Pistin jokin aika sitten uutta nestettä termareiden vaihdon yhteydessä. Oli aika kummallisen väristä, mutta tultiin siihen tulokseen että pois tullut neste oli punaista. Ja sitä sinne sitten laitettiin. Ei se ainakaan vihreetä ollut.
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Riippuu autosta. Vihreätä mulla on kaikissa ollut.Originally posted by JKK View PostPistin jokin aika sitten uutta nestettä termareiden vaihdon yhteydessä. Oli aika kummallisen väristä, mutta tultiin siihen tulokseen että pois tullut neste oli punaista. Ja sitä sinne sitten laitettiin. Ei se ainakaan vihreetä ollut.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-04 mallisessa 530dA:ssa smurffilimpskaa eli sinistä. Marmorilta ei edes muuta tyrkyttäneet, hintaki sen mukaan.
Original Teile, luonnollisesti...
Mutta että vihreää?
Originally posted by MajorDrake View PostRiippuu autosta. Vihreätä mulla on kaikissa ollut.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Sinistä mun vanhaan kulkupeliin laitettiin...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
535d vm 2006
Hiukkassuodattimesta valittelee edelleen,
onko se näissä malleissa siinä kuljettajan penkin alla se kaksihaarainen pönttö se hiukkas suodatin, vai heti koneen jälkeen ensimmäinen jätti möhkäle?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=18&fg=10
Onkos se nyt sitten ennen vai jälkeen tuota yksihaaraputkea, koneen puolella, eli koneesta lähtien on yks möhkäle ja sitten tuo sen jälkeen ja siitä edespäin tuo kaksiyhteen putki...?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Eikös se tuossa kuvassa ja osaluettelossa lue aika selvästi? Eli osa numero 2. Käytännössä sijaitsee aika tarkasti apukuskin penkin kohdalla. Ennenkuin lähdet irroittamaan sitä, hanki uudet tiivisteet (4kpl).Originally posted by Mlatvala View Postonko se näissä malleissa siinä kuljettajan penkin alla se kaksihaarainen pönttö se hiukkas suodatin, vai heti koneen jälkeen ensimmäinen jätti möhkäle?
Koneen jälkeinen "möhkäle" on paremmin tunnetulta nimeltään katalysaattori.
Comment
-
Jaa, miksiköhän sitä meikäläisellä sitten oli? Joku joskus tuupannut sellaiset? Mitäs haittaa siitä on, jos sattuu olemaan punaiset litkut? Tai vaikka kaikkia sekaisin? Mihin se vaikuttaa?Originally posted by bayerman View PostSinistä tai vihreää litkua. Punaista ei ole missään E6X mallissa.
Comment
-
Etkös sinä ole tehnyt jotain omalle hiukkasmöhkäleellesi? pesit sen vai?Originally posted by JKK View PostEikös se tuossa kuvassa ja osaluettelossa lue aika selvästi? Eli osa numero 2. Käytännössä sijaitsee aika tarkasti apukuskin penkin kohdalla. Ennenkuin lähdet irroittamaan sitä, hanki uudet tiivisteet (4kpl).
Koneen jälkeinen "möhkäle" on paremmin tunnetulta nimeltään katalysaattori.
Tuleeko ne parinkytä tuhannen perästä takaisin ne valot ruutuun jos irrottelen sen ja pesen?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Punainen litku on muistaakseni tehty alumiini- ja ennen kaikkea muille kevytmetalleille? Ei pitäisi tuhota mitään mutta muista:Originally posted by JKK View PostJaa, miksiköhän sitä meikäläisellä sitten oli? Joku joskus tuupannut sellaiset? Mitäs haittaa siitä on, jos sattuu olemaan punaiset litkut? Tai vaikka kaikkia sekaisin? Mihin se vaikuttaa?
Punaisen joukkoon EI saa laittaa muuta kuin punaista tai nesteet sakkaantuu.
Muistaakseni sininen ja vihreä ovat sekoitettavissa keskenään mutta ei ole suositeltavaa.
Ja jos sinisen tai vihreän joukkoon lorautat punaista saat taas nesteet sakkautumaan...
Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Juu pesin kyllä. Jos oikein perusteellisesti ja hyvin sen peset, ei sen pitäisi mennä kyllä ihan heti tukkoon. Tietysti edellytyksenä on, että polttoprosessi toimii säännöllisesti (=ehjät termarit). Tai että ajosi ei ole täysin ja pelkästään lyhyttä ajoa. Näyttää vähän siltä, että DPF pysyy suht. käyttökelpoisena ainoastaan jos autolla ajellaan säännöllisesti yli puolen tunnin mittaisia ajosuoritteita terveillä termostaateilla. Jos termostaattien kunto on ns. "liipasimella", saattaa vaaditun 75 asteen yli pääseminen vaatia yli 20 minuutin ajon. Joka tarkoittaa jo sinällään polttoprosessin jatkuvaa keskeytymistä. Ainakin minun autollani polttoprosessin kesto on tasan 15 minuuttia. Jos se ei koskaan pääse toteutumaan täysimittaisena, heilahtaa siitä vikakoodi muistiin. Ja pitkään kun näin mennään, alkaa kabiiniin myös ilmestymään asiasta informaatiota. Eli se, että lämmöt nousee esim 77 asteeseen, ei riitä. Ainoastaan terveet termarit takaavat sen että lämmöt nousee riittävän rivakasti yli 75 asteen, jolloin lyhyelläkin ajosuoritteella pääsee poltto toteutumaan.Originally posted by Mlatvala View PostEtkös sinä ole tehnyt jotain omalle hiukkasmöhkäleellesi? pesit sen vai?
Tuleeko ne parinkytä tuhannen perästä takaisin ne valot ruutuun jos irrottelen sen ja pesen?
Ja kannattaa muistaa myös, että muutkin vikakoodit saattavat estää regeneraation käynnistymisen. BMW:n (DPF-diesel) tapauksessa oleelliset ohjeet on: Termarit 100% kunnossa, DDE:n vikamuisti puhtaana. Ja säännöllisesti pidempiä ajosuoritteita. Näillä opeilla DPF:llä pääsee yli 300tkm ilman ainuttakaan pesua.
2000-3000km ilman puhdistusprosessin toimimista voi tukkia koko suodattimen pesukuntoon.Last edited by JKK; 24-08-2011, 19:43.
Comment
-
Joo tämä kappale autoa on ollut kuutena eri palasena pakattuna kahdeksaankymmeneen eripahvilaatikkoon kaksi kuukautta sitten jolloin uusittu egr ja päätermari, nyt lämmöt huittelee siellä 90 asteen kieppeillä. Lisäksi majordraken kanssa korjaamolta pois ajaessa luettiin autosta viat pois sekä katsottiin tuo dpf pömpeli joka oli puhdas silloinkin, nyt vain tässä kuopiossa nurkkapyörittelyssä se on sitä alkanut ilmoittelemaan, ja harmillisesti noiden alipaineletkujen uusimisen jälkeen siitä kaksi päivää alle 10km ajelujen per päivä jälkeen.Originally posted by JKK View PostJuu pesin kyllä. Jos oikein perusteellisesti ja hyvin sen peset, ei sen pitäisi mennä kyllä ihan heti tukkoon. Tietysti edellytyksenä on, että polttoprosessi toimii säännöllisesti (=ehjät termarit). Tai että ajosi ei ole täysin ja pelkästään lyhyttä ajoa. Näyttää vähän siltä, että DPF pysyy suht. käyttökelpoisena ainoastaan jos autolla ajellaan säännöllisesti yli puolen tunnin mittaisia ajosuoritteita terveillä termostaateilla. Jos termostaattien kunto on ns. "liipasimella", saattaa vaaditun 75 asteen yli pääseminen vaatia yli 20 minuutin ajon. Joka tarkoittaa jo sinällään polttoprosessin jatkuvaa keskeytymistä. Ainakin minun autollani polttoprosessin kesto on tasan 15 minuuttia. Jos se ei koskaan pääse toteutumaan täysimittaisena, heilahtaa siitä vikakoodi muistiin. Ja pitkään kun näin mennään, alkaa kabiiniin myös ilmestymään asiasta informaatiota. Eli se, että lämmöt nousee esim 77 asteeseen, ei riitä. Ainoastaan terveet termarit takaavat sen että lämmöt nousee riittävän rivakasti yli 75 asteen, jolloin lyhyelläkin ajosuoritteella pääsee poltto toteutumaan.
Ja kannattaa muistaa myös, että muutkin vikakoodit saattavat estää regeneraation käynnistymisen. BMW:n (DPF-diesel) tapauksessa oleelliset ohjeet on: Termarit 100% kunnossa, DDE:n vikamuisti puhtaana. Ja säännöllisesti pidempiä ajosuoritteita. Näillä opeilla DPF:llä pääsee yli 300tkm ilman ainuttakaan pesua.
2000-3000km ilman puhdistusprosessin toimimista voi tukkia koko suodattimen pesukuntoon.
En mä nyt oikein tätä jaksaisi saksan baanoillekaan viedä että se pömpeli puhtaana pysyisi
Ajelin tänään pakkovaihteilla kokopäivän niin ettei kierrokset olleet juuri alle 3000 ja valot hävisivät, lämmöt huiteli jossakin 85-100 astetta (100 moottorin sammuttua / parkissa)
Eli siis, en haluaisi Kuopiosta vikakoodin lukijaa, vaan mulla on omat letkut ja tietokoneet, tarvitsisin jonkun asennusavuksi, en saa yhteyttä omaan autooni tuolla inpa 5.00 versiolla ja uudempaakaan en näy löytävän mistään, niin saan luettua sen oman pömpelini ja muut koodit jos niitä olisi ilmaantunut, halukkaita opastajia?
(just on tultu virosta joten jotain voisi olla vaivanpalkaksikin karheaa kurkkua kostuttamaan)
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Mistähän nyt tuulee..
07- e60 outoilee jälleen.
Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.
Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.
Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..
Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?
Comment
-
Vilkun asetuksia sekän rattinäppäimien asetuksia ainakin saa säädettyä idrivestä, tutkasta en tiedä kun minulla ei ole. Olisiko akkuongelma jos asetuksetä häviää/resetoituu. Kannattaa tarkastaa myös takakontissa vararenkaan alla oleva tila, että onko sinne päässyt vettä. Siellä nimittäin sijaitsee idriven toimintaan liittyviä bokseja.Originally posted by cchaou View PostMistähän nyt tuulee..
07- e60 outoilee jälleen.
Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.
Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.
Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..
Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?
- Antti -
Comment
-
Tutkan asetukset löytyvät myös i-drivestä..eli saa valita syttyykö tutkan näyttö päälle kun tutka on päälläOriginally posted by cchaou View PostMistähän nyt tuulee..
07- e60 outoilee jälleen.
Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.
Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.
Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..
Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
Comment