E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K70
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 503
    • Vantaa

    Originally posted by Weuli View Post
    Mielipiteenä sanoisin että en laittais mitään automaattia tohon. Talvella kun on sopivat olosuhteet ja pääsee jäätymään, niin rutisevat paskamaisesti. Kerran viime talvena toinen peili antoi periksi ja liikkui vapaasti kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Sulaessaan alkoi taas toimia normaalisti mutta vähän jo pelästyin että nyt meni jotain rikki..
    Itselläni toimivat oven napista tai avaimesta jos painaa lukitusnappia pidempään. Avaimesta käytettäessä ja ovet avatessa kääntyy sitten joka kerta ulos itsekseen, ja näin sain sen toisen melkein rikki. Myöhemmin mietin että jos käyttäis tota oven napista, niin saa ite päättä millon kääntää ne ulos, arvelen että peilien lämmitystoiminta riittää ne sulattamaan jos malttaa hetken odottaa.
    Voipa olla näinkin...
    tuo voisi olla paras ratkaisu, että pitkällä painalluksella kääntyisivät.
    Mulla auto on valtaosin tallissa, mutta tietty riittää yksikin pakkasvääntö rikkomaan jotain.
    S212, E350CDI, -11

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5466
      • S:t Karins

      Originally posted by K70 View Post
      Täällä on joissain topiceissa ollut juttua siitä, että peilit kääntyisi kylkiä vasten ovet kaukosäätimellä lukitessa.

      Omassa kääntyy vain oven napista painamalla.
      Osaako joku sanoa saako ohjelmoitua niin, että kääntyisivät aina automaattisesti ovet lukittaessa?

      Jos saa, niin osaisiko saman tien kertoa, mitä ohjelmoidaan, että homma etenee?
      Asiaa Rahun kanssa pikaisesti katsottiin, kun auton takapään korkeutta säädeltiin, mutta ei löytynyt ratkaisua siltä istumalta.

      Olisi todella hyödyllinen optio.

      ...ja auto on starttinapillinen versio, jos sillä on merkitystä.
      Eikö tuo optio koodata car&key memor:sta?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • puerco
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1135
        • Espoo

        Paljonkos on tuossa e61 530d vakio ahtopaine ? Tai sitten verrokkina esim sillä karalan valmis softalla ?
        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          milläköhän noita huoltokohteita saa nollailtua? esmes raitisilmasutarit on vaihdettu, mutta jollain pitäis nollailla. vai tarviaako nuo kaikki käydä kaapelin perässä käskemässä uusille lukemille?
          autona e61 -06

          Comment

          • caltsu
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 81
            • orimattila

            Originally posted by k0rppi View Post
            milläköhän noita huoltokohteita saa nollailtua? esmes raitisilmasutarit on vaihdettu, mutta jollain pitäis nollailla. vai tarviaako nuo kaikki käydä kaapelin perässä käskemässä uusille lukemille?
            autona e61 -06
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Trippimittarilla.
            Virrat 2-asentoon mutta ei autoa käyntiin ja pidä trippiä pohjassa kunnes pääset huoltovalikkoon. Sieltä valitse oikea kohta painelemalla trippiä, nollaus hoituu pitämällä trippiä pohjassa oikeassa kohtaa jolloin kysyy että nollataanko tjsp.
            Siittä ohjetta.

            Comment

            • k0rppi
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 784
              • Varkaus

              Originally posted by caltsu View Post
              Siittä ohjetta.
              isoin ongelma tulee, kun ei ole virtalukkoa mistä käännellä. keyless go ja nappistartti

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5205
                • Stadi

                Originally posted by k0rppi View Post
                isoin ongelma tulee, kun ei ole virtalukkoa mistä käännellä. keyless go ja nappistartti

                Sama juttu...painat vaan virrat päälle
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by mikkod View Post
                  Sama juttu...painat vaan virrat päälle
                  Ts. jos automaatti, et pidä jalkaa jarrulla, tai painat napista vain vähän, siinä on 2 pykälää...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    saakohan tuohon -06 tourinkiin jollain helpolla/halvalla tavalla pitkillekkin xenonit?

                    tällä hetkellä siinä on kyseiset tuikut, mutta on niin säälittävästi valovoimaa, ettei kehtaa pimeellä oikein edes ajaa.

                    522 XENON LIGHT
                    524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

                    tietysti vanhan auton kiinasarjasta vois saaha patentoitua valot, mutta josko tuohon ois suoraan orginaaleja laitettavissa.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Eiköhän e60 xenonit ole aina malli bi, eli kyllä siellä pitkissä on myös xenonit ja kääntyvien valojen yhteydessä myös ns. apuvalot jotka tais olla h7?
                      Eli samalla xenon polttimella tulee sekä lyhkäiset että pitkät valot.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • VESiX
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 407
                        • Kehä 1

                        Pre-LCI:ssä on Xenonit ovat Bi-Xenonit ja lisänä on H7 kaukovalot. LCI:stä (2007->) on jätetty nuo halogeenit pois, mikä on tosi huono homma.

                        Kyllä orginaali Xenoneilla ja H7:lla näkee kauas, jos polttimot ovat kunnosssa. Xenoneilla ei kannata odottaa lampun hajoamista, vaan vaihtaa ajoissa. Suomessa kun ajovalot ovat aina päällä niin jo 50.000 km ajetut on ihan eri tasolla kuin uudet. Itse vaihdoin 100.000 km kohdalla ja ero oli tosi merkittävä.

                        Jos ois nuuka niin vaihtais kesäksi vanhat Xenonit takaisin....Ehjäthän nekin ovat

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Kannattaa nyt ihan ensimmäiseksi suunnata ne xenonit...
                          Ja tarkistaa että etu- ja taka-akseleilla olevat korkeudensäätöanturien vipuvarret on ehjät...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • k0rppi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 784
                            • Varkaus

                            pitänee siis marssia polttimokauboille.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Osaisiko joku joka on vaihtanut E60:n penkit tai muuten testannut eri malleja vastata:

                              Eli kyse on siitä miten paljon penkin istuinosaa voi kallistaa. Kokeilin istua E60:ssä jossa oli puolimekaaniset sport-penkit ja siinä penkin istuinosaa pystyi kallistamaan taaksepäin todella reilusti eli kerrankin sain penkistä reisitukea. Istuinosan sai jo niin vinoon, ettei jalat enää ylettänyt polkimille vaikka penkki muuten oli säädetty alas. Kyse ei siis ole siitä reisituen jatkeesta vaan itse istuinosan kallistumasta.

                              Kysymys onkin: säätyykö täyssähköisen sport-penkin istuinosakin yhtä paljon/yhtä jyrkkään kulmaan? Entä comfort-penkin? Jotenkin vaan muistelen, että taannoin en saanut comfortteja noin paljon säädettyä, mutta oliko vika säätäjässä...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Jotenkin vaan muistelen, että taannoin en saanut comfortteja noin paljon säädettyä, mutta oliko vika säätäjässä...
                                Pitääpä kokeilla conforteilla. Monenko asteen kulmaan sen penkin sait?

                                Ja onko pakko istua V-asennossa?
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X