E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #76
    Originally posted by veku View Post
    Mites saadaan jarrupalojen vaihtokehotus häslinki sammumaan mittaritistosta+i-drivestä,eli sellainen punainen tunkki +auto

    Takaarrupalat+johto juuri vaihdettu
    Trippimittarilla.
    Virrat 2-asentoon mutta ei autoa käyntiin ja pidä trippiä pohjassa kunnes pääset huoltovalikkoon. Sieltä valitse oikea kohta painelemalla trippiä, nollaus hoituu pitämällä trippiä pohjassa oikeassa kohtaa jolloin kysyy että nollataanko tjsp.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #77
      Tuollainen E61 diesel touring on kiikarissa käyttöautoksi.

      Millaisella kulutuksella nämä oikeasti kulkee,esim.525da?
      Mistä vm.lähtien löytyy hiukkassuodatin?
      "Oikeat" kilometrit saa ilmeisesti luettua avaimesta, vai onko 100% varmuus sittenkään?
      Manuaalina tällaista tuskin kannattaa edes harkita(ei ajokokemusta manuaalina)?
      Koiraverkko kuulunee vakio varusteisiin, kuten myös osittain sähkösäätöiset etuistuimet?
      Last edited by jani1632; 15-07-2010, 12:20.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • Weuli
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 1169
        • Turku

        #78
        Originally posted by jani1632 View Post
        Tuollainen E61 diesel touring on kiikarissa käyttöautoksi.

        Millaisella kulutuksella nämä oikeasti kulkee,esim.525da?
        Mistä vm.lähtien löytyy hiukkassuodatin?
        "Oikeat" kilometrit saa ilmeisesti luettua avaimesta, vai onko 100% varmuus sittenkään?
        Manuaalina tällaista tuskin kannattaa edes harkita(ei ajokokemusta manuaalina)?
        Koiraverkko kuulunee vakio varusteisiin, kuten myös osittain sähkösäätöiset etuistuimet?
        Mulla on ollut 525da 130kW (prefacelift) alla kohta vuoden ja kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 8,9-10,0 l/100km. Menee se paljonkin pienemmälläkin jos pihistelee mutta itse tykkään ajaa reippaasti. Maantiellä jos noudattaa rajoituksia pääsee kyllä 7 alkaviin lukuihin. Ilmeisesti avaimesta tosiaan saa liikkeesä jonkun km luvun mutta itse kaipaisin myös kauniilla käsialalla täyteltyä huoltovihkoa sen tueksi..
        Koira/tavaraverkko siinä on mielestäni vakiona. Itsellä on sähkösäätöjä (selkänojan kallistus, korkeus ja ristiseläntuki sähköllä, etäisyys, penkin kallistus ja reisituki manuaalinen, ) mutta kun ei niissä ole muistia niin en näe siinä mitään hyötyä manuaaliseen nähden. Niitä erilaisia penkkejäkin on monenlaisia, ainakin vakio, sport, comfort...
        Hieno ja hiljaista kyytiä tämä tarjoaa. Tilaakin on kahdella hengelle + ainakin 50 laatikolle viron tuliasia. Näissä kun on se automaattinen tasonsäätö perässä niin ei edes laahaa maata niin kuin monella näkee . Moottori ja vaihteisto sopivat mielestäni hienosti yhteen. Onnea etsintään!
        F10 530da xDrive -14
        ----------------
        E92 330d -09
        E93 325i -08
        E92 330d -08
        E61 535d -06
        E91 320d -08
        E46 330Ci -01
        E61 525d -06
        E90 320i -05
        E46 325i -01
        E46 318i -99
        E36 316i -91

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by jani1632 View Post
          "Oikeat" kilometrit saa ilmeisesti luettua avaimesta, vai onko 100% varmuus sittenkään?
          No sinne järjestelmään siis tulee kilometrit ja merkinnät mitä huoltoja on tehty, aina kun ko. BMW:tä on käytetty merkkipajalla. Eli tarkempi ja varmempi kuin huoltokirja, mutta tietysti niiden tietojen käyttö vaatii tulkintaa. Eli jos kilometrit jossain välissä vähenee tai pitkällä välillä ei ole tullut lisää kilometrejä, niin tietysti sen on hyvä aiheuttaa tervettä epäilyä. Mitä enemmän on huollossa käytetty ja mitä tasasemmin on kilometrejä karttunut, niin sitä varmemmin on ajetut kilometrit mittarissa. Tuskinpa noita kilometrejä kannattaa Saksassakaan ruuvauttaa muutaman kuukauden välein?
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #80
            Jep,kiitoksia asiallisista vastauksista. Tällä hetkellä on yksi kiinnostava yksilö Latvissa(kääk), tätä autoa on käynyt katsomassa ja ajamassa BMW piireissäkin tutttu luotettava ja pitkään toiminut autontuoja. Auton kunto puoltaa n.160tkm mittarilukemaa mutta kuitenkin ko.yksilö on tuotu saksasta Latviaan 3vuoden ikäisenä 115tkm ajettuna ,ja ollut Latviassa lakimiehellä 2vuotta ja nyt mittarissa vajaa 160tkm, okei sinällään kilometrikertymä ihan järjellinen mutta jostain kumman syystä saksan aikojen huoltokirja on hukkunut matkan varrella.

            Miten vetokoukku asennus näihin, simppeli ruuvaus toimenpide, mutta vaatiiko jonkun koodauksen?
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #81
              Originally posted by jani1632 View Post
              Jep,kiitoksia asiallisista vastauksista. Tällä hetkellä on yksi kiinnostava yksilö Latvissa(kääk), tätä autoa on käynyt katsomassa ja ajamassa BMW piireissäkin tutttu luotettava ja pitkään toiminut autontuoja. Auton kunto puoltaa n.160tkm mittarilukemaa mutta kuitenkin ko.yksilö on tuotu saksasta Latviaan 3vuoden ikäisenä 115tkm ajettuna ,ja ollut Latviassa lakimiehellä 2vuotta ja nyt mittarissa vajaa 160tkm, okei sinällään kilometrikertymä ihan järjellinen mutta jostain kumman syystä saksan aikojen huoltokirja on hukkunut matkan varrella.

              Miten vetokoukku asennus näihin, simppeli ruuvaus toimenpide, mutta vaatiiko jonkun koodauksen?
              Koukku menee paikalleen ruuvaamalla ja pienellä sähkötyöllä. Ei mahdoton homma itse tai pienellä pajalla.
              Koukku merkkiliikkeessä ja Suomessa yleensäkin on tyyris. Kannattaa tutkailla mm ebaysta, voi säästää yli puoletkin hinnasta.
              Itse tilasin juuri Saksasta Westfalian irroitettavalla kuulalla (orkkisasennusmalli) ja hintaa kaikkineen tuli vähän vajaa pitkä femma..
              Varaosaliike tarjosi hinnaksi noin 850€ ja merkkiliike ei pelkkää koukkua suostunut myymään, vaan asennettuna 1400€ ja pitää kuulemma koodata ja muita poppamiestekoja. Näin ei kuitenkaan ole asian laita.
              Voisihan tuosta jonkun DIY-kuvasarjan napsia kun asentelee paikalleen..

              Autosta itsestään, jos hinta on passeli ja auto kunnossa niin kyllä nämä kilsoja pitäisi kestämän. Jälleenmyynnissä huoltokirjan puute tosin voi olla pieni hidaste tämän hintaluokan autoissa. Suomalainen kun monesti on tarkka ostaessaan, mutta sitten se huoltaminen unohtuukin ja täytellään itse niitä kirjoja.. :S
              Last edited by viktor; 15-07-2010, 21:32.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3749
                • Kajaani

                #82
                Valaiskaa pöljää!

                Jos sporttipenkissä on kolme sähkönappulaa, niin mitä säätöjä näistä tapahtuu? Jääkö tuommoisessa tuolissa jotain vielä käsisäädölle? En ole itse nähnyt ko. penkkiä.

                Ja ihan yleisesti, mitä säätöjä sport-penkissä on?

                Kiitosta!

                - Antti -

                Comment

                • RJH
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 47
                  • Pohjois-Suomi

                  #83
                  Quote:
                  Originally Posted by jani1632
                  Tuollainen E61 diesel touring on kiikarissa käyttöautoksi.

                  Millaisella kulutuksella nämä oikeasti kulkee,esim.525da?
                  Mistä vm.lähtien löytyy hiukkassuodatin?
                  "Oikeat" kilometrit saa ilmeisesti luettua avaimesta, vai onko 100% varmuus sittenkään?
                  Manuaalina tällaista tuskin kannattaa edes harkita(ei ajokokemusta manuaalina)?
                  Koiraverkko kuulunee vakio varusteisiin, kuten myös osittain sähkösäätöiset etuistuimet?


                  Originally posted by Weuli View Post
                  Mulla on ollut 525da 130kW (prefacelift) alla kohta vuoden ja kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 8,9-10,0 l/100km. Menee se paljonkin pienemmälläkin jos pihistelee mutta itse tykkään ajaa reippaasti. Maantiellä jos noudattaa rajoituksia pääsee kyllä 7 alkaviin lukuihin. Ilmeisesti avaimesta tosiaan saa liikkeesä jonkun km luvun mutta itse kaipaisin myös kauniilla käsialalla täyteltyä huoltovihkoa sen tueksi..
                  Koira/tavaraverkko siinä on mielestäni vakiona. Itsellä on sähkösäätöjä (selkänojan kallistus, korkeus ja ristiseläntuki sähköllä, etäisyys, penkin kallistus ja reisituki manuaalinen, ) mutta kun ei niissä ole muistia niin en näe siinä mitään hyötyä manuaaliseen nähden. Niitä erilaisia penkkejäkin on monenlaisia, ainakin vakio, sport, comfort...
                  Hieno ja hiljaista kyytiä tämä tarjoaa. Tilaakin on kahdella hengelle + ainakin 50 laatikolle viron tuliasia. Näissä kun on se automaattinen tasonsäätö perässä niin ei edes laahaa maata niin kuin monella näkee . Moottori ja vaihteisto sopivat mielestäni hienosti yhteen. Onnea etsintään!
                  Minulla on ollut muutaman kuukauden vastaava manuaalina. Kulutus ensimmäisen 10 tkm:n työmatka-ajossa oli 6,3 l. Kaupunkinajoa ehkä noin 10-15 % ja loput matkaa. Noihin lukemiin ei kyllä mitenkään erityisesti pihistelty, sillä keskinopeus koko pätkällä oli pikkaisen vajaa 90 km/h. Rajoitusten mukaan hissuttelemalla matka-ajossa pääsisi alle kuuden litrankin. Kaiken lisäksi kone käy pikkasen kylmänä (82-83 C): vika ei ollut EGR:n termarissa, joten pitää seuraavaksi vaihtaa päätermari. Se hyvä puoli manuaalissa on, ettei vajaalämpöisyys voi johtua ainakaan laatikon lauhduttimen termarista

                  Nyt kun kesäloman aikana on tullut enemmän kaupunkinajoa ja jonkun verran vedetty pikkubusteria perässä, niin kulutuskin on noussut 7 l (ajoa tullut noin 1500 km). Automaatin vaikutus kulutukseen näyttää olevan tämän ikäisissä vehkeissä vielä n. 1-2 l/100 km. Jos ajo kaupunkipainotteista, niin kulutuslisä taitaa olla vielä suurempi. Ei sen puoleen etteikö keskikulutus nouse kohtuu jyrkästi manuaalillakin jos pelkästään nurkka-ajoa pyörittelee...

                  Minun tarpeisiin manuaali soveltuu hyvin, koska ajan paljon matkaa ja jaksan muutaman kerran päivässä hämmentää vaihteet käsinkin. Vastapalveluksena tästä vaivasta saan selvästi pienemmän kulutuksen

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Originally posted by RJH View Post
                    ,Minun tarpeisiin manuaali soveltuu hyvin, koska ajan paljon matkaa ja jaksan muutaman kerran päivässä hämmentää vaihteet käsinkin. Vastapalveluksena tästä vaivasta saan selvästi pienemmän kulutuksen
                    Höpön löpön. Juuri matkassa kulutuksissa ei ole käytännön eroja.
                    Jälleenmyytäessä tulet sitten havaitsemaan oikeasti sen suurimman eron manuaali ja automaattivaihteisen välillä kun puhutaan 525/530D:stä.

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #85
                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Valaiskaa pöljää!

                      Jos sporttipenkissä on kolme sähkönappulaa, niin mitä säätöjä näistä tapahtuu? Jääkö tuommoisessa tuolissa jotain vielä käsisäädölle? En ole itse nähnyt ko. penkkiä.

                      Ja ihan yleisesti, mitä säätöjä sport-penkissä on?

                      Kiitosta!

                      - Antti -
                      Veikkauksena: selkänoja, korkeus/etäisyys ja sitten se reisituki.
                      Ilmeisesti nuissa ei sitten ole ristiseläntukia. Realoemista näkee eri variaatiot, niitä on muutamia. Muisti voinee olla realoemin mukaan, mutta ilmeisesti vain yksi paikka tai yksi per avain..?


                      Niskatuki jäänee käsisäätöiseksi.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #86
                        Originally posted by Anzafin View Post
                        Valaiskaa pöljää!

                        Jos sporttipenkissä on kolme sähkönappulaa, niin mitä säätöjä näistä tapahtuu? Jääkö tuommoisessa tuolissa jotain vielä käsisäädölle? En ole itse nähnyt ko. penkkiä.

                        Ja ihan yleisesti, mitä säätöjä sport-penkissä on?

                        Kiitosta!

                        - Antti -
                        Veikkaisin että penkissä on, selkänojan kaltevuus, penkin korkeus&kallistus, sekä reisituen etäisyys-säätönapit.. eli ns. "kaikki sähköllä"
                        Jos ei ole otettu mitään mausteita niin etäisyys ja reisituki säätyvät lihasvoimin, silloin vain samat nappulat kun sulla nytkin on.

                        edit. hidas, mutta niskatuen korkeus säätyy kyllä sähköllä ja muisteja voi olla kaksikin per-avain, näin ainakin minulla

                        edit2. ei muuten enää milloinkaan autoa jossa ei noita muisteja ole, aivan ehdoton jos autolla enemmän kuin yksi kuljetta! kummasti säästää hermoja
                        Last edited by Matson^; 16-07-2010, 14:15.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3749
                          • Kajaani

                          #87
                          Originally posted by viktor View Post
                          Veikkauksena: selkänoja, korkeus/etäisyys ja sitten se reisituki.
                          Ilmeisesti nuissa ei sitten ole ristiseläntukia. Realoemista näkee eri variaatiot, niitä on muutamia. Muisti voinee olla realoemin mukaan, mutta ilmeisesti vain yksi paikka tai yksi per avain..?


                          Niskatuki jäänee käsisäätöiseksi.
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Veikkaisin että penkissä on, selkänojan kaltevuus, penkin korkeus&kallistus, sekä reisituen etäisyys-säätönapit.. eli ns. "kaikki sähköllä"
                          Jos ei ole otettu mitään mausteita niin etäisyys ja reisituki säätyvät lihasvoimin, silloin vain samat nappulat kun sulla nytkin on.

                          edit. hidas, mutta niskatuen korkeus säätyy kyllä sähköllä ja muisteja voi olla kaksikin per-avain, näin ainakin minulla

                          edit2. ei muuten enää milloinkaan autoa jossa ei noita muisteja ole, aivan ehdoton jos autolla enemmän kuin yksi kuljetta! kummasti säästää hermoja
                          Kiitos molemmille.

                          Kiikarissa olisi täyssähkösporttipenkit, mutta kuinkahan paha nakki olisi saada ne toimimaan Special Edition Suomi -varustellussa autossa .

                          Comment

                          • jani1632
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 2243
                            • Etelä-pohjanmaa

                            #88
                            RJH:n ja Hemi:n puheissa varmasti totta...jotenkin se vain on niin että automaatti "kuuluu" tällaiseen autoon, toki se varmasti tuo kulutukseen sen 1-2l/lisää pelkässä nurkkapyörityksessä, mutta ei tuohon maailma kaadu, ensisijaisesti kiinnostaa se millaisilla kulutuksilla näillä porukka oikeasti on päässyt...tuntuu että useat puhuvat pelkistä ajotietokoneen näyttämistä(joku hetkellisistä, joku pidemältä aikaväliltä), mutta kyllä se ainoa oikea tapa on mun mielestä on se perinteinen "tankkaus mittaus" ja mielummin useammalta sadalta kilometriltä...



                            Navin päivityksestä vielä,onko levyä piraattina vai marmorilta, toisaalta tuo navi tuntuu "turhalta" kun on nää TomTom:t jne...
                            Last edited by jani1632; 16-07-2010, 15:56.
                            Tallin täytteet:
                            E70 3.0d -09
                            E34 540ia -94
                            E39 520d -00
                            E39 528i M-sport -00
                            E60 520i -04
                            E30 -86
                            E61 520da -09

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #89
                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Veikkaisin että penkissä on, selkänojan kaltevuus, penkin korkeus&kallistus, sekä reisituen etäisyys-säätönapit.. eli ns. "kaikki sähköllä"
                              Jos ei ole otettu mitään mausteita niin etäisyys ja reisituki säätyvät lihasvoimin, silloin vain samat nappulat kun sulla nytkin on.

                              edit. hidas, mutta niskatuen korkeus säätyy kyllä sähköllä ja muisteja voi olla kaksikin per-avain, näin ainakin minulla

                              edit2. ei muuten enää milloinkaan autoa jossa ei noita muisteja ole, aivan ehdoton jos autolla enemmän kuin yksi kuljetta! kummasti säästää hermoja
                              Voiko olla kaksi muistia per avain jos penkissä ei ole niille nappeja? Millä valitaan kumpaa käytetään? Toki jos on napit niin silloin on 2 per avain kuten itsellänikin.
                              Tuo niskatukihomma oli uusi, luulin että on vain comforteissa koska niihin ei saa sen takia sitä vyöpidikettä jne niskatuen tankoihin kiinnitettäviä lisävarusteita.

                              Anzalle: Laita suoraan comfortit jos ostamaan alkaa, taitaa olla hinnassa ero aika pieni. Tosin buksinilla taisi olla sporttisisusta juuri mynnissä ihan suomessa? Taisi olla vaan E61 mallin, eli takapenkki ei sovi. Tosin jos valmiiksi on musta nahkasisusta niin eipä sitä tarvitsekaan.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #90
                                Originally posted by jani1632 View Post
                                RJH:n ja Hemi:n puheissa varmasti totta...jotenkin se vain on niin että automaatti "kuuluu" tällaiseen autoon, toki se varmasti tuo kulutukseen sen 1-2l/lisää pelkässä nurkkapyörityksessä, mutta ei tuohon maailma kaadu, ensisijaisesti kiinnostaa se millaisilla kulutuksilla näillä porukka oikeasti on päässyt...tuntuu että useat puhuvat pelkistä ajotietokoneen näyttämistä(joku hetkellisistä, joku pidemältä aikaväliltä), mutta kyllä se ainoa oikea tapa on mun mielestä on se perinteinen "tankkaus mittaus" ja mielummin useammalta sadalta kilometriltä...



                                Navin päivityksestä vielä,onko levyä piraattina vai marmorilta, toisaalta tuo navi tuntuu "turhalta" kun on nää TomTom:t jne...
                                Navi ei ole turha vaan hemmetin kätevä, ainakin pro ja päivitetyllä softalla. Menee niin hermot kun joutuu välillä nuita tomtommeleita ja muita leluja käyttämään.
                                Levyä löytyy torrenttina, toimivuus noissa on ollut vähän mitä sattuu. Aitoa saa satkun paikkeilla kun tietää mistä kysyy.
                                Omassa on 2/2008 Pro ja sillä on pärjäillyt vielä ihan ok, nyt tosin lienee aika hankkia uusi kun on ollut tässä parin sadan kilsan sisään aika paljon muutoksia ja uudisrakentamista. Tämä ei ohjaile mihin sattuu kärrypoluille ja umpeenkasvaneille metsäteille kuten kävi eräänkin uudenkarhean tomtomin kanssa.. Ei ollut kivaa peruutella talvella pois pitkin metsäteitä aivan vieraassa paikassa.

                                ~100tkm ajalta, kulutus ollut siellä 7-9 litraa sadalla, todellinen. Yli kympin en ole saanut edes polkemalla. Toki hetkellisiä, muttei niin että johonkin oikeasti ajaakin. Autossa on DPF, joka lisää kulutusta ehkä aavistuksen.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X