memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5476
    • S:t Karins

    #61
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Huomasin tuossa, että kun takapöntöstä tulee tuplaputket niin kuskinpuoleisesta puhaltaa huomattavasti vähemmän kuin toisesta ja oikea puolen putken sisusta on eri värinen? Peräpönttö tukossa toisen putken kohdasta??
    Takaa katsottuna oikean puoleisessa röörissä on läppä, joka on suljettuna matalilla kierroksissa (miksi, en tiedä?). Isommilla kiekoilla puhaltaa molemmista rööreistä

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Möriseekö muilla DPF polton aikana tai sen jälkeen kohtuu äänekkäästi peräpönttö, saisi kokoajan pitää tuollaista mureaa mörinää!! Mörinä myös ilmestyy kun tekee pari nilkka suoraksi -ohitusta.
    Itse en ole koskaan huomannut mitenkään ajossa tuota polttotapahtumaa... (Jotkut huomaa tapahtuman.) Tai no hajun / putken lämpölaajenemisääniä on kuulunut kun on parkkeeranut ajon jälkeen.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #62
      Originally posted by kt0510 View Post
      Itse en ole koskaan huomannut mitenkään ajossa tuota polttotapahtumaa... (Jotkut huomaa tapahtuman.) Tai no hajun / putken lämpölaajenemisääniä on kuulunut kun on parkkeeranut ajon jälkeen.
      Sama homma, ei erota kyllä ääntä, tosin on melkeen aina jotain musiikkia soimassa, että se selittänee. Haju on välillä aika muikea ja alkuun sai säikähdellä mikä on vialla.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • kiljubuu
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 385
        • turku

        #63
        Itsellä huomaa kyllä varsin hyvin polttotapahtuman ja se kuuluu myös ulos päin. Voipi johtua siittä kun peräpöntöt vaihdettu mutta muulloin auto ei kyllä mitään normaalia isompaa ääntä pidä. Saisi kyllä aina olla sellaiset mörinät

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #64
          DPF:n polton huomaa ainakin mulla siitä, kun laatikko jemmaa isoja vaihteita eli 100-120km/h ajettaessa niin pitää vitosta ja 70 vauhdissa kolmosta, kierrokset n. 2000rpm kun normaalisti 1500! Jos vauhti tippuu alle 60 niin poltto loppuu ja samalla löytyy myös jemmatut vaihteet. Tietty pysähdyttäessä niks naks niks. Tällöin myös mörinä ilmestyy!

          Mulla muuten takaa katsottuna oikealta puolelta tulee enemmän tavaraa kuin vasemmalta!!:think
          Last edited by VolvoTDi; 29-06-2010, 13:51.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #65
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            DPF:n polton huomaa ainakin mulla siitä, kun laatikko jemmaa isoja vaihteita eli 100-120km/h ajettaessa niin pitää vitosta ja 70 vauhdissa kolmosta, kierrokset n. 2000rpm kun normaalisti 1500! Jos vauhti tippuu alle 60 niin poltto loppuu ja samalla löytyy myös jemmatut vaihteet. Tietty pysähdyttäessä niks naks niks. Tällöin myös mörinä ilmestyy!

            Mulla muuten takaa katsottuna oikealta puolelta tulee enemmän tavaraa kuin vasemmalta!!:think
            Kyllä autosi käyttäytyy erilailla kuin omat 3 eri 535d:tä... Oikeastaan ei huomaa muusta kuin lievästä pörinästä, ja siitä ettei vaihda 6:lle 90 km/h vauhdissa (LCI:t) silloin kun poltto on käynnissä... Ei-lci:lläkään ei kierrokset koskaan nousseet lähellekään 2000 rpm tasanopeutta ajettaessa vaikka poltto olikin käytössä.

            Lisäksi tuon polton huomaa ajaessa siitä että vaihtaa vähän töksähtelevästi...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #66
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ok, kiitos ohjeista. Eiköhän tuo vanha jouda,
              saan tiistaiksi uuden osan joten enköhän sen samantien pistä paikalleen...
              Mitä uusi maksoi? Kyseessä ilmeisesti "ämmän" merkillä varustettu mistä tuo pinnoite lähtee kehän läheisyydestä kävelemään?
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #67
                Originally posted by Matson^ View Post
                Mitä uusi maksoi? Kyseessä ilmeisesti "ämmän" merkillä varustettu mistä tuo pinnoite lähtee kehän läheisyydestä kävelemään?
                Se juuri. Tyyppivika -m-sport- ratissa. En tiedä millainen se pinta on -sport- ratissa missä siis ei ole sitä ämmän lätkää.
                Monessa tosiaan tuota näyttää olevan kun nettiautoakin katsoo.
                Hopeisiin listoihin sopivana saa sitä, oliko nyt 545i mallin palikkaa, missä ne sivut on hopeat. Jenkkifoorumilla oli joskus juttua muistelen. Siitä ei lähde pinnoitteet kun on maalia ne sivut.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #68
                  Originally posted by viktor View Post
                  Se juuri. Tyyppivika -m-sport- ratissa. En tiedä millainen se pinta on -sport- ratissa missä siis ei ole sitä ämmän lätkää.
                  Monessa tosiaan tuota näyttää olevan kun nettiautoakin katsoo.
                  Hopeisiin listoihin sopivana saa sitä, oliko nyt 545i mallin palikkaa, missä ne sivut on hopeat. Jenkkifoorumilla oli joskus juttua muistelen. Siitä ei lähde pinnoitteet kun on maalia ne sivut.
                  Normi sportti ratissa ko. osat on alumiinipintaiset/pinnoitetut, itse ratin mallihan on muuten sama mutta puuttuu "peukalopaksunnokset" ja M-lätkä.
                  Ts. ei tuolla ole mitään 545i:n kanssa varsinaisesti tekemistä, liekkö siinä vain vakiona ko. sportti ratti...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #69
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Normi sportti ratissa ko. osat on alumiinipintaiset/pinnoitetut, itse ratin mallihan on muuten sama mutta puuttuu "peukalopaksunnokset" ja M-lätkä.
                    Ts. ei tuolla ole mitään 545i:n kanssa varsinaisesti tekemistä, liekkö siinä vain vakiona ko. sportti ratti...
                    Eikös tuota sporttirattia ole saanut myös kokomustana, ainakin ebay löytää. Siihen viittasin, eli onko siinäkin samaa kumipintaista muovia.

                    Vakiona olleista rateista en tosiaan varmaksi tiedä, mm. jossain isokoneisessa oli vakiona myös normiratti nuilla hopeilla sivuilla. M-sportissa taitaa olla sporttiratti aina vakiona, muttei tuo M-mallin.
                    Onko LCI-mallin sporttiratti myös paksummalla kehällä, vai samanlainen kuin vanhempi? Ainakin tuo LCI:n M-ratti on todella paljon parempi kuin pre-LCI:n. Mutta se offtopikista

                    EDIT: Korjataan, eli sporttiratissa vakiona hopeiset reunukset, mutta individualina saanut myös mustana. 545i taas vakiona tullut normiratilla hopeisin somistuksin. Meni itsellä muistot sekaisin, pahoittelut.
                    Löyty muuten joku MY-edition rattikin E6X korisiin :S
                    Last edited by viktor; 29-06-2010, 23:15.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • KaiKU
                      Newbiemmer
                      • Feb 2010
                      • 18
                      • Oulu

                      #70
                      Onko E60:ssä etujarruissa tyyppivikaa?

                      Näin ainakin kertoili katselemani 530i '05:n aiempi omistaja. Reilun 100tkm:n aikana takuuseen vaihdettu useampaan kertaan eteen levyt+palat. Levyt kuulemma kieroutuu.

                      Vai onko mahdollisesti maanantaiyksilö tuo auto :-(

                      Haulla en kyllä täältä mitään löytänyt.
                      MINI F56 John Cooper Works manual '15

                      Comment

                      • JuusoKinnunen
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 35
                        • Turku

                        #71
                        Etujarruista

                        Ostin tammikuussa e61 530Dn. Etulevyissä on pientä kieroutta, kun täristää just ja just huomattavasti kovemmin jarruttaessa. Etupalojen huolto läheni 19000km:stä 5000km:iin 200km autobahn ajon jälkeen. En sit tiedä onko jotain tyyppivikaa, vai paska säkä..

                        JK
                        X6 50i

                        Comment

                        • Weuli
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 1169
                          • Turku

                          #72
                          alustan korkeus?

                          Kertoisitteko paljonko on alkuperäisen alustan korkeus pyörän navasta kaareen edessä E61?
                          -kiitos
                          F10 530da xDrive -14
                          ----------------
                          E92 330d -09
                          E93 325i -08
                          E92 330d -08
                          E61 535d -06
                          E91 320d -08
                          E46 330Ci -01
                          E61 525d -06
                          E90 320i -05
                          E46 325i -01
                          E46 318i -99
                          E36 316i -91

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            #73
                            Originally posted by KaiKU View Post
                            Onko E60:ssä etujarruissa tyyppivikaa?

                            Näin ainakin kertoili katselemani 530i '05:n aiempi omistaja. Reilun 100tkm:n aikana takuuseen vaihdettu useampaan kertaan eteen levyt+palat. Levyt kuulemma kieroutuu.

                            Vai onko mahdollisesti maanantaiyksilö tuo auto :-(

                            Haulla en kyllä täältä mitään löytänyt.
                            En minä tätä tyyppiviaksi tunnista vaikka >4 vuotta on e60 palstoja tullut luetttua.

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #74
                              Originally posted by VESiX View Post
                              En minä tätä tyyppiviaksi tunnista vaikka >4 vuotta on e60 palstoja tullut luetttua.
                              Samaa mieltä.


                              Miten olisi sama vika kuin E39 kanssa? Eli olikos nyt alatukivarren puslat vaiko mitkä etupäässä, jotka menee väljäksi ja tekee vemputuksen.. Sellaset isohkot puslat/helat kuitenkin. Levyjen kieroutumiseen ihan itsestään en usko. Joko on käyttäjävika, tai muuta vauriota autossa.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6327
                                • P-Pohjanmaa

                                #75
                                Mites saadaan jarrupalojen vaihtokehotus häslinki sammumaan mittaritistosta+i-drivestä,eli sellainen punainen tunkki +auto

                                Takaarrupalat+johto juuri vaihdettu
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X