OK, kiitos nopeasta vastauksesta. Tulee kohta 400tkm täyteen ja viimeksi öljyt vaihdettiin huuhtelemalla n.220tkm kohdalla. Laatikko pelaa ja vaihtaa vielä mielestäni ihan hyvin kilometreihin nähden, mitä nyt hieman kylmänä nykäsee alavaihteilla. Ajattelin vielä kerran vaihdattaa öljyt kun ei muuta varsinaista vaivaa ole. Ajo on kyllä 95% työmatkaa pikatiellä. Mikähän näillä askelilla mahtaa elinkaari kilometreissä olla? Välillä tuntuu, kun näitä tarinoita täältä lueskelee, että vähintään 200tuhanessa on kaikki laitettava uusiksi
Mikähän näillä askelilla mahtaa elinkaari kilometreissä olla? Välillä tuntuu, kun näitä tarinoita täältä lueskelee, että vähintään 200tuhanessa on kaikki laitettava uusiksi
Riippuu tietenkin pitkälti minkälaisessa käytössä on ollut. Öljynvaihdot vaikuttaa paljon, Siekkinen suosittelee öljynvaihtoa jopa 60tkm välein jolloin ylimääräistä partikkelia ei kerkeä kiertoon syntyä ja täten ehkäisee ylimääräistä mekaanista kulumista.
Itseltäni löytyy saman laatikon vahvempi variantti 6HP26 joka kesti matka-ajoa 520tkm kunnes turbiinista antautui. Öljyt oli vaihdettu vaihtelevasti 100-150tkm välein.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Minä teetin venttiilirempan mekaan nyt 280tkm ajettuna. Ei oireillut mitenkään kummallisesti vaan oli se Rouva Siekkisen mukaan jo totaaliväljä. 9 uutta venttiiliä ja huuhteluöljyt niin kylläpä muuttui topakammaksi kiihdyttäessä kuivalla.
Öljyjä toki olin vaihdatellut sadantuhannen omistusaikana jo pari kolme kertaa tätä ennen.
Minä teetin venttiilirempan mekaan nyt 280tkm ajettuna. Ei oireillut mitenkään kummallisesti vaan oli se Rouva Siekkisen mukaan jo totaaliväljä. 9 uutta venttiiliä ja huuhteluöljyt niin kylläpä muuttui topakammaksi kiihdyttäessä kuivalla.
Öljyjä toki olin vaihdatellut sadantuhannen omistusaikana jo pari kolme kertaa tätä ennen.
Ai se Rouvakin tekee nyt noita megan remppoja No jää itse mestarillle aikaa enemmän muuhun.
Parin viikon päästä sitten Siekkiselle oman laatikko "ohjelmointiin"
Eipä tuolla ainakaan ZF:n tai bemarin sopivuutta ole speksien mukaan. Nuo ZF 11A/11B mitä tuolta löytyy on kelpaa osalle 4HP ja 5HP laatikoista. Ravenol maksaa about saman saksasta tilattuna, on todettu toimivaksi ja on ainakin oikea 6HP Fluid eikä "all in one".
Eipä tuolla ainakaan ZF:n tai bemarin sopivuutta ole speksien mukaan. Nuo ZF 11A/11B mitä tuolta löytyy on kelpaa osalle 4HP ja 5HP laatikoista. Ravenol maksaa about saman saksasta tilattuna, on todettu toimivaksi ja on ainakin oikea 6HP Fluid eikä "all in one".
Sitäpä samaa itsekin katsoin. Tuota litkua puolivuotta sitten laatikkoon korjaamolla laittoivat ja nyt alkoi humpaaminen...:think
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
(miksi pitää öljyn kanssa miettiä mikä sopii ja mikä ei kun ei siinä pahemmin säästä )
Meinaatko, että linkittämäsi ölppä olisi alkuperäistä?
Ei ole, eli siinäkin on sitä säästöä haettu. Alkuperäinen Shellin öljy on/oli 28 €/l, joten kyllä 20 litraa ostaessa 400 € säästää.
Meinaatko, että linkittämäsi ölppä olisi alkuperäistä?
Ei ole, eli siinäkin on sitä säästöä haettu. Alkuperäinen Shellin öljy on/oli 28 €/l, joten kyllä 20 litraa ostaessa 400 € säästää.
Ei kait siinä alkuperäisyydestä mitään puhuttu vaan varmasta sopivuudesta.
...(miksi pitää öljyn kanssa miettiä mikä sopii ja mikä ei kun ei siinä pahemmin säästä )
Käsitin tämän kommentin viittaavan alkuperäisen öljyn käyttöön ja siitä juonsi oma kommenttini. Jos tuolla kommentilla ei viitata alkuperäiseen ölppään, niin on hiukan ristiriidassa öljylaadun miettimisen kanssa (silloin ei tarvitse miettiä sopivuutta, kun ostaa alkuperäistä).
Comment