memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    Ei sovi. LCI:ssä ei ole turbo laipalla kiinni pakosarjassa kuten pre-lci:ssä.
    -12 F11 530Da

    Comment

    • Tonukka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 52
      • Lappeenranta

      Oorrait, tämä selvä. Kiitoksia!

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5206
        • Stadi

        Originally posted by kt0510 View Post
        Nyt on tullut aika vaihtaa iskarit tuohon E61:een. Jouset (etupäässä) ja iskarit luonnollisesti menee uusiksi mutta kertokaa mitä muuta kannattaa samalla uusia.

        OSAT

        tuolta osanumerot
        9 ja 10?
        muuta?

        P.S. Olen miettinyt Koni FSD:n ja Koni Sport:n välillä. Niin ja autossa on DD joten mietin FSD:n tarpeellisuutta...
        Mulla ei ole tota DD:tä, mutta mä ostin kaikki uudet hilut (iskarit, jouset, suojakumit yläpäät yms.), eli vanha paketti ulos ja uusi sisään.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • A62
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 117
          • Oulu

          Originally posted by mikkod View Post
          Mulla ei ole tota DD:tä, mutta mä ostin kaikki uudet hilut (iskarit, jouset, suojakumit yläpäät yms.), eli vanha paketti ulos ja uusi sisään.
          Millä kilometreillä suoritit operaation, oliko kolinoita ennen ja muuttuiko kyydit olennaisesti? Omassa 200k lähenee ja varsin suurella todennäköisyydellä alkuperäiset osat alla. Mikään ei kolise, mutta hidasta muutostahan on vaikea huomata..

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5206
            • Stadi

            Originally posted by A62 View Post
            Millä kilometreillä suoritit operaation, oliko kolinoita ennen ja muuttuiko kyydit olennaisesti? Omassa 200k lähenee ja varsin suurella todennäköisyydellä alkuperäiset osat alla. Mikään ei kolise, mutta hidasta muutostahan on vaikea huomata..
            Oiskohan ollut 120tkm mittarissa :think. Nyt on mittarissa 139tkm.
            Vaihdoin Konin iskarit ja Hartgen jouset eteen.Taakse en ole vielä vaihtanut muuta kuin nuo säätötangot.
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5476
              • S:t Karins

              Originally posted by mikkod View Post
              Mulla ei ole tota DD:tä, mutta mä ostin kaikki uudet hilut (iskarit, jouset, suojakumit yläpäät yms.), eli vanha paketti ulos ja uusi sisään.
              Genuinen kautta täydelinen M-Sport satsi (ilman jousia) eteen ja taakse 1284 €...
              Koni Sport + kaikki kilkkeet 1201 € (ei jousia)
              Koni FSD + kaikki kilkkeet 1128 € (ei jousia)

              Jaaha, mihinköhän päätyisi...:think

              Erittelyä:
              kaikki kilkkeet etuiskareihin 208 €
              kaikki kilkkeet takaiskareihin 100 €

              M-Sport etuiskarit 518 €
              M-Sport takakarit 400 €
              yht: 918 €

              Koni Sport etuiskarit 483 €
              Koni Sport takaiskarit 411 €
              yht: 894 €

              Koni FSD sarja 820 €
              Last edited by Tommix; 09-09-2010, 20:02. Reason: erittelyä
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5206
                • Stadi

                Originally posted by kt0510 View Post
                Genuinen kautta täydelinen M-Sport satsi (ilman jousia) eteen ja taakse 1284 €...
                Koni Sport + kaikki kilkkeet 1201 € (ei jousia)
                Koni FSD + kaikki kilkkeet 1128 € (ei jousia)

                Jaaha, mihinköhän päätyisi...:think

                Mitäs vittua...mulla meni hilujen ja jousien kanssa n. 800 - 900e, tosin mullehan ei noita takatolppia tullut. Sporttia voin suositella.
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Konin sport koko sarja+ yläpään laakerit kotio asti olikohan yht. vajaa 800e
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Douk
                    Newbiemmer
                    • Jan 2008
                    • 6
                    • Kuopio

                    .....
                    Last edited by Douk; 10-09-2010, 02:40.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5476
                      • S:t Karins

                      Originally posted by joko View Post
                      Konin sport koko sarja+ yläpään laakerit kotio asti olikohan yht. vajaa 800e
                      Mistä tilasit?
                      Yläpään laakerit???:think
                      Last edited by Tommix; 10-09-2010, 09:38.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • r_vesa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 117
                        • Finland

                        Originally posted by code_xi View Post
                        Tarkoituksena olisi syksyn päälle uittaa Saksasta tai Ruotsista E60/61 530i tai 545i.

                        Tietäjät voisivat nyt sitten kertoa, että minkäs ikäistä noissa kannattaa tavoitella tai välttää... Budjetti rajaa hankintaa kuitenkin -06 mallisiin maksimissaan.

                        Tuon 530i tapauksessa tavoitteena olisi uudempi 258hp versio mutta 545i on sitten vähän oudompi mahdollisine eroineen. Liekö vakiovarustelussa tai tekniikassa jotain eroja tms?
                        545i:stä ei ole kokemusta mutta itsellä on tuo 258hp 530i ja voin kyllä lämpimästi suositella. -06 on ilmeisesti ensimmäinen vm. jossa noi mainitsemasi tehot on vakiona (itsellä käyttöönotettu -05 mutta vaikuttaisi siltä että vasta -06 mallissa tuli 190kw pannu?)
                        Kannattaa tarkistaa että huollot on tehty ja autoa ei ole jälkeenpäin modattu, niin säästyy monelta harmilta ja saa sellaista laatua mitä moni BMW:n ostaja hakeekin.
                        Akku kannattaa tarkistaa koska autossa on paljon elektroniikkaa ja erilaisia valvonta antureita että pakkasilla saattaa ilmestyä turhia vikailmoituksia,
                        jotka johtunevat jännitteen alenemasta ja häviävät itsestään ilman/auton lämmettyä.
                        '11 M-Sport 528i
                        '15 KTM 1190 R

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2178
                          • Kuopio

                          Originally posted by r_vesa View Post
                          545i:stä ei ole kokemusta mutta itsellä on tuo 258hp 530i ja voin kyllä lämpimästi suositella. -06 on ilmeisesti ensimmäinen vm. jossa noi mainitsemasi tehot on vakiona (itsellä käyttöönotettu -05 mutta vaikuttaisi siltä että vasta -06 mallissa tuli 190kw pannu?)
                          Kannattaa tarkistaa että huollot on tehty ja autoa ei ole jälkeenpäin modattu, niin säästyy monelta harmilta ja saa sellaista laatua mitä moni BMW:n ostaja hakeekin.
                          Akku kannattaa tarkistaa koska autossa on paljon elektroniikkaa ja erilaisia valvonta antureita että pakkasilla saattaa ilmestyä turhia vikailmoituksia,
                          jotka johtunevat jännitteen alenemasta ja häviävät itsestään ilman/auton lämmettyä.
                          Millasta tämä laatua heikentävä modaus sitten mahtaa olla? Rupeeko moottorit leipomaan jo ihan vanteiden vaihdosta? Vai eikö voimansiirto kestä kasvanutta ilmanvastusta, jos joku on asentanut helmasarjan?

                          Mulla ainakin oma e60 tuntu vasta rupeavan toimimaan sen jälkeen ku modasin siihen takaspoilerin ja erilaisen putken pään. Sen jälkeen ei vian vikaa tullu koko autoon (ennen sitä sai käyttää useastikin korjaamolla). Että joskus näinkin päin.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E85 3.0i '05

                          Comment

                          • mistral
                            Newbiemmer
                            • Jul 2007
                            • 13

                            E60 520d (177hv) ajolämmöt näyttää salavalikosta (17.0 coolant temp) katsottuna pyörivän 96-102 asteen välillä taajama-ajossa. Tuntuu vähän korkeilta, mutta luin jostain enkku foorumilta, että 100 astetta on normi lämpö mopodieselille. :think

                            Onko muilla tietoa / kokemuksia?
                            Last edited by mistral; 10-09-2010, 18:18.

                            Comment

                            • Grolsch
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 34
                              • Vantaa

                              Tarkoitus on maalauttaa sisälistat auton väriseksi (black sapphire) tai pianomustaksi ja listat pitäisi saada irti.

                              Ovien listojen irroitukseen ei ole löytynyt mitään sepustusta, pre-LCI piti ovipahvi kaiketi ottaa irti mutta miten LCI-mallissa? Vedetään vai irti vai miten tuo tapahtuu?

                              Auto on 2009 E60 520dA. Haulla en onnistunut löytämään, jos täältä jostain ohjeet löytyy niin opastakaa puusilmää.

                              Comment

                              • r_vesa
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2009
                                • 117
                                • Finland

                                Originally posted by mistral View Post
                                E60 520d (177hv) ajolämmöt näyttää salavalikosta (17.0 coolant temp) katsottuna pyörivän 96-102 asteen välillä taajama-ajossa. Tuntuu vähän korkeilta, mutta luin jostain enkku foorumilta, että 100 astetta on normi lämpö mopodieselille. :think

                                Onko muilla tietoa / kokemuksia?
                                Kyselin itse aikoinani samaa asiaa ja muistaakseni meni niin, että lämpötilan kuuluukin pyöriä siellä sadan paikkeilla osakuormalla ja tippua siitä alhaisemmaksi täydellä kuormalla.
                                Helppo testata esim. moottoritiellä sopivalla vaihteella kunhan auto on ensin ajettu lämpimäksi
                                '11 M-Sport 528i
                                '15 KTM 1190 R

                                Comment

                                Working...
                                X