E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio


    mää arvasin et se on henkilöauton hintanen!

    kokeillaanpa jotain propionaattia siihen ensin tököttää..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      Paljonko 530d:n värinänvaimenin (vibration damber) saa "normaalisti" liikkua jos kiskoo hihnasta? Itsellä näyttäisi että hihnapyörä liikkuu hieman kun nykii hihnasta. Eikö näistä ole näitä pyöriä mennyt jonkin verran? Millaisia oireita tekee kun menee rikki?
      E61 520Da

      Comment

      • teme[[
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 269
        • Lake Worth, FL

        Mulla on tässä jonkin aikaa tuo vaihteen pienentäminen 2>1 tapahtunut aika rajusti, ja nyt löytyi ratkaisu tuhon ongelmaan. Tuolla toisessa topicissa oli ohje että virta päälle kaasu pohjaan 30sek virta pois ja auto käyntiin, tämä resetoi adaptioarvot. Tuon jälkeen vaihteet vaihtuu paljon pehmeämmin. Enää ei kolauta pienempää vaihdetta päälle

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by viktor View Post
          Kelpaakos Tässä E60/E61 korissa jo M5 verrokiksi?
          Korihan on käsittääkseni sama, kuten myös iso osa alustan jne osista. Lieneekö ämmässä jotain lisäjäykisteitä korissa itsessään? Jonkun E30 jne kohdalla ymmärtääkin ettei verrokiksi käy kun on korirakenteessa jo isoja eroja..?

          E: Tämä olisi kyllä melkeen sopinut jo tuonne tyhmien kysymysten topikkiin, mutta kuitenkin, alkoi mietityttämään asia ihan yleisellä tasolla. Ei, vielä ei M5:n motin upottamista tuohon pohdita
          Onhan se kori sama jo E39:ssäkin, molemmissa on kuitenkin esim. koko taka-akseli erilainen kuin muissa saman korin 5-sarjalaisissa.
          Eiköhän se ero ole edelleen valmistajassa.
          Taitaa lukea E60/61:ssäkin BMW M GmbH sen tavallisen BMW Ag:n tilalta.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • Malax
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 118
            • Lappeenranta

            Vikakoodista tietoa?

            E61 535d näyttää inpalla moottorinpuolella information memoryssa:
            3f82 environment temperature sensor, signal.

            Mikä anturi on kysymyksessä? Autossa ei ole mitään oireita ja on siis ainoastaan informaation puolella, ei varsinainen vikakoodi? Ideoita?
            superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3749
              • Kajaani

              Originally posted by Malax View Post
              E61 535d näyttää inpalla moottorinpuolella information memoryssa:
              3f82 environment temperature sensor, signal.

              Mikä anturi on kysymyksessä? Autossa ei ole mitään oireita ja on siis ainoastaan informaation puolella, ei varsinainen vikakoodi? Ideoita?
              No tuohan kuulostaisi ihan ulkolämpömittarin anturilta. Helppo ainakin vaihtaa ja testata.

              - Antti -

              Comment

              • Malax
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 118
                • Lappeenranta

                Niin... Näyttää kyllä mittaristossa ihan oikein.
                superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Paljonko 530d:n värinänvaimenin (vibration damber) saa "normaalisti" liikkua jos kiskoo hihnasta? Itsellä näyttäisi että hihnapyörä liikkuu hieman kun nykii hihnasta. Eikö näistä ole näitä pyöriä mennyt jonkin verran? Millaisia oireita tekee kun menee rikki?
                  Ei yhtään.. Itsekin luulin että voi kai se vähän elää ja antaa periksi. No laukesi sitten lopulta kivojen savujen jne kanssa. Jos käydessä yhtään "viipottaa" niin näkee kanssa, uusi ei tuollaista tee.

                  Oireet hajotessa on aika selkeät, itsellä se alko savuttamaan ja ulisemaan ja kaikki hihnavetoiset apulaitteet lähti pelistä. Tuo meni paikallaan, vauhdista ois voinut olla mielenkiintoinen. Päivää ennen taisi alkaa sellanen että kitisi hiukan.

                  Kuulemma hajonnut paljon, eikä ole ainoastaan bmw:n ongelma. Uusi kikkare oli vähän erinäköinen mitä vanha, josko kestäisi paremmin.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Rimmon
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 110
                    • Rauma

                    Tyhmä kysymys mutta missä sijaitsee e61 530xda:n polttoainesuodatin? Tarvis varmaan vaihtaa kun antaa koodia tukkeutumisesta
                    E61 530xda -06

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Rimmon View Post
                      Tyhmä kysymys mutta missä sijaitsee e61 530xda:n polttoainesuodatin? Tarvis varmaan vaihtaa kun antaa koodia tukkeutumisesta
                      Kuskin alta pohjasta, pitää aukoa pohjamuovit ja on aika sotkuinen homma vaihtaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Rimmon
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 110
                        • Rauma

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Kuskin alta pohjasta, pitää aukoa pohjamuovit ja on aika sotkuinen homma vaihtaa...
                        Eli tarvii viedä johonkin liikkeeseen vaihdettavaksi, ei jaksa alkaa tunkin kans muljaamaan
                        E61 530xda -06

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          Originally posted by viktor View Post
                          Ei yhtään.. Itsekin luulin että voi kai se vähän elää ja antaa periksi. No laukesi sitten lopulta kivojen savujen jne kanssa. Jos käydessä yhtään "viipottaa" niin näkee kanssa, uusi ei tuollaista tee.

                          Oireet hajotessa on aika selkeät, itsellä se alko savuttamaan ja ulisemaan ja kaikki hihnavetoiset apulaitteet lähti pelistä. Tuo meni paikallaan, vauhdista ois voinut olla mielenkiintoinen. Päivää ennen taisi alkaa sellanen että kitisi hiukan.

                          Kuulemma hajonnut paljon, eikä ole ainoastaan bmw:n ongelma. Uusi kikkare oli vähän erinäköinen mitä vanha, josko kestäisi paremmin.
                          Niin vähän arvelinkin ettei sais antaa periksi yhtään. Taidan laittaa sitten pyörylän tilaukseen. Siitäkö johtuneen pieni tärinä n.1000rmp kohdilla vaihde vapaalla, vai liekkö ihan normaalia?
                          E61 520Da

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Niin vähän arvelinkin ettei sais antaa periksi yhtään. Taidan laittaa sitten pyörylän tilaukseen. Siitäkö johtuneen pieni tärinä n.1000rmp kohdilla vaihde vapaalla, vai liekkö ihan normaalia?
                            Oma on automaatti joten en osaa sanoa. Aika kallis pyörylä on, joskin painava joten kilohinta ei ihan mahdoton ole.. Peilillä pystyy tarkistamaan kunnon. Jos näkyy murtumaa tms kumissa niin tilaa joo suosiolla uusi.
                            Uuteen sitten mukaan uudet kiinnityspultit ja hihnat vaihtaa kanssa samalla kätevästi
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              Originally posted by Rimmon View Post
                              Eli tarvii viedä johonkin liikkeeseen vaihdettavaksi, ei jaksa alkaa tunkin kans muljaamaan
                              Pohjamuovia voi vain raottaa, mahtuu välistä kyllä. Hanskat kädessä ja noin t-paidan kokonen rätti riittää sille polttismäärälle mitä ulos tulee. Alle desi tuli. Vaihtoa saattaa helpottaa tyhjähkö tankki.
                              Tunkkia kyllä joutuu käyttämään ja muutaman pohjamuovin kiinnikeruuvin aukomaan. Eiköhän joku paja tuon tee noin 30min aikana kun tulostaa vaikka TIS:n ohjeet niille avuksi.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                Mites tuon E60 530D:n ilmaaminen hoituu termarin vaihdon jälkeen? Joudun tekemään tossa muuta remppaa niin mietin vaihtaa termarit taas varuiksi, tällä kertaa itse.
                                Pitääkö huomioida jotain erityistä, vai vaan uudet aineet sisään ja kovaa ajoa sekä pinnan tarkastuksia alkuvaiheessa? Konehan tässä lienee M57 johdannainen.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X