Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 dieselin ostajan/omistajan työ/vinkkilista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mattipuh
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 150
    • Espoo, Finland

    kuinka kauan porukalla kestänyt jarrupalat näissä vehkeissä?
    omassani vaihdettiin takajarrupalat juuri ennen auton siirtoa nimiini, ja nyt jo huutaa takajarrupalojen vaihtoa...?

    pitäisi varmaan yli 6kk kuitenkin kestää. no, uudet tilattu, täytyy katsastaa onko oikeasti kuluneet, vai sitten joku turha häly.
    Matti
    E61 530DA (2005)

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by mattipuh View Post
      pitäisi varmaan yli 6kk kuitenkin kestää. no, uudet tilattu, täytyy katsastaa onko oikeasti kuluneet, vai sitten joku turha häly.
      Kyllä ne joku 50 tkm kestää. Riippuu tietysti ajotyylistä.
      Ettei olis vain kulumisanturi keturallaan?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • FastDsl
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 178
        • nollayhdeksän

        Originally posted by mattipuh View Post
        kuinka kauan porukalla kestänyt jarrupalat näissä vehkeissä?
        omassani vaihdettiin takajarrupalat juuri ennen auton siirtoa nimiini, ja nyt jo huutaa takajarrupalojen vaihtoa...?

        pitäisi varmaan yli 6kk kuitenkin kestää. no, uudet tilattu, täytyy katsastaa onko oikeasti kuluneet, vai sitten joku turha häly.
        Kestää aivan uskomattomasti, 108tkm mittarissa ja etupalat 50%, takana 3mm jäljellä. Takapaloista tuli ensimmäinen (keltainen) service valo juuri, sitten kun antaa punaisen servicen valon pitää alkaa takapaloja vaihtamaan.
        Musta 335i E91 N55
        Musta 520d F11
        Musta 535d E60
        Musta 320d E91
        Musta 330d E46

        Comment

        • mattipuh
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 150
          • Espoo, Finland

          olihan nuo takapalat ihan hyvässä kunnossa, kuluneisuusanturi vaan oli johdoiltaan karvaa vaille poikki, eli se vaihdettiin uuteen.
          Matti
          E61 530DA (2005)

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17537
            • Turku

            OT: E46 toukassani kohta 170tkm mittarissa, takajarrupalat vielä alkuperäiset . Etuset laikkoineen uusittiin n. 150tkm:n kohdalla ensimmäisen kerran. Taidan "vähän" ajella maanteillä ja käyttää moottijarrutusta stepillä .
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Laku View Post
              OT: E46 toukassani kohta 170tkm mittarissa, takajarrupalat vielä alkuperäiset . Etuset laikkoineen uusittiin n. 150tkm:n kohdalla ensimmäisen kerran. Taidan "vähän" ajella maanteillä ja käyttää moottijarrutusta stepillä .
              No kone vaikuttaa aika paljon näissä uudemmissa.
              Liukkaalla kun vääntävä kone käyttää niitä jarruja eri tahtiin kuin jossain nuhapumpussa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17537
                • Turku

                Originally posted by MajorDrake View Post
                No kone vaikuttaa aika paljon näissä uudemmissa.
                Liukkaalla kun vääntävä kone käyttää niitä jarruja eri tahtiin kuin jossain nuhapumpussa...
                Ai mulla on nuhapumppu ?

                Huomasit varmaan, että puhuin lisäksi nelikosta.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ai mulla on nuhapumppu ?

                  Huomasit varmaan, että puhuin lisäksi nelikosta.
                  No kommentti oli lähinnä yleisluontoinen.
                  Ja neliveto tuskin paljon luistonestoa käyttää normiajossa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    Originally posted by Rahu View Post
                    Mistä tiedät että yksikkö on ehjä? Ohjainyksikkö ei läheskään aina jätä vikakoodia itsestään, varmistaa voi vain mitata jokaisen hehkun erikseen että onko vika todella hehkuissa.
                    Oli se ehjä, nyt hajosi pari päivää sitten
                    Niinhän se tulikin tehtyä, eli mittasin hehkut. Koska toiminta oli täydellistä vaihdon jälkeen, oli vika vain alkuperäisissä hehkuissa.
                    Nämä eivät olleet kaikki vielä hajonneet, mutta aika ajattelematonta olisi ollut vaihtaa vain pimeänä olleet hehkut, kun kaikki olivat alkuperäisiä ja siten siis saman ikäisiä. Kulunakin niin olematon, eivät olleet kahtakymppiäkään kipaleelta.

                    Nyt kun pimeni kaikki kerralla, on aika selkeää että boksi nyykähti. Ja tosiaan ei anna mitään muuta vikakoodia edelleenkään, paitsi hehkuista 1-6. Hehkut oli berun tai boschin, ei mitään merkitöntä kysymysmerkkikamaa.
                    Last edited by viktor; 09-01-2011, 01:28.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • Kiree äMMä
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      Yritin vähän selailla topikkeja läpi mutta ei hirveästi löytynyt tietoa..
                      Eli termareista M57N/N2 koneisiin liittyen on ollut paljon asiaa ja nuo joudun nyt itsekin vaihtamaan.Mutta kuinka on näiden koneiden vesipumppujen laita? Millä km:illa hajoavat jos hajoavat (esim. M50-pohjaisissa bensakoneissahan alkaa ainakin olla loppu 200tkm kohdalla). Onko syytä vaihtaa hyvissä ajoin ja millä km:eilla noin suurin piirtein?

                      Omassa 530DAT:ssa nyt 217tkm mittarissa ja aavistuksen häviää jäähdytysnesteitä pidemmällä aika välillä. Letkuvuotoja ei ole löytynyt,syyläri vaikuttaa olevan ehjä eikä auton alle jää mitään lammikoita. Lisäilemään olen tuota nestettä joutunut ehkä pari kolme desiä longlife-öljynvaihtovälillä.

                      Mielellähän tuon vaihtaisi samalla nyt kun vaihtoon menee sekä EGR- että päätermari,jos työ onnistuu kohtuullisella lisävaivalla(?)
                      Last edited by Kiree äMMä; 13-10-2012, 11:11.

                      Comment

                      • ronttonen
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 110
                        • Pyhäjoki

                        Taisin vaihella vesipumpun jossain 250tkm paikkeilla ja oli jo nii väljä, et rallatteli ja tiputti nestelle akselilta.


                        Originally posted by Kiree äMMä View Post
                        Yritin vähän selailla topikkeja läpi mutta ei hirveästi löytynyt tietoa..
                        Eli termareista M57N/N2 koneisiin liittyen on ollut paljon asiaa ja nuo joudun nyt itsekin vaihtamaan.Mutta kuinka on näiden koneiden vesipumppujen laita? Millä km:illa hajoavat jos hajoavat (esim. M50-pohjaisissa bensakoneissahan alkaa ainakin olla loppu 200tkm kohdalla). Onko syytä vaihtaa hyvissä ajoin ja millä km:eilla noin suurin piirtein?

                        Omassa 530DAT:ssa nyt 217tkm mittarissa ja aavistuksen häviää jäähdytysnesteitä pidemmällä aika välillä. Letkuvuotoja ei ole löytynyt,syyläri vaikuttaa olevan ehjä eikä auton alle jää mitään lammikoita. Lisäilemään olen tuota nestettä joutunut ehkä pari kolme desiä longlife-öljynvaihtovälillä.

                        Mielellähän tuon vaihtaisi samalla nyt kun vaihtoon menee sekä EGR- että päätermari,jos työ onnistuu kohtuullisella lisävaivalla(?)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎