Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lep-1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 52
    • Raisio

    Originally posted by WSE1 View Post
    Kunhan pohja on aito zf niin se on tärkeämpää. Öljyn puolesta laatikko toimii melkein millä vain synteettisellä dexron 3 öljyllä - jos sen vaihtaa tarpeeksi tiheään.

    -jos vain vaihtaa osan öljystä niin on toki hyvä laittaa samaa tavaraa mitä aikaisempikin on.
    Tänään tuli vaihdettua öljyt ja eBayn sarjassa oli ZF orkkis öljypohja. Öljyä meni n.6 litraa sisälle ja pitää sanoa et kannatti vaihtaa. Muuttu laatikon toiminta paremmaksi eikä enää minkäänlaista kierrosten heijausta yms. Vaihtaa täsmällisesti eikä luistoa.
    Vaihdoin siis vain osan öljyistä. Ei huuhtelua.
    530d e60

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      Originally posted by Lep-1 View Post
      Tänään tuli vaihdettua öljyt ja eBayn sarjassa oli ZF orkkis öljypohja. Öljyä meni n.6 litraa sisälle ja pitää sanoa et kannatti vaihtaa. Muuttu laatikon toiminta paremmaksi eikä enää minkäänlaista kierrosten heijausta yms. Vaihtaa täsmällisesti eikä luistoa.
      Vaihdoin siis vain osan öljyistä. Ei huuhtelua.
      No mitäs järkeä tuossa oli? Vaihdatko moottoriöljyistäkin vain 50%....
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        Originally posted by casino View Post
        No mitäs järkeä tuossa oli? Vaihdatko moottoriöljyistäkin vain 50%....
        Tilavuus on sen 8.5 litraa joten tuonne vaihtui ~70% ;-)

        Mutta olet oikeassa, oikea tapa on vaihtaa huuhtelemalla
        jolloin öljyä tosin menee se 1.5-2 kertainen määrä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          Nonini, tuli soitto Ylämaalta,
          auto käy ja kukkuu, laatikko ei luista,
          vähän kulmiakasta on ajo (adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo edessä),
          vaihtoivat vanhasta laatikosta pelkän "älyn" uuteen laatikkoon
          ja vaihteet menivät samantien päälle...

          Kuvia ei ole kun luulin että vasta huomenna tekevät tuon,
          voin ottaa vanhasta laatikosta kuvat jos eivät vielä pistäneet sitä "kasaan".

          Böntti, käyppä fläshäämässä vielä tuohon laatikkoon softat ohikulkiessasi...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Nonini, tuli soitto Ylämaalta,
            auto käy ja kukkuu, laatikko ei luista,
            vähän kulmiakasta on ajo (adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo edessä),
            vaihtoivat vanhasta laatikosta pelkän "älyn" uuteen laatikkoon
            ja vaihteet menivät samantien päälle...

            Kuvia ei ole kun luulin että vasta huomenna tekevät tuon,
            voin ottaa vanhasta laatikosta kuvat jos eivät vielä pistäneet sitä "kasaan".

            Böntti, käyppä fläshäämässä vielä tuohon laatikkoon softat ohikulkiessasi...
            Minäpä käyn. Ajelen Ouluun 17.10. ja takas 19.10., kumpikin päivä käy.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Nollasin adaptaatiot ja laatikko toimii kuten pitääkin,
              vaihtaa todella huomaamattomasti.

              Olivat vaihtaneet vain älyn,
              eli venttiilipöydästä musta muoviosa irti,
              osan keskellä on ecu.

              Otin pari kuvaakin mutta näköjään on niin epätarkkoja että ei niillä juuri tee mitään..
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Kenzu
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1285
                • Vaasa

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Nollasin adaptaatiot ja laatikko toimii kuten pitääkin,
                vaihtaa todella huomaamattomasti.

                Olivat vaihtaneet vain älyn,
                eli venttiilipöydästä musta muoviosa irti,
                osan keskellä on ecu.

                Otin pari kuvaakin mutta näköjään on niin epätarkkoja että ei niillä juuri tee mitään..
                En tiedä oletko vastannut kysymykseen vai onko mulla menny ohi..

                Mutta mikä siihen sun laatikkoon tuli viaksi?
                Lamborghini Gallardo
                Ex:
                F87 M2
                F82 M4
                F15 X5M50d
                F31 330d
                E60 M5
                E46 M3
                E63 645ci
                E60 530d -07 M5D satinwhite
                E36 M3 Turbo
                E30 325 cäbi -92

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  Luisti mm. 3-vaihteella voimaakkaasti kiihdyttäessä,
                  vaihde lopenlopen pomppasi pois päältä ja meni vikatilaan,
                  vikakoodina
                  EGS 420411 Gear-ratio monitoring in fixed gear, clutch B, disrupted
                  EGS 420321 Gear-ratio monitoring during gearsift 2->x,
                  EGS 420341 Gear-ratio monitoring during gearsift 4->x

                  Laakkosen kustannusarvio (joka maksoi 303€ sis. ½ litran öljynlisäyksen, hinta vaivaiset 76€ litra):
                  Vaihtolaatikko 7960 + muut osat 50€ + työ 903 € + ohjelmointi 150€.
                  Ja GW ei mahdollinen...

                  Vähän sylettää että tehdas ei tule millään tapaa vastaan n. 3 vuotiaassa ja 147 tkm ajetussa autossa...

                  Vaihtolaatikko B-osana töineen ja uusine öljyineen/öljypohjineen n. 3500€... Muutaman satasen olis säästänyt jos heti olis älynnyt siirtää ecun vanhasta laatikosta.

                  Ja kyseessä siis F11 530xDTA 2011 ja 8HP laatikolla...

                  Vaihtoehtona olis ollut laatikon venttiilipyödän ja turbiinin korjaus, ne olis maksaneet n. 2 k€ mutta siltikin laatikossa olisi voinut olla sama vika joten en ottanut riskiä...

                  Allekirjoittaneelle jää siis turbiini ja venttilipyötä (sekä tietysti koko laatikko) jos jolla kulla tulee saman tyyppistä ongelmaa,
                  voin vaihtaa osia niin selviää että oliko vikaa em. osissa vaiko itse laatikossa...

                  Esim Recro sanoi että näin uusiin ei oikein saa osia, muuten auto olisi viety sinne jos esim. 3 k€ olis tullut remppa laatikkoon...
                  Last edited by MajorDrake; 29-09-2014, 19:32.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Lep-1
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 52
                    • Raisio

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Tilavuus on sen 8.5 litraa joten tuonne vaihtui ~70% ;-)

                    Mutta olet oikeassa, oikea tapa on vaihtaa huuhtelemalla
                    jolloin öljyä tosin menee se 1.5-2 kertainen määrä...
                    Kyllä oikea tapa olisi vaihtaa huuhtelemalla.
                    Tuli huomattua että vaihtamalla sen mitä normaalisti ulos valuu, paranee laatikon toiminta
                    ja ehkä sitä lifetimea tuli muutama kymppitonni lisää...
                    Ainakin 270tkm ajetut orkkis öljyt oli aika ehtoo puolella hajun ja näön perusteella..
                    Toki nyt voi taas ajatella että uutta paskaa lähtee kiertoon yms.
                    Katsotaan miten pelaa ja kestää.
                    530d e60

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5003
                      • Paimio

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Luisti mm. 3-vaihteella voimaakkaasti kiihdyttäessä,
                      vaihde lopenlopen pomppasi pois päältä ja meni vikatilaan,
                      vikakoodina
                      EGS 420411 Gear-ratio monitoring in fixed gear, clutch B, disrupted
                      EGS 420321 Gear-ratio monitoring during gearsift 2->x,
                      EGS 420341 Gear-ratio monitoring during gearsift 4->x

                      Laakkosen kustannusarvio (joka maksoi 303€ sis. ½ litran öljynlisäyksen, hinta vaivaiset 76€ litra):
                      Vaihtolaatikko 7960 + muut osat 50€ + työ 903 € + ohjelmointi 150€.
                      Ja GW ei mahdollinen...

                      Vähän sylettää että tehdas ei tule millään tapaa vastaan n. 3 vuotiaassa ja 147 tkm ajetussa autossa...

                      Vaihtolaatikko B-osana töineen ja uusine öljyineen/öljypohjineen n. 3500€... Muutaman satasen olis säästänyt jos heti olis älynnyt siirtää ecun vanhasta laatikosta.

                      Ja kyseessä siis F11 530xDTA 2011 ja 8HP laatikolla...

                      Vaihtoehtona olis ollut laatikon venttiilipyödän ja turbiinin korjaus, ne olis maksaneet n. 2 k€ mutta siltikin laatikossa olisi voinut olla sama vika joten en ottanut riskiä...

                      Allekirjoittaneelle jää siis turbiini ja venttilipyötä (sekä tietysti koko laatikko) jos jolla kulla tulee saman tyyppistä ongelmaa,
                      voin vaihtaa osia niin selviää että oliko vikaa em. osissa vaiko itse laatikossa...

                      Esim Recro sanoi että näin uusiin ei oikein saa osia, muuten auto olisi viety sinne jos esim. 3 k€ olis tullut remppa laatikkoon...
                      Aikas mielenkiintoista tosiaan ettei tehdas tullut vastaan...

                      Selvisikö koskaan mistä vika johtui? Valmistusvika/tyyppivika vai mikä?

                      Todella hurjalta tuntuu että kolme vuotta vanha laatikko niin sökönä että vaihtamaan joutuu...ei kauheasti lisää luottamusta tuohon 8hp lootaan...

                      Ikävä juttu kaiken kaikkiaan...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Todella hurjalta tuntuu että kolme vuotta vanha laatikko niin sökönä että vaihtamaan joutuu...ei kauheasti lisää luottamusta tuohon 8hp lootaan...

                        Ikävä juttu kaiken kaikkiaan...
                        Niin no, en netistä löytänyt yhtään vastaavaa tapausta,
                        Recrolla oli muutama tiedossa, tosin ei tietoa mikä niissä oli vikana.
                        Autoja on jo kuitenkin aika iso määrä liikenteessä kun ko. laatikolla on myyty autoja jo 4 vuotta joten ei vissiin mistään tyyppiviasta ole kyse.

                        Tosin on noita 520d:n yhteydessä hajonnut ainakin taksikäytössä mutta eipä taksiessa ole laatikot kestäneet oikein milloinkaan
                        ja ko. mallissa on heikompi versio laatikosta.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Hunt
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 100
                          • Finland

                          Edit: ei mit.
                          Last edited by Hunt; 05-01-2015, 20:52.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Hunt View Post
                            Mitäs mieltä raati on tästä:


                            Lupaavat, että öljyt vaihtuvat 100%:sesti. Suodatintahan tuossa ei vaihdeta, mut kai senkin saa vaihdettua jos tuohon puhdistukseen ei luota.
                            Miten niin uutta ja mullistavaa? Ko. tavalla on öljyjä vaihdettu laatikkoon jo vajaa 10 vuotta (ts. huuhtelemalla), vai onko siinä mullistavaa että on hommattu joku ökykallis kone sitä varten?
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Miten niin uutta ja mullistavaa? Ko. tavalla on öljyjä vaihdettu laatikkoon jo vajaa 10 vuotta (ts. huuhtelemalla), vai onko siinä mullistavaa että on hommattu joku ökykallis kone sitä varten?
                              Taas on markkinoija / toimittaja otsikoinut vanhan asian "uutena". Automaattivaihteistojen huuhteluöljynvaihtajia on ollut olemassa niin kauan kuin vaihteistojakin, joihinkin uudempiin versioihin (lue: jo 80 luvulta alkaen) sai /saa myös pesevän lisäaineen kiertoon ja niin että öljy lisäaineeineen kiertää laitteen omien suodattimein kautta. Jos ei pohjaa irroiteta niin likaa jää silti magneetteihi nja suodattimeen, ja vaikkakaan se ei sieltä mihinkään enää kulkeudu huonontaa lika magneettien ja suodattimen tehoa (magneettien ollessa "täynnä" magneettikenttä heikkenee, suodattimen läpivirtaus heikkenee sen tukkeutuessa).
                              Automaattiöljy itsessäänkin on varsin pesevää joten yleensä automaattikorjaamoilla ei ole pesevää lisäainetta huuhteluvaihtojen yhteydessä käytetty. Normaalisti avattu laatikko on aika lailla puhdas, mitään loppuun kuluneita pakkoja tai varsinaisia vikoja minkäänlainen öljynvaihto kun ei missään tapauksessa korjaa...

                              Vaihtolaitteet sinänsä eivät ole edes ökykalliita ja niitä on käytänössä jokaisella enemmän automaattien kanssa työskentelevillä pajoilla.
                              Itsekin hankin sellaisen ensi vuodelle harrastemielessä, koska kiinnostusta myös on laatikkokorjauksiakin tehdä silloin tällöin että pysyy tekniikassa mukana siltäkin osin.
                              Last edited by WSE1; 07-10-2014, 18:34.

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Muutaman laatikon ja mekatroniikan avanneena ihmettelen suuresti hemin mainostamaa paskashokkia... No ehkä ne on ollut vain puhtaan näköisiä
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎