E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Pistin jokin aika sitten uutta nestettä termareiden vaihdon yhteydessä. Oli aika kummallisen väristä, mutta tultiin siihen tulokseen että pois tullut neste oli punaista. Ja sitä sinne sitten laitettiin. Ei se ainakaan vihreetä ollut.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by JKK View Post
      Pistin jokin aika sitten uutta nestettä termareiden vaihdon yhteydessä. Oli aika kummallisen väristä, mutta tultiin siihen tulokseen että pois tullut neste oli punaista. Ja sitä sinne sitten laitettiin. Ei se ainakaan vihreetä ollut.
      Riippuu autosta. Vihreätä mulla on kaikissa ollut.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        -04 mallisessa 530dA:ssa smurffilimpskaa eli sinistä. Marmorilta ei edes muuta tyrkyttäneet, hintaki sen mukaan.
        Original Teile, luonnollisesti...
        Mutta että vihreää?


        Originally posted by MajorDrake View Post
        Riippuu autosta. Vihreätä mulla on kaikissa ollut.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5466
          • S:t Karins

          Sinistä mun vanhaan kulkupeliin laitettiin...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • bayerman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 297
            • Hyvinkää

            Sinistä tai vihreää litkua. Punaista ei ole missään E6X mallissa.
            E28 M

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              535d vm 2006

              Hiukkassuodattimesta valittelee edelleen,

              onko se näissä malleissa siinä kuljettajan penkin alla se kaksihaarainen pönttö se hiukkas suodatin, vai heti koneen jälkeen ensimmäinen jätti möhkäle?



              Onkos se nyt sitten ennen vai jälkeen tuota yksihaaraputkea, koneen puolella, eli koneesta lähtien on yks möhkäle ja sitten tuo sen jälkeen ja siitä edespäin tuo kaksiyhteen putki...?
              Last edited by Mlatvala; 24-08-2011, 15:13. Reason: itse itsellesi vastaten
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                Originally posted by Mlatvala View Post
                onko se näissä malleissa siinä kuljettajan penkin alla se kaksihaarainen pönttö se hiukkas suodatin, vai heti koneen jälkeen ensimmäinen jätti möhkäle?
                Eikös se tuossa kuvassa ja osaluettelossa lue aika selvästi? Eli osa numero 2. Käytännössä sijaitsee aika tarkasti apukuskin penkin kohdalla. Ennenkuin lähdet irroittamaan sitä, hanki uudet tiivisteet (4kpl).

                Koneen jälkeinen "möhkäle" on paremmin tunnetulta nimeltään katalysaattori.
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  Originally posted by bayerman View Post
                  Sinistä tai vihreää litkua. Punaista ei ole missään E6X mallissa.
                  Jaa, miksiköhän sitä meikäläisellä sitten oli? Joku joskus tuupannut sellaiset? Mitäs haittaa siitä on, jos sattuu olemaan punaiset litkut? Tai vaikka kaikkia sekaisin? Mihin se vaikuttaa?
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by JKK View Post
                    Eikös se tuossa kuvassa ja osaluettelossa lue aika selvästi? Eli osa numero 2. Käytännössä sijaitsee aika tarkasti apukuskin penkin kohdalla. Ennenkuin lähdet irroittamaan sitä, hanki uudet tiivisteet (4kpl).

                    Koneen jälkeinen "möhkäle" on paremmin tunnetulta nimeltään katalysaattori.
                    Etkös sinä ole tehnyt jotain omalle hiukkasmöhkäleellesi? pesit sen vai?

                    Tuleeko ne parinkytä tuhannen perästä takaisin ne valot ruutuun jos irrottelen sen ja pesen?
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5466
                      • S:t Karins

                      Originally posted by JKK View Post
                      Jaa, miksiköhän sitä meikäläisellä sitten oli? Joku joskus tuupannut sellaiset? Mitäs haittaa siitä on, jos sattuu olemaan punaiset litkut? Tai vaikka kaikkia sekaisin? Mihin se vaikuttaa?
                      Punainen litku on muistaakseni tehty alumiini- ja ennen kaikkea muille kevytmetalleille? Ei pitäisi tuhota mitään mutta muista:

                      Punaisen joukkoon EI saa laittaa muuta kuin punaista tai nesteet sakkaantuu.
                      Muistaakseni sininen ja vihreä ovat sekoitettavissa keskenään mutta ei ole suositeltavaa.
                      Ja jos sinisen tai vihreän joukkoon lorautat punaista saat taas nesteet sakkautumaan...

                      Viisaammat korjatkoon jos muistan väärin.
                      Last edited by Tommix; 24-08-2011, 19:25. Reason: korjattu kirjoitusvirheet
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Etkös sinä ole tehnyt jotain omalle hiukkasmöhkäleellesi? pesit sen vai?

                        Tuleeko ne parinkytä tuhannen perästä takaisin ne valot ruutuun jos irrottelen sen ja pesen?
                        Juu pesin kyllä. Jos oikein perusteellisesti ja hyvin sen peset, ei sen pitäisi mennä kyllä ihan heti tukkoon. Tietysti edellytyksenä on, että polttoprosessi toimii säännöllisesti (=ehjät termarit). Tai että ajosi ei ole täysin ja pelkästään lyhyttä ajoa. Näyttää vähän siltä, että DPF pysyy suht. käyttökelpoisena ainoastaan jos autolla ajellaan säännöllisesti yli puolen tunnin mittaisia ajosuoritteita terveillä termostaateilla. Jos termostaattien kunto on ns. "liipasimella", saattaa vaaditun 75 asteen yli pääseminen vaatia yli 20 minuutin ajon. Joka tarkoittaa jo sinällään polttoprosessin jatkuvaa keskeytymistä. Ainakin minun autollani polttoprosessin kesto on tasan 15 minuuttia. Jos se ei koskaan pääse toteutumaan täysimittaisena, heilahtaa siitä vikakoodi muistiin. Ja pitkään kun näin mennään, alkaa kabiiniin myös ilmestymään asiasta informaatiota. Eli se, että lämmöt nousee esim 77 asteeseen, ei riitä. Ainoastaan terveet termarit takaavat sen että lämmöt nousee riittävän rivakasti yli 75 asteen, jolloin lyhyelläkin ajosuoritteella pääsee poltto toteutumaan.

                        Ja kannattaa muistaa myös, että muutkin vikakoodit saattavat estää regeneraation käynnistymisen. BMW:n (DPF-diesel) tapauksessa oleelliset ohjeet on: Termarit 100% kunnossa, DDE:n vikamuisti puhtaana. Ja säännöllisesti pidempiä ajosuoritteita. Näillä opeilla DPF:llä pääsee yli 300tkm ilman ainuttakaan pesua.

                        2000-3000km ilman puhdistusprosessin toimimista voi tukkia koko suodattimen pesukuntoon.
                        Last edited by JKK; 24-08-2011, 19:43.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by JKK View Post
                          Juu pesin kyllä. Jos oikein perusteellisesti ja hyvin sen peset, ei sen pitäisi mennä kyllä ihan heti tukkoon. Tietysti edellytyksenä on, että polttoprosessi toimii säännöllisesti (=ehjät termarit). Tai että ajosi ei ole täysin ja pelkästään lyhyttä ajoa. Näyttää vähän siltä, että DPF pysyy suht. käyttökelpoisena ainoastaan jos autolla ajellaan säännöllisesti yli puolen tunnin mittaisia ajosuoritteita terveillä termostaateilla. Jos termostaattien kunto on ns. "liipasimella", saattaa vaaditun 75 asteen yli pääseminen vaatia yli 20 minuutin ajon. Joka tarkoittaa jo sinällään polttoprosessin jatkuvaa keskeytymistä. Ainakin minun autollani polttoprosessin kesto on tasan 15 minuuttia. Jos se ei koskaan pääse toteutumaan täysimittaisena, heilahtaa siitä vikakoodi muistiin. Ja pitkään kun näin mennään, alkaa kabiiniin myös ilmestymään asiasta informaatiota. Eli se, että lämmöt nousee esim 77 asteeseen, ei riitä. Ainoastaan terveet termarit takaavat sen että lämmöt nousee riittävän rivakasti yli 75 asteen, jolloin lyhyelläkin ajosuoritteella pääsee poltto toteutumaan.

                          Ja kannattaa muistaa myös, että muutkin vikakoodit saattavat estää regeneraation käynnistymisen. BMW:n (DPF-diesel) tapauksessa oleelliset ohjeet on: Termarit 100% kunnossa, DDE:n vikamuisti puhtaana. Ja säännöllisesti pidempiä ajosuoritteita. Näillä opeilla DPF:llä pääsee yli 300tkm ilman ainuttakaan pesua.

                          2000-3000km ilman puhdistusprosessin toimimista voi tukkia koko suodattimen pesukuntoon.
                          Joo tämä kappale autoa on ollut kuutena eri palasena pakattuna kahdeksaankymmeneen eripahvilaatikkoon kaksi kuukautta sitten jolloin uusittu egr ja päätermari, nyt lämmöt huittelee siellä 90 asteen kieppeillä. Lisäksi majordraken kanssa korjaamolta pois ajaessa luettiin autosta viat pois sekä katsottiin tuo dpf pömpeli joka oli puhdas silloinkin, nyt vain tässä kuopiossa nurkkapyörittelyssä se on sitä alkanut ilmoittelemaan, ja harmillisesti noiden alipaineletkujen uusimisen jälkeen siitä kaksi päivää alle 10km ajelujen per päivä jälkeen.

                          En mä nyt oikein tätä jaksaisi saksan baanoillekaan viedä että se pömpeli puhtaana pysyisi

                          Ajelin tänään pakkovaihteilla kokopäivän niin ettei kierrokset olleet juuri alle 3000 ja valot hävisivät, lämmöt huiteli jossakin 85-100 astetta (100 moottorin sammuttua / parkissa)

                          Eli siis, en haluaisi Kuopiosta vikakoodin lukijaa, vaan mulla on omat letkut ja tietokoneet, tarvitsisin jonkun asennusavuksi, en saa yhteyttä omaan autooni tuolla inpa 5.00 versiolla ja uudempaakaan en näy löytävän mistään, niin saan luettua sen oman pömpelini ja muut koodit jos niitä olisi ilmaantunut, halukkaita opastajia?

                          (just on tultu virosta joten jotain voisi olla vaivanpalkaksikin karheaa kurkkua kostuttamaan)
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • cchaou
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 18
                            • Helsinki

                            Mistähän nyt tuulee..

                            07- e60 outoilee jälleen.

                            Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.

                            Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.

                            Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..

                            Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3749
                              • Kajaani

                              Originally posted by cchaou View Post
                              Mistähän nyt tuulee..

                              07- e60 outoilee jälleen.

                              Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.

                              Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.

                              Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..

                              Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?
                              Vilkun asetuksia sekän rattinäppäimien asetuksia ainakin saa säädettyä idrivestä, tutkasta en tiedä kun minulla ei ole. Olisiko akkuongelma jos asetuksetä häviää/resetoituu. Kannattaa tarkastaa myös takakontissa vararenkaan alla oleva tila, että onko sinne päässyt vettä. Siellä nimittäin sijaitsee idriven toimintaan liittyviä bokseja.

                              - Antti -

                              Comment

                              • tuomkiti81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1162
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by cchaou View Post
                                Mistähän nyt tuulee..

                                07- e60 outoilee jälleen.

                                Ennen kun olen vain näpäyttänyt vilkkua, on auto vilkuttanut automaattisesti kolme kertaa. Nyt vilkauttaa vain kerran.. tänään huomasin myös sen, että parkkitutkan kuva ei enää tule näytölle, vaikka tutkanappia painaisi. Piippaukset kyllä kuuluu, mutta idrivessä normi valikko on ja pysyy.

                                Molemmat muutokset tulivat samaan aikaan. Epäilisin akkuongelmaa, muttakun kellonajat pysyy ennllaan.

                                Hetkinen.. nyt kun muistelen, myös ratin tähtinäppäimen toiminto oli itsestään muuttunut..

                                Antakaa jotain vinkkiä! Saako vilkutus / tutkan asetuksia jostain muutettua? Mikä voisi olla syynä että auto tuntuu muuttavan asetuksia itsestään?
                                Tutkan asetukset löytyvät myös i-drivestä..eli saa valita syttyykö tutkan näyttö päälle kun tutka on päällä
                                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                                Opel Insignia 2.0 Cdti
                                Scania R560 8x4

                                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                                Ex. E60 530dA -05
                                Ex. E39 530dA -01
                                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                                Comment

                                Working...
                                X