Millä pääsee natisevista ovitiivisteistä eroon? Shellin tiivistepuikko toimi E46:sessa, mutta tässä kuuskymppisessä ei, aina kostealla kelillä natisee niin p"##¤#"leesti.
Jaa, mulla toimii Shellin puikko 100%:sti. Tein vieläpä testin tässä juuri että yritin putsailla kaikki tiivisteet AIVAN puhtaiksi kaikista tököteistä ensiksi --> tietenkin hillitön natina kostealla säällä --> Shellin puikko PELKÄSTÄÄN oven yläreunassa olevaan karvatiivisteeseen --> natinat veks.
Tuleeko mitä vikakoodeja tai muuta haittaa jos käyttää autoa käynnissä ilman downpaippia/putkea? Tietysti ainakin siitä painetunnistimesta ja lambdasta tulee mutta pitääkö käydä töpselissä sen jälkeen? Eli toimiiko taas normaalisti kun anturit ja putki kiinni?
Tämä siksi että kokeilisin tuleeko auton räminä/helinä katista. Ei oikeen saa selvää nyrkillä paukuttamalla. Meinasin että olisi laittanut jonkin putken kokeilun ajaksi menemään vähän edemmäs.
Muutaman kerran nyt tehnyt, käynnistäessä ilmoittaa iDrive ettei ajovakaudenhallintajärjestelmä toimi! Onko tämäkin ominaisuus siitä "älykkäästä" akkukaapelista? Jos vaihtaa marmorilta uuden onko se parempi?
Auto siis E61 530dA vm- 04, Suomimalli
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Muutaman kerran nyt tehnyt, käynnistäessä ilmoittaa iDrive ettei ajovakaudenhallintajärjestelmä toimi! Onko tämäkin ominaisuus siitä "älykkäästä" akkukaapelista? Jos vaihtaa marmorilta uuden onko se parempi?
Auto siis E61 530dA vm- 04, Suomimalli
Vikakoodien luennalla saattaisi selvitä paljon... Potentiaalisempi vaihtoehto saattaisi olla ohjauspylvään ohjauskulma-anturi. Jos veikata saan... Niitähän on ilmeisesti jonkin verran mennyt näistä.
Joo, tämähän se huomasin nimittäin ettei vilkku palaudu :/
Eli oireet melkoselvät! Mitään en ole niin paljoa katunut kuin e46 vaihtoa e60:een, v*ttu tämä on oikeasti kallis pitää :/
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Mitä öljyä tuonne -04 530iA:n laatikkoon pitäisi tukkia? Ja onkos näissä vielä se vanhanaikanen täyttö/tarkistusaukko, eli öljyn määrä oikea kun pinta tulee täyttöaukon tasalle
Joo, tämähän se huomasin nimittäin ettei vilkku palaudu :/
Eli oireet melkoselvät! Mitään en ole niin paljoa katunut kuin e46 vaihtoa e60:een, v*ttu tämä on oikeasti kallis pitää :/
Jos vika tulee vain startatessa jännite laskee liian alas, vikana akku tai startti. Näissä E6x dieseleissä (alimitoitettu)startti kun kestää vain noin 100tkm... sitten alkaa ottamaan liikaa virtaa ja pyörimään vaivalloisesti (laakerit loppuvat startista). Vaihto-osa maksaa parisen sataa ja vaihdossa menee alle tunti ellei aivan väärällä tavalla tee...
Mitä öljyä tuonne -04 530iA:n laatikkoon pitäisi tukkia? Ja onkos näissä vielä se vanhanaikanen täyttö/tarkistusaukko, eli öljyn määrä oikea kun pinta tulee täyttöaukon tasalle
Tuolta pari viimeistä sivua niin löytyy vastaus kysymykseen. Vaihda toki samalla öljypohja ja pistokkeen läpivientiholkki jos alat öljyjä lutraamaan. Öljypohja pitää vaihtaa sen vuoksi, koska suodatin on kiinteästi öljypohjassa.
Osaaks joku heittää paljon maksaa raidetangonpäät marmorilta ?
Motonetis vähä reilu parikybää. Mietin vain onko isokin hintaero nuilla..
Kun orggis jarrupaloil ja jostain motonetist hintaeroa on aika kivasti
Comment