Mikä anturi valvoo tuota renkaiden ilmanpainetta?
Mulla tulee vähän väliä ilmoitus rengasrikosta vaikka paineet pysyy ja idriven kautta "nollaan" tuon tapahtuman....
Vaikuttaa että joku anturivika tuo olisi.
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by |foder| View PostKyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.
Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.
Onko jotain vinkkejä?
Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostTäällä oireilee mahdollisesti samalla tavalla, ilmenee näköjään ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin n. -14°C. Virheilmoitus ei tule kylmänä heti käynnistyksen jälkeen vaan muutaman kilometrin ajon jälkeen: "Charging Fault" ja punainen akun kuva mittaristoon. Samaan aikaan latausjännite on salavalikon mukaan n. 11.1V, pari kilsaa lisää ajoa ja virheilmoitus häviää ja jännite pomppaa n. 3.5-4V ylöspäin...
Itse vaihdoin viikko sitten ja täysin ongelmitta sen jälkeen. Tasaaja marmorilla noin 130€.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostSeurailin jännitettä salavalikon kautta ja tyhjäkäynnillä jännite oli 14.6-15.1 eikä noussut kierroksia lisättäessä. Kun laski tyhjäkäynille n.2000 kierroksilta niin jännite notkahti 11 ja jotain ennenkuin hyppäsi taas tuonne lähes 15;ta.
Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LasseE View PostHuomasin tuossa kun paikallaan nosti kierroksia niin ovien alareunassa olevat valot kirkastuivat samalla..Tästä oli aiemmmin jossain puhetta mutta en löytänyt sitä threadia enää. Mikähän tuossa voisi olla?
Olisiko tuossa nyt jännitteensäätäjä mennyt?
Muuten toimii ja lähtee käyntiin normaalisti..
Leave a comment:
-
-
Kyselen kaverin puolesta. Auton e61 530iA, vuotta en muista.
Avainhan näissä on sellainen että painetaan pesään ja sen jälkeen se avain lukittuu sinne pesään ja lähtee vain uudelleen tökkäämällä pois sieltä.
Noh kaverin emäntä sitten onnistui ajatuksissaan nykäsemään avaimen pois kun auto oli käynnissä ja vaihde P:llä.
Ongelma seuraava että sitä avainta ei saa takaisin sinne pesäänsä ja auto lähtee käyntiin/pysyy käynnissä niin kauan kuin avainta pitää käsin siellä pesässä.
Avain ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaisi. Ei kuitenkaan niin lujaa uskallettu kokeilla ettei avain hajoa.
Onko jotain vinkkejä?
Huomenna jatketaan yrittämistä kun nukutaan tämä vitutus pois.
Kokeillaan ensin irroittaa akun kenkä (tänään ei ollut työkaluja edes moiseen), tuskinpa mihinkään auttaa. Mutta nyt ollaan kyllä sormi suussa ja aamulla jatketaan. Sormenpäät alkaa lyhenee tästä mietiskelystä.
Leave a comment:
-
-
Inpaa perälle..
Moi. Mites saan inpalla nostettua perää? Koklasin lift rear axle kohtaa ni lähti laskeutumaan. Ja voiko sitä nostaa pysyvästi? Onko tuo test kohta mistä se testaa perän toiminnan kompuraa myöten. Ku en hirveesti uskalla räpeltää tällai noviisina. Vaikuttaako pakkanen noihin säätely operaatioihin eli kannattaako rähmiä lämpimässä hallissa?
Kiitos.
Leave a comment:
-
-
530d m57n2
Konehuoneesta kuuluu tasainen 'lup lup' ääni, parhaiten kuulu öljynsuodattimen kohdilta. Ääni kuuluu myös ulos kun on konepelti kiinni. Voisin huomenna koittaa äänittää tuota lupsuttelua. Liekkö normaalia vai onko joku törmännyt moiseen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hillhouse View PostOlis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.
Toki hyvin pitkälti riippuu millaisella käytöllä ollu ja miten tunnollisesti huollettu jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostPari kysymystä herännyt (E61 05/2007):
- onko autossa hälytintä, jos taustapeilin alla ei ole vilkkuvaloa?
- voiko puheohjauksen kieltä vaihtaa (nyt saksankielinen)?
Thanks!
Leave a comment:
-
-
Pari kysymystä herännyt (E61 05/2007):
- onko autossa hälytintä, jos taustapeilin alla ei ole vilkkuvaloa?
- voiko puheohjauksen kieltä vaihtaa (nyt saksankielinen)?
Thanks!
Leave a comment:
-
-
Olis ajatuksena ostaa e60/e61 530D. Mites noihin vaikuttaa nuo kilometrit? Nettiauto piukassa +250tkm ajettuja benareita melko hyvään hintaan mutta onko ne jo ihan pommeja vai miten noissa kestää moottori, voimansiirto, kori jne...??? Viisaammat vois antaa vinkkiä ja faktaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by D0300162 View PostTerve.
Osaakos ketään sanoa mistä toi koneen "ylivuotona" tullut öljy on mahtanut tulla. Tukkeutunut hiukkassuodatin vaihdettiin juuri, liittyisikö jotenkin siihen? Kuva on koneen päältä suojamuovi poistettuna.
Jos kuvasta ei saa oikein selvää niin öljykorkin reuna näkyy hiukan ja sen vierestä lähtee musta putki joka on öljyinen ja samoiten sen alapuolella olevat osat. Putken vieressä oleva aine on melkein harmaan väristä ja tahnamaista.
Olisko toi joku huohotin? Dieselin omistajat korjatkoon...
Leave a comment:
-
-
Jeh, kiitos taas
edit:
Aamulla sain nollattua mikrofilsujen vaihdon, tuli 60tkm vaihtoväliksi. Nollaus onnistui ei onnistunut siis i-driven kautta vaan trippinapin kautta, on siis kilometri pohjainen ei päivämäärä.
Vaati tuossa 10/06 530d kuskin oven kiinni, sytkävirrat päälle ja tripin nollauksen, muuten meni juuri niin kun ohjeissa neuvottiinkinLast edited by *PexU*; 09-01-2013, 07:07.
Leave a comment:
-
-
Tuossa oikein video opastus salavalikkoon.Filsut nollaamaan pääset kun laitat sen päivämärän näkyviin ja painat pitkään. Ovet yms kiinni. Taitaa nollausvalikolle olla ihan oma topicci myös.
edit: Huoltovalon nollaus E60Last edited by Mik@; 08-01-2013, 21:54.
Leave a comment:
-
Leave a comment: