Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 dieselin ostajan/omistajan työ/vinkkilista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #76
    Originally posted by tinke76 View Post
    ...toisaalta palstan pääasiallisen käyttäjäkunnan huomioisen dieselvastaisuuden toisaalta ymmärtää koska ylivoimaisesti suurin osa kuulunee nuoreen kategoriaaan yli rippikouluikäisine autoineen...
    Niin tuskinpa vaan,ikää täälläkin se 32...

    Niin monessakin topicissa todennut (en vääntänyt enkä ole yrittänyt käännyttää) että Diesel on hyvä auto siirtymisiin paikasta A -> B ja takaisin.Jokainen valitsee autonsa,moottorin tilavuuden ja käyttövoiman ihan omien tarpeiden ja mieltymyksien mukaan.

    Itsellä oli diesel,kun ajelin Tre-Hki väliä päivittäin ja auto toimi "toimistona" ja Diesel maksoi silloin 0,80 €/L
    Mutta normaaliksi käyttöautoksi ja suurimmaksi osaksi pieniin siirtymisiin,bensa vapari (nykyään turbo) on huomattavasti miellyttävämpi ja BMW:n merkkiin sopivampi käyttövoima...omasta mielestäni ja johtuen omista mieltymyksistäni!
    Last edited by b mutteri kasa; 09-02-2010, 15:42.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #77
      Originally posted by tinke76 View Post
      Voi voi, taas tätä iänikuista bensa vs. diesel vääntöä toisaalta palstan pääasiallisen käyttäjäkunnan huomioisen dieselvastaisuuden toisaalta ymmärtää koska ylivoimaisesti suurin osa kuulunee nuoreen kategoriaaan yli rippikouluikäisine autoineen.
      Eiköhän tämä iänikuinen bensa vs. diesel vääntö jatku niin kauan kun molemmilla käyttövoimilla olevia kotteroita on liikenteessä. Mutta en usko dieselvastaisuuden johtuvan mitenkään käyttäjäkunnan iästä. Itsekään en ole enää ihan nuoremmasta päästä, mutta en silti ole vakuuttunut dieselautojen paremmuudesta.

      Originally posted by tinke76
      Itsellä ollut molemmat ja en kyllä keksi ainoatakaan syytä miksi esimerkiksi E61:n bensakoneella ottaisin.
      Itse olen ajanut E60/E61 dieselmalleista kaikkia eli 520d, 525d, 530d, 530xd ja 535d. Jokaisella mallilla useita tuhansia kilsoja. Onhan ne kaikki "ihan jees", ei missään nimessä huonoja autoja, mutta ei todellakaan ison bensakoneen veroisia. Esim. E60 545i:ssä jo pelkkä äänimaailma on aivan eri luokkaa noihin työkoneisiin verrattuna. Kyyti on aivan eri luksusta ja suorituskyky on loistava. Turboviivekin loistaa poissaolollaan ja koneen käyttöalue on riittävän laaja.

      Edelleen mielestäni diesel on paljon työnsä vuoksi ajavien ja taksimiesten valinta. Mutta en kyllä menisi kehumaan millään muotoa bensamalleja paremmaksi, poislukien litran tai pari pienempi kulutus ja sitä kautta tuleva säästö polttoainekuluissa. Luotettavuudessa taitaa vastaavat bensamallit taas vetää pidemmän korren. Huonolla tuurilla pienillä ajomäärillä diesel tulee jopa kalliimmaksi.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #78
        On totta että dieseli tekniikassa on omat vikansa bensoihin verrattuna, kuten nyt tuo EGR-termostaatti. Mutta jos uusi maksaa alle 50e (itelle 35e) ja osan vaihtaa alle vartin paikalleen vaikka S-marketin parkkihallissa niin mitä sitten? Joo, muutamasta autosta sattunut menemään lämmönvaihdin, so what?
        Eipä ole esim. sytytystulppia, puolia ja lambdoja murheena.

        Kokeilkaapa laittaa nettiauton hakuun 530 2004 ylöspäin, joukossa on hädintuskin 10% bensavehkeitä. Hmm, mistähän kummasta johtuu että dieseleiden vioista keskustellaan enemmän? Siksi tietysti että ne pommeja ku vertaa bensoihin, huh huh...

        Neloskoneisiin minäkään en sekaannu juuri sen "volkkarinakutuksen" takia joka ei minun mielestä autoihin kuulu. Itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa näistä kutosista, kolmas 3-litrainen dieseli alla ja kaikki pannut pelannu hyvin. Paljon enemmän sai ruuvata 325 ja 328 bensabemareita aikanaan kun näitä, aina jotai mystisiä lambda- tai massamittari käyntihumbaamisia tai puolavikaa, nokka- tai kampianturia, vesipumppua jne. Epäilen vahvasti että samat viat piinaavat ihan yhtä lailla näitä uudempiakin bensavehkeitä, niitä on vaan niin vähän täällä verrattuna dieseleihin että niistä ei puhuta ja ne viat on kaikilla tiedossa jo menneiltä vuosilta. Huoltovapaampia nämä dieselit ainakin omalla kohdalla on ollut, ja kaikissa autoissa ollut mittarissa siinä 200tkm molemmin puolin.

        Ymmärrän kyllä bensakoneen kannattajia täysin koneen "sporttisuuden ja koneen luonteen" suhteen, itsekkin samalla linjalla jos haetaan harrasteautoa tai tarvitsee radalle päästä, tai kilometrejä tulee vähän, tai auto on köykäinen ja kutosen huudattamisella on jokin tarkoituskin eli siitä saa jotain kicksejä irti. Mutta mitä helvettiä tekee näillä ominaisuuksilla E61 maantielaivassa?
        Ei sitten yhtään mitään eikä siitä järin sporttista saa vaikka kuinka yrittäisi. Se että auto liikkuu vaivatta pikkukierroksillakin on se koneen luonne jonka nämä tarvitsee, ei näillä kiinnosta olla kiekkamittari punarajalla sitten yhtään. Auton paino, luonne ja sen yleisin käyttötarkoitus (joka ei ole rata- tai kaupunkipörräys vaan maantieajo) huomioiden tämän korin paras malli on omasta mielestä 530d tai 535d, koneiden luonne sopii parhaiten tähän koriin ja siihen mihin näitä käytetään. Olisiko aivan sattumalta siitä syystä näitä sitten bensana niin vähän tarjolla, saattanut joku muukin olla samaa mieltä autoon tutustuttuaan...

        Hyviä pelejä omasta mielestä nämä kutosdieselit on, ensimmäinen E61 530d kahden 330d:n jälkeen nyt alla ja pari tonnia mittariin pyörähtänyt. Ei vaihdu enää käyttöautoksi bensakonetta ainakaan tänne, näillä ajoilla, harrasteautot erikseen.
        Last edited by Gonzalez; 09-02-2010, 17:23.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #79
          Originally posted by Gonzalez View Post
          Neloskoneisiin minäkään en sekaannu juuri sen "volkkarinakutuksen" takia joka ei minun mielestä autoihin kuulu.
          Mutta jos dieselillä ajelet,oli 4 tai 6 sylinterinen niin sama nakutus sieltä kuuluu

          Ainakin oma E60 530 DA piti sitä "volkkarinakutusta"

          Naku Nak Nak..."volkkarinakutus ei autoihin kuulu"
          Last edited by b mutteri kasa; 09-02-2010, 18:09.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19178
            • -

            #80
            Originally posted by Gonzalez View Post
            On totta että dieseli tekniikassa on omat vikansa bensoihin verrattuna, kuten nyt tuo EGR-termostaatti. Mutta jos uusi maksaa alle 50e (itelle 35e) ja osan vaihtaa alle vartin paikalleen vaikka S-marketin parkkihallissa niin mitä sitten? Joo, muutamasta autosta sattunut menemään lämmönvaihdin, so what?
            Eipä taida keskimääräinen tossunkuluttaja vaihtaa itse noita osia omaan E60/E61 dieseliinsä missään parkkipaikoilla. Varsinkaan kun noita vikatopiceja selanneena ei tunnu olevan aina edes merkkihuollolle yksiselitteistä, mistä erilaiset viat johtuvat.

            Originally posted by Gonzalez
            Eipä ole esim. sytytystulppia, puolia ja lambdoja murheena.
            Sytytystulpat on ihan normaaleja huolto-osia, joiden vaihtovälit on usein merkistä ja mallista riippuen n. 60 - 180tkm välein. Puolia ja lambdoja tosiaan joutuu valitettavasti joskus bensa-autoihin uusimaan.

            Originally posted by Gonzalez
            Kokeilkaapa laittaa nettiauton hakuun 530 2004 ylöspäin, joukossa on hädintuskin 10% bensavehkeitä. Hmm, mistähän kummasta johtuu että dieseleiden vioista keskustellaan enemmän? Siksi tietysti että ne pommeja ku vertaa bensoihin, huh huh...
            Eipä tarvitse edes avata Nettiautoa, kun foorumilta voi lukea, että lämpiämisen kanssa on ihmisillä ollut ongelmia jo 2008 ja 2009 vuosimallin autojen kanssa. Eli toisinsanoen jo 1-2 vuotta vanhoissa autoissa koneet käy liian kylmänä ja niin edelleen.

            Originally posted by Gonzalez
            Neloskoneisiin minäkään en sekaannu juuri sen "volkkarinakutuksen" takia joka ei minun mielestä autoihin kuulu.
            Itse asiassa E60/E61 korimallin 520d on jopa yllättävän sivistynyt. Siis verrattuna 525d ja 530d malleihin. Samanlaista työkonemaista ääntä ne kaikki pitää. Tehon- tai väännönpuutehan tuota 520d:tä tietysti vaivaa, noin 80-90km/h vauhdeissa ei vielä kannata edes haaveilla kutosvaihteen käyttämisestä (manuaalilaatikolla) pitkistä välityksistä johtuen. Mutta riittävästi vaihteita käyttämällä liikkuu jo siedettävästi, eikä meteli ole olennaisesti työkonemaisempi kuin 525d ja 530d malleissa. Tuossa 520d:ssä taitaa sentään kulutus olla edes hieman pienempi kuin 6-sylinterisissä, joita ei todellakaan voi kutsua talousihmeiksi.

            Originally posted by Gonzalez
            Ymmärrän kyllä bensakoneen kannattajia täysin koneen "sporttisuuden ja koneen luonteen" suhteen, itsekkin samalla linjalla jos haetaan harrasteautoa tai tarvitsee radalle päästä, tai kilometrejä tulee vähän, tai auto on köykäinen ja kutosen huudattamisella on jokin tarkoituskin eli siitä saa jotain kicksejä irti. Mutta mitä helvettiä tekee näillä ominaisuuksilla E61 maantielaivassa?
            Siis mielestäsi E61 = Volvo = traktori, jonka käyttövoimalla tai moottorilla ei ole mitään merkitystä? Sellainen tunteeton sohva neljällä pyörällä, joka ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen? Ehkä joo perus polttoöljyllä käyvä karvalakkimalli..

            Originally posted by Gonzalez
            Ei sitten yhtään mitään eikä siitä järin sporttista saa vaikka kuinka yrittäisi.
            Tämä pätee melko hyvin dieselmalleihin.

            Originally posted by Gonzalez
            Se että auto liikkuu vaivatta pikkukierroksillakin on se koneen luonne jonka nämä tarvitsee, ei näillä kiinnosta olla kiekkamittari punarajalla sitten yhtään.
            Mielestäsi esimerkiksi E60 545i mallista ei löydy riittävästi voimaa, että se liikkuu vaivatta pikkukierroksillakin? Ja olet ajanut myös E60 530i:llä ja todennut sen huonoksi vaihtoehtoksi kyseiseen koriin.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3861
              • Nokia

              #81
              Se on todettava näistä suoraruiskubensoista että perseestä nekin on. EGR karstoittaa koneen ja KP-pumppujen ja suuttimien kanssa on ollut ongelmia. Aika näyttää ovatko ne korjaantuneet kun uuden mallisia osia vaihdeltu. EGR-ongelma jokatapauksessa jää.

              M52/M54
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #82
                Heh, arvasin. Mielipiteitä on monia, niistähän tässä on kyse ja siitä miten ihmiset itse autonsa ovat kokeneet ja kokevat. Ei siitä kenen mielipide on väärä tai oikea.

                E61:sistä 530d:n lisäksi (joka myös tällä hetkellä alla) 525i:llä olen ajanut joka oli aika puhditon alhaalta, samoin kuin 520d:llä.

                545i:tä en ole päässyt nauttimaan...
                Last edited by Gonzalez; 09-02-2010, 18:51.
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • ziffy
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 15
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Gonzalezin kanssa samoilla linjoilla, mun mielestä E6x "laiva" ei ole sporttiauto. 3-sarjalainen sitä on jo kokonsakin puolesta (tarpeeksi tehokkaiden koneiden kanssa). Jostain kumman irrationalisesta syystä mun on vaikea käsittää isohkoa autoa sporttiautoksi.

                  Mä pidän diesel-koneen luonteesta normaali ajossa. Dieseleissa tuntuu voima tulevan sivistyneesti ja voimaakkasti jo pienemmiltä kierroksilta alkaen. Se tekee omasta mielestäni ajosta vaivatonta. Bensakoneissa pitää antaa kierroksia enemmän ja se ei vaan mun mielestä tunnu niin hyvältä. No, toisaalta 6-koneen ääntä voi tietysti olla tiettyyn rajaan asti kiva laulattaa.

                  Mutta mua ei taas tuo nelosdieselin nakutus häiritse. Mä olen jo niin kuuro etten kunnolla sitä edes sisälle kuule ja ulospäin on ihan sama miltä kuulostaa. Mulla on kokemusta VAG konsernin nelosnakuttajasta ja siihen verrattuna tämä bmw:n nelosnakuttaja kuulostaa jopa paremmalta.

                  Mun tarpeisiin kuitenkin 130 kW / 350 Nm riittää kuljettamaan ihan tarpeeksi tätä autoa. Jos haluan fiilistellä vielä enemmän niin sitten pitää oikeasti lähteä jo radalle - ja nauttia siellä sinne kuuluvilla neli- ja kaksipyöräisillä.

                  Maailma muuttuu, arvot ja asenteet sen mukana... Mutta ymmärrän senkin että urheilullisen imagon omaavalle automerkille, voi diesel tuntua oudolta. Niin ja kohta tulee (täys)hybridit, sähköautot tai vetyautot tai...

                  Mutta jokatapauksessa, oli kone bensa/diesel, niin ajamisen iloa bmw:llä saa.Tällä on nautinnollista ajaa niin mutkateitä kuin suoraakin tietä (no Runflateilla ei kaikissa tilanteissa) ja ajo-ominaisuudet on jokseenkin riittävät.
                  E61 520dA Touring -09

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7452
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by ziffy View Post
                    Gonzalezin kanssa samoilla linjoilla, mun mielestä E6x "laiva" ei ole sporttiauto.
                    Eikös E60 pitänyt olla jopa kevyempi kuin E39? Monien muiden merkkien alemman keskiluokan "pikkuautotkin" alkaa painaa jo sen reilu 1500kg joka lienee tollasen E60 520d:n omapaino. Nykyautoista puhuttaessa en ainakaan itse pidä alle 1600kg autoa erityisenä laivana vielä.

                    Originally posted by ziffy View Post
                    No, toisaalta 6-koneen ääntä voi tietysti olla tiettyyn rajaan asti kiva laulattaa.
                    Ei kai E6x bensakoneet vakiona edes erityisen paljon sisälle kuulu, joten jos automaatilla ajaa niin liekö niillä kierroksillakaan paljoa väliä... :think


                    Originally posted by ziffy View Post
                    Niin ja kohta tulee (täys)hybridit, sähköautot tai vetyautot tai...
                    Kun tuliskin kunnon sähköauto niin ei tarvitsisi bensakoneen hyrinääkään enää kuunnella.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      #85
                      Originally posted by Whistler View Post
                      nyt mittarissa 165 tkm. Vikoja matkan varrelta:
                      - akku vaihdettu
                      - etupäässä jokin tukivarsi uusittiin
                      - jarrujen huoltoilmaisimeen liittyvä anturi vaihdettu
                      - jarrupalat

                      Laatu ei vastaa minunkaan aiempaa mielikuvaani kyseisestä automerkistä
                      Joudun murskaamaan unelmasi, sillä "laatu"vaatimuksesi täyttävää autoa ei olla taidettu vielä keksiäkkään...
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #86
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Eikös E60 pitänyt olla jopa kevyempi kuin E39? Monien muiden merkkien alemman keskiluokan "pikkuautotkin" alkaa painaa jo sen reilu 1500kg joka lienee tollasen E60 520d:n omapaino. Nykyautoista puhuttaessa en ainakaan itse pidä alle 1600kg autoa erityisenä laivana vielä.
                        Mitä kukin laivalla ymmärtää, itse tarkoitan sillä lähinnä kokoa ja käsiteltävyyttä joka koosta seuraa enkä niinkään painoa. Kokonsa puolesta E61 ei ole yhtä sporttinen ja tiukka pyöriteltävä kuin 300-sarjalainen ja pidän E61:stä tästä syystä enemmän matka-autona kuin sopivana radalle tai mutka-EK:lle verrattuna pienempiin autoihin. Näihin tarkoituksiin se pienempikokoinen bensapeli on parempi, siis omasta mielestä.

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Ei kai E6x bensakoneet vakiona edes erityisen paljon sisälle kuulu, joten jos automaatilla ajaa niin liekö niillä kierroksillakaan paljoa väliä... :think
                        Jos automaateista puhutaan, niin on se mukavampi silläkin jos on vääntöjä ja auto liikkuu heti kun painaa vähän tallaa, ei tarvitse odotella kun loota pykää kahta pienempää ja parkaisee kiekat viiteen tonniin. Kärjistettynä näin mutta ymmärtänet pointin. Oikeasti isot bensat tämän puolesta tietysti erikseen kun litratilavuuden myötä alarekisterissäkin alkaa olla ruutia enemmän.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          #87
                          Kyllä se E6x 530i liikahtaa aika hyvin,ilman että tarvitsee räpeltää vaihteita alaspäin.Esim.edellinen E90 330 iA jaksoi hyvin lähteä n.90-100 vauhdista 5.vaihteella...ja ihan tarpeeksi ripeä ohitus siitä seurasi.

                          Ja E90 330i 1555kg vs. E60 530i 1605 kg

                          Eli kyllä sillä 530 bensalla pääsee myös,paremmin kuin hyvin,ilman että täytyy hakea pienempää vaihdetta normaali ohitustilanteessa!Kun näissä uusissa bensa vehkeissä on aika laaja vääntökäyrä ja maksimi vääntö saavutetaan jo n.2700 rpm tienoilla.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1961
                            • Hki

                            #88
                            Tuli ajettua saman päivänä x6 3.0d, 330d, x1 3.0i ja päälle 335i. Kyllä se dieselikin on oikein maukas, varsinkin 3-sarjalaisessa. Alhaalta lähdettäessä jopa 330d tuntui voimakkaammalta kuin 335i (kello voi olla eri mieltä..). Äänien takia en pudottais dieseliä pois, kyllä noitakin mielellään kuunteli (jos nyt niitä ees normiajossa kuuli). Molempi parempi..

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              #89
                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Kokonsa puolesta E61 ei ole yhtä sporttinen ja tiukka pyöriteltävä kuin 300-sarjalainen ja pidän E61:stä tästä syystä enemmän matka-autona kuin sopivana radalle tai mutka-EK:lle verrattuna pienempiin autoihin.
                              Mitään varsinaisia rata-autojahan nuo E61 mallit eivät ole, tosin sivusta seurattuna vaikkapa hieman laiteltu E60 näyttää olevan yllättävän nopea osaavan kuskin käsissä. Mutta kyllä perinteisesti jo E39 mallien kanssa huomasi, että myös lisävarusteilla on olennainen osuus ajotuntumaan. Esim. perus karvalakki E39 oli aivan kauhea ohjaukseltaan verrattuna Servotronicilla ja kunnon tekniikalla varustettuun yksilöön. Samoin E61 M-Sport paketilla ja aktiiviohjauksella tuntuu aivan eri peliltä ajaa kuin perus laitteet.

                              Originally posted by Gonzalez
                              Jos automaateista puhutaan, niin on se mukavampi silläkin jos on vääntöjä ja auto liikkuu heti kun painaa vähän tallaa, ei tarvitse odotella kun loota pykää kahta pienempää ja parkaisee kiekat viiteen tonniin.
                              Itse asiassa omien kokemusten mukaan jopa 535dA:lla kestää yllättävän kauan kaasun painamisen jälkeen, ennenkuin mitään alkaa tapahtua. Kannattaa kokeilla joskus niin, että painaa kaasun pohjaan ja katsoo sekuntikellosta, kauanko kestää, että auto alkaa vetää kunnolla. Kestää useimmilla turbodiesel automaateilla muuten yllättävän kauan. Liekö dieselin railpaineita odottelussa menee se suurin aika?
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #90
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Itse asiassa omien kokemusten mukaan jopa 535dA:lla kestää yllättävän kauan kaasun painamisen jälkeen, ennenkuin mitään alkaa tapahtua...Kestää useimmilla turbodiesel automaateilla muuten yllättävän kauan. Liekö dieselin railpaineita odottelussa menee se suurin aika?
                                Tuon ominaisuuden kyllä huomasin 530DA:llä...se oli huomattava kun siirtyi bensasta -> dieseliin...mutta ajan mukaan siihen tottui,kunnes taas pääsi ajamaan muuta autoa.
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎