memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Malax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Lappeenranta

    DD alusta

    Pitääkö e61 aktiivisia kallistuksen vakaimia "opettaa" perän korkeuden muuttamisen jälkeen?
    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      Originally posted by Malax View Post
      Pitääkö e61 aktiivisia kallistuksen vakaimia "opettaa" perän korkeuden muuttamisen jälkeen?
      KADE TOSTA DYNAMICDRIVESTA!

      opeta marmorilla tuhansilla huutaa kuapion mies vihiriänä...!
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Pete--
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 65
        • JKL

        Tänään vaihtui kuluneet Pirelli P-Zero Rft -> Hankook Ventus V12 K110

        Tulos lyhyen ajon jälkeen: Ajamisesta nauttii jälleen!!! Uskomaton ero renkaiden vaihdon jälkeen. Hiljaisempi ja voi ohjata sormenpäillä kun vetelykin tuntuu hävinneen...aijai!
        E61 535d M-Sport Touring

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by Malax View Post
          Pitääkö e61 aktiivisia kallistuksen vakaimia "opettaa" perän korkeuden muuttamisen jälkeen?
          Juu pitää calibroira uuteen korkeuteen
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Speed79
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 40
            • Päijät-häme

            Dodiin tänään tuli päiviteltyä auton ecu tällä
            Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.

            Yhteydenpito kyseisen firman osalta kiitettävää, kun laite saapui luin ohjelman ja lähetin sen heille muutama tunti ja viriohjelma tuli takaisin kysyivät että ohjelmoidaanko egr pois käytöstä ja tottakai se poistettiin käytöstä.(ei anna vikakoodia kun ottaa töpselin irti)
            Sain heiltä myös ison filen kaikennäköisten vikakoodin lukijoiden eri vikakoodien selvityksiä.
            koeajolla nyt reilu 200km ja auto on ihan eri kuin vakiona, kaasuun vastaavuus herkempi tehoa ja varsinkin vääntöä huomattavasti enemmän.
            Lukemia saadaan kunhan pääsee rullille. Todella helppokäyttöinen laite ja kaiken lisäksi suomenkielellä.

            Comment

            • Malax
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 118
              • Lappeenranta

              Originally posted by Dunky View Post
              Juu pitää calibroira uuteen korkeuteen
              Mistä tämä inpalla tehdään?
              Mistä kaikista tunnistimista dd ottaa arvoja?
              Last edited by Malax; 02-09-2011, 22:01.
              superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                vesiletku lämmittimen asennus

                Moroo, kun asennan alavesiletkuun sähköisen vastuksen elikkäs lämmittimen, ja vetäsen puukolla sen alavesi letkun poikki, niin tuleekos sieltä sitten aivan kaikki nesteet noin niinkun suurinpiirtein pihalle?

                Sitten ja heti sen jälkeen kun laittelen ne takaisin paisariin nesteet kankaiden lävitte, niin mitenkäs 535d ilmataan, onko se tuosta egr termarista sen ilmaruuvin alta tehtävissä vai onko jotain monimutkaisempaakin tiedossa?
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Moroo, kun asennan alavesiletkuun sähköisen vastuksen elikkäs lämmittimen, ja vetäsen puukolla sen alavesi letkun poikki, niin tuleekos sieltä sitten aivan kaikki nesteet noin niinkun suurinpiirtein pihalle?

                  Sitten ja heti sen jälkeen kun laittelen ne takaisin paisariin nesteet kankaiden lävitte, niin mitenkäs 535d ilmataan, onko se tuosta egr termarista sen ilmaruuvin alta tehtävissä vai onko jotain monimutkaisempaakin tiedossa?

                  30da meni noin niin miks ei tuokin

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by k0rppi View Post
                    30da meni noin niin miks ei tuokin
                    Jes, sit eikun asentamaan!
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • cabrio
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 114
                      • Espoo

                      Tietääkö kukaan mitä muutoksia/päivityksiä tuli 03/2008? Kellään kokemuksia jälkiasennus alpine hifisarjasta? Hinta-laatusuhde? Entäpä webaston toiminta ohjeita, kaukosäätimessä on ja off kytkimet.
                      X4 -18
                      Z4 2.5si -07

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Jes, sit eikun asentamaan!
                        EGR-termarista ilmaaminen on ainakin mulla riittänyt pää-termarin vaihdon jälkeen.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Vetolevy rikki?

                          Liekköhän minun vetolevy tai momentinmuunnin rikki? kun se näyttäisi liikkuvan (n.1-2mm) kun sitä KEVYESTI vääntää hammaskehästä laatikon ala reiästä laatikon suuntaan, eli taaksepäin. Liekkö näissä ollut vetolevyn rikkoontumisia?

                          Kehtaisiko joku e6x 530/535d:n omistaja tarkistaa liikkuuko levy teillä? Meisselillä kevyesti vääntämällä. Yrittänyt etsiä tämän:http://www.youtube.com/watch?v=UYSAOSCpIig äänen lähdettä mutta toistaiseksi tuloksetta.

                          Vaihdettu tähän mennessä: pakosarja, kampiakselin hihnapyörä, pakoputken joustin osa, lootan öljyt vaihdettu ja pakoputkesta revitty lämpösuojat pois.

                          Ääni kuuluu edelleen lootan luolta ja häviää kun laittaa vaihteen eteen tai taakse taikka nostaa kierrokset yli 1100. Toisaalta ääni ei kuullosta pyörivältä osalta. Ja nyt kun on vähän viileämpää niin ääni saattaa pärähtää kerran kovempaa ja sen jälkeen se ei kuulu niin kovaa mutta taas lämmettyään pärisee taas. Voisiko ääni tulla myös katista? Vikakoodeja ei ole laatikosta ja toimii normaalisti. Eikä oikeen turhaankaan kehtais laatikkoa pudottaa..

                          Rallatus alkaa vituttaa jo ihan oikeesti.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Liekköhän minun vetolevy tai momentinmuunnin rikki? kun se näyttäisi liikkuvan (n.1-2mm) kun sitä KEVYESTI vääntää hammaskehästä laatikon ala reiästä laatikon suuntaan, eli taaksepäin. Liekkö näissä ollut vetolevyn rikkoontumisia?

                            Kehtaisiko joku e6x 530/535d:n omistaja tarkistaa liikkuuko levy teillä? Meisselillä kevyesti vääntämällä. Yrittänyt etsiä tämän:http://www.youtube.com/watch?v=UYSAOSCpIig äänen lähdettä mutta toistaiseksi tuloksetta.

                            Vaihdettu tähän mennessä: pakosarja, kampiakselin hihnapyörä, pakoputken joustin osa, lootan öljyt vaihdettu ja pakoputkesta revitty lämpösuojat pois.

                            Ääni kuuluu edelleen lootan luolta ja häviää kun laittaa vaihteen eteen tai taakse taikka nostaa kierrokset yli 1100. Toisaalta ääni ei kuullosta pyörivältä osalta. Ja nyt kun on vähän viileämpää niin ääni saattaa pärähtää kerran kovempaa ja sen jälkeen se ei kuulu niin kovaa mutta taas lämmettyään pärisee taas. Voisiko ääni tulla myös katista? Vikakoodeja ei ole laatikosta ja toimii normaalisti. Eikä oikeen turhaankaan kehtais laatikkoa pudottaa..

                            Rallatus alkaa vituttaa jo ihan oikeesti.
                            Kuulostaa pahalta, kyllä se kohta poikii vika esille

                            Multa just tarkastettiin momentinmuunnin nostamalla ylös ja alaalta käsin roikkumalla siinä ja repimällä, tosin välyksiä en arvellut sillon mutta kiinni se oli, en tiedä sitten montako milliä se meisselillä kammeten aukeaa siitä, jotenkin nyt ei kiihota lähtä kokeilemaan mut vaikka huomenna vois kokeillakin jos tilanteet vähän rauhallisempia..
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Kuulostaa pahalta, kyllä se kohta poikii vika esille

                              Multa just tarkastettiin momentinmuunnin nostamalla ylös ja alaalta käsin roikkumalla siinä ja repimällä, tosin välyksiä en arvellut sillon mutta kiinni se oli, en tiedä sitten montako milliä se meisselillä kammeten aukeaa siitä, jotenkin nyt ei kiihota lähtä kokeilemaan mut vaikka huomenna vois kokeillakin jos tilanteet vähän rauhallisempia..
                              No kun poikisikin mutta kun ei, kohta 2kk sama vtun rallatus jatkunu Joo koita jos kehtaat. Saattaa olla kyllä ettei saa meisseliä väliin jos ei ota sitä alumiini tukea/suojaa pois. Luulis kyllä jo tuohon n.2kk:n aikaan olis jo joku laakeri tms. porsinu :think
                              E61 520Da

                              Comment

                              • ekuusyks
                                Newbiemmer
                                • Jul 2011
                                • 16
                                • Raahe

                                Millä pääsee natisevista ovitiivisteistä eroon? Shellin tiivistepuikko toimi E46:sessa, mutta tässä kuuskymppisessä ei, aina kostealla kelillä natisee niin p"##¤#"leesti.

                                Comment

                                Working...
                                X