E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #16
    Originally posted by Beemer330xi View Post
    Näitä e60/e61 ongelmakeskusteluita seuranneena alkoi kiinnostaa, että onko näillä kukaan ajanut yli 300tkm edes jotensakiin normihuolloilla?

    Mulla on nyt 78tkm ajettu e61 ja kun lämmöt eivät nousseet niin vaihdettu egr-termari - ei auttanut eli seuraavaksi termari.

    Sitten pitäisi varmaankin poistattaa jossain noi imusarjan läpät.

    Ai niin melkein unohtui sellainen pikkujuttu, että meni panoraama tilttiin ja uusi koneisto on tilattu saksasta halvalla 2500e...

    Nyt mä sitten odottelen oikein innolla tomaatin luopumista, kun nekään ei kuulemma kestä.

    Ehkä mä en vuodata tänne enempää vaan alan ennakoiden surfata eBaystä johtosarjaa takapaksiin, kun kummiskii toi keskuslukituksen kaukosäätö varmaankin on jo ihan finaalissa...

    p.s. Bemarista en kuitenkaan luovu!
    Tuo panoraamakin varmaan tutkittiin kunnolla eikä vaan vaihdettu osaa? Tietokoneohjatut laitteet kun tahtoo mennä jökkiin eikä aina tarvi rautaa vaihtaa että lähtee toimimaan. Merkkiliikekin tämän välillä unohtaa.

    Termariviat johtunee 99% siitä että muovi on väärä rakka-aine tuossa kohtaa. Muillakin merkeillä on ollut ongelmia ja myös bensa-bemuissa. Termarin jälkeen voinet vaihtaa vielä automaattilaatikon lämmönvaihtimen, sekä hetken päästä aloittaa kierroksen alusta. EGR-termarin kestoikä ei kovin kummoinen ole. Omaan se on vaihdettu nyt kahdesti auton elinkaaren aikana.

    Takapään spoileri kannattaa tiivistää ajoissa niin ei joudu sinnekään osia vaihtelemaan, samoin auton muukin yleinen huolto ja kunnossapito on hyvä tehdä, mm rasvailla paikkoja ja mitä nyt kuuluukin. Pelkällä ajolla saa varmasti paikat renottamaan ja tulevaisuuden ongelmapommin luotua.

    Mun biilillä on sellanen 200tkm menty nyt ja ei siihen ole mun tietääkseni vaihdettu edes näitä yleisesti itkettyjä alustan osia, paitsi nyt yksi raidetangonpää sano sopimuksen irti, kiitos Helsingin kaupungin teknisen viraston.

    Ilmanputsaria, raitisilmasuotimia ja öljyjä oon vaihdellu. 90tkm nyt omassa ajossa ollut. Jarrunesteet ym toki kanssa mutta kai ne kaikkiin pitää joskus. DPF tutkitiin ja koska kunto oli mainio niin ajo jatkuu, se kuulemma alkaa herjaamaan kyllä kun umpeutuu, tosin epäilen ettei ihan heti ole sekään edessä. Kai mulla on vaan ollu älyttömän hyvä tuuri, tai sitten saku-sammakko oli 100tkm kohdalla vaihtanut koko auton tekniikan ja liikkuvat osat. Tai Individualiin on laitettu vähän paremmat hilut
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Kuul4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 226
      • Salo - Somero - UKI, akseli

      #17
      Ehkä mä en vuodata tänne enempää vaan alan ennakoiden surfata eBaystä johtosarjaa takapaksiin
      No tuota nyt ei kannata tehdä. Johdot vaan käsiin ja juottamalla kuntoon. Nimim. itsellä sama edessä..
      Autoton

      EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

      Comment

      • dumpi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 46
        • Salo

        #18
        Juu, ei tuo E60/61 voimansiirto mikään kummallinen kestoltaan ole.
        Omalla dieselillä menty 350 tkm ja kardaanin rättinivel jouduttu jo vaihtamaan.
        Ikiöljyillä mennään

        Comment

        • Beemer330xi
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 27

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Kuulitko tämän jutun lähimmässä Esson baarissa?

          Mieluummin olisin siellä halunnut kuulla, mutta:


          Toki ymmärrän, että toimivia e60:siä on tiet täynnä ja saattaa saada vähän väärän kuvan kyseisestä menopelistä, jos vaan surfailee ongelmat foorumilla.
          e61 530D M Sport -05
          ex e46 330xi -02
          ex e28 520i -82 (talviauto)

          Comment

          • Beemer330xi
            Newbiemmer
            • Dec 2007
            • 27

            #20
            ...............................................
            Last edited by Beemer330xi; 08-04-2010, 09:18.
            e61 530D M Sport -05
            ex e46 330xi -02
            ex e28 520i -82 (talviauto)

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Beemer330xi View Post
              Mieluummin olisin siellä halunnut kuulla, mutta:


              Toki ymmärrän, että toimivia e60:siä on tiet täynnä ja saattaa saada vähän väärän kuvan kyseisestä menopelistä, jos vaan surfailee ongelmat foorumilla.
              ...ja taas kerran juuri tämä linkitetty topik riittää pelkällä otsikollaan herättämään täysin vääriä ennakkoasenteita e60/61:n laatikoiden kestävyyttä kohtaan?
              Ensinnäkin, ko.topikin otsikko on edelleenkin itsessään väärä, koska siinä käsiteltävä ongelma EI johdu laatikosta.
              Myöskään laatikon kestävyyden suhteen tämä harhaanjohtavalla otsikolla varustettu topik EI kerro mitään, koska yksikään laatikko siinäkään jutussa EI ole rikki...eikä riku.
              Eli tämä e60/61 dieselkoneisten mahan alta löytyvä dieselaski on käytännössä samanlainen ikiliikkuja ilman öljynvaihtoja kuin bensakoneisten ZF:kin.
              Eli ollos huoleti, dieselkoneisen e60/61:n laatikkoa et saa rikki kuin väärin tehdyllä öljynvaihdolla. Muuten mennään kevyesti +600tkm.

              ps.Kyseinen topik tulee vielä vuosikausia herättämään kauhua ja on omiaan vaikuttamaan Suomessa omalta osaltaan jopa e60:ie jälleenmyyntiarvoon, kun googlettamalla e60:n ongelmista ko.virheellisen tokikin otsikko pamahtaa silmille. Kukaan ei lue koko topikkia läpi, vaan ainoa mieleen jäävä asia on se että e60/61:n automaattilaatikot EIVÄT KESTÄ, kun joka ukolla ne on "hajalla".
              Eli, olisiko jo vihdoin ja viimein vaihtaa ko.topikin otsikko lähemmäksi itse asiayhteyttä, eli nykimisongelmaa???
              Last edited by Hemi; 08-04-2010, 11:13.

              Comment

              • DerPastor
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 145
                • Tku

                #22
                Uikutus moottoritilasta

                E61 530dA pitää jaksottaista "uikutus" ääntä, joka alkaa joka kerta kun keskuslukituksen tai oven aukaisee tai sulkee. Kestää yleensä noin minuutin ja loppuu. Joskus uikuttelee ihan itsestäänkin esim keskellä yötä riippumatta siitä onko ovet auki vai lukossa. Ääni on sen verran hiljainen ettei sitä pysty kuulemaan (jos edes äänteleekään) moottorin ollessa käynnissä.

                Ääni tuntuisi tulevan moottorin pakopuolelta, jostain imuilmansuodattimen ja turbon seutuvilta. Mistä voisi johtua?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by DerPastor View Post
                  E61 530dA pitää jaksottaista "uikutus" ääntä, joka alkaa joka kerta kun keskuslukituksen tai oven aukaisee tai sulkee. Kestää yleensä noin minuutin ja loppuu. Joskus uikuttelee ihan itsestäänkin esim keskellä yötä riippumatta siitä onko ovet auki vai lukossa. Ääni on sen verran hiljainen ettei sitä pysty kuulemaan (jos edes äänteleekään) moottorin ollessa käynnissä.

                  Ääni tuntuisi tulevan moottorin pakopuolelta, jostain imuilmansuodattimen ja turbon seutuvilta. Mistä voisi johtua?
                  Korinohjaus ääntää.

                  Comment

                  • DerPastor
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 145
                    • Tku

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Korinohjaus ääntää.
                    Onko normaalia? Voiko tuolle tehdä jotain, hiukan ehkä häiritsee...

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5551
                      • Kankaanpää

                      #25
                      Okei, kaveri osti tänään E61:sen, 530da:n. Kävi pesussa ja sano et sen jälkee lopetti keskuslukko toimintansa, ei toimi kummistakaan avaimista. Peräkontista oli kattonu jonku johtosarjan tjsp. mikä kuulemma aiheuttaa moista, mutta se oli ollu iha rutikuiva. Mikä mahtais ongelmaa aiheuttaa vielä? :o
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #26
                        Originally posted by GARFFi View Post
                        Okei, kaveri osti tänään E61:sen, 530da:n. Kävi pesussa ja sano et sen jälkee lopetti keskuslukko toimintansa, ei toimi kummistakaan avaimista. Peräkontista oli kattonu jonku johtosarjan tjsp. mikä kuulemma aiheuttaa moista, mutta se oli ollu iha rutikuiva. Mikä mahtais ongelmaa aiheuttaa vielä? :o
                        Ei johtosarja vaan se vastaanotin mihin falskaa vedet väliin, tai sitten johdot poikki. Tyyppivika.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • Reiska56
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 185
                          • Kerava

                          #27
                          Originally posted by viktor View Post
                          Tuo panoraamakin varmaan tutkittiin kunnolla eikä vaan vaihdettu osaa? Tietokoneohjatut laitteet kun tahtoo mennä jökkiin eikä aina tarvi rautaa vaihtaa että lähtee toimimaan. Merkkiliikekin tämän välillä unohtaa.

                          Termariviat johtunee 99% siitä että muovi on väärä rakka-aine tuossa kohtaa. Muillakin merkeillä on ollut ongelmia ja myös bensa-bemuissa. Termarin jälkeen voinet vaihtaa vielä automaattilaatikon lämmönvaihtimen, sekä hetken päästä aloittaa kierroksen alusta. EGR-termarin kestoikä ei kovin kummoinen ole. Omaan se on vaihdettu nyt kahdesti auton elinkaaren aikana.

                          Takapään spoileri kannattaa tiivistää ajoissa niin ei joudu sinnekään osia vaihtelemaan, samoin auton muukin yleinen huolto ja kunnossapito on hyvä tehdä, mm rasvailla paikkoja ja mitä nyt kuuluukin. Pelkällä ajolla saa varmasti paikat renottamaan ja tulevaisuuden ongelmapommin luotua.

                          Mun biilillä on sellanen 200tkm menty nyt ja ei siihen ole mun tietääkseni vaihdettu edes näitä yleisesti itkettyjä alustan osia, paitsi nyt yksi raidetangonpää sano sopimuksen irti, kiitos Helsingin kaupungin teknisen viraston.

                          Ilmanputsaria, raitisilmasuotimia ja öljyjä oon vaihdellu. 90tkm nyt omassa ajossa ollut. Jarrunesteet ym toki kanssa mutta kai ne kaikkiin pitää joskus. DPF tutkitiin ja koska kunto oli mainio niin ajo jatkuu, se kuulemma alkaa herjaamaan kyllä kun umpeutuu, tosin epäilen ettei ihan heti ole sekään edessä. Kai mulla on vaan ollu älyttömän hyvä tuuri, tai sitten saku-sammakko oli 100tkm kohdalla vaihtanut koko auton tekniikan ja liikkuvat osat. Tai Individualiin on laitettu vähän paremmat hilut
                          Hyvä kuulla ja itse samaa mieltä, että auton huolto on avain auton toimivuuteen. Valitettavan moneltä tämä perustotuus näyttää unohtuvan. Kohta kaksi vuotta ajettu ja vian takia vain peruutustutkan anturi vaihdettu, muuten normaalia auton huoltoa, auto E60 -05.

                          Comment

                          • ///Make
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 4692
                            • Lahti

                            #28
                            Yritin hakea tietoa tuosta E61:n navigaattorista, muttei suoraan etsimääni tietoa.

                            Isäni auto on jotain -05 loppuvuoden mallia, ja autossa on normaali navigaattori (business?).

                            Miten navin päivitys onnistuu niin, että se löytäisi edes kutakuinkin kaikki Suomen tiet? Tarviiko navia käytettäessä olla aina CD-asemassa joku "uusin navi-CD" vai voiko tuon ohjelmoida/ladata levyltä autoon jotenkin?
                            Z3 3,0 Coupe -98
                            E30 325E 4D -85
                            Originally posted by TNT
                            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #29
                              Originally posted by ///Make View Post
                              Yritin hakea tietoa tuosta E61:n navigaattorista, muttei suoraan etsimääni tietoa.

                              Isäni auto on jotain -05 loppuvuoden mallia, ja autossa on normaali navigaattori (business?).

                              Miten navin päivitys onnistuu niin, että se löytäisi edes kutakuinkin kaikki Suomen tiet? Tarviiko navia käytettäessä olla aina CD-asemassa joku "uusin navi-CD" vai voiko tuon ohjelmoida/ladata levyltä autoon jotenkin?
                              Siinä on vain yksi asema? Jos, niin on Business. Ymmärtääkseni levy pitää käyttää sisässä latautumassa aina, tai jopa pitää sisällä kun navigoi. Kokemuksia ei ole mutta heitettiin mutua. Mitään kiintolevyä siellä ei ole mihin karttoja voisi säilöä.

                              Uusi karttalevy on ratkaisu ongelmaan ettei kaikkia teitä kartoilla ole. Sellaisen hankkimiseen löytyy ohjeet foorumilta, tosin en missään nimessä suosita muuta kuin aidon levyn hommaamista
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • MrBubbles
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 799
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Osaako joku heittää lonkalta että mikä tuota mun 535d:tä vaivaa kun ahdinremontin jälkeen startata piti ainakin 20 kertaa ennenkun jäi käyntiin.. hörähti vain aina. Sitten jäi konkkaamalla käyntiin ja ei vastannut kaasuun. kuitenkin kotvasen kuluttua sieltä se kaasukin löytyi ja toimi sitten ihan normaalisti välillä. täyskaasuvedolla kiihtyi tosi hitaasti ja sitten taas välillä nykäisi ja lähti vetämään täysillä. sitten se taas loppui. äsken laitoin sen käyntiin ja toisella kerralla jäi käyntiin. kaasuun ei taas vastannut. ehkäpä se tuosta. Increased emissions oli heittäny tuonne vikakoodilistaan. tällä vaikutusta?
                                No life, no friends, just motorsport!

                                -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                                -jokunen e30.
                                -e28

                                Comment

                                Working...
                                X