memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okkraj
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 95
    • Espoo

    EDIT: ongelma ohi

    Laitetaas nyt tännekin kun vähän kiirus olisi lähteä
    Last edited by okkraj; 30-06-2012, 13:47.
    E61 530dA LCI 6/2007

    Comment

    • Jake79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 510
      • Kokkola

      Olisko kenelläkään tietoa mistä sais helposti virtaa naville a-pilarin lähettyviltä vai onko ajatus tuhoon tuomittu?
      Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

      Comment

      • Pe-te
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 198
        • Ylöjärvi

        Onkos näihin E60:n moni jo joutunut takakelkan puslia vaihtelemaan vai kestävätkö tosiaan E39:ä paremmin kuten esson baarin jutut väittävät?
        Omassa tuntuu pystysuuntaista nypytystä hiemankin epätasaisella tiellä. Iskarit on jo vaihdettu ja tuossa kun koetin väännellä tukivarsia, ne tuntuivat vielä ehjiltä. Nuo puslat sen sijaan tuntuivat joustivat yllättävänkin helpolla. (Mittarissa n. 170tkm)
        F11 520dA (N47N) -13
        ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
        ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by Pe-te View Post
          Onkos näihin E60:n moni jo joutunut takakelkan puslia vaihtelemaan vai kestävätkö tosiaan E39:ä paremmin kuten esson baarin jutut väittävät?
          Omassa tuntuu pystysuuntaista nypytystä hiemankin epätasaisella tiellä. Iskarit on jo vaihdettu ja tuossa kun koetin väännellä tukivarsia, ne tuntuivat vielä ehjiltä. Nuo puslat sen sijaan tuntuivat joustivat yllättävänkin helpolla. (Mittarissa n. 170tkm)
          Kohta 200tkm on mun entisessä mittarissa eikä oo vaihettu.
          Tosin sillon ku tuontikatsastin 183tkm mittarissa niin katastustäti mainitti että näyttää siltä että pitää vaihtaa kohta... no siitä on jo menny 2 vuotta eikä ole oireillu
          Voi toki riippua siitäkin minkälaisilla teillä on ajeltu ja miten.
          Ja onko normaali, sport vai jopa M-sport alusta.
          Last edited by zanta; 02-07-2012, 23:52.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            Originally posted by Pe-te View Post
            Onkos näihin E60:n moni jo joutunut takakelkan puslia vaihtelemaan vai kestävätkö tosiaan E39:ä paremmin kuten esson baarin jutut väittävät?
            Omassa tuntuu pystysuuntaista nypytystä hiemankin epätasaisella tiellä. Iskarit on jo vaihdettu ja tuossa kun koetin väännellä tukivarsia, ne tuntuivat vielä ehjiltä. Nuo puslat sen sijaan tuntuivat joustivat yllättävänkin helpolla. (Mittarissa n. 170tkm)
            Itsellä mittarissa myös 170, ja kelkka tuntuu aikas löysältä. Liukkailla perä on ehkä hivenen levoton ja auto on suhteellisen sivutuuliherkkä. Muut puslat ja nivelet kunnossa. Onkohan nuo kova homma vaihtaa..?
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              535d etujarrupalojen vaihto

              Tietokone piippaa että jarrut loppu.

              Tarviiko kaksimäntäisen puristustyökalun, vai meneekä se ilman (männän puriste) työkaluja tuo palojen vaihto?
              Last edited by Mlatvala; 02-07-2012, 10:05.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Tietokone piippaa että jarrut loppu.

                Tarviiko kaksimäntäisen puristustyökalun, vai meneekä se ilman (männän puriste) työkaluja tuo palojen vaihto?
                Onnistuu ilmankin
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Onnistuu ilmankin
                  Aloinkin tuossa jo miettimään, että ne kierteiset(männät joissa kierre laidoilla) männät, taitaakin olla takapään juttu yksinomaan...
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Budder
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 96

                    etujarrupalojen vaihto

                    Muista samalla vaihtaa tunnistin johto,kun vaihdat palat.
                    Vaihdoin omaan etupalat,mutta en vaihtanut johtoa.
                    Auto herjaa palojen vaihdosta

                    Comment

                    • enins
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 521
                      • Rauma

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Aloinkin tuossa jo miettimään, että ne kierteiset(männät joissa kierre laidoilla) männät, taitaakin olla takapään juttu yksinomaan...
                      Lähinnä käsijarrusysteemeihin ne liittyy, eli sillä pidetään käsijarrun välykset oikeana (siis niissä onnettomissa rakennelmissa, joissa ei ole erillisiä käsijarrukenkiä). Näitä kyhäelmiä löytyy siis molemmista päistä.
                      Autokalusto: 320d f30

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1424

                        Sigun e61:ssa oli kylmäaineet loppu. Puhaltaa nyt kylmää täytön jälkeen, huoltomiehen mukaan vuotoja ei näkynyt, mutta aika tehottomalta värkiltä ilmastointi tuntuu, eli monesti huomaa näillä +20 keleillä ilmastoinnin olevan päällä, säädöt minimissä (16) ja auto tuntuu sopivalta, ei siis yhtään palele, niin kuin e39:ssä tahtoo tehdä jos säädöt 20 asteessa.

                        Mistäs päin tätä "vikaa" voisi rueta metsästämään, on meinaan sellainen fiilis että autossa tulee olemaan kuuma jahka helteet tulee. Vesiventtiilifix tehty viime marraskuussa.
                        Last edited by 205/65-15H; 03-07-2012, 08:10.
                        e39 M54B22 manual
                        Polestar2 LRDM -21
                        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          juu, paketti paloja ja tunnistinletku tilattu. Vielä tunkin hakuun kotoa ja eikun mökille itikliden keskelle kiroilemaan ..
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            Oletan, että keskikonsolin suulakkeiden sielunelämä on iDrive:n kautta hallussa?


                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Sigun e61:ssa oli kylmäaineet loppu. Puhaltaa nyt kylmää täytön jälkeen, huoltomiehen mukaan vuotoja ei näkynyt, mutta aika tehottomalta värkiltä ilmastointi tuntuu, eli monesti huomaa näillä +20 keleillä ilmastoinnin olevan päällä, säädöt minimissä (16) ja auto tuntuu sopivalta, ei siis yhtään palele, niin kuin e39:ssä tahtoo tehdä jos säädöt 20 asteessa.

                            Mistäs päin tätä "vikaa" voisi rueta metsästämään, on meinaan sellainen fiilis että autossa tulee olemaan kuuma jahka helteet tulee. Vesiventtiilifix tehty viime marraskuussa.
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by WarHead View Post
                              Oletan, että keskikonsolin suulakkeiden sielunelämä on iDrive:n kautta hallussa?
                              Ja lähinnä ne talven jäljiltä unohtuu ne sähkövastukset päälle niihin suulakkeisiin sieltä mutkien kautta kaiveltava esille ne valkoiset siniset kautta punaiset palkit,..

                              Niin ne ensi alkuun tarkastaa että ovat sinisellä, muistaaksein kuskille ja toiselle kuskille jopa omat säädöt.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Ja lähinnä ne talven jäljiltä unohtuu ne sähkövastukset päälle niihin suulakkeisiin sieltä mutkien kautta kaiveltava esille ne valkoiset siniset kautta punaiset palkit,..

                                Niin ne ensi alkuun tarkastaa että ovat sinisellä, muistaaksein kuskille ja toiselle kuskille jopa omat säädöt.
                                Aivan ja sitten vielä se säätö jossa voi valita että onko puhallus laimea/medium/kova tuon keskisuulakkeiden lämmön lisäksi :think

                                Comment

                                Working...
                                X