Yritin hakea tietoa tuosta E61:n navigaattorista, muttei suoraan etsimääni tietoa.
Isäni auto on jotain -05 loppuvuoden mallia, ja autossa on normaali navigaattori (business?).
Miten navin päivitys onnistuu niin, että se löytäisi edes kutakuinkin kaikki Suomen tiet? Tarviiko navia käytettäessä olla aina CD-asemassa joku "uusin navi-CD" vai voiko tuon ohjelmoida/ladata levyltä autoon jotenkin?
Jos meinaa orggis levyn poistaa marmorilta, kannattee istuutua tukevasti alas ennenkuin kysyy hintaa, onneks tuohon löytyy halvempiakin ratkaisuja netin syövereistä Tuohon navin toimintaan, levyn voi ottaa pois sen jälkeen kun se on laskenu reitin, mikäli et pysy navin määrittämällä reitillä, se laskee uuden reitin ja taas pitää tunkea levyä asemaan, eli viisainta pitää se levy aina sielä asemassa ku navia tarvii.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Aika paska tuo orkkisnavi siis on... pitänee melkeinpä suositella vaan käyttämään TomTomia
Ei se nyt kyllä paska ole. Business navikaan. Tasan tarkkaan samaa reittiä ohjaili PK-seudulla kuin TomTomikin (testimielessä käytettiin rinnan molempia). Toinen syy rinnan käyttöön oli se, että toisaalta tuosta BMW:n navista ei ollut kokemusta (ei luottanut siihen), toisaalta ties TomTomin menettävän signaalinsa yleensä juuri silloin kun sitä tarvitsis (ei luottanut siihenkään). Summasummaarum BMW:n oli parempi koska ei menetä koskaan signaalia. Yllättävän havainnollinenkin, vaikka ei ole karttanäkymää.
Se ei tosin omien kokemusten mukaan pidä paikkaa, että levyn voisi poistaa jos pysyy reitillä. Jotain 100km meni ok, mutta jossain vaiheessa rupes pyytämään levyä. Se on sinänsä harmillista kun LED-enkelien johdosta radion kuuluvuus on mitä on (ja radiomusiikki on mitä on). Muuuutta löytyyhän tuohonkin vielä ratkaisu (Aux-IN ja MP3-soitin).
Hjelp.
520dA -08 oikean puolen päivävalot eli ne rinkulat lamppujen ympärillä sammuivat. Onko vain joku sulake mennyt vai joudunko lampunvaihto operaatioon? Millainen homma on saada ne taas toimimaan jos lamppuja pitää vaihtaa? Onko siellä jokin poltin vai meneekö koko rinkulat uusiksi? Voiko sen itse tehdä vai huollon paikka?
Tuo panoraamakin varmaan tutkittiin kunnolla eikä vaan vaihdettu osaa? Tietokoneohjatut laitteet kun tahtoo mennä jökkiin eikä aina tarvi rautaa vaihtaa että lähtee toimimaan. Merkkiliikekin tämän välillä unohtaa.
Termariviat johtunee 99% siitä että muovi on väärä rakka-aine tuossa kohtaa. Muillakin merkeillä on ollut ongelmia ja myös bensa-bemuissa. Termarin jälkeen voinet vaihtaa vielä automaattilaatikon lämmönvaihtimen, sekä hetken päästä aloittaa kierroksen alusta. EGR-termarin kestoikä ei kovin kummoinen ole. Omaan se on vaihdettu nyt kahdesti auton elinkaaren aikana.
Takapään spoileri kannattaa tiivistää ajoissa niin ei joudu sinnekään osia vaihtelemaan, samoin auton muukin yleinen huolto ja kunnossapito on hyvä tehdä, mm rasvailla paikkoja ja mitä nyt kuuluukin. Pelkällä ajolla saa varmasti paikat renottamaan ja tulevaisuuden ongelmapommin luotua.
Mun biilillä on sellanen 200tkm menty nyt ja ei siihen ole mun tietääkseni vaihdettu edes näitä yleisesti itkettyjä alustan osia, paitsi nyt yksi raidetangonpää sano sopimuksen irti, kiitos Helsingin kaupungin teknisen viraston.
Ilmanputsaria, raitisilmasuotimia ja öljyjä oon vaihdellu. 90tkm nyt omassa ajossa ollut. Jarrunesteet ym toki kanssa mutta kai ne kaikkiin pitää joskus. DPF tutkitiin ja koska kunto oli mainio niin ajo jatkuu, se kuulemma alkaa herjaamaan kyllä kun umpeutuu, tosin epäilen ettei ihan heti ole sekään edessä. Kai mulla on vaan ollu älyttömän hyvä tuuri, tai sitten saku-sammakko oli 100tkm kohdalla vaihtanut koko auton tekniikan ja liikkuvat osat. Tai Individualiin on laitettu vähän paremmat hilut
No niin panoraaman koneisto vaihdettu - loppulasku 3 800,00€...eiku kovaa ajoa.
Tää yhteiselo e61:sen kanssa on vähän kivisesti alkanut, kun nyt sitten vuotaa dieseliä 5. ja 6. sylinterien suuttimien polttoaineputket. No ne osat ei onneksi ole kuin 20€/kpl, mutta niitä ei ollut Suomessa eli viikon verran joutuu osia odottelemaan ja samalla voikin nauttia pöllö-öljyn katkusta, kun pakosarja punaisena painelee menemään.
e61 530D M Sport -05
ex e46 330xi -02
ex e28 520i -82 (talviauto)
Hjelp.
520dA -08 oikean puolen päivävalot eli ne rinkulat lamppujen ympärillä sammuivat. Onko vain joku sulake mennyt vai joudunko lampunvaihto operaatioon? Millainen homma on saada ne taas toimimaan jos lamppuja pitää vaihtaa? Onko siellä jokin poltin vai meneekö koko rinkulat uusiksi? Voiko sen itse tehdä vai huollon paikka?
Kiitoksia jo etukäteen tiedoista!
Tuskin on sulake mennyt. Sähköt tulee suoraan valomoduulilta. Eikö annan herjaa palaneesta polttimosta?
Polttimon vaihto on ainakin kurvivalottomiin xenoneihin 5min homma, uusiksi menee yksi kappaletta polttimoita per puoli. Polttimon tyyppi on H8.
Kurkkaat valoumpiota ylhäältäpäin, näet pyöreän luukun valoumpion sisemmässä reunassa takana. Se kiertäen auki ja polttimo on näkyvissä, liitin irti, pieni ranneliike polttimolle ja irti on, uusi tilalle vastakkaisessa järjestyksessä.
Jos ei tule iDrive herjaa niin hassu juttu, mutta kokeile nyt ekana vaihtaa polttimo.
///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
No tuota nyt ei kannata tehdä. Johdot vaan käsiin ja juottamalla kuntoon. Nimim. itsellä sama edessä..
Saitko tehtyä? Mulla ilmeisemmin johdot poikki. Avaimella toimii lukosta. Vaikuttaako tuo myös radion toimintaan? Ei jää edellinen asetus voimaan kun käyttää lukkoja.
Esim: Soi City ja iDrive on niin päällä että radiokanavat näkyvät. Sammutus -> ovet lukkoon -> takaisin -> iDrive perusnäytössä ja listan eka radiokanava soi.
Esim: Soi City ja iDrive on niin päällä että radiokanavat näkyvät. Sammutus -> ovet lukkoon -> takaisin -> iDrive perusnäytössä ja listan eka radiokanava soi.
Sun autos ei ole vielä oppinut käytöstavoille ja kunnon musiikin päälle...
se kaipailee jotain Basso-radioa
Tuskin on sulake mennyt. Sähköt tulee suoraan valomoduulilta. Eikö annan herjaa palaneesta polttimosta?
Polttimon vaihto on ainakin kurvivalottomiin xenoneihin 5min homma, uusiksi menee yksi kappaletta polttimoita per puoli. Polttimon tyyppi on H8.
Kurkkaat valoumpiota ylhäältäpäin, näet pyöreän luukun valoumpion sisemmässä reunassa takana. Se kiertäen auki ja polttimo on näkyvissä, liitin irti, pieni ranneliike polttimolle ja irti on, uusi tilalle vastakkaisessa järjestyksessä.
Jos ei tule iDrive herjaa niin hassu juttu, mutta kokeile nyt ekana vaihtaa polttimo.
Juu kyllä vain iDrive herjailee daylight running lights faulty tai jotain sinne päin. Ihmettelin vain että miten kummatkin rinkulat pimeni yhtäaikaa mutta jos ne kerran toimii yhdellä lampulla niin se on asia erikseen.
Yritin noiden sinun ohjeiden mukaan katella mutta ei onnistunut ainakaan suorilta. Tarkoitithan noilla ohjeilla nimenomaan niiden rinkula valojen vaihtoa eikä esim halogen valojen vaihtoa? eli se lamppu löytyy tuon numero 3 luukun takaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=63&fg=05
tuon mukaan sen tyyppi olisi H3 55W???
EDIT: siis toi H3 taitaa olla kaukovalojen xenoni...
Juu kyllä vain iDrive herjailee daylight running lights faulty tai jotain sinne päin. Ihmettelin vain että miten kummatkin rinkulat pimeni yhtäaikaa mutta jos ne kerran toimii yhdellä lampulla niin se on asia erikseen.
Yritin noiden sinun ohjeiden mukaan katella mutta ei onnistunut ainakaan suorilta. Tarkoitithan noilla ohjeilla nimenomaan niiden rinkula valojen vaihtoa eikä esim halogen valojen vaihtoa? eli se lamppu löytyy tuon numero 3 luukun takaa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=63&fg=05
tuon mukaan sen tyyppi olisi H3 55W???
EDIT: siis toi H3 taitaa olla kaukovalojen xenoni...
Aloitappa alusta ja kerro minkä vuoden auto sulla on, onko siinä xenonit vaiko halogeenit? -08 pitäisi olla jo LCI, jollei ole myyty jotain vanhoja varastoja.
Pitkillä ei ole LCI-mallissa enää halogeenia kuin lampuissa joissa on halogeeni myös lyhyelle.
Bi-xenon on kaikissa vuosimalleissa toteutettu vain yhdellä polttimolla per umpio.
Bi-xenon (kiinteät) LCI-mallissa on kolme vaihdettavaa polttimoa, xenon D1S, enkeleiden H8 ja vilkun polttimo.
Kurvitoimintaisten bi-xenonien umpiossa lisäksi on kurvivalo, joka ei sekään ole pitkä. Tyyppi on juurikin tuo H3, mutta se ei kyllä löydy umpion takana olevan korkin alta, vaan siitä päältä pikkukorkin alta. Eli katsot nyt sinne umpion taakse, siellä on sellainen iso kierrettä luukku/korkki, sen alla on H8. Polttimo sieltä on mennyt jos iDrivekin herjaa. Valo siirretään pleksisillä valosilloilla kummallekin rinkulalle.
Luukku on juurikin tuo linkkisi osa 3. H8 on se polttimo joka on 90 asteen kulmassa se liitin perässä, eli koko polttimo on ns L mallinen. Toki joku on voinut viritellä siihen H8 paikalle jotain ihan muutakin, tuo H8 kun on aika hankala vielä löytää pienistä varaosaputkista..
Aloitappa alusta ja kerro minkä vuoden auto sulla on, onko siinä xenonit vaiko halogeenit? -08 pitäisi olla jo LCI, jollei ole myyty jotain vanhoja varastoja ....
Luukku on juurikin tuo linkkisi osa 3. H8 on se polttimo joka on 90 asteen kulmassa se liitin perässä, eli koko polttimo on ns L mallinen. Toki joku on voinut viritellä siihen H8 paikalle jotain ihan muutakin, tuo H8 kun on aika hankala vielä löytää pienistä varaosaputkista..
Ohjekirjassakin muuten on tämä neuvottu
Jei sieltähän se löytyi. Sen siitä saa kun amatööriä yrittää neuvoa Hämäs minua se että luulin niiden keskimmäisten valojen olevan pitkät, mutta valaisi kummasti ajatuksia kun tajusin että pitkät on samassa niiiden lyhyiden valojen kanssa. Tuossa pöydällä köllöttelee nyt H8 kantainen mustunut lamppu. Kiitoksia mahottomasti että jaksoit nyyppää auttaa asiallisesti eteenpäin!
Mitäs vaikutusta noilla enkeleillä on radion kuuluvuuteen?
Itse en ole ainakaan huomannut mitään erityistä...tosin iPod jauhaa valtaosan kakofoniasta, koska radion tarjonta on juuri mitä on.
Radion kuuluvuus heikkenee aika reilusti. Siellä missä (radio)signaali on erittäin vahva (kaupunkialue) ei ongelmaa juur huomaakaan jos huomaa ollenkaan, mutta taajamien väleillä ja pikkupaikkakunnilla alkaa hyvin soivat radiokanavat olla aika harvassa...
Radion kuuluvuus heikkenee aika reilusti. Siellä missä (radio)signaali on erittäin vahva (kaupunkialue) ei ongelmaa juur huomaakaan jos huomaa ollenkaan, mutta taajamien väleillä ja pikkupaikkakunnilla alkaa hyvin soivat radiokanavat olla aika harvassa...
Ok.
Itse noteerasin juuri Keravalla ajaessani, että City kuului heikosti, mutta kuvittelin kanavan lähetystehon olevan niin heikko, ettei enää tuolla leveysasteella kuulu kunnolla.
Voi johtua siitäkin, mutta siis myös enkuleista.
...täytyypä sitten olla aina ladattuna autoon tarpeeksi rokettirollia, ettei tartte radioo kuunnella.
Tai sitten siirtyä kuuntelemaan maajussin tietolaaria (vai mikä se oli). Se kuuluu varmaan täysillä tehoilla joka niemennotkossa
Comment