Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 dieselin ostajan/omistajan työ/vinkkilista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #16
    Kannattaa noissa vanhoissa takseissa se muistaa ettei osaa vanhoista takseista ole huollettu asianmukaisesti vaikka näin voisi luulla, sellaisiakin taksinomistajiakin kun sattuu olemaan että ajetaan se 2-3 vuotta käytännössä mitään tekemättä ja laitetaan kiertoon, tämähän tosin ilmenee huoltokirjasta jos sellainen on olemassa. Yleensä näistä se on kadonnut.

    Jostain ruuhkasuomen ulkopuolelta voisin vanhan taksin ostaakkin, mutta ei kiitos ei ainakaan Kehän tuntumasta jossa ne saa älytöntä rääkkiä osakseen mukulakivillä ym.
    Freude am Fahren

    Comment

    • TBman
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 76

      #17
      Originally posted by Ceeray View Post
      Ristus..

      Noh, eipä tolla muutenkaan noilla maileilla ole muuta kun käyttöarvoa, porsii kun porsii.

      Miljuuna kun menee rikki niin tehdas haluaa varmaan ostaa sen takasi?
      En usko, että ostelevat mitään enään takaisin.
      On meillä ollut yli millin kulkenut E39 perheessä/suvussa.. Tää samainen motoserkku on sen viimeinen käyttäjä.. Siis katolla toi 1000l:n polttosäiliön mettästä kämpille... Onneksi tyhjänä, muutei sattunut vaan kattotelinettä matkaan.. Siitä vaan liinalla kiinni kattoon.. huh mikä näky oli.

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by TBman View Post
        En usko, että ostelevat mitään enään takaisin.
        On meillä ollut yli millin kulkenut E39 perheessä/suvussa.. Tää samainen motoserkku on sen viimeinen käyttäjä.. Siis katolla toi 1000l:n polttosäiliön mettästä kämpille... Onneksi tyhjänä, muutei sattunut vaan kattotelinettä matkaan.. Siitä vaan liinalla kiinni kattoon.. huh mikä näky oli.
        Sen siitä saa kun palvelee miljoona kilometriä. Työjuhdaksi joutuu vielä ehtoopuolella kun pitäisi päästä eläkepäiville
        Freude am Fahren

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          #19
          No eipä parempaakaan topikkia löytyny enkä kehdannu uutta aloittaa niin onko 2004 ja 2006 vakio etupuskurit samanlaiset? Eli passaako 2004 puskuri 2006:seen, millon muuttui parkkitutkien reiät yms?

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #20
            Originally posted by Masatus View Post
            No eipä parempaakaan topikkia löytyny enkä kehdannu uutta aloittaa niin onko 2004 ja 2006 vakio etupuskurit samanlaiset? Eli passaako 2004 puskuri 2006:seen, millon muuttui parkkitutkien reiät yms?
            Olikos tähän tietoa?

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6326
              • P-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by Masatus View Post
              Olikos tähän tietoa?
              Eiköhän nuo käy,facelift kun tuli vastaa 07
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Nuuskis
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 99
                • Kuortane

                #22
                E60/E61 Dieseleistä?

                Tällä hetkellä auto e39 525i sedan tarkoitus päivittää e61 530d...

                Jäätyykö näissä dieseleissä näitä huohotusputkia/separaattoreita samoin kuin bensakoneissa.
                Mitäs uusia vikoja/ominaisuuksia on tullut vastaan e61 dieseleiden omistajilla??
                E39 525i -01

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3861
                  • Nokia

                  #23
                  Kohtalaisella todennäköisyydellä saat ongelmia, tai ainakin päänvaivaa tuon vaihdon myötä ainakin Tuossa M54:ssa ei juuri muuta ongelmia ole kuin tuo huohotinasia. Ja E60/61-omistajat valittelevat erinäisiä ongelmia ilmastoinnin kanssa, mutta kai ne pääosin toimii..

                  -imusarjan läpät
                  -laatikon toiminta + nykiminen tietyillä kierroksilla, foorumilla juttua
                  -dieselin mahdolliset jäätymisongelmat talvisin (ei voi aina olla varma että talvilaadun pistoolistakaan tulee 100% kamaa..)
                  -turbo hajoaa joskus (joojoo kaikki hajoaa joskus)

                  Lisäksi toki dieselin muut huonot ominaisuudet, haju jne.

                  Toki sitten näissä uusissa suoraruiskubensakoneissakin on ongelmia ainakin ruiskutussuutinten ja kp-pumppujen kanssa.

                  Seuraavaksi 530d-kuskit mainostavat miten tämä on turhaa höpinää että hyvin ne toimivat.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 54*BMW

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5438
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Tomi T View Post
                    Seuraavaksi 530d-kuskit mainostavat miten tämä on turhaa höpinää että hyvin ne toimivat.
                    Niin, turha tähän on mitään kommentoida kun dieselkäyttöisten autojen asiantuntija kertoo kokemuksen syvällä rintaäänellä .
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Zao
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 40

                      #25
                      Vajaat 2 vuotta ollut alla 530d E61. Ekana kesänä vaihdettiin peräntason kompura (vaihto+osa noin 900€) Uusittu avain (noin 160€) Dpf putsattu (koodien luku ja putsi noin 400€) huohotinventtiili vaihto (noin 220€ töineen) imusarjan läpät (satasen) Egr termari (40€)
                      Siinähän ne, olen ajanut 40tkm, ei mun mielestä paha.

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3861
                        • Nokia

                        #26
                        Originally posted by kt0510 View Post
                        Niin, turha tähän on mitään kommentoida kun dieselkäyttöisten autojen asiantuntija kertoo kokemuksen syvällä rintaäänellä .
                        Mitäänhän ei voi tosiaan mistään tietää jossei ole omistanut, näin se menee.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 54*BMW

                        Comment

                        • Kuul4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 226
                          • Salo - Somero - UKI, akseli

                          #27
                          Seuraavaksi 530d-kuskit mainostavat miten tämä on turhaa höpinää että hyvin ne toimivat.
                          En ihan mahdu tuohon luokitteluun, mutta mainostetaanpa silti

                          Mulla ei ole ollut nyt viime viikkojen kovien pakkasten aikana mitään ongelmia jäätymisten yms. kanssa. Kaikki on pelannut. Olen itseasiassa yllättynyt sillä auto on minua ennen majaillut eteläisessä Saksassa, eikä siihen ole tehty mitään muutoksia pohjoiseen tuonnin yhteydessä taikka jälkeen. (poislukien imusarjan läppien poisto) En tosin mene vannomaan ettei tuohon ikinä mitään vikaa tulisi. Autoilla kun nyt vaan on tapana hajota joskus..

                          Imusarjan läpät tosiaan on omastani poistettu ja se kannattaa mielestäni tehdä ennen kuin tulee ongelmia.
                          Last edited by Kuul4; 13-01-2010, 19:59.
                          Autoton

                          EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            #28
                            Originally posted by Tomi T View Post
                            Mitäänhän ei voi tosiaan mistään tietää jossei ole omistanut, näin se menee.
                            Sinulla kun on kokemusta noista isompikoneisista ja isompikoppaisista vapari-Bensa Bemareista, niin johtuuko niitten erinomainen vastustus arvonalenemaa kohtaan, siksi että niitä pidetään huolettomina ja edullisin käyttökieseinä esim. Saksassa ja Ruotsissa?

                            E60 asiasta taitaa löytyä jo tarpeeksi yleisluontoista vääntöä tältä foorumilta....

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              #29
                              Dieselien jäätyminen on lähes aina käyttäjävirhe.
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              • Tomi T
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 3861
                                • Nokia

                                #30
                                Originally posted by pmv View Post
                                Sinulla kun on kokemusta noista isompikoneisista ja isompikoppaisista vapari-Bensa Bemareista, niin johtuuko niitten erinomainen vastustus arvonalenemaa kohtaan, siksi että niitä pidetään huolettomina ja edullisin käyttökieseinä esim. Saksassa ja Ruotsissa?

                                E60 asiasta taitaa löytyä jo tarpeeksi yleisluontoista vääntöä tältä foorumilta....
                                No, eipä kyllä E60:ssä ole juuri arvon säilymisessä eroa käyttövoiman suhteen, ja E39:ssä 530i kalliimpia kuin 530d.

                                En ymmärrä mihin tuolla kommentilla pyrit ylipäätään.
                                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                                ex. 54*BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎