E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3749
    • Kajaani

    #91
    Originally posted by viktor View Post
    Anzalle: Laita suoraan comfortit jos ostamaan alkaa, taitaa olla hinnassa ero aika pieni. Tosin buksinilla taisi olla sporttisisusta juuri mynnissä ihan suomessa? Taisi olla vaan E61 mallin, eli takapenkki ei sovi. Tosin jos valmiiksi on musta nahkasisusta niin eipä sitä tarvitsekaan.
    Buksinin kans jo juteltiin .

    Comfortit olis paremmat kyllä, vaan näyttää siltä ettei oikein kumpiakaan penkkejä tahdo löytyä. Tai sitten en osaa etsiä. Värillä ei olisi väliä.

    Comment

    • Jarkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 70
      • Pks

      #92
      Originally posted by viktor View Post
      Koukku menee paikalleen ruuvaamalla ja pienellä sähkötyöllä. Ei mahdoton homma itse tai pienellä pajalla.
      Koukku merkkiliikkeessä ja Suomessa yleensäkin on tyyris. Kannattaa tutkailla mm ebaysta, voi säästää yli puoletkin hinnasta.
      Itse tilasin juuri Saksasta Westfalian irroitettavalla kuulalla (orkkisasennusmalli) ja hintaa kaikkineen tuli vähän vajaa pitkä femma..
      Varaosaliike tarjosi hinnaksi noin 850€ ja merkkiliike ei pelkkää koukkua suostunut myymään, vaan asennettuna 1400€ ja pitää kuulemma koodata ja muita poppamiestekoja. Näin ei kuitenkaan ole asian laita.
      Voisihan tuosta jonkun DIY-kuvasarjan napsia kun asentelee paikalleen..
      Asennutin viikolla autooni 535d M-Sport vetokoukun Laakkosella. Tänään saapui lasku ja kokonaishinta setille ovh:na oli 1667e. Eli koukku, sähkösarja, maalaus, ohjelmointi ja adapteri pistokkeelle (13->7). M-sportiin tulee sähkösarjan mukana automaattisesti kokonaan uusi diffusori (sis luukku) maalattuna auton väriseksi. Koukun asennus M-sporttiin kalliimpi uuden diffusorin ja maalauksen vuoksi. Ohessa vielä kuva uudesta diffusorista luukulla.

      Sen verran testasin kärryn kanssa että kun pistoke kytkettynä, takatutka kytkeytyy pois päältä. Etututka toimii normaalisti. Ei tullut testattua vielä vaikuttaako ohjelmointi esim. takasumuvalojen logiikkaan eli että ei syty autoon vaan esim. kärryyn enkä myöskään että miten toimii jos kärrystä on jokin valo rikki.
      Attached Files
      F15 X5 50i

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #93
        Originally posted by Anzafin View Post
        Buksinin kans jo juteltiin .

        Comfortit olis paremmat kyllä, vaan näyttää siltä ettei oikein kumpiakaan penkkejä tahdo löytyä. Tai sitten en osaa etsiä. Värillä ei olisi väliä.
        Ebayssa oli justiin ämmäläisen silverstone-sisusta, mutta tais silläkin olla hintaa >2500€ plus rahdit tietty.
        Välillä näkee sopuisastikin, se pitää vaan metsästää.
        Sähköhommia tuossa voi joutua sitten tekemään jonkun verran. Buksin ja Vekkuli nuita taitaa olla retrofitannutkin..?
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #94
          Originally posted by Jarkka View Post
          Asennutin viikolla autooni 535d M-Sport vetokoukun Laakkosella. Tänään saapui lasku ja kokonaishinta setille ovh:na oli 1667e. Eli koukku, sähkösarja, maalaus, ohjelmointi ja adapteri pistokkeelle (13->7). M-sportiin tulee sähkösarjan mukana automaattisesti kokonaan uusi diffusori (sis luukku) maalattuna auton väriseksi. Koukun asennus M-sporttiin kalliimpi uuden diffusorin ja maalauksen vuoksi. Ohessa vielä kuva uudesta diffusorista luukulla.

          Sen verran testasin kärryn kanssa että kun pistoke kytkettynä, takatutka kytkeytyy pois päältä. Etututka toimii normaalisti. Ei tullut testattua vielä vaikuttaako ohjelmointi esim. takasumuvalojen logiikkaan eli että ei syty autoon vaan esim. kärryyn enkä myöskään että miten toimii jos kärrystä on jokin valo rikki.
          Jääkö miten kauas diffuusorista tuolla luukun alla se runko-osa? Oma koukku ei ole vielä saapunut, niin sais vähän pohdittua miten tuo romuttaa suunnitelmia persauksen osalta..
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • Jarkka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 70
            • Pks

            #95
            Originally posted by viktor View Post
            Jääkö miten kauas diffuusorista tuolla luukun alla se runko-osa? Oma koukku ei ole vielä saapunut, niin sais vähän pohdittua miten tuo romuttaa suunnitelmia persauksen osalta..
            Ohessa muutama kuva joita tuli napsittua kännyllä. Tarkemmin en osaa sanoa.
            Attached Files
            F15 X5 50i

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #96
              Originally posted by Jarkka View Post
              Ohessa muutama kuva joita tuli napsittua kännyllä. Tarkemmin en osaa sanoa.
              Kiitoksia. Tuo selvensi jo paljon. Näemmä kääntyvä myös tuo pistorasia. Teknik.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #97
                Originally posted by viktor View Post
                Voiko olla kaksi muistia per avain jos penkissä ei ole niille nappeja? Millä valitaan kumpaa käytetään? Toki jos on napit niin silloin on 2 per avain kuten itsellänikin.
                Tuo niskatukihomma oli uusi, luulin että on vain comforteissa koska niihin ei saa sen takia sitä vyöpidikettä jne niskatuen tankoihin kiinnitettäviä lisävarusteita.
                Niin ei varmaan voikkaan, en edes tiennyt että voi olla yksi muistipaikka&nappi. Itsellä samoin kaksi muistia per avain.

                Niskatuen korkeus säätyy "nostamalla" selkänojan namiskaa, mutta etäisyys ei toki ole säädettävissä sähköllä comforttien tapaan.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #98
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Niin ei varmaan voikkaan, en edes tiennyt että voi olla yksi muistipaikka&nappi. Itsellä samoin kaksi muistia per avain.

                  Niskatuen korkeus säätyy "nostamalla" selkänojan namiskaa, mutta etäisyys ei toki ole säädettävissä sähköllä comforttien tapaan.
                  Realoemin mukaan voisi olla muisti ilman niitä nappeja, niin veikkaisin että sitten paikkoja on vain yksi. Mistä näistä tietää.

                  Mikäköhän sitten on syynä ettei comfortteihin saa niitä pidikkeitä laittaa? Merkkiliike tiesi (taas kerran huoh..) että vain comforteissa on sähköinen niskatuki ja sinne ei saa laittaa mitään väliin, ettei ongelmatilanteessa tai niskatuen mennessä alas tapahdu mitään vahinkoa. Olisihan se pitänyt arvata että tiskin tiedot on mitä sattuu.
                  Täytynee tilata sitten riskillä ne pidikkeet, sopii tai ei. Sen tiedän että comforttien niskatukien tangot on paksummat, mutta kuvissa se pidikkeen sovitus näyttäisi säädettävältä. Toinen kiva varuste olisi se henkarisysteemi, kun joutuu työvaatteissa välillä ajelemaan tai niitä kuskaamaan kotoa duuniin tai päinvastoin.

                  EDIT: Itsellä siis comfort-sisusta.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #99
                    Onkos kukaan miettinyt retrofitata uudemman mallin avaimia? Mitäköhän vaatisi Olis vaan jotenkin miellyttävä lisä.
                    Nopeesti kun miettii, niin rattitorni ainakin osittain, rattilukon osalta. Lista ja siihen starttinappi plus tietysti uusi avain ja sen pesä kojelautaan. Sähköhiluja varmaan vielä muitakin.. Ei taida olla ihan fiksuin projekti toteuttaa?
                    Pelkkä starttinappi olis kyllä aika simppeli.. Ongelmaksi muodostuu vaan Individual-listat, voinee olla tyyris hankkia sellanen missä on reijät valmiiksi.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • wuoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 519
                      • Espoo

                      Broidi on hankkimassa uutta autoa syksyllä ja mielenkiinto kohdistui E61 530xd:hen. Nuo saksan hinnat+vero sopisivat budjettiin (matkojen jne jälkeen toki) joten semmoistako sitten?

                      Onko tämmöisestä pelistä jotain erityistä huomioitavaa, neliveto kuulemma innostaisi talvea ja mahdollisia huonokuntoisia teitä ajatellen. Onko näissä jotain jousituksen korkeudensäätöä tms ollut saatavilla?

                      Mitä muuta tulisi ottaa huomioon, vai pitäisikö katsoa erityisesti jotain ihan muuta mallia?

                      Farmari, 5-sarja, diesel ja mielellään vähän reilummin tehoja olivat toiveet. Budjetti käsittääkseni jossain 27ke tietämillä. Saksa sujuu hyvin ja tarkoitus olisi itse lähteä autoa hakemaan tuossa parin kuukauden sisällä.
                      M6 E63

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        kuullostaa sille tuo budjetti että mobilen halvinta ollaan menossa hakemaan. sen mitä ite kattelin saksan markettia niin ei alta 25000e saanu juuri mitään ees kuvien perusteella ja siihen sitten verot perään.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by k0rppi View Post
                          kuullostaa sille tuo budjetti että mobilen halvinta ollaan menossa hakemaan. sen mitä ite kattelin saksan markettia niin ei alta 25000e saanu juuri mitään ees kuvien perusteella ja siihen sitten verot perään.
                          No riiippuu kilometreistä, XD:t on alkaen 15Ke ~200 tkm ajettuna...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by wuoma View Post
                            Onko näissä jotain jousituksen korkeudensäätöä tms ollut saatavilla?
                            Farkussa on ilmajouset takana vakiona ja siis perä säätyy kuorman mukaan...
                            Ilmajousitettua etupäätä ei taida olla tarjolla...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • wuoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 519
                              • Espoo

                              Originally posted by k0rppi View Post
                              kuullostaa sille tuo budjetti että mobilen halvinta ollaan menossa hakemaan. sen mitä ite kattelin saksan markettia niin ei alta 25000e saanu juuri mitään ees kuvien perusteella ja siihen sitten verot perään.
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              No riiippuu kilometreistä, XD:t on alkaen 15Ke ~200 tkm ajettuna...
                              Niin, broidilla on tapana pitää autoja pitkään ja tässä käsittääkseni tarkoituksena 5-10v pidettävä auto. Kannattaisiko siis katsoa jotain muuta mallia, jos tämä budjetti riittää vain hinnat alkaen (paskojako?)-malleihin?

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Farkussa on ilmajouset takana vakiona ja siis perä säätyy kuorman mukaan...
                              Ilmajousitettua etupäätä ei taida olla tarjolla...
                              Maavara siis sama kuin takavedossa? ts. onkohan järkeä ostaa nelivetoa, liekö etenemiskyvyssä liukkaalla oikeasti mitään eroa :think
                              M6 E63

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                Originally posted by wuoma View Post
                                Maavara siis sama kuin takavedossa? ts. onkohan järkeä ostaa nelivetoa, liekö etenemiskyvyssä liukkaalla oikeasti mitään eroa :think
                                BMW:n neliveto ei hirmuisia kehuja ole saanut. Audi voisi olla siinä suhteessa parempi valinta, vaikkei kai siinäkään alusta korkeuden suhteen säädy.
                                Jos kunnon nelikkoa kaipaa niin kai se maasturi pitänee olla.

                                Omia kokemuksia ei ole nelikosta talvella, mutta kyllä tuolla takapotkuisellakin kivasti etenee. Painava auto kun on ja luistonesto tuntuisi olevan kohdillaan. Kaksi talvea takana ja kerran on tullut oltua kiinni, tosin oma moka kun ei huomioinut miten paljon lunta lopulta oli. Keula nousi hankikannolle parkkipaikalla. Lumiketjut takapyörien alle ja tilanteesta selvittiin. Renkaille asti ketjuja ei joutunut vielä laittamaan. Sitä odotellessa =)
                                Ajot olleet eteläsuomessa ja pääosin taajaman ulkopuolella.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X