Originally posted by Beemer330xi
View Post
Termariviat johtunee 99% siitä että muovi on väärä rakka-aine tuossa kohtaa. Muillakin merkeillä on ollut ongelmia ja myös bensa-bemuissa. Termarin jälkeen voinet vaihtaa vielä automaattilaatikon lämmönvaihtimen, sekä hetken päästä aloittaa kierroksen alusta. EGR-termarin kestoikä ei kovin kummoinen ole. Omaan se on vaihdettu nyt kahdesti auton elinkaaren aikana.
Takapään spoileri kannattaa tiivistää ajoissa niin ei joudu sinnekään osia vaihtelemaan, samoin auton muukin yleinen huolto ja kunnossapito on hyvä tehdä, mm rasvailla paikkoja ja mitä nyt kuuluukin. Pelkällä ajolla saa varmasti paikat renottamaan ja tulevaisuuden ongelmapommin luotua.
Mun biilillä on sellanen 200tkm menty nyt ja ei siihen ole mun tietääkseni vaihdettu edes näitä yleisesti itkettyjä alustan osia, paitsi nyt yksi raidetangonpää sano sopimuksen irti, kiitos Helsingin kaupungin teknisen viraston.
Ilmanputsaria, raitisilmasuotimia ja öljyjä oon vaihdellu. 90tkm nyt omassa ajossa ollut. Jarrunesteet ym toki kanssa mutta kai ne kaikkiin pitää joskus. DPF tutkitiin ja koska kunto oli mainio niin ajo jatkuu, se kuulemma alkaa herjaamaan kyllä kun umpeutuu, tosin epäilen ettei ihan heti ole sekään edessä. Kai mulla on vaan ollu älyttömän hyvä tuuri, tai sitten saku-sammakko oli 100tkm kohdalla vaihtanut koko auton tekniikan ja liikkuvat osat. Tai Individualiin on laitettu vähän paremmat hilut

Comment