus salavalikkoon. Filsut nollaamaan pääset kun laitat sen päivämärän näkyviin ja painat pitkään. Ovet yms kiinni. Taitaa nollausvalikolle olla ihan oma topicci myös.
    edit: Huoltovalon nollaus E60
    Last edited by Mik@; 08-01-2013, 21:54.

    Leave a comment:

Working...
X