Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1046
    • Lumbriver

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Metodi on sinänsä aika lähellä oikeaa, oleellista on kuitenkin öljyn oikea lämpötila tuota tehtäessä, se ei saa nousta liian korkeaksi. Aloittaessa lämpötilan pitäisi olla 30-35 asteen välissä. Lopullista tarkistusta tehtäessä lämpötilan pitäisi olla 40 astetta. Yli 50 asteen ei saa lämpö nousta tai laatikkoon jää liian vähän öljyä.
    Aloittaessa se varmaan oli lähempänä tuota 30 astetta kun auto kerkesi olla toista tuntia pukilla kun rauhassa kaverin kanssa kahviteltiin. Kädellä kun öljypohjaa tunnusteli niin lämmin se oli, ei kuuma. Joka tapauksessa laatikko toimii huomattavasti jouheammin kun ennen

    Vaihtoon öljyt menee kokonaan jossain vaihteessa kokonaan, sen verran mustaa kuraa ne oli
    Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
    Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
    Kauppakassina: Hyundai i30 -21
    -Raahe Connection-
    -Team Kärppä- limited edition

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1053
      • Fin

      Täällä vuotaa laatikko sähköpistokkeen läpiviennistä.

      Onko kukaan vaihtanut tuota sähköliitännän tiivisteitä laatikon ollessa paikallaan, vai pitääkö pudottaa loota alas?
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1326
        • Liminka

        Originally posted by pyyn0 View Post
        Täällä vuotaa laatikko sähköpistokkeen läpiviennistä.

        Onko kukaan vaihtanut tuota sähköliitännän tiivisteitä laatikon ollessa paikallaan, vai pitääkö pudottaa loota alas?
        Pystyy vaihtamaan paikallaan ollessa, öljypohjan vain puotat pois laatikosta.
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by pyyn0 View Post
          Täällä vuotaa laatikko sähköpistokkeen läpiviennistä.

          Onko kukaan vaihtanut tuota sähköliitännän tiivisteitä laatikon ollessa paikallaan, vai pitääkö pudottaa loota alas?
          Originally posted by vekkuli View Post
          Pystyy vaihtamaan paikallaan ollessa, öljypohjan vain puotat pois laatikosta.
          Eli vaihdat samalla öljyt+muut.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • pyyn0
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 1053
            • Fin

            Originally posted by vekkuli View Post
            Pystyy vaihtamaan paikallaan ollessa, öljypohjan vain puotat pois laatikosta.
            Kiitos.
            -BMW F11 530xd -12
            -BMW E60 530dA -04
            -BMW E23 735iA -85
            Ex
            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
            -BMW E39 528i 96

            Comment

            • ojakola
              Newbiemmer
              • Aug 2014
              • 12
              • Oulu

              Täällä alkoi 525d LCI:n 6HP laatikko temppuilemaan. Motarilla vakkari päällä 80-100 lasissa (5 tai 6 silmässä), alkaa tuntua hienoista nykimistä välillä. Jos tästä laitat lämän tiskiin vaikka ohittaaksesi ja kickdown vaihtaa pienemmälle, heittää auto iDriven ruutuun transmission faultit ja veto loppuu siihen. Auto pientareelle, pieni jäähdyttely, uudelleen käynnistys ja taas mennään.

              Ongelmat tuntuvat liittyvän myös lämpötilaan; helteellä vika ilmaantuu herkemmin.

              Tarkkoja vikakoodeja en muista ulkoa, mutta korjaamolla sanottiin että sieltä löytyi 4. ja 5. vaihteen vaihtotapahtumaan liittyviä koodeja.

              Öljyt vaihdettu huuhtelemalla oikeaoppisesti, ei vaikutusta ongelmaan.

              Ongelmakuvaus ja tarjouspyyntö Recrolle, ja sieltä meinattiin että laatikkoon pitäisi tehdä samantien täysi korjaus.

              Ovatko foorumin asiantuntijat samaa mieltä? Mikä laatikossa voisi olla vikana? Kannattaako livedata esim. noiden lämpöjen suhteen tsekata?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by ojakola View Post
                Täällä alkoi 525d LCI:n 6HP laatikko temppuilemaan. Motarilla vakkari päällä 80-100 lasissa (5 tai 6 silmässä), alkaa tuntua hienoista nykimistä välillä. Jos tästä laitat lämän tiskiin vaikka ohittaaksesi ja kickdown vaihtaa pienemmälle, heittää auto iDriven ruutuun transmission faultit ja veto loppuu siihen. Auto pientareelle, pieni jäähdyttely, uudelleen käynnistys ja taas mennään.

                Ongelmat tuntuvat liittyvän myös lämpötilaan; helteellä vika ilmaantuu herkemmin.

                Tarkkoja vikakoodeja en muista ulkoa, mutta korjaamolla sanottiin että sieltä löytyi 4. ja 5. vaihteen vaihtotapahtumaan liittyviä koodeja.

                Öljyt vaihdettu huuhtelemalla oikeaoppisesti, ei vaikutusta ongelmaan.

                Ongelmakuvaus ja tarjouspyyntö Recrolle, ja sieltä meinattiin että laatikkoon pitäisi tehdä samantien täysi korjaus.

                Ovatko foorumin asiantuntijat samaa mieltä? Mikä laatikossa voisi olla vikana? Kannattaako livedata esim. noiden lämpöjen suhteen tsekata?
                Koska öljyt vaihdettu ennen tätä viimeisintä?
                Veikkaisin kuitenkin solenoidivikaa mikäli öljyn määrä ja laatu on varmasti oikea ja on ollut sitä aina?

                Comment

                • ojakola
                  Newbiemmer
                  • Aug 2014
                  • 12
                  • Oulu

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Koska öljyt vaihdettu ennen tätä viimeisintä?
                  Veikkaisin kuitenkin solenoidivikaa mikäli öljyn määrä ja laatu on varmasti oikea ja on ollut sitä aina?
                  Tietääkseni vaihdatin öljyt laatikkoon ensimmäisen kerran auton historiassa. Autolla ajettu 199 tkm, unohtui mainita aikaisemmin.

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    Siis onko öljyt vaihdettu ennen tätä tapahtumaa vai sen jälkeen. Ja jos ennen niin paljonko on kilometrejä kertynyt uusille öljyille?
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • jamo1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 90

                      Mulla oli ongelmana että laatikko lähti luistamaan 5 ja 6 vaihteilla kumilla öljyillä, alle 2000rpm ja täysvääntö, muuten laatikko toimi moitteetta. Epäilivät Recrolla että helat kuluneet että paineet ei riitä e-kytkimellä. Laatikkoon tuli täys remppa, toimii loistavasti. Recrolla kertoivat että suurin syy miksi laatikko hajosi johtui jäähdytinnesteestä öljyn seassa. Uusiks meni myös laatikon lämmönvaihdin. Auto 535d lci, eli 6hp28 laatikko.

                      Pisteet recrolle pätevästä toiminnasta! Vaihdoin ite öljyt joku 10tkm ennen recron rempaa enkä tunnistanut että jäähdytinnestettä seassa, eikä nestettä hävinnyt että olisi huomannut. Vaikea kuulemma silmällä huomata ja pieni määrä riittää ongelmiin. Kuka tietää miten itse pystyy tarkastamaan onko öljynseassa vettä?

                      Comment

                      • ojakola
                        Newbiemmer
                        • Aug 2014
                        • 12
                        • Oulu

                        Originally posted by Telehell View Post
                        Siis onko öljyt vaihdettu ennen tätä tapahtumaa vai sen jälkeen. Ja jos ennen niin paljonko on kilometrejä kertynyt uusille öljyille?
                        Autolla on nyt ajettu 199 tkm, öljyt vaihdatin ensimmäisen kerran auton historiassa 195 tkm kohdalla, koska noita kuvaamiani oireita alkoi ilmetä. Tosiaan, öljynvaihto ei vaikuta ratkaisseen asiaa tässä tapauksessa.

                        Eli kannattaako tässä nyt niellä tuo Recron (tai Siekkisen) täyskorjaus laatikolle?

                        Comment

                        • ojakola
                          Newbiemmer
                          • Aug 2014
                          • 12
                          • Oulu

                          Originally posted by jamo1 View Post
                          Mulla oli ongelmana että laatikko lähti luistamaan 5 ja 6 vaihteilla kumilla öljyillä, alle 2000rpm ja täysvääntö, muuten laatikko toimi moitteetta. Epäilivät Recrolla että helat kuluneet että paineet ei riitä e-kytkimellä. Laatikkoon tuli täys remppa, toimii loistavasti. Recrolla kertoivat että suurin syy miksi laatikko hajosi johtui jäähdytinnesteestä öljyn seassa. Uusiks meni myös laatikon lämmönvaihdin. Auto 535d lci, eli 6hp28 laatikko.

                          Pisteet recrolle pätevästä toiminnasta! Vaihdoin ite öljyt joku 10tkm ennen recron rempaa enkä tunnistanut että jäähdytinnestettä seassa, eikä nestettä hävinnyt että olisi huomannut. Vaikea kuulemma silmällä huomata ja pieni määrä riittää ongelmiin. Kuka tietää miten itse pystyy tarkastamaan onko öljynseassa vettä?
                          Jotain tuontapaista minullakin on meneillään autossa. Ongelmat ilmenee yleensä laatikko kuumana ja se alkaa juuri 5. tai 6. vaihteella käyttäytymään oudosti.

                          Comment

                          • Ccccc
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2015
                            • 112
                            • Valkeakoski

                            Laitetaan nyt tähän topicciin tää kyssäri kun tää näyttää olevan sopivasti elossa. Potilas on pre lci 530ia. Ajettu 160tkm (täysin varma). Tää on alkanut täryyttää matalilla kiekoilla kun ihan normaalisti kiihdyttää (tai rivakamminkin). Mun mielestä tekee tätä ainoastaan 2 ja/tai 3 vaihteella. Täryyttää ehkä välillä 1300-2000 Isommalla tiellä siis ei oo mitään ongelmia, että tää tapahtuu vain kaupungissa. Vieläpä ehkä mitä enemmän porukkaa kyydissä sen enemmän tärrää. Muuten laatikko toimii mielestäni moitteettomasti. Oon ymmärtänyt että bensa steppi ei niin vaan hajoa varsinkaan näillä kilsoilla, mutta mitä sanoo viisammat? Momentinmuunnin? Tärinä on vielä niin pientä että ei sitä esim muija huomaa mut jotain probleemaa siinä nyt on. Tässä vaiheessa en ala monen tonnin remppaan kun tuon kanssa pystyy elää mut sittenkun pahenee niin laitettavahan se on.
                            Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                            INPA ISTA

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              Originally posted by Ccccc View Post
                              Laitetaan nyt tähän topicciin tää kyssäri kun tää näyttää olevan sopivasti elossa. Potilas on pre lci 530ia. Ajettu 160tkm (täysin varma). Tää on alkanut täryyttää matalilla kiekoilla kun ihan normaalisti kiihdyttää (tai rivakamminkin). Mun mielestä tekee tätä ainoastaan 2 ja/tai 3 vaihteella. Täryyttää ehkä välillä 1300-2000 Isommalla tiellä siis ei oo mitään ongelmia, että tää tapahtuu vain kaupungissa. Vieläpä ehkä mitä enemmän porukkaa kyydissä sen enemmän tärrää. Muuten laatikko toimii mielestäni moitteettomasti. Oon ymmärtänyt että bensa steppi ei niin vaan hajoa varsinkaan näillä kilsoilla, mutta mitä sanoo viisammat? Momentinmuunnin? Tärinä on vielä niin pientä että ei sitä esim muija huomaa mut jotain probleemaa siinä nyt on. Tässä vaiheessa en ala monen tonnin remppaan kun tuon kanssa pystyy elää mut sittenkun pahenee niin laitettavahan se on.
                              Tämän linkkasin pari sivua sitten, kannattaa ehkä kokeilla...

                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Kaverilla oli e60 530d ongelma turbiinin jyristäminen sekä laatikon nykiminen ja kierrosten humpaaminen. Uskomatonta kyllä niin öljynvaihto ja tämä niin ongelmat katosi :think
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • Ccccc
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2015
                                • 112
                                • Valkeakoski

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Tämän linkkasin pari sivua sitten, kannattaa ehkä kokeilla...
                                Joo tiedossa on että öljynvaihdolla ja noilla lisäaineilla saattaa saada lisää peliaikaa. Mutta vikaahan nuo ei sieltä korjaa. Tarkotus ois kumminki pitää autoa pitempään ja öljynvaihto teetettynä on halvimmillaankin noin 400-450€ joka olis jo aika kova "käsiraha" oikeessa remontissa..
                                Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                                INPA ISTA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎