E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wuoma
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 519
    • Espoo

    Originally posted by viktor View Post
    BMW:n neliveto ei hirmuisia kehuja ole saanut. Audi voisi olla siinä suhteessa parempi valinta, vaikkei kai siinäkään alusta korkeuden suhteen säädy.
    Jos kunnon nelikkoa kaipaa niin kai se maasturi pitänee olla.

    Omia kokemuksia ei ole nelikosta talvella, mutta kyllä tuolla takapotkuisellakin kivasti etenee. Painava auto kun on ja luistonesto tuntuisi olevan kohdillaan. Kaksi talvea takana ja kerran on tullut oltua kiinni, tosin oma moka kun ei huomioinut miten paljon lunta lopulta oli. Keula nousi hankikannolle parkkipaikalla. Lumiketjut takapyörien alle ja tilanteesta selvittiin. Renkaille asti ketjuja ei joutunut vielä laittamaan. Sitä odotellessa =)
    Ajot olleet eteläsuomessa ja pääosin taajaman ulkopuolella.
    Merkiksi on kyllä tämä BMW valikoitunut, nyt vain mallitarkennus hakusessa.
    Maastoautolle ei ole erityisesti tarvetta, broidi asuu Lohjalla ja ajelee ihan normaaleita teitä pitkin. Kuitenkin viime talven massiivisten lumikasojen "innoittamana" oli neliveto mielessä. Se on siis joka tapauksessa toisarvoinen seikka auton muiden ominaisuuksien ohella, eli ei ratkaise ostopäätöstä.
    M6 E63

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      Originally posted by wuoma View Post
      Merkiksi on kyllä tämä BMW valikoitunut, nyt vain mallitarkennus hakusessa.
      Maastoautolle ei ole erityisesti tarvetta, broidi asuu Lohjalla ja ajelee ihan normaaleita teitä pitkin. Kuitenkin viime talven massiivisten lumikasojen "innoittamana" oli neliveto mielessä. Se on siis joka tapauksessa toisarvoinen seikka auton muiden ominaisuuksien ohella, eli ei ratkaise ostopäätöstä.
      Lohjan suunnalla tulee itsekin ajeltua. Paremmin tuo E60 lumidyynejä ja auraamattomia teitä puski kuin esim V40 vulva.. Ei tarvinnut kahdesti miettiä millä lähtee liikenteeseen, huomioiden juuri kulun, lämpeämisen ym ominaisuudet.

      Jos merkin valinta on selkeä niin tuskin sitten kannattaa nelikosta tinkiä, jos sellainen sopivilla varusteilla oikeaan hintaan tulee vastaan.

      Mitä itse varusteista on mieltä, niin comfort-sisusta on aika must. Ei näy hinnoissa mielestäni saksassa paljon, läheskään niin paljon kuin esim m-sport.
      PDC nyt on aika hyvä lisä myös, varsinkin jos autoa ajaa myös parempi puolisko.
      Himmenevät peilit tuo omanlaista mukavuutta, samoin laajennettu ilmastointi.
      Pro navi on harkinnan arvoinen, jälkeenpäin työläs laittaa. Kuitenkin siitä pieniä etuja on käytössä, mm MP3 toistoa, DVD-asemaa jne.
      Voi nyt olla ettei tullut näin yöllä mieleen kaikki tärkeimmät, muut lisätkön, mutta omasta mielestä nuo on ne mitä pitäisi löytyä.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • harriba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 420
        • Espoo

        Originally posted by viktor View Post
        Mitä itse varusteista on mieltä, niin comfort-sisusta on aika must. Ei näy hinnoissa mielestäni saksassa paljon, läheskään niin paljon kuin esim m-sport.
        PDC nyt on aika hyvä lisä myös, varsinkin jos autoa ajaa myös parempi puolisko.
        Himmenevät peilit tuo omanlaista mukavuutta, samoin laajennettu ilmastointi.
        Pro navi on harkinnan arvoinen, jälkeenpäin työläs laittaa. Kuitenkin siitä pieniä etuja on käytössä, mm MP3 toistoa, DVD-asemaa jne.
        Voi nyt olla ettei tullut näin yöllä mieleen kaikki tärkeimmät, muut lisätkön, mutta omasta mielestä nuo on ne mitä pitäisi löytyä.
        Pro-navissa se dvd on pelkästään navia varten, ei siitä leffoja voi tiirata.

        Adaptiivinen cruise on aika harvinainen varuste mutta mielestäni todella mainio ja hienosti toimiva. HUD on pro navin kanssa kätevä, ohjeet tulevat suoraan näkökenttään.

        PDC on hyvä mutta Mersun vastaavaan verrattuna rasittava. Piippari huutaa kuin sireeni, ja se pitää muistaa kytkeä käsin pois päältä kun esim. auton pysäyttää ja käy takaluukulla mikäli ei halua että autossa olijat haluavat kuunnella sitä riivatun piippausta.

        Panoraamakatto on ihan kiva mutten uutta autoa tilatessa sitä maksaisi.

        Farkussa automaattinen takaluukun avaus ja sulkeminen on ehdoton varuste.
        Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
        X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by wuoma View Post
          Merkiksi on kyllä tämä BMW valikoitunut, nyt vain mallitarkennus hakusessa.
          Maastoautolle ei ole erityisesti tarvetta, broidi asuu Lohjalla ja ajelee ihan normaaleita teitä pitkin. Kuitenkin viime talven massiivisten lumikasojen "innoittamana" oli neliveto mielessä. Se on siis joka tapauksessa toisarvoinen seikka auton muiden ominaisuuksien ohella, eli ei ratkaise ostopäätöstä.
          No 2006 mallinen tai uudempi 530dTA lienee sopiva valinta ko. budjettiin.
          Vanhemmissa kulutus on selkeästi isompi...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by viktor View Post
            Pro navi on harkinnan arvoinen, jälkeenpäin työläs laittaa. Kuitenkin siitä pieniä etuja on käytössä, mm MP3 toistoa, DVD-asemaa jne.
            Business navissa on DVD-asema joka toistaa MP3:t DVD:ltä. Tai no...toistaa jos toistaa. Samoinkun varmaankin myös prolla tai pelkällä CD-soittimella. Riippuu onko MP3-toisto softattu toimimaan.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              Originally posted by Veeksi View Post
              Business navissa on DVD-asema joka toistaa MP3:t DVD:ltä. Tai no...toistaa jos toistaa. Samoinkun varmaankin myös prolla tai pelkällä CD-soittimella. Riippuu onko MP3-toisto softattu toimimaan.
              Vanhoissa business naveissa on ollut ongelmia. 2006 --> varmaan on jo toimiva setti. DVD tosiaan ei soita leffoja, mikä ei ole ihme. Mutta DVD täynnä MP3 musaa on jo luksusta. Business navin kanssa ei myöskään levyt soi navigoidessa, mitä olen kokemuksia kuullut. Tai ilmeisesti reitin laskemisen jälkeen voi levyn ulostaa, mutta reitiltä ei sitten kannata poiketa kun ei osaa laskea uutta reittiä. Prossa ilmeisesti on myös laajemmat kartat, tosin tämä on vain kuultua, testaamaan en ole päässyt. Business vs Pro hintaero saksassa on kyllä aika olematon, mutta on jälkeenpäin todella epäystävällinen kohde päivittää, toisin kuin jotkut m-sport puskimet, esimerkkinä.

              Jos vähänkään varusteet himottaa niin kannattaa valita mahdollisimman hyvin sähköistetty auto. Vanteita, puskureita ja jopa väriä tulee edukkaammaksi muuttaa kuin isoa kasaa sähköhiluja. Tämä on vain oma mielipide pohjaten siihen mitä autossa arvostaa.
              Last edited by viktor; 18-07-2010, 19:28.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                Originally posted by MajorDrake View Post
                No 2006 mallinen tai uudempi 530dTA lienee sopiva valinta ko. budjettiin.
                Vanhemmissa kulutus on selkeästi isompi...
                Onko toi muutos kulutukseen tullut samassa päivityksessä kuin esim. starttinappi? Tuliko vastaava muutos myös 535d:n?
                e61 535d

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  Originally posted by viktor View Post
                  BMW:n neliveto ei hirmuisia kehuja ole saanut. Audi voisi olla siinä suhteessa parempi valinta, vaikkei kai siinäkään alusta korkeuden suhteen säädy.
                  Jos kunnon nelikkoa kaipaa niin kai se maasturi pitänee olla.
                  Mitä, mitä... Kyllähän Xdrive on mitä mainioin neliveto. Itse olen vertaillut mm. Audeihin, Passattiin ja useisiin 4matic Mersuihin ja kyllä Bemari minun ajotapoihin parhaiten sopii. Älykkäästi toteutettu vetosuhteen muutos on herkkua etenemiskyvyssä (suoraan) joku tasajakoinen Audi tai Subaru voi olla vähän parempi, mutta ero ei suuri. X-drive on pärjännyt autolehtien neliveto vertailuissakin. Ainakin Teknikens världin testivoitto muistuu mieleen.

                  Comment

                  • wuoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 519
                    • Espoo

                    Originally posted by VESiX View Post
                    Mitä, mitä... Kyllähän Xdrive on mitä mainioin neliveto. Itse olen vertaillut mm. Audeihin, Passattiin ja useisiin 4matic Mersuihin ja kyllä Bemari minun ajotapoihin parhaiten sopii. Älykkäästi toteutettu vetosuhteen muutos on herkkua etenemiskyvyssä (suoraan) joku tasajakoinen Audi tai Subaru voi olla vähän parempi, mutta ero ei suuri. X-drive on pärjännyt autolehtien neliveto vertailuissakin. Ainakin Teknikens världin testivoitto muistuu mieleen.
                    Onko sattumoisin juurikin tällaisesta 530xdA:sta kokemusta?
                    Kommentit alkuperäiseen kysymykseeni tuntuvat koskevan aika paljon varusteita ja muita 5-sarjan malleja, tuosta kyseisestä mallista olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Vaihdetaan mallia sitten jos tuosta löytyy joku erityinen vika...
                    M6 E63

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      Originally posted by wuoma View Post
                      Onko sattumoisin juurikin tällaisesta 530xdA:sta kokemusta?
                      Kommentit alkuperäiseen kysymykseeni tuntuvat koskevan aika paljon varusteita ja muita 5-sarjan malleja, tuosta kyseisestä mallista olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Vaihdetaan mallia sitten jos tuosta löytyy joku erityinen vika...
                      Ei siinä mitään erityistä vikaa varmasti ole. Bemarihan se on sekin Raapii vaan useammasta nurkasta.
                      Vanteiden ET tuossa on eri, eli se pitää huomioida kun niitä katselee ja ostelee, tosin eipä sekään miinus ole, ainoastaan huomioitava seikka. Sama kai on monien muidenkin osien kanssa, että marmorille voi joutua menemään hiukan useammin ja raottamaan raharussia hiukan enemmän varsinkin jos voimansiirrosta jotain menee.
                      Eikun auton hakuun ja etsii vaan hyvän yksilön, eikä mitään mobilen halvinta tai muuta epäilyttävää.
                      Jos merkin ja mallin suhteen ollaan jo noin valveutuneita niin uskoisin ettei varmastikaan kaduta myöhemmin =)
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by jms-btcf View Post
                        Onko toi muutos kulutukseen tullut samassa päivityksessä kuin esim. starttinappi? Tuliko vastaava muutos myös 535d:n?
                        Tuli mutta 535d:een vasta LCI yhteydessä eli 3/2007 alkaen...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Jarkka
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 70
                          • Pks

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Tuli mutta 535d:een vasta LCI yhteydessä eli 3/2007 alkaen...
                          535d:een starttinappi ilmestyi 11/05. Mitä muuta siihen on silloin updatettu? Ei varmaan suuren suurta mutta luulisi että jotain muutakin kuin pelkkä nappi..?
                          F15 X5 50i

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            Originally posted by wuoma View Post
                            Onko sattumoisin juurikin tällaisesta 530xdA:sta kokemusta?
                            Kommentit alkuperäiseen kysymykseeni tuntuvat koskevan aika paljon varusteita ja muita 5-sarjan malleja, tuosta kyseisestä mallista olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan kokemuksia. Vaihdetaan mallia sitten jos tuosta löytyy joku erityinen vika...
                            Mulla on d sijaan i, muuten vastaava härveli. Kaikinpuolin olen tyytyväinen reilun kolmen vuoden jälkeen, vaikka takajousituksen kompuran remontti jo ilmoittelee tulostaan. Muuten on ollut aika huoletonta menoa.

                            Nelivetotekniikka on kestävää ja tuo kolmelitrainen dieselhän taittaa olla yleisin kone tässä korissa. Rohkeasti vain omaa ostamaan

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Jarkka View Post
                              535d:een starttinappi ilmestyi 11/05. Mitä muuta siihen on silloin updatettu? Ei varmaan suuren suurta mutta luulisi että jotain muutakin kuin pelkkä nappi..?
                              Kyllä se ilmestyi samana aikaan kuin muihinkin eli 9/2005.
                              Sähköpuolihan meni tuossa kohden aikalailla uusiksi,
                              harvat osat käyvät molempiin.

                              Muuta varsinaista muutosta ei tullut 535d:een, 530d:een tuli piezo-suuttimet
                              ja taisi tulla alulohkokin mutta 535d:een nuo tulivat vasta faceliftiin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by viktor View Post
                                Vanhoissa business naveissa on ollut ongelmia.
                                Jaha. Ja mitähän ongelmia niissä on mahtanu olla, kun ei oikein vielä kuulosta kovin tieteelliseltä? Ite en oo vielä kuullut mistään ongelmista, saati kokenut niitä. Yhtä täsmällisesti ja samaa reittiä ohjaa kuin uusi TomTomkin, tosin TT hukkaa välillä signaalin, joten sen käytön olen lopettanut jo aikoja sitten.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X